Uusi miesystävä pyysi apua siivoukseen :(
Hänen asuntonsa kuulemma pitäisi siivota perusteellisesti ja ikkunatkin pitäisi pestä. Kyseessä on täysin terve mies, joka varmasti kykenee ihan itse siivoamaan luukkunsa. Siivoan työkseni, mies oikein innostui kuultuaan tämän. Meidän "suhde" on todella (tai siis OLI) tuore, en ole menossa siivoamaan kyseisen miehen kotia.
Mies kuvittelee, että tuollainen siivous onnistuu parissa tunnissa ---> ei onnistu edes ammatilaiselta.
Lupasi tarjota ruoat. Ilmoitin, että EN ole menossa tekemään sellaista urakkaa vapaalla ollessani.
Hän suuttui, mutta mun puolesta tämä juttu saa jäädä tähän!
Vaikka siivoan työkseni, niin en silti halua mennä millekään keikalle ruokapalkalla!!!!!!!!!!! Prkl.........
Ja anteeksi, oli vaan pakko avautua!
Kommentit (235)
Itsellä on ongelma ikkunoiden pesussa. Kun kaksi ikkunaa on leveitä ja niitä ei saa yksin aukaista... Ihan varoitustarra on ikkunan alareunassa.
Siinä se ongelma on kun olen yksinasuva ja minulla ei ketään joka auttaisi siinä. Minä siivoan muuten ja pesen ikkunat sekät tarjoan ruuan. Jos vaan joku tukisi sitä ikkunaa.
No yksinelävän yksinäisen elämä on tätä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen sijaan teettävät kaikki raskaat työnsä miehillä vaikka eivät antaisi edes pillua niille. Muuton hoitaa mieskaverit, joiden "ruokapalkka" on kraanavesi kun ämmä mäkättää vieressä että ne kantavat kulmasohvaa portaita ylösalas "väärin".
Suosittelen vaihtamaan kaveripiiriä, jos sinulla tuollaisia kokemuksia on.
Mun mielestä olet oikeassa, ap. Ei sun tarvitse miehen kotia siivota, kun ei ole sun koti. Olisit miten hyvä siivoja töissä ei sitä tarkoita, että tekisit sitä jatkuvasti omalla vapaa-ajalla.
Joskus ei tarvitse tehdä toisen mieleksi. Hoitakoot mies omat lattiat ja ikkunat.
Mene siivoamaan ja lähetä perään lasku.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ongelma ikkunoiden pesussa. Kun kaksi ikkunaa on leveitä ja niitä ei saa yksin aukaista... Ihan varoitustarra on ikkunan alareunassa.
Siinä se ongelma on kun olen yksinasuva ja minulla ei ketään joka auttaisi siinä. Minä siivoan muuten ja pesen ikkunat sekät tarjoan ruuan. Jos vaan joku tukisi sitä ikkunaa.
Eikö sinulla ole ystäviä tai sukulaisia? Entä jos pyytäisit jotain naapuria? Kyllä minä naapurille menisin ikkunaa tukemaan ruokapalkalla.
Minä menisin auttamaan, mutta en tietenkään yksin hoitaisi koko hommaa. Odottaisin vastapalveluksen tulevaisuudessa tai, että mies maksaa jonkin tavallista spesiaalimman treffi-illan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista.
Siivoaminen kun nyt vaan kuuluu ja on naisten tehtävä ja velvollisuus.
Miehellä eikuulu eikä saa olla mitään tekemistä kotitöiden kanssa.On se hyvä,että tuollaiset asenteet tulevat esiin jo tapailuvaoheessa,mutta miten ihmeessä nuo "miehet eivät siivoa"-urpot pärjäävät,kun heillä ei ole naista?Asuvat äidin kanssa?Hukkuvat paskaan?😨
Muista en tiedä, mutta minä olen määrännyt vaimoni hoitamaan kotityöt niinkuin kuuluukin.
Kysymyshän olikin,miten pärjää sinkkumies,joka ei asennevamman takia kykene siivoamaan omia jälkiään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös suhteessa ole ihan ok pyytää apua, sorry ap en ymmärrä mikä olikaan se ongelma. N35
Joo, apua voi pyytää, esim. ehdottamalla "Siivoan terassin/parvekkeen/pihan ja laitan kaiken kesäkuntoon, ja ostin ruokaa ison kassillisen. Tulisitko kokkaamaan/grillaamaan avuksi ja siivottuani voisimme syödä yhdessä"?
Kyllä on entinen miesystävä sellainen, joka heittää mopit ja siivousliinat ja ikkunanpesuvehkeet eteen ja hymyilee nätisti. Sikamaista.
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole ystäviä tai sukulaisia? Entä jos pyytäisit jotain naapuria? Kyllä minä naapurille menisin ikkunaa tukemaan ruokapalkalla.
Ei ole ystäviä ja lähin sukulainen asuu Ruotsissa. Äitini sekä isäni ovat kuolleet.
Niin naapureita on ja tässä talossa tullaan kaikissa asunnoissa tekemään remontti. Minä sitten ehdotin " Voitaisiinko jelpata toinen toisiamme kun tässä kuitenkin tulee näitä muuttoja asunnosta toiseen? " joka minusta oli ihan hyvä idea kun remontin tieltä muutetaan väistöasuntoon pariksi kuukaudeksi. Arvatkaa mikä oli tuomio? " HAH HAH HAH jokainen homma itse avun... " rahalla sitä saa mutta sitä minulla ei ole kun takuueläkkeellä ei hirveästi osteta mitään... Ei edes palveluita.
No enpä minä enään kauaa täällä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista.
Miehellä eikuulu eikä saa olla mitään tekemistä kotitöiden kanssa.On se hyvä,että tuollaiset asenteet tulevat esiin jo tapailuvaoheessa,mutta miten ihmeessä nuo "miehet eivät siivoa"-urpot pärjäävät,kun heillä ei ole naista?Asuvat äidin kanssa?Hukkuvat paskaan?😨
Muista en tiedä, mutta minä olen määrännyt vaimoni hoitamaan kotityöt niinkuin kuuluukin.
Kysymyshän olikin,miten pärjää sinkkumies,joka ei asennevamman takia kykene siivoamaan omia jälkiään.
Milloinka realiteetit ja loogisuus ovat olleet asennevammoja?
Ai niinpä tosiaan, vihervasemmistolaisuudessa ei tietenkään järjellä ole mitään sijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.
Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.
Mutta jos mies on it-osaaja on ok, että naisystävä tuo hänelle läppärinsä korjattavaksi?
Autoasentajalle autonsa huollettavaksi?
Pyytää remonttimiestä auttamaan tapetoinnissa kodissaan?
En herranjestas ymmärrä mikä näissä tai ap:n tapauksessa on ongelma, jos kerran suhteessa ollaan. Miksei kumppani saisi pyytää apua ja mitä rakkautta se on tyrmätä toinen? Välittämistä? N35
en itse pyytäisi ketän ystävää, tuttua, kaveria tms tekemään itselleni mitään työtä ilmaiseksi.En miestä enkä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista.
Ai niinpä tosiaan, vihervasemmistolaisuudessa ei tietenkään järjellä ole mitään sijaa.
Mitä loogista siinä on, että nainen hoitaa kaikki kotityöt?
Huh huh. Tiedän tunteen koska minulla ihan samanlaisia kokemuksia. Olen siis autoasentaja (M) ja uusi naisystäväni ihan pokalla kysyin voinko tulla vilkaisemaan hänen autoaan kun jarrut jumittaa. Luuli ilmeisesti että jarruremppa hoituu vilkaisemalla. Jätin sen sikanaisen! Ei luvannut edes ruokapaikkaa vaan valitti kun on niin kallista liikkeessä.
Mies ei suuttuisi Ap:lle jos oikeasti välittää Ap:sta.Kuulostaa aivan toisten kylmältä hyväksikäyttäjältä koko mies.
Tässä asiassa on kyllä ammatillakin väliä. Siivoamisen pyytäminen siivoojalta suhteen alkuvaiheessa on kuuma peruna, sillä siivoamisesta ja siisteystasosta varmasti keskustellaan jokaisessa vähänkin vakavammassa suhteessa, se on sitä pahamaineista metatyötä eikä sitä voi koskaan ihan täysin ulkoistaa. Vähän kuin olettaisi saavansa kokilta aina ruoan eteensä.
Itseltäni pyysi eräs nuorimies deittailun alkuvaiheessa, voisinko oikolukea hänen opinnäytetyönsä, olen siis suomen kielen ammattilainen. Ei mielestäni ollenkaan loukkaavaa, koska opinnäytetöitä ei kuitenkaan ihan koko ajan tehdä. Suostuin ateriaa vastaan, ja se tarjosi meille tekosyyn nähdä useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista.
Ai niinpä tosiaan, vihervasemmistolaisuudessa ei tietenkään järjellä ole mitään sijaa.Mitä loogista siinä on, että nainen hoitaa kaikki kotityöt?
Kun kotityöt ovat naisten töitä ja velvollisuuksia.
Ei siinä sen kummempaa.
[/quote]
Mitä loogista siinä on, että nainen hoitaa kaikki kotityöt?[/quote]
Ei siinä sen kummempaa.[/quote]
Wow, mistähän korpimaasta vielä tämän lajin juntteja sikiää? -Taidat trollata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista.
Ai niinpä tosiaan, vihervasemmistolaisuudessa ei tietenkään järjellä ole mitään sijaa.Mitä loogista siinä on, että nainen hoitaa kaikki kotityöt?
Ei siinä sen kummempaa.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen sijaan teettävät kaikki raskaat työnsä miehillä vaikka eivät antaisi edes pillua niille. Muuton hoitaa mieskaverit, joiden "ruokapalkka" on kraanavesi kun ämmä mäkättää vieressä että ne kantavat kulmasohvaa portaita ylösalas "väärin".
Jaa? Mun muuttotalkoissa on aina muuttobisset ja pizzaa. Kuski saa vielä pienen taskumatin extraa, kun ei muuton aikana voi olutta hörppiä. Muuton jälkeen aika usein vielä grilli tulelle ja kunnon muuttojuhlat. Ei ole ketään harmittanut auttaminen. Ja minä kannan tavaroita siinä missä miehetkin.
Olishan se mieskin saattanut pizzan ja oluet tarjota.
Mutta hyvä tosiaan, ettei mies ehtinyt kiintyä tähän siivoojaan.
Minun mieheni on rakennusmaalari. Ei minulle olisi tullut mieleenkään suhteemme alkuvaiheessa pyytää häntä tapetoimaan ja maalaamaan minun asuntoni ruokapalkalla. Vasta yhteisessä kodissa meillä tällaisia juttuja on ilmaiseksi tehty. Erikseen asuessamme osallistuttiin toki päivittäisiin kotiaskareihin toisenkin kotona silloin, jos siellä enemmän oltiin, mutta mitään suursiivouksia ei pyydetty toista tekemään. Ikkunanpesu-urakka kyllä hoidettiin kimpassa molempien asunnoissa.