Mikä on vanhin laite kotonasi ja kuinka vanha se on?
Tähän saa listata myös stereoita, levysoittimia yms eikä vain kodinkoneita.
Mulla varmaan semmoinen 60-luvun poljettava ompelukone.
Kommentit (103)
1984 kihlalahjaksi saatu silitysrauta on käytössä. Inhoon silittämistä, mutta exää muistelemalla silitys sujuu vikkelään.
Laitteista poljettava ompelukone vm 1932.
Astioista useampikin kahvikannu yms. Isoäitini äidin kotoa 1910-luvulta.
Käyttöesineistä, joka on joka päivä käytössä, itämainen matto, jolla on ikää 70-80 vuotta.
N. 20 vuotta vanha hiustenkuivaaja, jonka sain lahjaksi kun olin vielä ala-asteikäinen :)
Mikroaaltouuni vuodelta -95, cd-soitin vuodelta -93, ompelukone jostain -70-80-luvun vaihteesta. Hyviä koneita, kaikki käytössä ja toimii.
Meillä radio jostain 40-50 luvulta on varmasti vanhin laite!
Sähkövatkain, varmaan -70 luvulta. Siksi sen nimi varmaan onkin SÄHKÖvatkain :D. Toimii edelleen hyvin.
10-vuotias imuri. Imuteho on aina ollut aivan surkea, pitäisi ostaa uusi. Mikro on ollut yhdeksän vuotta, eikä sen sisällä oleva lautanen ole pyörinyt vuosikausiin. Telkkari ostettiin kahdeksan vuotta sitten ja se jaksaa edelleen toimia moitteettomasti.
Ainiin, vanhin on kuitenkin epilaattori, jonka ostin kesätyörahoillani yli kymmenen vuotta sitten. Se toimisi edelleenkin, mutta eipä sitä tule käytettyä kuin kerran pari kesässä.
Vanhin on vaarin (siis minun) vanha laite vuodelta 1929. On kullatut liittimet ja kaikki. Vaari teetti sen ollessan johtajana eräässä paikassa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vanhin on vaarin (siis minun) vanha laite vuodelta 1929. On kullatut liittimet ja kaikki. Vaari teetti sen ollessan johtajana eräässä paikassa.
Sinkkumies
Älä vaan kerro mikä se laite on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Älä vaan kerro mikä se laite on.
Sori, mutta en voi..
Sinkkumies
Nikon EM 1983
Miehellä levari - vähintään samaa ikäluokkaa.
Tulee eka mieleen.
Astioita tietty
Tv, 10v., kasettiradio 80-luvulta, mikro, yli 10 v, sauvasekoitin 90-luvulta, toimiva kamera 50-luku, Nokian retrokännykkä, ei tosin käytössä
NES-konsoli peleineen ja ohjaimeen, 80-luvun lopulta.
Sauvasekoitin ja sähkövatkain on n. 15v vanhoja Chef-merkkisiä halpiksia. Sain ne 15vuotiaana kun aloin keräämään "omaan kotiin tavaraa", nyt olen 30. Vatkain edelleen täysin passeli mutta uusi sekoitin on ostolistalla...
Mummun poljettava Singer veikkaan että 60-luvulta.