Mikä on vanhin laite kotonasi ja kuinka vanha se on?
Tähän saa listata myös stereoita, levysoittimia yms eikä vain kodinkoneita.
Mulla varmaan semmoinen 60-luvun poljettava ompelukone.
Kommentit (103)
Pontikkapannu. Tietääkseni vaari nikkaroi sen itse joskus ennen vuoden 1969 alkoholilakia helpottamaan maaseudun ankaraa kuivuutta. Nykyään käytämme pannua enää kerran vuodessa, kun teemme puutarhan ylijäämäomenoista viinaa.
Mullakin poljettava Singer (vakikäytössä!) vuodelta '64. Sitten on 70-luvulta jenkkiläiset Genesis-kajarit ja Sansuin vahvistin (molemmat myös soi päivittäin). Listassa seuraavat taitaa sitten olla minä ja Sonyn "laatikko"levysoitin, vuodelta '82 ja edelleenkin aktiivisessa käytössä kumpainenkin.
Mikä lasketaan laitteeksi?
Onko esimerkiksi vanha höylä laite?
Moccamaster yli 20 v vanha. Näyttää kauhealta, toimii hyvin. On päivittäisessä käytössä.
Stereot oisko vuodelta -95 ja tiskikone -00
Laite? Hmm.. CD-soitin/Radio 15v vanha. Radio kuuluu loistavasti, mutta kasettia tai cd-levyä ei enää pyöritä. Alakerrassa siltä varalta, että haluttaisi radiota kuunnella. Ja sitten on joku 50-60-luvun vaaleansininen keittiövaaka, mutta se on kyllä koristeena (toimintakunnossa tosin).
Muuten kaikki kodin laitteet on uudempia.
Äidilläni sen sijaan on tosiaan vanha 60-luvun ompelukone, 80-luvun yleiskone jne.
Play Station, noin 20 vuotta vanha. Ei se kyllä enää ole käytössä, mutta mies on säästänyt muistoksi.
Mun vanhin voisi olla amiga 500. Jostain 80-90 luvulta. Miehellä on varmaan minidisc ja kasettisoitin vielä vanhempia.
Nintendo. Olisko vuodelta 1990. En tiedä kun käytettynä ostin v. 98.
NES-pelikonsoli 90-luvun alusta. En pelaile sillä aktiivisesti.
Liesi ja kahvinkeitin vuodelta 1998.
Putkiradio jostain 50/60-luvulta. Toimii yhä.
Putkiradio vm 53 ja Junghans pim pom-seinäkello samaa ikäluokkaa. Kello on olohuoneessa ajannäyttäjänä ja radiokin toimii.
NES on vanhin, sitten Gameboy, sitten Sonyn walkmanit.
N. 10 wee vanha dildo :-) mun on kulta!
Kivikirveen terä. Löytyi tontiltamme n. 30v sitten.
Ikää siis vähintään lähes 4000 vuotta.
Lasketaanko isomummon valurautapata ja -pannu laitteiksi? Ovat Porin Valun tekeleitä 50-luvulta.
Mökillä Electroluxin pölynimuri. Kuittikin on tallella ja kertoo että kone ostettiin vuonna 1968. Toimii.