Koirien hinnat
Katselin koirien hintoja myyntipalstoilla. Pienistä sekoituksista ja rekisteröimättömistä koirista
pyydetään järkyttäviä summia. Menevätkö ne kaupaksi noilla hinnoilla näinä epävarmoina aikoina?
Kaikki hinnat nousevat koko ajan ja kulutus on minimissään.. Moni ei nyt uskalla ostaa juuri mitään.
Käyvätkö nyt yli -hintaiset koiranpennut kaupaksi?
Kommentit (15)
Ja sitten itketään sähkölaskusta ja ettei ole varaa ruokaan. Mitenkä on varaa kalliisiin koiriin ja niitten ylläpitoon?
Kannattaa kysellä mitä maksaa koiran pito ruokineen lääkäreineen. Keskimäärin saman verran kuin lapsen kasvatus teini-ikään.
Pitäähän se pentutehtailijankin syödä.
Osa rotukasvattajistahan vaatii, että heidän myydyt pennut pitää steriloida. Ja tyhmät ostajat tekee näin vaikka koira on heidän oston jälkeen eikä velvoitetta ole. Tällä tavalla pidetään koirien hinnat korkeana, rajoitetaan saatavuutta.
Kasvattaja/pentujen teettäjät, maksaafo ihmiset 2000 sekarotuisista pennuista? Meneekö pennut kaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysellä mitä maksaa koiran pito ruokineen lääkäreineen. Keskimäärin saman verran kuin lapsen kasvatus teini-ikään.
No ei kyllä maksa :D Minulla menee 2 koiran ruokintaan 20€ viikossa ja 2 teinipojan ruokintaan 200-300€ viikossa. Koirat tosin pysyneet terveenä, että lääkärikuluihin ei rokotuksia lukuunottamatta ole mennyt juuri mitään. Enemmän olen joutunut lapsista maksamaan tässäkin suhteessa.
Ällistellyt noita 1500-3000€ sekarotuisten koiranpentujen hintoja. Itse maksoin rotukoirasta, joka hyvistä vanhemmista ja pitkänlinjan kasvattajalta, 1400€.
Vierailija kirjoitti:
Ällistellyt noita 1500-3000€ sekarotuisten koiranpentujen hintoja. Itse maksoin rotukoirasta, joka hyvistä vanhemmista ja pitkänlinjan kasvattajalta, 1400€.
Niin niitä ruokintakuluja. 14kg säkki kestää noin 80 päivää ja maksaa noin 50e. Eli reilu 200e menee vuodessa ruokaan. Sitten päälle tulee puruluut ja koulutusnamit, joitain kymppejä vuodessa.
Rokotus muutaman vuoden välein. Pari vuotiaana terveystarkit joitain satasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä maksa :D Minulla menee 2 koiran ruokintaan 20€ viikossa ja 2 teinipojan ruokintaan 200-300€ viikossa. Koirat tosin pysyneet terveenä, että lääkärikuluihin ei rokotuksia lukuunottamatta ole mennyt juuri mitään. Enemmän olen joutunut lapsista maksamaan tässäkin suhteessa.
Alapeukuttajille tiedoksi, että lapsi maksaa alle kouluikäisenä arvioiden mukaan n. 7000€ vuodessa ja hintalappu vaan kasvaa siitä. Koira maksaa vuodessa arviolta 2500€, mutta ei minulla ole koskaan mennyt tuollaisia summia ja koiria ollut useampia 20 vuoden aikana.
Mutta komentoidakseni vielä itse aloitusta. Pentujen hinnat ovat nykyään ihan järkyttäviä. Mielestäni joku 800-1000€ sekarortuisesta on kiskontaa, vaikka toki ovat omistajilleen yhtä arvokkaita kuin rotukoirat.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on kaksi aikuista jakamassa koiran kulut, oma osuuteni on noin 25€/kk ja rokotukset/madotukset/terveystarkastukset nostavat omaa osuuttani noin 25 eurolla. Minkä ikäisen lapsen kanssa pääsee näin halvalla?
He tulevat huomaamaan kyllä että EI mene kaupaksi.
Etsin itselleni pientä koiraa mutta en halua enkä voi maksaa tuollaisia summia.
Vierailija kirjoitti:
Etsin itselleni pientä koiraa mutta en halua enkä voi maksaa tuollaisia summia.
Sama. Tavallaan ymmärrän miksi jotkut ostavat hämäräperäisiltä tyypeiltä halvempia koiria, vaikka itse en koskaan siihen alkaisi, kun tietää miten sairaita ja huonoista oloista pennut voivat olla.
Sekarotuisistakin koirista pyydetään hirveetä hintaa.Koronan aikana hinnat nousi tappiin.Älytöntä.
Me otettiin juuri puolentoista tonnin koira elokuussa ja myös neljällä kaverillani on kesän-syksyn aikana otettu pentu. Oma tosin rotukoira.