Huoh, kun hajoaa pää! Mökkijuhlista..
Ollaan ystäväpiirissä järjestämässä mökkijuhlia kesällä. Varattiin isoin mökki mikä löytyi kohtalaisen välimatkan sisältä: 14 sänkypaikkaa ja 5 pientä makuuhuonetta.
Pariskuntia on tulossa 7 kappaletta, ja kaikki heistä ehdottomasti haluavat oman huoneen! Minun vastuullani paikkojen jako, ja olen nyt saanut kuulla lähes joka suunnalta kiukuttelua, kiristämistä, uhkailua, ilkeilyä ja muuta mukavaa. Itkettää ja ahdistaa! Menee kyllä omat juhlimisfiilikset kokonaan kun näitä selvittää. :(
Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (126)
Kiitos neuvoista! Hyvä idea tuo arpominen, voisin ehdottaa tuota. :) ne neljä paikkaa on parvella, eli kahden pariskunnan pitäisi nukkua keskenään isossa huoneessa. Kaikilla on mielestään todella hyvät perustelut miksi juuri heidän pitää saada se oma huone. Muutama on sanonut ihan suoraan etteivät tule jos eivät saa omaa huonetta. Kyllä rasittaa! Jatkuukohan kiukuttelu sitten mökilläkin? Kiva :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minun vastuullani paikkojen jako, ja olen nyt saanut kuulla lähes joka suunnalta kiukuttelua, kiristämistä, uhkailua, ilkeilyä ja muuta mukavaa.
Kannattaako tuollaisten ihmisten kanssa edes lähteä viettämään mökkijuhlia? Ihan oikeasti?
Vuokraatte jonkun toisen paikan, mielellään sellaisen, missä on monta pienempää mökkiä. Tuo nyt varaamanne on aivan liian pieni, 2-3 pariskuntaa tulee jättämään bileen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme pitäneet tuollaisia juhlia, ja nukkumapaikat jaetaan hyvin yksinkertaisesti: ekana tullut iskee heti sisään tultuaan laukkunsa siihen missä aikoo nukkua, seuraava valitsee seuraavan sängyn ja matti myöhäinen nukkuu sitten siinä, joka jäi jäljelle.
Ja hei vinkkinä, jos nämä on teidän ekat mökkibileet, niin meillä ainakin kaikki tahtoivat nukkua samassa huoneessa ja naureskella väsyneitä kännihöpinöitä vielä ennen nukahtamista. Panemassa voi käydä vaikka saunassa pikaiseen...
Meillä tämä sama. Jos ei päästä paikalle 2-3 tuntia sovittua aikaisemmin, ei lähdetä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ystäväpiirissä järjestämässä mökkijuhlia kesällä. Varattiin isoin mökki mikä löytyi kohtalaisen välimatkan sisältä: 14 sänkypaikkaa ja 5 pientä makuuhuonetta.
Pariskuntia on tulossa 7 kappaletta, ja kaikki heistä ehdottomasti haluavat oman huoneen! Minun vastuullani paikkojen jako, ja olen nyt saanut kuulla lähes joka suunnalta kiukuttelua, kiristämistä, uhkailua, ilkeilyä ja muuta mukavaa. Itkettää ja ahdistaa! Menee kyllä omat juhlimisfiilikset kokonaan kun näitä selvittää. :(
Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?
Kyllä. Järjestäjän palkka on aina kitinä, kiristys, valitus ja haukut päälle. Ihan tuttua. Silti kukaan muu porukasta ei ole pätkääkään vapaaehtoinen järjestämään. Ja mökkiviikonloppu ei ole lomaa sinulle: olet tiukasti töissä sillä kaikki mahdollinen on sinun vikasi ja sinulle valitetaan. Ihan kaikesta. :-)
Arvo tosiaan huoneet. Varaa pari telttaa (niillä voi aina kiristää vaikeimpa tai muuten ottaa vähän revanssia). Kerää rahat etukäteen - muuten saat maksaa yksin. Varaudu, että siivous jää sinulle.
Ei kannata liikaa stressata ja pahoittaa mieltänsä etukäteen, kyllä ne asiat sitten järjestyy.
Sitten vasta on ongelma kun jokainen pari on saanut sen oman makkarinsa ja sänkynsä, mutta osa eksyykin väärään makuhuoneeseen. Sitten on aika stressin ja mielipahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasauna, känni-orgiat, ja pariskunnat eri kyydeillä uusiin koteihin :)
Ihan parasta.
No näitä mä kutsuisin jo mökkijuhliksi! :D
Lisäksi kerrot, että olet infonnut jo alustavasti poliisia, palokuntaa ja ambulanssia. Mökki ei ole korvessa: ensiapu on tarvittaessa lähellä. ;-)
Siis millä tapaa nuo on juhlat? Kuulostaa ihan perisuomalaiselta wtkännimökkiviikonlopulta.
Ap, jos teitä on 6 naista + sinä, niin noilla todennäköisyyksillä ainakin muutama noista kuudesta hengaa vauvapalstalla. Toivottavasti käytit av-salausta.
Elämme jänniä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, että tasapuolisuuden vuoksi jako tehdään siten, että yksikään pariskunta ei nuku keskenään, vaan on naisten makuuhuoneita ja miesten makuuhuoneita. Paitsi että sitten alkaa itkeminen siitä, kuka on kenenkin kaveri ja kenen kanssa ei varmastikaan halua jakaa huonettaan...
Vai oliko siis niin, että vain kymmenelle on vuodepaikka huoneessa ja neljä joutuu nukkumaan "yhteisissä tiloissa"? Sitten mennään arvalla.
Kysyt reilusti, ketkä porukasta ovat jo niin erillään, että eivät nai joka yö tai ollenkaan. ;-)
Vaihtoehtona 4 kimppa eli ristiinnainti tässä porukassa (takuulla löytyy tämäkin).
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvoista! Hyvä idea tuo arpominen, voisin ehdottaa tuota. :) ne neljä paikkaa on parvella, eli kahden pariskunnan pitäisi nukkua keskenään isossa huoneessa. Kaikilla on mielestään todella hyvät perustelut miksi juuri heidän pitää saada se oma huone. Muutama on sanonut ihan suoraan etteivät tule jos eivät saa omaa huonetta. Kyllä rasittaa! Jatkuukohan kiukuttelu sitten mökilläkin? Kiva :(
Ap
No ilmoita niille pahimmille kiukuttelijoille että he nukkuvat parvella. Jos jäävät pois niin se on vaan kaikille hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, että tasapuolisuuden vuoksi jako tehdään siten, että yksikään pariskunta ei nuku keskenään, vaan on naisten makuuhuoneita ja miesten makuuhuoneita. Paitsi että sitten alkaa itkeminen siitä, kuka on kenenkin kaveri ja kenen kanssa ei varmastikaan halua jakaa huonettaan...
Vai oliko siis niin, että vain kymmenelle on vuodepaikka huoneessa ja neljä joutuu nukkumaan "yhteisissä tiloissa"? Sitten mennään arvalla.
Kysyt reilusti, ketkä porukasta ovat jo niin erillään, että eivät nai joka yö tai ollenkaan. ;-)
Vaihtoehtona 4 kimppa eli ristiinnainti tässä porukassa (takuulla löytyy tämäkin).
Ap ei kyllä missään vaiheessa kertonut pariskuntien ikää, eli voivat olla eläkeläispariskuntien kesäjuhlat. Mitäs tykkäät sun mielikuvasta nyt? :D
Vierailija kirjoitti:
Ap
mä taitaisin tossa kohtaan sanoa et ah, ongelmaratkastu ku pari pariskuntaa jää pois ni huoneet riittää kaikille. En oikeesti ymmärrä miks jokaisella pitäis olla oma huone. Mulle olis ihan ok nukkua siel parvella, ei tartte sentäs olkkarin sohvalla koisia. Jos panettaa niin sitä voi tehdä vaik suihkussa. Ihme porukkaa. mitkä nää syyt on miks pitää saada se oma huone
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiukuttelu jatkuu.
Kutsu ne kaikki tähän viestiketjuun keskustelemaan ja lukemaan tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kyllä missään vaiheessa kertonut pariskuntien ikää, eli voivat olla eläkeläispariskuntien kesäjuhlat. Mitäs tykkäät sun mielikuvasta nyt? :D
Entistä todennäköisempää.
Mä en kyllä lähtisi tuollaisen porukan kanssa mihinkään. Vaikka miten jaatte huoneet, siellä on kauhea tappelu joka tapauksessa, puhumattakaan mustasukkaisuusdraamoista. Jos huoneiden jako jo aiheuttaa tuollaisen stressin ja tappelun, ei varmasti ole hyvä porukka.
Suosittelen ap, jää itse miehesi kanssa pois ja menkää kahdestaan jonnekin, unohda koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä lähtisi tuollaisen porukan kanssa mihinkään. Vaikka miten jaatte huoneet, siellä on kauhea tappelu joka tapauksessa, puhumattakaan mustasukkaisuusdraamoista. Jos huoneiden jako jo aiheuttaa tuollaisen stressin ja tappelun, ei varmasti ole hyvä porukka.
Suosittelen ap, jää itse miehesi kanssa pois ja menkää kahdestaan jonnekin, unohda koko juttu.
Eikun videokamera mukaan ja tavallinen kamera. Ei tarvitse ihmetellä ja nauraa ensitalvena mitään draamasarjoja ja elokuvia, kun tietää, että kaikki on elävästä elämästä.
Otat AP rennosti ja huumorilla: naurat kaikkien kitinöille. Aikuiset on todella pikkumaisia välillä.
Turismi sanan etymologia on yhtenenväinen sanan kidutus kanssa.
Ihme porukkaa. Jos jaettu huone on iso parvi eikä niin että joutuu olohuoneessa nukkumaan, yksityisyyttä on kyllä ihan riittävästi kaikille.
Minä en mielelläni jaa huonetta muiden kuin mieheni kanssa koska kuorsaan apneakiskosta huolimatta ihan suunnattomasti varsinkin jos olen vähän juonut. Se on itselleni hirveän kiusallista enkä tahdo häiritä muita. Käyn myös usein yöllä vessassa enkä tahtoisi herättää muita. Mutta tuollaiseen parvijärjestelyyn suostuisin kyllä, pyytäisin vain "petikavereilta" anteeksi meluamistani.
Ja teltta on tosiaan kesällä aina vaihtoehto. Me nukumme useinkin miehen kanssa tuollaisilla reissuilla teltassa, kun minä tykkään mennä aikaisin petiin ja noustakin aikaisin. Usein meillä on vielä Trangiakin mukana, meillä on aamupala syötynä siinä vaiheessa kun muut alkavat avata silmiään.
Ihme kitinää. Meillä miesten ruskaretkillä ja keväthangilla, kukin nukkuu missä lystää ja eukot jaetaan tarpeen mukaan (siis mitä matkaan tarttuu). Yleensä kaikki ei edes päädy omaan mökkiin. Ja samaa reikää kairaa yleensä useampi ukko. Ihan parhaita reissuja on olleet.
Minä kun pidin vastaavat karkelot olin ekana paikalla ja varasin huoneen,loput nukkuivat missä nukkuivat ja varasivat nukkuma paikat sen mukaan milloin tulivat.
Vähän oli köyhä meininki vaikka hain pakettiautollisen juotavaa virosta, vain yksi nainen tuli alasti saunomaan,uimaan, paljuilemaan,siltäkään ei pillua edes saanut.