Haluaisin lapsen, mutta yksikään mies ei halua lapsia "nuorena"
Olen kohta 25-vuotias ja olen aina halunnut lapset ennen kuin täytän 30. Tähän mennessä kaikki tapaamani miehet (minua vanhempia/minun ikäisiäni) ovat olleet sellaisia "jos sitä kymmenen/kahdenkymmenen vuoden päästä alkais miettimään..."
Nykyinen on samanlainen, mutta en lähde enää vaihtmaan tämän jutun takia, koska lapsia nuorena haluavat miehet ovat niin vähissä. Kai se minun on sitten taivuttava siihen ajatukseen, että saan ensimmäisen lapseni vasta 35-vuotiaana, jos olen onnekas.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kauanko olet seurustellut miehesi kanssa?
Itse naisena haluaisin ensiksi mennä naimisiin ja ostaa asunnon ennen kuin voisin edes ajatella lasten tekemistä. Henkilökohtaisesti koen oudoksi sen, että kovin monet naiset ovat valmiita tekemään lapsia seurusteltuaan jopa alle vuoden uuden kumppanin kanssa. Kolmekymppisenä kello toki alkaa tikittämään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen, että miehet eivät suinpäin halua alkaa lisääntymään uuden tuttavuuden kanssa. En tietenkään paheksu muiden erilaisia valintoja, en vaan itse toimisi niin.
Minkä ihmeen takia mies tekisi sellaisia valintoja kun aikaa on koko elämä? Tämä on jotenkin naisten kummallista hapatusta rinnastaa mies naiseen, mutta kun mies ei ole nainen. Tasa-arvo on pelkkää haihattelua, joka ei tosielämässä toteudu. Kun sen hyväksyy, niin alkaa menemään itsellään huomattavasti paremmin.
Sinkkumies
Miehenkin hedelmällisyys laskee iän myötä ja myös vammaisena syntyvän lapsen riski nousee 40-45 v jälkeen. Eniten vanhempien miesten lisääntymistä rajoittanee kuitenkin lisääntymisikäisten naisten kumppanipreferenssit - he kun pyrkivät pariutumaan oman ikäluokkansa miesten kanssa.
Who cares? Yksi sopiva nainen riittää.
Sinkkumies
Niin tietysti, mutta niitä vanhemman kanssa pariutuvia naisia kun ei riitä kuin murto-osalle miehistä, niin vähän tuntuu liioitellulta kysyä miksi mies tekisi perheen perustamiseen liittyvät valinnat silloin kun perheen perustamisen onnistumisen todennäköisyys on miehelläkin kuitenkin suurin. Vähän kuin kysyisi, miksi mennä töihin kun voi odottaa lottovoittoa. Saa sitä toki omalla elämällään ottaa ihan mitä hyvänsä riskejä haluaa, mutta ei se välttämättä järkevää ole.
Helvetin hyvin sanottu, hyvä nainen! :)
Suomi24 on esim täynnä 40- 55 miehiä, joiden kohdalla lukee "ei lapsia ja ehkä joskus". Just joo! Voivat olla toki ja ovatkin alemman tason tai alemman keskitason miehiä, mutta joukossa toki niitäkin, jotka vain parhaat vuotensa eläneet miten eläneet ajatellen, että kyllä joskus tulee joku hemaiseva 25-30 v nainen, joka synnyttelee hänelle lapsia.
Totta tosiaan. Sama olis odotella lottovoittoa! Tulihan se reilu 80 miljoonaakin jollekin....
Edelleenkin kuvittelet asiaa naisen näkökulmasta. KASVA!
Ei se ole miehelle lottovoitto, vaan yhdentekevää.
Sinkkumies
Siis sinusta kukaan mies ei halua ikinä lapsia koska sinä et halua?
Sinun ehdoillasi ei yksikään mies
Sinkkumies
Mitkä minun ehtoni sitten ovat?
Asetat miehen naisen surkeaan asemaan, jossa mies ei ole. Jos et pääse tästä loukusta ulos, niin ajattelusi kieroutuu ja aiheuttaa vihaa vain itsellesi. Tasa-arvoa ei ole olemassakaan.
Sinkkumies
Aijaa, jännä. Kirjoitin vain tuon yhden kysymyksen ja sen perusteella asetan miehen surkeaa asemaan ja viha kasvaa sisälläni :D noo, vaikka sitten niin.
Ei tää horoilutoimi. Uskokaa jo. Ei mua kiinnosta kuka sen on kirjoittanut, jos ajatukset ovat yhtä kivikautisia.
Ainoastaan äly ja kyvyt ratkaisevat.
Sinkkumies
No, maailmassa on silti paljon miehiä jotka haluavat isäksi vaikka kuinka kauan jankkaat ettei olisi, silti on :)
Vaan eivät ensisijaisesti halua, tai sitten kyse ei ole miehistä. Pilluja riittää. Ei ole mikään pakko ensimmäistä haluavaa ottaa.
Olkoon boldaukset, kun ei lähtenyt b painamalla pois.
Sinkkumies
Aa eli mielestäsi MIES on sellainen joka lentää kukasta kukkaan koko elämänsä ja "mies" haluaa olla yhden kanssa ja perustaa perheen? Allrighty.
Opettele keskustelemaan. Palataan sitten horoasiaan.
Sinkkumies
Älkää nyt jumalauta sekoittako meitä mihinkään naisten ämmämäiseen käytökseen (johon syyllistyvät myös ämmämäiset miehet)
Se, että mies on yli 26 vuotiais EI TARKOITA, että mies haluaa lapsia ensimmäisen vastaan lompsivan (hyvä kielikuva, hehheh) naisen kanssa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että sinä ja kaikki muut alle 30v naiset jotka haluavat lapsia vetäytyvät parisuhde markkinoilta tai siirtyvät yli 35v miehiin. Helpompi kaikille
Pappa voi aina toivoa...
olen 24 ja muija puhuu lapsista niin paljon että olen kohta sinkku
Tottakai kannattaa erota jos haluatte elämältä eriasioita.
Sitten joutuu aina olemaan yksin. Ei kahta samanlaista ole olemassakaan.
Ei ole yhtäkään naista joka ei halua lapsia? Onhan heitä, avaa silmäsi.
opettele lukemaan
Sinkkumies taisi varastaa vastaukseni
Vierailija kirjoitti:
JostevitunHuorat ette osaa keskustella niin paskaa sataa niskaanne. Ettekö te jo opi?
Mitään ei minun kanssa saavuteta horoilulla.
Sinkkumies
Sinusta tulee mielikuva jostain hygieniasta huolehtimattomasta työttömästä miehestä joka istuu päivät pääksytysten likaisen yksiönsä tietokoneella ja haukkuu vauva sivustolla naisia. Sinullakin oli joskus nainen, mutta kohtelit häntä huonosti ja hän lähti toisen, paremman miehen matkaan, tästä syntyi katkeruus. Olet varmasti sama mies joka kirjoittelee miten miesten ei tarvitse osata käytöstapoja ja miksi feministit sitä ja tätä. Toivon sinulle parempaa huomista, ihan koko sydämestäni.
Niin? Harva mies haluaa lapsia nuorena, koska ymmärtävät, että sitä ehtii aivan hyvin myöhemminkin. Moni mies haluaa nuorena viettää nuoruuttaan, joko naisen kanssa tai ilman, ja silloin on aivan muut asiat mielessä, kuin lastenteko. Monella on myös nuorena rahat sen verran vähissä ja monet opiskelevat, joten aikaa ja rahaakin niistä vähistä rahoista menee silloin kaikkeen muuhun, joten ei paljon sellaiseen taloudelliseen tilanteeseen huvita lapsia tehdä. Sitten kun lopulta valmistuu, pääsee töihin ja alkaa saamaan rahaa, haluaa kaiken sen vaivan jälkeen itse ansaitsemilla rahoilla lopulta hemmotella itseäänkin. Eli tarkoittaa suomeksi sanottuna mm. harrastuksia ja matkustelemista. Sitten kun nuokin vuodet on vietetty, voi harkita lastentekoa.
Vielä voisin sen sanoa, että lapsia haluamattomat naiset, varsinkin nuoret naiset, eivät taida ymmärtääkään, kuinka suuressa huudossa ovat varsinkin nuorempien miesten keskuudessa. Moni nuori mies miettii erittäin kovasti, että mistä sellaisen naisen löytäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vielä aikaa 40 vuotta tehdä lapsia.. hehheh..
Sinkkumies
Kenen kanssa? Ei ainakaan nuorten naisten kanssa.
Voisikohan joku mode laittaa Sinkkumiehelle bannia? Huhuu? Taitaa olla tyypillä lääkkeet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisella, joka haluaa lapsia on kolme vaihtoehtoa:
1) Onnistua löytämään helmi, joka haluaa lisääntyä nuorena
2) Pariutua vanhemman (40-vuotiaan) miehen kanssa, jonka biologinen kello tikittää
3) Tyytyä osaansa ja toivoa että raskautuu pitkälle yli kolmekymppisenä
Joudutte siis valitsemaan samanikäisen kumppanin tai lasten väliltä. Pinnalliset naiset valitsevat samanikäisen kumppanin.
T. Setämies
Ulkkarimiehillä on vielä perhearvot tallella. T: Samanikäisen kanssa perheensä perustanut
Vierailija kirjoitti:
Noin minullekin kävi. En vain löytänyt miestä, joka olisi halunnut lapsia. Nykyinen kuulemma haluaa, mutta ei osaa tehdä sen eteen mitään. Miehellä siis libido alhainen eikä suostu lapsettomuushoitoihin. Ikääkin on. Keskityn nyt uraani ja harrastuksiin ja toivon miehen haihtuvan elämästäni jossain vaiheessa. Uutta miestä en enää halua.
Haluaa muksuja, muttei osaa tehdä mitään sen eteen?? Ei siis tiedä miten kuksitaan?? 😂Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 25-vuotias ja olen aina halunnut lapset ennen kuin täytän 30. Tähän mennessä kaikki tapaamani miehet (minua vanhempia/minun ikäisiäni) ovat olleet sellaisia "jos sitä kymmenen/kahdenkymmenen vuoden päästä alkais miettimään..."
Nykyinen on samanlainen, mutta en lähde enää vaihtmaan tämän jutun takia, koska lapsia nuorena haluavat miehet ovat niin vähissä. Kai se minun on sitten taivuttava siihen ajatukseen, että saan ensimmäisen lapseni vasta 35-vuotiaana, jos olen onnekas.
Harva mies(kään) haluaa lasta ennen kuin omistaa kunnon työn, se lykkääntyy nykyään aina vaan pidemmälle.
t. M21
Unohda ne city-miehet, niistä ei oo mihinkään! Stadin kundi ei helvetti osaa edes peräkärryllä peruuttaa, saati tehdä sitä porosoppaa!
Mitä sä niillä lapsilla? Eikö niitä muutama miljardi liikaa ole maapallolla? Jokainen syntyvä lapsi on ympäristörikos!
Vierailija kirjoitti:
Etsi itsellesi kolmea kymmentä käyvä mies, niin lapsihaave on hänelle ajankohtaisempi. Mielestäni on järkevää hyväksyä, että harva normaali n. 25-vuotias mies elää elämänvaihetta, joka on kypsä perheen perustamiseen. Sen sijaan moni n. 33-vuotias mies on jo siihen valmis.
On paljon naisiakin, jotka eivät ennen 30 halua äideiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehet ovat tässä suhteessa jollakin tavalla romanttisempia kuin monet naiset, eivät halua suorilla siitossonneiksi vaan haluavat kumppanuutta ja syvää sisältöä suhteeseen, ja sitten ehkä joskus myöhemmin lapsia kirsikaksi kakun päälle.
Minulle ainakin sinkkuaikoina olisi ollut kauhea turn-off, jos joku olisi sanonut etsiskelevänsä äitiä lapsilleen. Jos tuolla periaatteella parisuhdetta rakennellaan, niin saa sitä sitten ihmetellä, kun parisuhteessa ei lasten lisäksi ole muuta koossapitävää voimaa.
N40.
No voi, itse joudun toteamaan, että ainakin omia kokemuksiani havainnoimalla kyse ei ole ollut mistään miesten romanttisuudesta vaan ikävä kyllä juuri päinvastoin. Kaksi kolmenkympin korvilla olevaa tapailemaani miestä totesivat molemmat, että "ehkä joskus neljän viiden vuoden päästä", ja molemmista paljastui myös se yhteneväinen seikka että olivat aikamoisia pelimiehiä molemmat. Saattoi toki syy tuontyyppiseen vastaukseen olla sekin että minä en vain heille ollut se oikea, mutta vauhdikasta sinkkuelämää näyttävät viettävän kyllä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on aikaa tehdä päätös vaikka 59 vuotiaana.
harmittaako?
Sinkkumies
😂 Mitä sä täällä uhoilet ja huutelet? Eikö sinkkumiehellä ole muuta tekemistä kun antaa väärää tietoa ja elää pilvien päällä. Terve vaan.
Onko hyvä, kun lapsi saa pitää isänsä lyhyemmän ajan, kuin jos mies olisi halunnut perustaa perheen aiemmin. Oma isäni kuoli 60-vuotiaana, olin silloin 29 v. Miehethän kuolevat yleensä nuorempana kuin naiset. Muttei sillä kai kaltaisellasi miehellä ole väliä, pääasia on todistella olevansa parempi kuin naiset.
Kertokaa joku miksi niitä lapsia pitää tehdä? Mihin niitä tarvitaan? Muutama miljardi niitä on jo liikaa tällä planeetalla.
Suuri osa miehistä pakenee vastuuta. Joskus tuntuu etteivät halua oppia mitään kotihommista, ettei vaan joudu mitään tekemään. Tiedän tapauksen, että vaimo oli mennyt 4 päiväksi käymään 50 km päähän sukulaisiin. Ruuat oli miehelle tehty valmiiksi, mutta mitään ei niistä oltu syöty. Selitys: en osannut laittaa mikroa päälle. Siis aikuinen mies ja erikoislääkäri. Miksi ei kysynyt minulta, olin naapuri. Vaimot kai hyväksyvät kotona laiskan miehen. Minusta miehet vain päästetään elämässä liian helpolla. Olen 2 aikuisen pojan äiti. Poikien täytyy oppia kotonakin jo jotain, muutakin kuin pelaamaan. Aivan liian moni löntystää yli 30- kymppisenä hupparipäässä odotellen tukia.
Varasta siemen. Eli käytä risaa pippelinsuojaa tai syö lumepillereitä.
vizivizi
Okei ite en ehkä tekis noin mutta vauvapalstaa lukiessa tämmösiäkin vauvahulluja rouvia välillä löytyy. Mikä ihmetyttää suuresti että kuinka ukot antaa mulkkuansa ilman ehjää munansuojaa jos eivät näe että akka ottaa pillerin.
t. nainen
Koko ajan synnyttäjien keski-ikä nousee ja riskit kasvavat. Miehet eivät ehkä tajua biologisen kellon tikitystä, siis nimenomaan naisen vinkkelistä katsottuna. On todella harmi, että ettei sopivaa kumppania ole sinulle vielä löytynyt. Olemme mieheni kanssa alle viisikymppisiä, ensimmäinen lapsi on jo muuttanut pois kotoa ja toinen muuttanee parin, kolmen vuoden kuluttua. En todellakaan haluaisi yli viisikymppisenä tapella teiniangstien kanssa vielä vuositolkulla, tässä vaiheessa on ihanaa nauttia oman kasvatustyönsä hedelmistä ja todeta että ihan täyspäisiä niistä näytti tulleen.
Alhaisen älykkyyden omaavien kanssa on raskasta keskustella ja vielä raskaampaa kertoa tosiasioita. Miten edellinen viesti sitten konkretisoituu? Meinaatko, että jos ei ole halunnut 25 vuotiaana lapsia, niin ne on just must 50 vuotiaana?
Tuollainen ajattelu nyt vaan on.. no, .. sontaa.
Sinkkumies