Lapsiperheet on aivan älyttömän itsekkäitä, nimenomaan pienten lasten vanhemmat!!!
Mikään ei koske teitä koska teillä on ne pienet kiukkuiset lapsenne!! Tuli mieleen tuosta kärryjen jättö keskustelusta, sielläkin oletatte että eihän nyt TEIDÄN tarvitse viedä ostoskärryjä takaisin paikoilleen koska teillähän on PIENIÄ LAPSIA, tsiisus sentään!!!!!!!!!
Ja joku vielä kehtaakin väittää veloja itsekkäiksi!
Kommentit (208)
On varmaan osin persoonakysymys, kuten taalla on todettukin.
Naen harvakseltaan vanhaa koulukaveria. Ennen perheytymistaan parikymppisena ja vahan yli oli juuri sellainen vahan prinsessatyyppi, joka kohteli kavereitaankin vahan torkeasti ja oletti etta hanen eteensa suunnilleen levitellaan punaista mattoa kun on baarin kaunein nainen (omien sanojensa mukaan).
Noh ajan oloon perheytyi ja muuttui juuri sitten tallaiseksi, jonka mielesta missaan palvelu heidan LAPSIperheelleen ei ole tarpeeksi hyvaa ja nakkeli niskojaan, jos jotain huomautettiin.
Saa nahda millaiseksi muuttuu elakeikaisena, varmaan sitten naita elakelaisia joille palvelu ei koskaan ole elakelaisia tarpeeksi huomioivaa.
Ei vittu mikä lastenvihaajien ketju. Mua oksettaa.
Toistan jo aiemmin sanomaani.
Jokaisella on jossakin vaiheessa ikää vaihe, jolloin tarvitsee apua jossakin asiassa. Vauvana itkee ihmisten ilmoilla. Leikki-ikäisenä ei jaksaisi istua paikoillaan. Teininä hengailee porukalla. Nuorena aikuisena elää kaikkivoipaisuuden uhossa ja pilaa päivän muilta narisemalla kaikesta (=ap). Keski-ikäisenä höseltää lastensa ja iäkkäiden vanhempiensa välisessä Bermudan kolmiossa. Iäkkäänä tarvitsee apua selvitäkseen kotona.
Jokaisella.
Voidaan lähteä ap:n ja muutaman muun ketjun kommentoijan asenteella liikkeelle ja hyökätä kaikkia noita MUITA ryhmiä vastaan aggressiivisesti yleistäen.
Tai voidaan lähteä siitä, että ihmisiä tässä kaikki ollaan, joustetaan itse kukin niissä asioissa joissa voidaan.
Ja jos joku selvästi röyhkeyttään jättää velvollisuutensa hoitamatta, siitä voi ja pitää sanoa suoraan hänelle, eikä syyllistää kokonaista ihmisryhmää. Minäkään en syyllistä kaikkia veloja yhtä ilkeiksi kuin mitä ap:sta voisi aloituksen perusteella luulla!
Kuten sanoin: lapsiperheitä on Suomessa todella paljon, mutta markettien parkkiksilla on hyvin harvoin ostoskärryjä parkkiruuduissa. Tästä jo voinee tehdä johtopäätöksen, ettei niitä nyt mitenkään SÄÄNNÖNMUKAISESTI lapsiperheetkään sinne hylkää... Eli ei kannata tehdä asiasta suurempaa ongelmaa kuin se oikeasti on.
Peace...
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan lisähuomautuksena lapsiperheiden itsekkyyteen,niin onko aivan pakko kävellä esim. 4 henkisen perheen rivinä vierekkäin kadulla? Et pääse ohi,et sitten millään. Sama toistuu risteilyillä käytävillä ja terminaali"putkissa". Tsiisus kuinka raivostuttavaa.
Ja tämähän koskee myös kaikkia muita ihmisiä. Aina, ihan aina on Mirkku, Leena-Irmeli, Arja ja Matleena, lähteneet "tyttöjen" reissulle. Kävellään rinnakkain muista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ainoa aikuinen ihminen joka ei ole koskaan käyttänyt ostoskärryjä. Ja tämä on ihan tosi. Tuli vain mieleen.
Mikä olet nimeltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luento kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti vain tyhmät lisääntyy todella paljon.
Onko tyhmää siis lisääntyä?
Vai onko tyhmää lisääntyä todella paljon?
Onko viisasta lisääntyä todella vähän?
Vai lisääntyykö tyhmyys vanhemmilta lapsille?
Onko kehitysvammainen tyhmä mielestäsi?
Olitko sinä tyhmä kirjoittaessasi tuon tyhmän lauseen?
Haluaisin että et välttämättä vastaa esittämiini kysymyksiin vaan perustelet tuon lainaamani lauseen järkevästi ja monitahoisesti siten että sadat lukijat tällä luennolla ymmärtävät sen siten mitä se tarkoittaa sinulta meille.
Nuo asettamani kysymykset ovat sitten lisäläksyä sinulle. Luettuasi alat pohtimaan niitä mielessäsi.
Sitten mietit kysymystäsi myöhemmin uudestaan ja aloitat syvän häpeän.
Taidat itse kuulua näihin "kognitiivisesti rajoittuneisiin" kun et tajua mitä tuolla lauseella haetaan. Tyhmyys lisääntyy koska tyhmät ihmiset lisääntyvät holtittomasti. Tyhmä ihminen elää yhteiskunnan tuella koska ei pysty itseään elättämään tyhmyydestään johtuen ja porsii sitten sen 4-8 lasta nauttimaan myös yhteiskunnan tukijärjestelmästä sekä vanhempiensa antamasta heikon kognition perimälahjasta. Älykkäät ja koulutetut ihmiset tekevät uraa ja lapset tulee kuvioihin sen verta myöhään että osa jää tahattomasti tai tahallisesti lapsettomiksi eikä laita näitä yhteiskunnan kannalta parempia geenejään eteenpäin. Toki myös ympäristötekijät vaikuttavat ihmisen älykkyyteen, mutta valitettavasti usein tyhmät ihmiset eivät myöskään ymmärrä opettaa lapsilleen kouluttautumisen ja työnteon tärkeyttä koska "kela on meille velkaa!" ja kouluttautuminen on herroille kumartamista. Poliittisesti korrektimmin puhutaan köyhyyden ja huono-osaisuuden periytymisestä, vaikka suurin tekijä on kuitenkin se alhainen kognitio.
Ihan viisaalta suunnitelmaltahan se vaikuttaa. Olen ylpeä lausunnostasi. Olet pähkäillyt asiaa. Mieti kuitenkin vielä syvällisemmin.
Minäkin ihmettelin mitä tyhmää tuossa on. Elävä toimii usein luonnollisesti viisaasti. Se on ohjelmoitu perimään. Siksi epäilen ettei korjoittaja tajunnut itse kirjoittamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
joo, sama pätee myös taloyhtiön säännöissä, lapsiperheitä ei ilmeisesti koske yleinen kotirauha sitten millään, pitää saada ulvoa kellon ympäri
Taloyhtiössämme parin perheen lapset leikkivät parkkipaikalla, koska pihan leikkikenttä on kuulemma ihan olematon. Näiden perheiden mielestä on autoilijoiden tehtävä ja velvollisuus varoa niitä muiden autojen takaa syöksähtäviä lapsia, ei heidän tehtävänsä vahtia lapsia tai käskeä heidän pysyä leikkikentällä.
Voi niiden päällekin ajaa jos sitä ajattelit. Toki sitten pitää ottaa vastuu seuraamuksista.
Sitähän tässä ajetaan takaa että pitäisi saada ajaa päälle ja nauraa että vitun kakarat kun ette osaa varoa liikennettä.
Se vaan on usein niin että on olemassa sellaisia aikuisia ihmisiä jotka ajaisivat muiden päälle ihan tahalleen jos siitä ei tulisi seuraamuksia. Olen nähnyt kun eläinten päälle on ajettu ihan tahallaan. Oikein kiihdytetty ja ajettu tiehensä.
Oli siinä katsottavaa kun kyyhky lennähti kumppaninsa vierelle katsomaan kun elämänkumppani oli tohjona. Yritti nokalla kääntää ja elvyyttää eloon...
Sellaisia kuskeja on olemassa. Voisit ihan vanhemmille sanoa suoraan että tekee mieli ajaa lasten päälle että pitäkää ne lapset poissa koska et kykene hillitsemään kaasujalkaasi.
No huh huh mikä viesti. Mitäpä jos asia onkin niin ettet ite välitä lapsistas ja annat niitten pyöriä autojen edessä miten lystää? Ihan sama vaikka menis keskelle ajotietä leikkimään niin autolijoitten vika? Ei siellä parkkipaikalla kukaan täysiä aja tai aja tahallaan päälle vaan varmaan toivois et ois silmät selässä ja niskassaki että näkis ne lapset! Et varmaan mieti omalle kohalles jos joku lapsi yhtäkkiä varottamatta tulee autos eteen vaikka miten valppaana olisit.
Täällä kaikki perheelliset emätinpäät alapeukuttaa minkä kerkiää tätä aloitusta! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan lisähuomautuksena lapsiperheiden itsekkyyteen,niin onko aivan pakko kävellä esim. 4 henkisen perheen rivinä vierekkäin kadulla? Et pääse ohi,et sitten millään. Sama toistuu risteilyillä käytävillä ja terminaali"putkissa". Tsiisus kuinka raivostuttavaa.
Kun näin asennoituu niin kävelystäkin saa vaikeaa ja ulkoilusta kamalaa.
Ei lapsiperheet ole niin pelottavia
Kyllähän siinä edellisessä ketjussa paras oli hän, joka sanoi "ettei jäisellä pihalla voi vauva sylissään lähteä palauttamaan kärryjä". Tarina ei kerro, kuinka tää mamma pääsee sen "jäisen pihan" yli sen lapsen kans hakemaan niitä kärryjä kauppaan mennessään 😃 Hitto että repesin tätä logiikkaa! "En voi eikä minun tarvitse, koska minulla on lapsi."
Oikeasti ei naurata yhtään. Näin kolmen lapsen äitinä hävettää monen muun äidin puolesta! 😐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
joo, sama pätee myös taloyhtiön säännöissä, lapsiperheitä ei ilmeisesti koske yleinen kotirauha sitten millään, pitää saada ulvoa kellon ympäri
Taloyhtiössämme parin perheen lapset leikkivät parkkipaikalla, koska pihan leikkikenttä on kuulemma ihan olematon. Näiden perheiden mielestä on autoilijoiden tehtävä ja velvollisuus varoa niitä muiden autojen takaa syöksähtäviä lapsia, ei heidän tehtävänsä vahtia lapsia tai käskeä heidän pysyä leikkikentällä.
Voi niiden päällekin ajaa jos sitä ajattelit. Toki sitten pitää ottaa vastuu seuraamuksista.
Sitähän tässä ajetaan takaa että pitäisi saada ajaa päälle ja nauraa että vitun kakarat kun ette osaa varoa liikennettä.
Se vaan on usein niin että on olemassa sellaisia aikuisia ihmisiä jotka ajaisivat muiden päälle ihan tahalleen jos siitä ei tulisi seuraamuksia. Olen nähnyt kun eläinten päälle on ajettu ihan tahallaan. Oikein kiihdytetty ja ajettu tiehensä.
Oli siinä katsottavaa kun kyyhky lennähti kumppaninsa vierelle katsomaan kun elämänkumppani oli tohjona. Yritti nokalla kääntää ja elvyyttää eloon...
Sellaisia kuskeja on olemassa. Voisit ihan vanhemmille sanoa suoraan että tekee mieli ajaa lasten päälle että pitäkää ne lapset poissa koska et kykene hillitsemään kaasujalkaasi.
No huh huh mikä viesti. Mitäpä jos asia onkin niin ettet ite välitä lapsistas ja annat niitten pyöriä autojen edessä miten lystää? Ihan sama vaikka menis keskelle ajotietä leikkimään niin autolijoitten vika? Ei siellä parkkipaikalla kukaan täysiä aja tai aja tahallaan päälle vaan varmaan toivois et ois silmät selässä ja niskassaki että näkis ne lapset! Et varmaan mieti omalle kohalles jos joku lapsi yhtäkkiä varottamatta tulee autos eteen vaikka miten valppaana olisit.
Et etene mihinkään siirtämällä kiveä takaisin minulle.
Minä annan kiven takaisin sinulle ja sinä vain siirrät sen takaisin minulle.
Yritä nyt hyvä ihminen ajatella järkevästi eläkä pelaa kumpi on parempi peliä.
Minä voitin jo. Sillä en pelaa voitosta.
Voitto Kosto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Et etene mihinkään siirtämällä kiveä takaisin minulle.
Minä annan kiven takaisin sinulle ja sinä vain siirrät sen takaisin minulle.
Yritä nyt hyvä ihminen ajatella järkevästi eläkä pelaa kumpi on parempi peliä.
Minä voitin jo. Sillä en pelaa voitosta.
Jotenkin järkyttävää että kaksi vanhempaa jankuttaa mitättömästä asiasta ja rakentaa siitä itselleen taistelun vaikka lapset ovat vaarassa.
Siinä näkee miten ego sumentaa ajattelukyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ihminen elää yhteiskunnan tuella koska ei pysty itseään elättämään tyhmyydestään johtuen ja porsii sitten sen 4-8 lasta nauttimaan myös yhteiskunnan tukijärjestelmästä sekä vanhempiensa antamasta heikon kognition perimälahjasta.
Peruskoulua ja lukiota käynyt ihminen tietää biologian kursseilta ettei "tyhmyys" periydy :D
Et voi saada viisaasta vain viisasta vaan saat myös tyhmää.
Tuolla kaavallasi esimerkiksi jalostus olisi äärimmäisen helppoa ja geenimanipulaatiota ei tarvittaisi lainkaan jos haluttaisi joku tietty perimä jatkoon :D
Lue pikaisesti biologian perusteet. Tämä selvä?
Mistähän olet nuo tietosi poiminut? Etkä edelleenkään vastannut kysymykseen. Vastaa selvästi ja ajatuksella. Me lukijat odottelemme tulevaa kirjoitustasi innolla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, yleistät.
Minä ainakin vein aivan kiltisti ostoskärryt paikoilleen, lapset odottivat sen ajan autossa.
Mutta jos nyt puhutaan yleisellä tasolla, niin toki: pienten lasten vanhemmilla on toiveita ja tarpeita, joita ehkä lapsettomien on vähän vaikea ymmärtää.
Esim. Olisi kiva, että olisi vähän leveämpiä parkkipaikkoja lasten kanssa liikkuville - ja monissa paikoissa niitä perhepaikkoja onkin. Lasten laittaminen turvaistuimiin yms. lastaaminen nyt vaan ON hiton vaikeaa kapeissa parkkiruuduissa.
Tai lapsiperheen vanhempi ei välttämättä vaan VOI jäädä illalla ylitöihin, koska lapsi on haettava tarhasta ajallaan, muuten tulee lasu. Kaikilla ei ole vapaata puolisoa, jonka voi hommata hakemaan. Eikä mummoa.
Ja jos päiväkoti on heinäkuussa kiinni ja varahoito hankalasti toisella puolella kaupunkia, niin lomatoive edes toisella vanhemmalla (jos on 2) on melkein pakko ajoittaa siihen heinäkuulle. Nöyrimmät anteeksipyynnöt!
En vaadi erityiskohtelua muuten, mutta aika usein pienten lasten kanssa JOUSTAMINEN vähenee.
Toisaalta, melkein kaikilla on jossakin elämän vaiheessa tuollaisia kausia. Jos sairastut, tarvitset vaikkapa invapaikkaa ja jos kuljet rollaattorilla, sinulla taas on jotakin tarpeita, joita ei valtaväestöllä ole.
Minusta olennaista on, että jokainen ymmärtää tuollaiset elämään kuuluvaksi. Ja toisaalta tietysti myös se, ettei kukaan hyväksikäytä asemaansa panemalla täysin lekkeriksi (vaikka jättämällä ostoskärryt parkkikselle, tosin en oikeasti usko lapsiperheiden tekevän niin yleisesti, kun kärryjä kumminkin näkee parkkipaikalla hyvin harvoin).
Se kuka hakee lapsen (sinä, isä, palkattu hakija ym.) ei ole kenenkään muun asia kuin teidän. Mikäli ylitöitä joutuu tekemään, niitä ei voi aina sälyttää lapsettomille. No meillä nyt ei ole varsinaista työaikaakaakaan, kuukausipalkka mutta niissä paikoissa, missä on työtunnit ja ylityöt, ei jonkun henkilökohtainen valinta perheestä saa vaikuttaa muihin eli työnantaja voi hyvin katsoa, että olisi vuorosi tehdä ja jos kieltäydyt on se kieltäytyminen yhtä merkityksellistä kuin lapsettomien kieltäytyminen.
Myöskään hankala kulkuyhteys päiväkotiin ei ole syy, miksi esim. toistuvasti jollekin myönnettäisiin suosituimmat viikot kesässä lomaksi, vaan ne kiertää, jos ollaan aloilla, joilla ei automaattisesti ole selkeää kesäloma-ajankohtaa, esim. työpaikka kiinni heinäkuun.
t.äiti
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ymmärtävät, että vauvat itkee. Nykyisin vaan tapaa näitä tyyliin 6-vuotiaitakin, jotka edelleen vollottavat kuin vastasyntyneet primitiivitarpeisiinsa, koska ei ole viitsitty, osattu tai jaksettu kasvattaa.
Tässä keskustelussa ei ole kyse siitä, etteikö ymmärrettäisi sitä, mikä on lapselle normaalia. Ihmetellään sitä kun sitä normaalia kasvatusta ei tehdä.
Ei tuollaisia kuusivuotiaita ole olemassakaan. Keksit ihan perättömiä juttuja.
Jos lapsi itkee niin ei siihen auta mikään kasvatus tai käytöstavat. Itku tulee silloin kun itkettää samalla tavoin kuin kakka tulee kun kakattaa. Sinun juttusi kuulostaa ihan kakkalta.
Tässä keskustelussa on ihan hatusta vedettyjä skenaarioita ja jonkun harhaisia kuvitelmia tapahtuneista tilanteista ja tapauksista joilla yritetään saada asetelma lapsiperheet näyttämään hölmöltä.
Ja ehkä joku lapseton sitten sitä kautta tuntee olonsa paremmaksi.
Tässähän nyt näyttäisi olevan vain tärkeää että joku tuntee olonsa paremmaksi. Peilaamalla muihin ei parannusta synny koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, yleistät.
Minä ainakin vein aivan kiltisti ostoskärryt paikoilleen, lapset odottivat sen ajan autossa.
Mutta jos nyt puhutaan yleisellä tasolla, niin toki: pienten lasten vanhemmilla on toiveita ja tarpeita, joita ehkä lapsettomien on vähän vaikea ymmärtää.
Esim. Olisi kiva, että olisi vähän leveämpiä parkkipaikkoja lasten kanssa liikkuville - ja monissa paikoissa niitä perhepaikkoja onkin. Lasten laittaminen turvaistuimiin yms. lastaaminen nyt vaan ON hiton vaikeaa kapeissa parkkiruuduissa.
Tai lapsiperheen vanhempi ei välttämättä vaan VOI jäädä illalla ylitöihin, koska lapsi on haettava tarhasta ajallaan, muuten tulee lasu. Kaikilla ei ole vapaata puolisoa, jonka voi hommata hakemaan. Eikä mummoa.
Ja jos päiväkoti on heinäkuussa kiinni ja varahoito hankalasti toisella puolella kaupunkia, niin lomatoive edes toisella vanhemmalla (jos on 2) on melkein pakko ajoittaa siihen heinäkuulle. Nöyrimmät anteeksipyynnöt!
En vaadi erityiskohtelua muuten, mutta aika usein pienten lasten kanssa JOUSTAMINEN vähenee.
Toisaalta, melkein kaikilla on jossakin elämän vaiheessa tuollaisia kausia. Jos sairastut, tarvitset vaikkapa invapaikkaa ja jos kuljet rollaattorilla, sinulla taas on jotakin tarpeita, joita ei valtaväestöllä ole.
Minusta olennaista on, että jokainen ymmärtää tuollaiset elämään kuuluvaksi. Ja toisaalta tietysti myös se, ettei kukaan hyväksikäytä asemaansa panemalla täysin lekkeriksi (vaikka jättämällä ostoskärryt parkkikselle, tosin en oikeasti usko lapsiperheiden tekevän niin yleisesti, kun kärryjä kumminkin näkee parkkipaikalla hyvin harvoin).
Et vaadi erityiskohtelua mutta kaikki vaatimasi on nimenomaan sitä erityiskohtelua eikä joustoa. Pienissä työyhteisöissä se, että sinä olet aina heinäkuun lomalla tarkoittaa että joku toinen ei koskaan saa olla lomalla heinäkuuta. Ei ole muiden vika että lapsi pitää hakea päivähoidosta tai varahoito on liian kaukana. Itse olet valinnut tehdä lapsia joten sitten on esim. palkattava hoitaja hakemaan lapset tai olemaan heidän kanssaan kun vanhempi on ylitöissä. Et voi ottaa vastaan työtä jossa et pysty tekemään osaasi, ei ole työkavereiden tehtävä tehdä sinun töitäsi vain koska sinulla on lapsia.
Ymmärsit väärin.
Sanoin, että lapsiperheet eivät ehkä kykene joustamaan. Ei voi jäädä ylitöihin, jos ei ole lapselle noutajaa. Ja tiedätkös, ylitöistä SAA kieltätyä, joten aivan turhaan leimaat sen erityiskohtelun vaatimiseksi. Viikonloppuisin saatoin tehdä ihan suosiolla jotain rästiin jäänyttä (olen kokonaispalkalla, joten en norkoillut vuorolisiä). Tietääkseni kukaan työkavereistani ei ole "tehny töitäni", mistä ihmeestä moisen tulkinnan edes teit?!! Totta kai jokainen tekee omat työnsä.
Jos työtehtäviä säännönmukaisesti ei voi tehdä työajalla, niin se on työnantajan ongelma. Hankittava lisää työvoimaa tai ratkottava työn organisointi tehokkaammaksi. Runsas ylitöiden teettäminen on kestämätön ja kallis ratkaisu.
En ole sanonut, että olisin ollut säännönmukaisesti heinäkuussa lomalla. Tuskin muutkaan. Yleennsä tarve on aika rajallinen, ja monissa perheissä toinen voi olla lomalla sitten muuhun aikaan.
Meillä ei ole kiertävää kesälomakuukautta, vaan aika monetkin ovat heinäkuisin lomalla. Sen viiden vuoden ajan, joka meillä oli tarvetta tuolle, minä tai mies onnistuimme kyllä saamaan heinäkuuksi loman. Ei sitä meillä kukaan pitänyt huonona perusteena. Ennen lapsia ja heidän mentyään kouluun olin taas ihan suosiolla alkukesällä lomalla, koska se oli lasten kannalta se ja sama.
Mutta hei, todistit hyvin, että näitä on monen lapsettoman vaikea ymmärtää. Ikävää, että olet noin aggressiivinen. Muista asenteesi sitten, kun itse olet syystä tai toisessa sellaisessa elämäntilanteessa, että sinulle syntyy erityistarpeita.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Taisi ottaa tunteisiin kun huomasit, että toimit väärin ja muut joutuvat paikkaamaan sinun olematonta työpanostasi työpaikalla. Sinullahan on lapsia ja silti vaaditaan tekemään töitä!
Vierailija kirjoitti:
Laten tekeminen pitäisi kieltää lailla. Säästyisimme monilta ongelmilta. Säästyisi yhteiskunnan rahojakin ihan hirveästi, kun ensin voitaisiin lopettaa synnytysosastot, siitä n. 7 vuoden kuluttua viimeisetkin päiväkodit, kymmenen vuoden kuluttua peruskoulutkin, ja siitä muutama vuosi, niin lukiotkin kävisivät tarpeettomiksi, samoin ammattikoulut. Aikuiskoulutuskeskukset hoitaisivat tietenkin aikuisten kouluttamisen. Poistuisi nuorisotyöttömyys, kun ei tulisi uusia nuoria kortistoon.
Siis aivan mahtava idea. Maailma, jossa olisi vain aikuisia ihmisia.
Kannattakaa!
Sinuna miettisin vielä kolmekin kertaa lausumaasi. Ei sinuakaan olisi ellei joku olisi sinua halunnut.Koskaan et tule itse maksamaan eläkkeestäsi kuin kolmanneksen. Ettänäin.
Lomiin ja lapsiin liittyen se on niin pieni aika vuosissa,kun perhe tarvitsee näitä lomajärjestelyjä. Työtä tehdään paljon pidempään, niin niitä jouston vuosia tulee kyllä. Vuosikaudet ellei kymmenet annan kyllä toisille vuoron valita. Kivahan se on nykyisin,kun voi lomailla muutoinkin kuin ruuhkissa. Duunissakin rauha, kun osa lomalla:-)
Omalla työpaikallani oli aikaisemman esimiehen aikana käytäntö, jossa lapsiperheet saivat aina heinäkuun halutessaan lomaksi. Nyt kun tulin puikkoihin pari vuotta sitten pistin homman päälaelleen. Nyt seuraavat 5 vuotta lapsettomilla on ensisijainen oikeus heinäkuuhun, kun olivat keskustelujen perusteella joutuneet syrjityksi. Heinäkuuhan on parasta festariaikaa. Tämän jälkeen arvotaan jos on paljon halukkaita.
Kun näin asennoituu niin kävelystäkin saa vaikeaa ja ulkoilusta kamalaa.