Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
541/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, kiinnittääkö teidän miehet oikeasti paljon huomiota teidän vaatteisiin? Mun mies kun hädin tuskin edes tiedostaa, mitä mulla on päällä. Joskus kun olen kysynyt, niin hänen suosikkejaan minun vaatteistani ovat mekot, joissa on värikkäitä retrokuvioita tai lintuja / eläimiä. Eli varmaan just sellaiset mitä täällä inhotaan. 

Vierailija
542/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä mamit alkaa vieroksua kaikenmaailman kiinahalpismyrkkyrytkyjä kun alkavat arvostaa myös omaa terveyttään koska tahtovat elää pitkään niitten lasten vuoksi. Rahat ei riitä kalliisiin luomu-design-vaatteisiin joten ostetaan esimerkiksi kotimaista trikoota joka on myös käytännöllistä ja mukavaa päälläpidettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa onkin mustat pillifarkut, musta A-linjainen takki, musta villahuivi ja harmaat nilkkurit nyt päällä. Kelpaako? Kävin myös leikkipuistossa näissä vaatteissa kun päiväkodista tultiin. Takin alla on tummansininen neule, sen alla musta alustoppi. Kelpaako?

Alushousut on sitten mallia Batman, ja sukat on eri paria :D

Terveisin Äiti kolmelle vuosimallia 1982.

Vierailija
544/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten teidän (siis te jotka äidiksi tultuanne käytätte niitä rusettipipoja yms.) miehenne näkevät teidät enää naisena? Olen äiti,mutta käytän tyköistuvia farkkuja ja korkkareita.Haluan säilyttää naisellisuuteni,vaikka olen äiti.

Tämä. Se on tärkeää myös omalle itsetunnolle, että kokee itsensä edelleen viehättäväksi ja tyylikkääksi. Ettei "minä" ole hukkunut äitiyteen.

Ja nyt te päätätte jo että rusettipipoa käyttävä ei voi tuntea itseään naiselliseksi?

Tietenkin voi, mutta minusta rusettipipo ei ole naisellinen, enkä usko, että se on sitä myöskään useimpien miesten mielestä. Tyttömäinen tai lapsekas ehkä, mutta tytön ja naisen välillä on ero. Ainakin oma mieheni ihmettelisi, miksi ikäiseni haluaisi pukeutua samoin kuin 5-vuotias. Pidätkö itse lastenvaatteita tai lastenvaatteen kaltaisia vaatekappaleita naisellisina?

Ai. Itselleni tuosta rusettipiposta tuli sellainen charleston -mielikuva. Ehkä se sinusta on sitten 5-vuotiaan pukeutumista. Onhan tuollaisia isoja rusetteja naisten hatuissa muutenkin. Ja itselläni ei tuollaista rusettipipoa ole. Kuulin tuollaisesta ensimmäistä kertaa tässä ketjussa.

Minusta on lapsekkaan pukeutumisen ydinaluetta ottaa aikuisten tyylikeinoja (juurikin rusetit hatuissa, kotelomekot, jakut) ja toteuttaa ne trikoosta/collegesta. Siksi en kertakaikkiaan näe näitä aikuisten asuina.

Siisti collegepaita on ihan kelpo vaate, collegesta toteutetulle jakulle tai biker-takille en kyllä näe mitään käyttöympäristöä. Paitsi ehkä päiväkoti.

Vierailija
545/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo näyttää sellaiselta käsityökerholaisten vaatetukselta. Eivät ole oppineet vain tekemään muita kuin vauvanvaatteita, niin tekevät niitä samoja sitten myös aikuisille samoilla kaavoilla, mutta isommassa koossa.

Minä en ole kyllä koskaan nähnyt aikuisten päällä potkuhousuja ja hyvin harvoin nykypäivänä bodyjakaan.

Googlaapa one piece jumpsuit. Mitä muuta nuo ovat kuin potkupukuja aikuisten päällä?

Vierailija
546/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, kiinnittääkö teidän miehet oikeasti paljon huomiota teidän vaatteisiin? Mun mies kun hädin tuskin edes tiedostaa, mitä mulla on päällä. Joskus kun olen kysynyt, niin hänen suosikkejaan minun vaatteistani ovat mekot, joissa on värikkäitä retrokuvioita tai lintuja / eläimiä. Eli varmaan just sellaiset mitä täällä inhotaan. 

Ei oikeastaan, mutta jos olen oikein laittautunut, niin silloin kehuu. Aika usein mainitsee tavallisessa arjen tohinassakin, että näyttääpä sun pylly mehevältä. :D Suosikkeja vaatteista ovat juuri tiukat farkut ja joku vähän juhlavampi paita + bleiseri. Mutta enhän mä semmosissa siis joka päivä kulje. Stretch-farkut on kyllä arkikäytössä.

Vierailija
547/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullapa onkin mustat pillifarkut, musta A-linjainen takki, musta villahuivi ja harmaat nilkkurit nyt päällä. Kelpaako? Kävin myös leikkipuistossa näissä vaatteissa kun päiväkodista tultiin. Takin alla on tummansininen neule, sen alla musta alustoppi. Kelpaako?

Ei niitä värejä kokonaan tarvitse hylätä. Sellainen kultainen keskitie olisi paras.

Vierailija
548/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää oo just se The Hyväksyttävä Pukeutumistyyli? Mustaa mustalla, niin ketään ei suututa. :D

Itsekin kyllä pukeudun näin, koska täällä Helsingissä jos on päällä vähänkin väriä, niin kyllä töllätään. Kaikkina päivinä ei jaksa vaan haluaa sulautua joukkoon. Toisina päivinä laitan kaulaan värikkään huivin ja päälle iloisen värisen mekon, mutta silloin pitää jaksaa kestää se tuijotus.

Vierailija
549/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa,jos keskusteluun tulisi näiden taaperoksi pukeutuvien naisten miehiä :D

Miksi en yhtään usko,että miehet oikeasti pitävät hemulimekoista yms..

Miten en yhtään usko, että tätä keskustelua käydään Suomessa vuonna 2017.

Jokaisella naisella, äiti tai ei, on vapaus valita juuri sellaisia vaatteita, kuin hän itse haluaa. Toinen valitsee tiukkaa ja supernaisellista, toinen mukavia trikookaapuja, kolmas ostaa vaatteensa miestenosastolta. Sen ei pitäisi liikuttaa ketään muuta kuin vaatteiden käyttäjää itseään.

On muuten huolestuttavaa jos pariskunnan arvostus ja rakkaus toisiaan kohtaan on vielä pitkän yhdessäolon jälkeenkin niin ulkonäkösidonnaista, että hemulimekko tai legginssit voivat sitä horjuttaa.

Minkä sille voi jos läski ei kiihota. Ei se rakkautta vähennä, mutta seksin se tappaa. Läskejähän niillä säkeillä peitellään.

Usko tai älä, joku pitää myös läskejä seksikkäinä. 😱 Meidän seksielämään ei ole vaikuttanut millään tavalla, mies on vaan innoissaan kun tissit ja peppu on kasvaneet ja on yhtä himokas kuin ennenkin.

Vierailija
550/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää oo just se The Hyväksyttävä Pukeutumistyyli? Mustaa mustalla, niin ketään ei suututa. :D

Itsekin kyllä pukeudun näin, koska täällä Helsingissä jos on päällä vähänkin väriä, niin kyllä töllätään. Kaikkina päivinä ei jaksa vaan haluaa sulautua joukkoon. Toisina päivinä laitan kaulaan värikkään huivin ja päälle iloisen värisen mekon, mutta silloin pitää jaksaa kestää se tuijotus.

Salli mun nauraa, tasan tarkkaan ei yksikään tuijota helsingissä jos on päällä VÄRIÄ. On ne katseet kyllä ihan vaan sun omassa päässä.

Vierailija
551/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt vaikea minua kategorisoida tämän ketjun perusteella 🤔

Olenko tuutikki ja käsityönope vai jopa ihan haluttava nainen kun pukeudun hemulimekkoihin (jopa kotimaisten lastenvaatemerkkien sellaisiin!) ja legginsseihin, mutta myös tyköistuvaan nahkatakkiin, korollisiin nilkkureihin ja käytän huulipunaa?

Piinaavaa epätietoisuutta. Pakko saada tietää jotta tiedän aikooko mieheni pettää minua lähitulevaisuudessa. Vai olenkohan turvassa kun en kuitenkaan käytä ikinä trikoopipoa. Piinaavaa.

Vierailija
552/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo näyttää sellaiselta käsityökerholaisten vaatetukselta. Eivät ole oppineet vain tekemään muita kuin vauvanvaatteita, niin tekevät niitä samoja sitten myös aikuisille samoilla kaavoilla, mutta isommassa koossa.

Minä en ole kyllä koskaan nähnyt aikuisten päällä potkuhousuja ja hyvin harvoin nykypäivänä bodyjakaan.

Googlaapa one piece jumpsuit. Mitä muuta nuo ovat kuin potkupukuja aikuisten päällä?

Ai tuo sun kommentti taiskin olla sarkasmia?

Ei aina käänny heti...

Vierailija
553/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä tässä tuskin oli puhe. Noita pitää teinit ja nuoret aikuiset, ei mammat. Täällä taas väitetään, että äidit pitää samoja vaatteita kuin vauvat, eli joko trikoomekot ja -jakut on vauvan arkivaatteita tai bodyt ja potkarit ovat äitien arkivaatteita. Minä en jostain syystä usko ihan kumpaakaan.

Vierailija
554/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minusta tuli äiti, ryhdyin oikeastaan päinvastaiseksi kuin ap:n kuvaamat naiset. Halusin näyttää siltä, että olen kaunis ja menestyvä nainen, vaikka minulla on lapsia. Tyylikkäät vaatteet, huoliteltu ulkoasu, aina huulipunaa ja kopsuvat kengät :) . Ja lapset siististi puettuina.

Toki kotioloissa ryönävaatteet päällä kun pihaa kaivetaan, mutta muuten siististi ja tyylikkäästi. Ei koskaan, ei koskaan meandi loimia edes lapsille!

Vierailija
555/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää kun saa tuijotusta pukeutuessaan väreihin tai kuvioihin (Helsingissä ainakin). Kaikkialla samaa ankeaa mustaa, harmaata, beigeä. Pukeudun sitten kotioloissa rennosti ja iloisen värikkääksi, kun työssä, koulussa ja kaupungilla ei näytä olevan hyväksyttävää. Toivoisin että suomalaiset pukeutuis yksilöllisemmin ja rohkeammin.

Vierailija
556/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 18 vuotta, pukeuduin paitapuseroihin ja farkkuihin - bleiseriäkin taisin kokeilla. Aika pian huomasin, että nuo ei ole yhtään mun juttu. Tiukat farkut ja tyköistuvat topit koen lähinnä tyrkkyvaatteiksi. Tulee mieleen Susanna Penttilä ja 2000-luvun alkuun jämähtäneet ihmiset.

Pitkän aikaa pukeuduin pelkkään mustaan, väriä tuli huiveista. No, silloin olinkin masentunut ja musta oli turvavärini. En halunnut, että muut kiinnittävät minuun huomiota. Nykyään löytyy Marimekkoa ja Masaita, varmaan just niitä muiden mielestä seksintappotunikoita. Mutta ei ne ole seksiä tappaneet parisuhteestani.

Papun, Vimman ja Mainion tunikat ovat ihania, mutta valitettavasti eivät istu päälleni. Olen kai liian pyllerö. Lapsia mulla ei ole, mutta tykkään kovasti kuviollisista vaatteista, niistä lettilegginsseistäkin. Metsolan vaatteet eivät iske, vaikka värikkäitä ovatkin. 

Olen mielelläni tärähtänyt täti värikkäissä tunikoissa ja vain tyytyväinen, jos en saa miesten huomiota. Oman miehen huomio riittää vallan mainiosta. Hän kyllä tietää, miltä näytän tunikoiden alla, kun näkee minut päivittäin alasti.

Niin sitä näkee tätäkin keskustelua lukiessa, miten erilaisina eri ihmiset näkevät erityyliset vaatteet. Se tyyli, joka on toiselle naisellista ja huoliteltua pukeutumista, on toiselle tylsää. Värikäs tunikatyyli taas on toiselle piristävää ja leikkisää, toiselle lapsellista taaperotyyliä. 

Vierailija
557/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä tässä tuskin oli puhe. Noita pitää teinit ja nuoret aikuiset, ei mammat. Täällä taas väitetään, että äidit pitää samoja vaatteita kuin vauvat, eli joko trikoomekot ja -jakut on vauvan arkivaatteita tai bodyt ja potkarit ovat äitien arkivaatteita. Minä en jostain syystä usko ihan kumpaakaan.

Ai se EI ollut sarkasmia?!! Vau...

Vierailija
558/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen äidiksi tuloa minut tunnettiin erittäin tyylikkäänä naisena, ehkäpä tuttava piirissä joidenkin mielestä jopa jonkinlaisena "muoti-ikonina". Lenkkareita ei tainnut minulla silloin edes kaapista löytyä. Käytin aina korkkareita. Inhosin tyylittömiä naisia ja etenkin sitä, jos jollakin oli kengät ja käsilaukku "eriparia", eli esim. eriväriset tai eri kuosia olevat kengät, mitkä eivät sopineet laukkuun. Verkkareissa ja tuulipuvuissa (urheiluharrastuksen ulkopuolella) liikkuvat naiset olivat minulle kauhistus. Olin hyvin tarkka, että itselläni aina kaikki asusteet sopivat yhteen tip top. En minä ollut ylpeä, enkä koskaan näyttänyt sitä, jos jonkun henkilön tyylittömyys ärsytti ja kuvotti. Salaa vain mielessäni ajattelin, että miten joku voi olla tuommoinen. Sitten sain lapsen. Aika äkkiä tuli huomattua, että vauvan vaunuja on aika hankalaa työnnellä kymmenen sentin koroissa. Ostin matalapohjaiset mukavat kävelykengät. Hienot korut, ja esim. paidoissa olevat paljettikoristeet olisivat saattaneet olla irrotessaan vaaraksi vauvalle, joten pistin päälleni tavallisen hupparin, enkä mitään "härpäkkeitä". Sitten kun lapsi kasvoi, niin huomasin, että hänen kanssaan pihaleikkejä leikkiessä kyllä on paljon mukavampi olo itselläkin, jos pistää päälle tuulipuvun, tai verkkarit. Pikkuhiljaa ne korkkarit ja tyylikkäät vaatteet ja korut sitten jäivät lopulta käyttämättöminä vaatekaappiin ja korurasian pohjalle. Itselläni on tässä tyylin muutoksessa kyse ollut siis puhtaasti turvallisuudesta, sekä mukavuudesta. Ja uskon että se on myös monella syy tyylin muutokseen äidiksi tulemisen jälkeen. Mitään lastenvaatteiden tyylisiä asuja en kyllä käytä. Siinä menee raja.

Vierailija
559/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hölise joutavia. Värikkäitä vaatteita ei tuijoteta enää edes perähikiällä, saati sitten Helsingissä. :D

Vierailija
560/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen hahmo; luin just ketjun kokonaan siinä toivossa että joku olisi ehkä kommentoinut kirjoittamaani viestiä. No ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme