Onko Teema-astiat jonkinlainen statussymbooli omistajalleen?
Tuntuu olevan aika monella? Onko ne jokin muotijuttu vai mistä tässä hypetyksessä on kysymys?
Kommentit (66)
Jos haluat sijoittaa designiin osta jotain suhtkoht harvinaista, pistä jemmaan 40 vuodeksi ja myy sitten.
Mulla on vihreät Teema kulhot koiran kuppina, itsellä siniset ja harmaat teekuppina. Kestäviä ja sopivan simppeleitä.
Ostin juuri kauniita laseja marketista. Kuusi kappaletta 12e. Ensin ihastuin kun olivat halpuudesta huolimatta kauniisti muotoiltuja. Näköjään Thaimaassa tehtyjä. Kotona testasin kuulakärkikynällä lasin reunaa kopauttamalla ensinnäkin että ovat ehjiä ja myös sointia. Sointi oli vaisu. Iittalan lasini soi kauniimmin. Uusien lasien ohjeessa mainittiin: "Asianmukainen puhdistus ja käsittely varmistavat juomien luonnollisen maun."
Alkoi mietityttää. Millaisiakohan materiaaleja lasien valmistuksessa käytetään verrattuna kotimaisiin? Eihän näistä irtoa mitään myrkyllisiä kemikaaleja? Uskallanko ostaa enää halpoja ulkomaisia astioita?
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös valkoista Teemaa ihan siitä syystä, että ruoka näyttää paremmalta mahdollisimman yksinkertaisilla astioilla. Sarja on raikas, ajaton ja helposti yhdisteltävä. Kestävät myös hyvin niin konepesun kuin mikronkin.
Tarroja en jaksa raaputella, lähtevät kyllä itseksiin muutaman konepesun jälkeen.
Meillä on aika pieni keittiö => pieni ruokapöytä => pienet valkoiset teemalautaset => pienet annoskoot, ok!
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat sijoittaa designiin osta jotain suhtkoht harvinaista, pistä jemmaan 40 vuodeksi ja myy sitten.
Nyt puhuttiin Teema-arkiastioista.
Ja muutenkin vinkkisi oli kokolailla huono, koska asian X varastoiminen 40v maksaa, ja asian ostohinnan sijoittaminen 40v ajaksi vaikka tavan ETF-rahastoon tuottaa moninkertaisesti.
Perusasioita myös mun mielestä. Mulla on teeman oliivinvihreää, jota ei saa edes kirppareilta mistään. Yksi syvä lautanen hajosi tänä vuonna usean käyttövuoden jälkeen ja yhdessä matalassa lautasessa on pieni osuma eli alta näkyy valkoista. Syvät lautaset ovat epäkäytännöllisen mallisia tiskikoneessa. Jälkiruoka/aamupalakulhoista olen tykännyt, sopivan kokoisia. En tosin kaipaa enää teemaa.