Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Teema-astiat jonkinlainen statussymbooli omistajalleen?

Vierailija
17.04.2017 |

Tuntuu olevan aika monella? Onko ne jokin muotijuttu vai mistä tässä hypetyksessä on kysymys?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ihan kauhea statussymbOoli mulle, ovat niin kauhean kalliitakin! Silti on pakko aina niitä ostaa kaikissa sateenkaaren väreissä, että pysyy muodissa mukana. Jos on joku tarra vielä astain reunassa, en ikinä pese sitä pois, että kaikki varmasti näkevät että kyseessä on status-astia.

Vierailija
2/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakaan, muiden puolesta en tietenkään voi puhua.

Ostin niitä, koska lapsuudenkodissa oli Teemaa / Kiltaa, ja ne kestivät vuosikymmeniä.

Ja väri miellytti.

Tarrat otin pois :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, ihan tavan käyttötavaroita ne on.En huolisi omaan kotiin noin tylsiä astioita.

Vierailija
4/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa? Ostin mökille kun halusin kaikkeen sopivan klassikon.

Vierailija
5/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään statussymboli, vaan oman arjen astiasto.

Omat Teema-astiat ovat osittain opiskeluajalta 90-luvulta ja sen jälkeen astioita on kertynyt. Osan olen ostanut itse ja osan on monet tutut ja sukulaiset antaneet lahjaksi. Kiltaa (Teeman edeltäjää) olen myös saanut eräältä ystävältä.

Aika vähän noista Teema-astioista on mennyt rikki, joten hyvin ovat arjessa palvelleet.

Vierailija
6/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole statussymboli, mutta on erittäin funktionaalinen astiasarja. Etenkin kahvimuki on just sopiva, kahvaan mahtuu kolme sormea ja mukiin juuri oikea määrä kahvia, ettei ole liian vähän, muttei haalene juomisen aikana mukkinkaan.

Vierailija
7/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain teemoja mummulta 18-V lahjaksi. Nyt 33v ja niitä on kertynyt häälahjaksi ym. Olen pitänyt ihan perusastiastona. Ei nyt niin erikoinen ole.

Vierailija
8/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema statussymboli?

No, täytyy myöntää, että tässä provoaloituksessa oli jo yritystä.

Vierailija
9/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ne vain kestivät parhaiten vauvojen paiskomista. Yksikään ei hajonnut. On minulla Paratiisia ja Runoa myös. Vanhimmat Kilta-astiat jäivät mummolta perinnöksi joten näillä linjoilla jatketaan lastenlasten kanssa.

Vierailija
10/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mikään statussymboli. Meillä on valkoista Teemaa, koska se on ajaton ja klassinen sarja.

Vierailija
11/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema on tylsä, mutta niin valitettavan yleinen, että on vaatinut todellisia ponnisteluja välttää sitä omassa taloudessa. Teemaa saattaa nimittäin saada vastoin tahtoaan lahjaksikin. Ja ne helkkarin Muumi-mukit...

Teema on varmasti käytännöllinen, mutta muodoltaan liian simppeli ja kun sitä on melkein jokaisella, niin ei kiitos. Ihmetyttää, ettei Prismaankaan muuta saada kuin Teemaa ja vähän Arcticaa. Aiemmin oli monipuolisemmin, Lumi-sarjaa ja 24h-sarjaa jne., mutta ainakin meidän paikallisesta Prismasta kaikki vaihtoehdot on poistettu. On vain Teemaa ja lasistossa iänkaikkisen kulunutta Iittalan Essenceä.

Vierailija
12/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teema on tylsä, mutta niin valitettavan yleinen, että on vaatinut todellisia ponnisteluja välttää sitä omassa taloudessa. Teemaa saattaa nimittäin saada vastoin tahtoaan lahjaksikin. Ja ne helkkarin Muumi-mukit...

Teema on varmasti käytännöllinen, mutta muodoltaan liian simppeli ja kun sitä on melkein jokaisella, niin ei kiitos. Ihmetyttää, ettei Prismaankaan muuta saada kuin Teemaa ja vähän Arcticaa. Aiemmin oli monipuolisemmin, Lumi-sarjaa ja 24h-sarjaa jne., mutta ainakin meidän paikallisesta Prismasta kaikki vaihtoehdot on poistettu. On vain Teemaa ja lasistossa iänkaikkisen kulunutta Iittalan Essenceä.

(

Essence on sopivan tyylikäs arkilasi. Niitä on nyt k-marketeissa puoleen hintaan, ainakin punaviini-, valkoviini-, skumppa- ja tais olla olut-lasitkin.

Vierailija
13/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävää, jos joku antaa astioita lahjaksi.

Vierailija
14/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtunee asioiden liiallinen keräileminen? Yksiselitteisesti yli oman käyttötarpeen.

Vierailija
15/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin ikäluokalle astiat taitavat olla statussymboli. Eiköhän käyttöjärkevyys ja laadukkuus arjessa ole se, mikä pisimmälle astia-asiassa kantaa.

Vierailija
16/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomi syö samanlaisilta lautasilta. Monessako maassa näin on?

Vierailija
17/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös valkoista Teemaa ihan siitä syystä, että ruoka näyttää paremmalta mahdollisimman yksinkertaisilla astioilla. Sarja on raikas, ajaton ja helposti yhdisteltävä. Kestävät myös hyvin niin konepesun kuin mikronkin.

Tarroja en jaksa raaputella, lähtevät kyllä itseksiin muutaman konepesun jälkeen.

Vierailija
18/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävää, jos joku antaa astioita lahjaksi.

Mikäs siinä on niin hirvittävää? Me saimme tupaantuliaislahjaksi 20 vuotta sitten pirteän keltaisia Teema-lautasia ja kovasti ollaan tykätty. Harmi ettei tuota kokoa enää valmisteta, kuudesta lautasesta on yksi rikkoutunut tänä aikana. Statussymboliksi en ole tuota ikinä ajatellut, mukava käyttölautanen vain eikä sen enempää tai vähempää.

Vierailija
19/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä mä niiltä ihan syön

Vierailija
20/66 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi Teeman edeltäjää Kiltaa 70-luvulla ja olen täydentänyt sitä vuosien varrella. Ja edelleen lasitus on kuin uusi ja astiasto on ollut meillä arkikäytössä

On meillä käyttötavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan