Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Teema-astiat jonkinlainen statussymbooli omistajalleen?

Vierailija
17.04.2017 |

Tuntuu olevan aika monella? Onko ne jokin muotijuttu vai mistä tässä hypetyksessä on kysymys?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin teemaa siwan kupongeilla. Eli ilmaiseksi periaatteessa otin ne pois kuljeksimasta. Sellaista statussymbolia meillä.

Vierailija
42/66 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema on vähäeleinen astiasto. Siihen on helppo sovittaa muiden sarjojen astioita. Meillä esim. kastehelmi-lasiastioita. Pöytä- ja lautasliinolla saa väriä ja kuvioita kattaukseen, jos niitä kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean lautaset ei kestä kuin pari pesua ja niissä on heti jälkiä ja menevät rikki helposti.

Minulla on ollut vaikka mitä sarjaa eri merkeiltä mutta valkoinen Teema on ja pysyy. Mulle se on tuttu ja turvallinen kun olen maita ja mantuja matkustellut ja asunut ympäri maailmaa. Teema on suosittu myös Suomen ulkopuolella, samoin kuin Kastehelmi-sarja.

Pentikiä olen erehtynyt ostamaan paria eri sarjaa. En osta enää koskaan. Epäkäytännöllisiä.

Meillä on ollut Ikean Skyn posliinilautaset nyt n 3 vuotta ja on ehdottomasti parhaat mitä ikinä! V&B:n lautaset naarmuuntuivat muutamassa pesussa ja käytössä mutta nämä on vieläkin kuin uudet!

Vierailija
44/66 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin teemalautaset koska ne oli ainoa malli joka mahtui silloiseen tiskikoneeseen niin että astiat puhdistui nätisti. Lautaset ovat myös tarpeeksi pienet että niistä ei voi syödä liikaa. Teema-astiaston tilasin kun oli tarjouksessa. Teema motteja olen saanut paljon, ja minulla on 3 muumimukia ja pari samalla mallilla tehtyä muuta mukia. Sen jälkeen kun Arabia lopetti tehtaan suomesta, en ole ostanut yhtään Arabian astiaa. Kelpuutan nyt vain Pentikin keramiikkaa.

Mun mielestä teemassataas on vikana juuri sr että niitä EI SAA hyvin astianpesukoneeseen.Ne syvät kipot vie tuhottomasti tilaa normi syviin lautasiin verrattuna.

Tykkäisin teemasta koska haluasin peruslaadukkaan astiasarjan jota ei tarvitsisi uusia kokonaan kun pari osaa hajoaa, vaan ruokakaupassa käydessä vois ostaa hajonnen tilalle uuden.Mutta ei, ovat liian epäkäytännöllisiä, vai onko nää yleensä käytössä käsitiskareilla?

Vierailija
45/66 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite harkihin Teemaa meillekin ruokalautasiks just ajattomuuden takia, mutta niiltä on ihan vammanen syödä. Jäivät kaupanhyllylle ja otin mummovainaan arctica sarjan lautaset käyttöön. Eivät oo nekään mitkään unelmat mutta parempi niistä on syyä. Mukeina ja murokulhoina löytyy muumia ja juomalaseina iittalan viinilasit, harmi vaan että kun hajoaa niin ei enää oo vuosiin kaupoista saanu sitä sarjaa, jälkiruokakipotki on samaa iittalan sarjaa ku viinilasit ja tuohon sarjaan ihastuin nuorena yläasteikäsenä ja iskä osti ku pyysin ne viinilasit ja kirpparilta löysin ne jälkkärikipot.

Vierailija
46/66 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista viinilaseista puheenollen. Lahjaksi saamani Essence-sarjan lasit onnistuin rikkomaan hyvin nopeasti, ne olivat kömpelöitä ja niitä oli vaikea saada tiskikoneeseen. Ostin tilalle Senta-sarjaa ja siihen olen ollut tyytyväinen. Se kestää, voi antaa lapsenkin kattaa pöytää ihan huoletta ja tiskikoneeseen ne mahtuvat ihan sopuisasti. Muumimukeja, kulhoja ja lautasia on ja ruoka-astioina valkoiset Taika-sarjan lautaset ja kulhot. 

Vierailija
47/66 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kotimainen astiasarja, joka miellyttää silmää. Muut liian isoja, painavia, huonostisuunniteltuja tai yksinkertaisesti ruman näköisiä. Muistatteko 24h-sarjan, jossa oli omituinen karhea pinta?

Älkäämme myöskään unhoittako "iki-ihanaa" Ruska-sarjaa...

Vierailija
48/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teema on tylsä, mutta niin valitettavan yleinen, että on vaatinut todellisia ponnisteluja välttää sitä omassa taloudessa. Teemaa saattaa nimittäin saada vastoin tahtoaan lahjaksikin. Ja ne helkkarin Muumi-mukit...

Teema on varmasti käytännöllinen, mutta muodoltaan liian simppeli ja kun sitä on melkein jokaisella, niin ei kiitos. Ihmetyttää, ettei Prismaankaan muuta saada kuin Teemaa ja vähän Arcticaa. Aiemmin oli monipuolisemmin, Lumi-sarjaa ja 24h-sarjaa jne., mutta ainakin meidän paikallisesta Prismasta kaikki vaihtoehdot on poistettu. On vain Teemaa ja lasistossa iänkaikkisen kulunutta Iittalan Essenceä.

(

Essence on sopivan tyylikäs arkilasi. Niitä on nyt k-marketeissa puoleen hintaan, ainakin punaviini-, valkoviini-, skumppa- ja tais olla olut-lasitkin.

Tyylikkyys on makuasia. Essence on sama

Tyylikkäitä ja kestäviä. Sata kertaa parempia kuin Ikeat.

Vierailija
49/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella arkikäytössä oleva astiasto. En nyt kyllä pidä minään statussymbolina.

Vierailija
50/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjaksi Teeman edeltäjää Kiltaa 70-luvulla ja olen täydentänyt sitä vuosien varrella. Ja edelleen lasitus on kuin uusi ja astiasto on ollut meillä arkikäytössä

On meillä käyttötavaraa.

Katso pohjasta ovatko astiasi esim. konetiskiin sopivia. Vanhemmista voi liueta haitallisia aineita.

Vierailija
51/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Sehän on se kaikista eniteen perus-astiasto mitä voi keksiä! Ihan tosi tavallinen ja perus! Miten se nyt muka millään tavalla status symboli olisi?

Vierailija
52/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain että kestäviä ne ovat.  

Vierailija
53/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ne uudet niin kestäviä ole, vajaa pari vuotta vanhat valkoiset syvät lautasiin on ilmestynyt harmaita naarmuja..

Vierailija
54/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdin 60-luvun lopulla opiskelemaan, sain kotoa kaksi sinistä Kilta-teekuppia ja yhden "korvallisen" murokulhon. Vähitellen aloin sitten hankkia lisää sinisiä lautasia ja kuppeja aina kun niitä oli tarjouksessa. Täydensin sitten aikanaan astiastoa Teemalla. Käytän niitän edelleen, mutta olen alkanut miettiä, veisinkö ainakin osan kierrätykseen. Teekupit seisovat käyttämättöminä, kun mieluummin juon teeni ja kahvini mukista. Ja jotenkin olen nykyään tykästynyt enemmän englantilaisiin astioihin, jotka ovat laadukkaita ja mielestäni kauniita, niin ja olen löytänyt niitä varsin edullisesti verrattuna vaikkapa Teemaan tai muihin kotimaisiin astioihin. Vaikka isänmaallinen olenkin, niin ei mielestäni tarvitse aina kaiken olla kotimaista.

Vierailija
55/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäviä ovat. Uusia en osta ennenkun vanha hajoaa.

Vierailija
56/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne on lähinnä käytännöllisyyden takia. Sopivat yhteen monien astioiden kanssa. Ajattomat arkikäyttöön. Rikkoutuneen tilalle saa helposti uuden yleisyyden takia (Torista siis)

Vierailija
57/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä tykkään niiden muotoilusta. Olen metsästänyt sitä pienempää ruokalautasta (siis sitä kokoa, jota ei enää valmisteta) tummansinisenä. Vois mulla olla jotain perinteisiä sinikuvioisia lautasiakin, mutta niitä vanhempia ei oikein viitsi pestä koneessa, joten Teema on ihan hyvä. Sitä on myös helppo yhdistellä.

Vierailija
58/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta Kilta-astiat on. 

Vierailija
59/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muutama vuosikymmen vanha made in Finland -Teema on laadukasta. Uusia en ostaisi. 

Vierailija
60/66 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon että rahvaan Suosimat Muumimukit tehdään Teema-sarjan mukiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme