Vierailija

Työni puolesta matkustan paljon. Venäjän matkallani tunsin sellaista ihmeellistä oloa; jo hotellissa ollessani, että kaikki ei ole kunnossa. Ihmiset käyttäytyivät jotenkin erikoisesti. Työmatkoillani myös pukeudun siisteihin asuihin ja näytän täten ehkä hieman varakkaammalta verrattuna moniin muihin, joten tunnen itseni melko helpoksi kohteeksi.

Ensimmäinen shokki tapahtuikin kolmen päivän päästä, kun minut napattiin kadulta kujalle. Kolme englantia puhuvaa hyvin pukeutunutta miestä uhkailivat minua teräasein ja pyysivät minua näyttämään passini. Työni puolesta ymmärrän englantia täydellisesti ja miehet vaativatkin englanniksi, että voivat ottaa valokuvan passistani.

Syytä vaatimukselle en koskaan saanut tietää. En kuitenkaan missään nimessä anna henkilötietojani ilmiselvien rikollisten käsiin + passikuvaani jne. Elämäni olisi varmasti päättynyt siihen, tavalla tai toisella. Etsin sopivan hetken, jolloin lähdin vain juoksemaan karkuun. Aluksi miehet olivat perässäni, mutta päätyessäni vilkkaalle kadulle, he antoivat periksi.

Haluni palata takaisin Suomeen ei olisi voinut olla suurempi. Seuraavat pari päivää oli ihan ok, mutta sitten oveeni koputettiin. Ovessa oli sellainen nappi, josta näkee käytävälle. Oven toisella puolella oli yksi niistä miehistä, jonka tapasin kujalla.

Ei siinä sitten MITÄÄN muttia... Työmatka jäi siihen ja äkkilähtö Helsinkiin. En välitä, vaikka saisin potkut töistä. Kenenkään ei kuulu kestää tällaista.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, ovatko muut törmänneet vastaavanlaiseen..? Maassa vierailevat tuntuvat usein olevan uhreja ja uskon, etten ole ainoa tällaiseen törmännyt. Laittakaa kokemuksia!

Jos herää kysymyksiä kokemuksestani, voin vastailla.

• ylös 324
  • alas 51

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Kauheeta! Itse olen kokenut vähän samanlaista vainoa 90-luvulla, kun olin matkoilla. Toivottavasti toivut. Tiedän miten kamalaa tuo on.

• ylös 210
  • alas 3
Vierailija

Ihan vinkkinä, ei ne noin siellä toimi. Ne tulee suoraa hotelliin ja esittää asiansa.

• ylös 21
  • alas 123
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vieraissa maissa tuo on vähän tuollaista, kun rikollisuuden laajuus on aina vaihtelevaa. Suomi on aika turvallinen maa yleisillä standardeilla.

• ylös 192
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan vinkkinä, ei ne noin siellä toimi. Ne tulee suoraa hotelliin ja esittää asiansa.

Ai, oletko ihan vierestä seurannut näiden rikollisten toimia?

Musta tuntuu lähinnä siltä että kun ap lähti karkuun, he lopettivat suoraan perässä juoksun. Mutta kuitenkin silti seurasivat silleen hiljalleen apta ja siten päätyivät hänen hotellihuoneen oven taakse.

• ylös 236
  • alas 3
Vierailija

Ikävä sanoa, mutta myös minulla on huonoja kokemuksia yhdistelmästä Venäjän matka + passit. Tosin olimme turisteina liikenteessä, joten passit oli ehkä siksi helppo viedä. Paljon matkailukokemusta, Venäjällä ollut ainoa ikävä tilanne. Tietysti voi olla ihan vain sattumaakin.

• ylös 141
  • alas 4
Vierailija

Juuri luin Ville Haapasalon kokemuksia kirjasta nimeltä "Ville Haapasalon varhaisvuodet Venäjällä" ja tuli kyllä sellainen olo että huhhuh mikä paikka.....ryöstetään ja hakataan, hakataan ja ryöstetään.....

• ylös 182
  • alas 4

Mitä sanoi poliisi, hotellin henkilökunta, työnantajasi, paikalliset kontaktisi (kollegat, asiakkaat) jne., kun kerroit heille tuosta ryöstönyrityksestä? Mitä työpaikkasi matkusohjeessa sanotaan yksin liikkumisesta? Kauanko odotit että se tyyppi häipyi huoneesi ovelta? Mitä aiemmin mainitussa listassa olevat henkilöt sanoivat kun kerroit uudesta kontaktista?

• ylös 220
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työni puolesta matkustan paljon. Venäjän matkallani tunsin sellaista ihmeellistä oloa; jo hotellissa ollessani, että kaikki ei ole kunnossa. Ihmiset käyttäytyivät jotenkin erikoisesti. Työmatkoillani myös pukeudun siisteihin asuihin ja näytän täten ehkä hieman varakkaammalta verrattuna moniin muihin, joten tunnen itseni melko helpoksi kohteeksi.

Ensimmäinen shokki tapahtuikin kolmen päivän päästä, kun minut napattiin kadulta kujalle. Kolme englantia puhuvaa hyvin pukeutunutta miestä uhkailivat minua teräasein ja pyysivät minua näyttämään passini. Työni puolesta ymmärrän englantia täydellisesti ja miehet vaativatkin englanniksi, että voivat ottaa valokuvan passistani.

Syytä vaatimukselle en koskaan saanut tietää. En kuitenkaan missään nimessä anna henkilötietojani ilmiselvien rikollisten käsiin + passikuvaani jne. Elämäni olisi varmasti päättynyt siihen, tavalla tai toisella. Etsin sopivan hetken, jolloin lähdin vain juoksemaan karkuun. Aluksi miehet olivat perässäni, mutta päätyessäni vilkkaalle kadulle, he antoivat periksi.

Haluni palata takaisin Suomeen ei olisi voinut olla suurempi. Seuraavat pari päivää oli ihan ok, mutta sitten oveeni koputettiin. Ovessa oli sellainen nappi, josta näkee käytävälle. Oven toisella puolella oli yksi niistä miehistä, jonka tapasin kujalla.

Ei siinä sitten MITÄÄN muttia... Työmatka jäi siihen ja äkkilähtö Helsinkiin. En välitä, vaikka saisin potkut töistä. Kenenkään ei kuulu kestää tällaista.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, ovatko muut törmänneet vastaavanlaiseen..? Maassa vierailevat tuntuvat usein olevan uhreja ja uskon, etten ole ainoa tällaiseen törmännyt. Laittakaa kokemuksia!

Jos herää kysymyksiä kokemuksestani, voin vastailla.

So pleased to find out that both you and the goons were  well dressed. Would have been so much more embarrassing to have been accosted by shabby street urchins.

• ylös 154
  • alas 8
Vierailija

Kirjoittaja käyttää kömpelöä kieltä. Kannattaisi vielä harjoitella sekä suomea että englantia ennen kuin haaveilee julkaisemisesta.

• ylös 119
  • alas 25
Vierailija

Mihinkä oveen koputettiin ja oliko tämä "nappi" niinkutsuttu ovisilmä.
Olen käynyt Pietarissa noin 40 kertaa enkä ole kokenut uhkaavia tilanteita.

• ylös 153
  • alas 5
Vierailija

Ei mulla mitään mutta, mutta eikö venäläisissä hotelleissa ole samaa käytäntöä, että huonekerroksiin pääsisi vain avainkortilla?

Kerrotko muuten useinkin ihmisille, miten hyvin pukeutunut olet tai miten erinomaisen hyvin osaat englantia? Englannin "täydellinen" osaaminen oli ylpeilyn aihe ehkä 80-luvulla. Nykyään ihmiset osaavat englantia paremmin kuin toista kotimaista.

• ylös 113
  • alas 16
Vierailija

Olin itse Venäjällä joskus alle 20-vuotiaana noin kuukauden eikä koko aikana tapahtunut mitään tuollaista. Tiedä sitten ajatteliko mahdolliset ryöstäjät että ei mulla ainakaan voi olla mitään arvokasta mukana. :D Vaikka liikuin eri paikoissa ja puhelin, lompakko, ynnä muut oli koko ajan naurettavan helpoissa paikoissa kukaan ei yrittänytkään varastaa tai ryöstää mitään vaikka liikuinkin pääosin yksin ja muutaman kerran jopa kovasti humaltuneena.

• ylös 42
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juuri luin Ville Haapasalon kokemuksia kirjasta nimeltä "Ville Haapasalon varhaisvuodet Venäjällä" ja tuli kyllä sellainen olo että huhhuh mikä paikka.....ryöstetään ja hakataan, hakataan ja ryöstetään.....

Ne Ville Haapasalon jutut ovat pääasiassa keksittyjä tarinoita jotka jostain syystä uppoavat kansaan.

Varsinkin niissä hänen ohjelmissaan on näyteltyjä pätkiä vaikka kuinka :-D Saas nähdä kauanko menee ennenkuin massat huomaavat. Ellei Ville esitten ala pitämään ihmisiä ihan tyhminä ja ota sinne näyttelijäksi jotain Samuli Edelamania ja kokeile tajuavatko ihmiset sittenkään touhun olevan näyteltyä.

• ylös 19
  • alas 41
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ai, oletko ihan vierestä seurannut näiden rikollisten toimia?

Musta tuntuu lähinnä siltä että kun ap lähti karkuun, he lopettivat suoraan perässä juoksun. Mutta kuitenkin silti seurasivat silleen hiljalleen apta ja siten päätyivät hänen hotellihuoneen oven taakse.

Venäjällä saa pukeutua aika prameasti, että erottuu massasta. Menepä katsomaan paikallista katukuvaa: venäläiset naiset pukeutuvat arkena paremmin kuin suomalaiset juhlaan, joten ap ei tunnu oikein ymmärtävän, millaisesta maasta kirjoittaa kertoessaan, että pukeutuu muita paremmin.

• ylös 116
  • alas 6
Vierailija

Lol, ne venäläiset katurosvot olivat varmaan oxfordin kasvatteja, kun niin täydellistä englanninkieltäsi korostit. Oikeat rosvot venäjän kujilla tuskin ovat mitään fluent english speakereitä, että sitä ymmärtääkseen pitäisi olla jotenkin poikkeuksellisen lahjakas kielellisesti😂

Ja jos toi ois totta, oisit idiootti jos et olisi poliisille ja työnantajalle kertonut. Kolme miestä veitsineen kujalla ja hups - sä vaan pääset karkuun.

Onko vähän tylsä elämä, kun pitää satuilla netissä?

• ylös 128
  • alas 6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.