Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olisi pitänyt nuorena panostaa

Vierailija
13.08.2026 |

Ammatin opiskeluun.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat panostamisella. Et ilmeisesti halunnut opiskella nuorena niin turha murehtia menneitä. Mikä nyt sitten estää sen panostamisen? 

Vierailija
2/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat panostamisella. Et ilmeisesti halunnut opiskella nuorena niin turha murehtia menneitä. Mikä nyt sitten estää sen panostamisen? 

Kaikki sairaudet. Silloin olisi vielä pystynyt fyysiseen työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ammatteja voi ihan hyvin opiskella vanhoilla päivilläkin jos tavoitteena ei ole ura shakkiammattilaisena tai voimistelijana.

Vierailija
4/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Boomereille riitti, että eivät ryypänneet työpaikalla. Nykyisin taas melkeinpä aivan sama mikä koulutus. Jos et ole lääkäri niin onnea vain työmarkkinoihin. Lääkäreilläkin tilanne kohta huono tätä menoa.

Vierailija
5/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ammattiin panostaminen mitään takaa. 

Vierailija
6/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Boomereille riitti, että eivät ryypänneet työpaikalla. Nykyisin taas melkeinpä aivan sama mikä koulutus. Jos et ole lääkäri niin onnea vain työmarkkinoihin. Lääkäreilläkin tilanne kohta huono tätä menoa.

Sun typerän logiikan mukaan vain lääkäreillä on töitä.

Vierailija
7/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mä oon 15 v opiskellu oon pitkäaikaissairas ktm ja insinööri. Mieluummin oisin tonki ajan dokannu. Oon kade aplle. En edes tehtaaseen saati ruokakaupan kassal pääse. Luojan kiitos lainaa on tasan 0€

Vierailija
8/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä jo

Vierailija
9/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mä oon 15 v opiskellu oon pitkäaikaissairas ktm ja insinööri. Mieluummin oisin tonki ajan dokannu. Oon kade aplle. En edes tehtaaseen saati ruokakaupan kassal pääse. Luojan kiitos lainaa on tasan 0€

Miksi ihmeessä olet kade?

Vierailija
10/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae patruunatehtaalle töihin.

Vierailija
11/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä jo

Miksi sitten harmittele asiaa. Miten se muuttaisi nykyistä elämääsi? 

Vierailija
12/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä jo

Aina parempi, voit opiskella omalla ajallaan ihan mitä haluat eikä tarvitse stressata työllistymisestä. Kiinnostaako ideahistoria vai kenties hiukkasfysiikka?

Vierailija
13/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä: isä teki elämäntyönsä Venaa Rauhassa  -firmassa :) .... Sille samalle uralle piti lähteä itsekin, se urapolku vaan katkesi.

Sitten mietin sitä vanhaa sanontaa, et "valtion leipä on pitkä mutta kapea". Mietin, et jäisinkö inttiin/PV:iin? Jääkärinä ainoa mahdollisuus olisi ollut (vartio-) värvätty. Kaverit sanoi, et kysy ihmeessä. Kukaan kantahenkilöstä ei sanonut/kysynyt, et haluaisiko joku jäädä? Sekin "urapolku" katkesi siihen.

Jos se olisi toteutunut, niin ei välttämättä pitkä tai sitten lisäkoulutusta, ylennyksiä ..... No, enpä tuota ole enemmälti miettinyt; ajatuspieru vain.

Vierailija
14/13 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi opiskella onneksi vanhanakin. Itsellä meni nuoruus mt- ja päihdeongelmissa. Työt oli mitä vaan koulutusta vaatimatonta hanttihommaa, silloin kun yleensä olin työkykyinen. Tilanne parani 40 v jälkeen, ja innostuin lähtemään opiskelemaan. Ihan yliopistoon, vaikka jotkut ihmetteli että tuossa iässä vuosikausiksi kouluun. Nyt olen 52 ja tehnyt jo viitisen vuotta sen alan töitä, joihin kouluttauduinkin. Mukava siisti sisätyö, asiantuntijan hyvät palkat. Kyllä kannatti, kun tässä vieläkin on 15 vuotta tavoite-eläkeikään matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi