Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oikeasti kestävä kenkämerkki?

Vierailija
17.04.2017 |

kysymys otsikossa. haluaisin kevääksi ja kesäksi jotkut kestävät kengät, saisivat maksaa alle 100€ ja niiden tulisi kestää enemmän kuin yhden kauden. olen kyllästynyt vanseihin yms jotka menee yhden kesän jälkeen rikki.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fila kangaskengät olleet monta vuotta käytössä.

Vierailija
42/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni Lacoste nahkakengät olleet jo monta vuotta käytössä ja edelleen hyvät. Toinen hyväksi todettu merkki on Tamaris.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rieker. 

Vierailija
44/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converset. Omistan sekä varrelliset että varrettomat. Molemmat olleet käytössä jo useamman vuoden.

Vierailija
45/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rieker. 

Omaan jalkaan Rieker ei sovi, mutta Legero on ollut hyvin istuva ja kestävä.

Vierailija
46/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vans

Vierailija
47/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt Pomareista. Ne jotenkin sopii mun jalkoihin myös. Nyt on kirpputorilta ostetut lenkkarit (melkein uudet, maksoi 25 euroa!) ja työkenkinä siistit mustat (hotellityö).

Vierailija
48/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ecco matala vaelluskenkä. Hintaa on 150e, mutta kestää 10 vuotta ja 15 000km.

Eikös juuri Ecco ole mukana tässä nykyisessä kengänpohjahullutuksessa? Kausikengissä pohjat murenevat säilytyksen aikana. Itse en ainakaan uskaltaisi ostaa. Jos vaihtokelvottomat pohjat hajoavat jo vuoden sisään, on se jo sama, että kenkiin menevän repisi roskiin tai polttaisi jossain nuotiossa.

Vierailija
49/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ecco matala vaelluskenkä. Hintaa on 150e, mutta kestää 10 vuotta ja 15 000km.

Eikös juuri Ecco ole mukana tässä nykyisessä kengänpohjahullutuksessa? Kausikengissä pohjat murenevat säilytyksen aikana. Itse en ainakaan uskaltaisi ostaa. Jos vaihtokelvottomat pohjat hajoavat jo vuoden sisään, on se jo sama, että kenkiin menevän repisi roskiin tai polttaisi jossain nuotiossa.

Taitaa tänä päivänä olla monen kenkämerkin ongelma tuo pohjien mureneminen. Hulluahan se on.

Vierailija
50/64 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt Adidas tennareista, on kestänyt hyvin päivittäistä käyttöä.

Vierailija
51/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin istuvia ja lestiltään hyviä käyttökenkiä pitäisi olla useita jolloin yksiä ja samoja kenkiä ei tulisi jatkuvasti käytettyä ja kenkiä pitäisi myös hoitaa jolloin kengät kestävät käyttöä pidempään. Korkea kenkien hinta ei valitettavasti takaa sitä, että kengät kestävät pidempään ja tämän asian olen huomannut erityisesti lenkkikengissä.

Vierailija
52/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfaltti on kyllä hirveä syömään kengänpohjia. Turvakengät kesti edellisessä työpaikassa vain puolivuotta asfaltilla. Nyt menee pari vuotta, kun alusta on erilainen, eikä pohjat kulu silloinkaan, muu käyttöikä vaan tulee täyteen. 

Vierailija
53/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin istuvia ja lestiltään hyviä käyttökenkiä pitäisi olla useita jolloin yksiä ja samoja kenkiä ei tulisi jatkuvasti käytettyä ja kenkiä pitäisi myös hoitaa jolloin kengät kestävät käyttöä pidempään. Korkea kenkien hinta ei valitettavasti takaa sitä, että kengät kestävät pidempään ja tämän asian olen huomannut erityisesti lenkkikengissä.

Tämä on totta. Kengät tarvitsevat hoitoa sekä lepopäiviä, että ehtivät kuivumaan ja palautumaan. Näin ne kestävät pidempään. Samoilla kengillä ei myöskään mennä metsäpoluille, lenkille tai kaupungille. Eli kyllä monenlaisia kenkiä tulisi kaapista löytyä.
Itsellä on useammat kävelykengät ja tennarit (osa gore-tex pinnoitteella), varrelliset vaelluskengät , nilkkurit, useammat talvikengät joista yhdet nastoilla. Löytyy myös lenkkarit.

Vierailija
54/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vagabondeista huonoja kokemuksia, tennareista irtosi liimaus muutaman käyttökerran jälkeen ja ballerinoihinkin tuli reikiä yhden kesän jälkeen. Ara ja Clarks ovat mulla kestäneet käyttöä.

Mulla on 25 vuotta vanhat clarksit, sandaalit. Nahka vähän kulunut, mutta muuten kunnossa. Ara-kävelykengät ostin vuonna 2009 nilkkamurtuman jälkeen, kun olivat ainoat sopivat. Kunnossa.

Vierailija
55/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kestäneet yhdet Meindl:in vaelluskengät yli kymmenen vuotta. M34

Vierailija
56/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 v keskituloinen mies, jos johonkin olen satsannut, niin kenkiin. Kerran ostin yhdet Riekerit, niin suutari nauroi minut pihalle, kun ehdotin niitten korjaamista. Se mitä tuossa hieman takaperin sanottiin, pätee oikein hyvin -halvalla ei saa hyvää.  Parabootin kengissä on varmaankin paras hinta/laatusuhde..taitavat maksaa jo 400 euroa, mutta ovat todella kestäviä....loppuelämän,  jos antaa välillä levätä...ei tule montaa senttiä päivittäisen käytön hinnaksi. 

Vierailija
57/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabor kestää ja on mukava jalalle.

Vierailija
58/64 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkakengät kestävät. Tossut eivät kestä.

Vierailija
59/64 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamaris on ollut kestävä ja hyvät omaan jalkaan. Tykkään kävelykengistä, missä sivulla vetoketju. On helppo pukea ja riisua. 

Vierailija
60/64 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacoste nahkakengät, suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi