oikeasti kestävä kenkämerkki?
kysymys otsikossa. haluaisin kevääksi ja kesäksi jotkut kestävät kengät, saisivat maksaa alle 100€ ja niiden tulisi kestää enemmän kuin yhden kauden. olen kyllästynyt vanseihin yms jotka menee yhden kesän jälkeen rikki.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sievit, Eccot ja riekerit kestäneet. Mutta vaikea sanoa nyjkyisistä, nuo ovat jo useita vuosia vanhoja. Sievit eivät ehkä kuitenkaan ole nuorten naisten tyyliä.
Sievit ja Eccot nykyään yleensä liimattu eikä ommeltu pohjaan, mikä tekee niistä lyhytikäisempiä.
Rieker mulla oli ikuiset, mutta katosivat. Caterpillar, Clarks ja Lowa myös hyviä.
Vai että alle satasella pitäisi kestävät saada? Ei taida onnistua. Riippuu tietysti kuinka painava olet ja millainen askelkulma sinulla on?
Itselläni ainakin kaikki CAT, eli Caterpillar kengät on kestäneet hyvin. Jokainen pari on ollut käytössä vuosia. Tosin niistä saa pulittaa paljon enemmän kuin satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vai että alle satasella pitäisi kestävät saada? Ei taida onnistua. Riippuu tietysti kuinka painava olet ja millainen askelkulma sinulla on?
Itselläni ainakin kaikki CAT, eli Caterpillar kengät on kestäneet hyvin. Jokainen pari on ollut käytössä vuosia. Tosin niistä saa pulittaa paljon enemmän kuin satasen.
Eikä saa paitsi jos on hölmö ja köyhä elitisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä saa paitsi jos on hölmö ja köyhä elitisti
Kaikilla ei ole varaa maksaa satasia kengistä.
Täällä kuitenkin mainittu esim. Tamaris, Legero, Lacoste, Vans, Pomar mitkä ainakin oman kokemuksen mukaan hyviä hinta-laatusuhteeltaan, eikä nekään ihan halvimmasta päästä ole. Mutta tärkeää on muistaa huoltaa kenkää ja niitä pitäisi olla useampi, että saavat välillä levätä ja palautua. Näin ne myös kestävät pidempään.
Itse tykkään Converseists. Omistan näitä mustat ja valkoiset varrellisena ja valkoiset myös matalana mallina. Hyvin ovat kestäneet kovaa käyttöä.
Jos kenkiä käyttää ahkerasti niin kaikki kuluvat rikki. Itse suosin vanhoja converseja siksi, että niissä on pehmeät pohjat ja kulutusta kestävät pinnat. Paljasjalkakenkiä käytin joskus, mutta niissä on nykyään paljon vaahtomuoviosia jotka hajoavat nopeasti (tai nahkaa) ja ovat kalliita siihen nähden miten vähän aikaa kestävät. Converse ei ole ihan niin bare, mutta pohja on kuitenkin pehmeä ja koroton. Niitä saa myös aika edullisesti alennuksista joka vuosi, jos ei halua jotain tiettyä uutta trendiväriä
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tällaiset superkestävät kengät ovat täyttä tappoa jaloille ja sitä kautta askellukselle ja rangan ryhdille. Olisi parempi suosia mahdollisimman ohuita ja pehmeitä pohjia ilman jäykistettyä runkoa tai nilkkoja. Mitä vapaammin jalka on, sitä paremmassa kunnossa jalan lihaksisto ja rangan ryhti sekä askellus pysyvät.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään Converseists. Omistan näitä mustat ja valkoiset varrellisena ja valkoiset myös matalana mallina. Hyvin ovat kestäneet kovaa käyttöä.
Oma kokemus matalavartisista oli huono. Niissä on joku erikoinen muovipohjallinen ja kuluivat käytössä nopeammin kuin korkeavartiset, en muista tarkalleen miksi. Mutta jäi yhden kauden kokeiluksi nämä. Korkeavartisten pohjallinen on kangasta
Vierailija kirjoitti:
On niitä saattanut saadakin vuonna 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus matalavartisista oli huono. Niissä on joku erikoinen muovipohjallinen ja kuluivat käytössä nopeammin kuin korkeavartiset, en muista tarkalleen miksi. Mutta jäi yhden kauden kokeiluksi nämä. Korkeavartisten pohjallinen on kangasta
Minulla kyllä matalavartiset on kestäneet hyvin. Ja olen pitänyt niitä paljon.
Kertokaapa kokemuksia Skechers kengistä? Niitä tuntuu olevan yhdellä sun toisella vastaantulijalla jalassa. Onko miten kestävät? Minullle fyssari suositteli näitä, mutta vielä en ole ostanut. Kiinnostaisi tuo malli minkä saa pujottaa suoraan jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Legero.
Täältä myös ääni Legerolle!
Eri kengät kestävät eri lailla erilaisessa käytössä. Jos hankkii erilaisia kenkiä erilaisiin käyttötarkoituksiin kengät kestävät kauemmin käyttöä edellyttöen, että kenkiä myös puhdistetaan ja hoidetaan säännöllisesti. Monet jalkojen ongelmatkin ratkeavsat sillä, että käyttää erityyppisiä kenkiä eikä kulje aina saman laisissa kengissä.
Nekereitä olen käyttänyt