Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuolleen voi kuolla saunaan???

Vierailija
16.04.2017 |

Oliko siellä häkää?
Vai mitä? Eihän siihen kuole että on saunassa 90 minuuttia. Jos on kuuma niin istuu alempana. Mitä tuolla on tapahtunut???

http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005173374.html

Uutistoimisto AFP:lle tapauksesta tiedottanut poliisi on kertonut turman aiheutuneen siitä, että saunan oven kahva antoi periksi, eivätkä naiset päässeet ulos saunasta.

– Äiti ja tytär, iältään 65 ja 45, olivat saunomassa heidän ystäviensä paikassa, poliisin tiedottaja Iva Kormosova kertoo.

Turma kävi ilmi kiinteistön omistajan havaittua, että naisia ei ole näkynyt.

Omistaja löysi saunomassa olleet naiset saunan lattialta makaamasta. Arvion mukaan he olivat olleet saunassa noin 90 minuutin ajan.

Paikalle hälytetty ensihoitohenkilöstö totesi naiset kuolleiksi.

Saunan oven kahva hajosi ja naiset jäivät loukkuun. He yrittivät rikkoa saunan oven ikkunan, mutta epäonnistuivat, Kormosova kertoo AFP:lle.

Onnettomuus tapahtui Jicin-nimisessä kaupungissa Prahan koillispuolella lauantai-iltana.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kertoi työkaveri jutun synnyinkylänsä tutun isästä, joka kuoli saunaan melko omituisesti. Muu perhe oli lähtenyt etelänlomalle ja tämä ukko oli kännipäissään sitten päättänyt lämmittää puusaunaa. Oli ilmeisesti viinan viileän ja kuuman ilman yhteisvaikutuksesta kuupertunut sinne. Perhe löysi hänet muutamaa päivää myöhemmin ja kuulemma mies yhtä pulled porkia. Ihan kypsänä löytyi sieltä.

Vierailija
22/49 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy olevan tiivistetty ovi, olisko happi loppunut. Tai sitten sinne on päässyt tosiaan häkää. Tai sitten naiset on tapettu ja tarina ei ihan pidä paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

User1303 kirjoitti:

Huonoa mainosta suomalaiselle saunalle vaikkakin aivan väärää....mutta ei sitä muualla tajuta. Mielestäni olen lukenut tämän jutun jo kauan sitten. Onkohan joku piruuttaan julkaissut uudestaan.

No ei kyllä näytä suomalaiselta saunalta.

Vierailija
24/49 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole ikinä liian kuumaa meidän saunassa, voisin olla vaikka kuinka kauan?  Sähkökiukaasta kysymys . Eikö sitä ovea olis voinut potkaista tai ikkunaa särkeä !!

Vierailija
25/49 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kertoi työkaveri jutun synnyinkylänsä tutun isästä, joka kuoli saunaan melko omituisesti. Muu perhe oli lähtenyt etelänlomalle ja tämä ukko oli kännipäissään sitten päättänyt lämmittää puusaunaa. Oli ilmeisesti viinan viileän ja kuuman ilman yhteisvaikutuksesta kuupertunut sinne. Perhe löysi hänet muutamaa päivää myöhemmin ja kuulemma mies yhtä pulled porkia. Ihan kypsänä löytyi sieltä.

Urbaanilegenda.

26/49 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Huonoa mainosta suomalaiselle saunalle vaikkakin aivan väärää....mutta ei sitä muualla tajuta. Mielestäni olen lukenut tämän jutun jo kauan sitten. Onkohan joku piruuttaan julkaissut uudestaan.

Missä on sanottu, että sauna on suomalaisen firman suunnittelema?

Ei varmaan ollutkaan koska oli niin vajavaisesti rakennettu. Suomalaiseen saunaan kuuluu aina hyvä ilmanvaihto. Siis lattianrajassa tuloilma ja katossa poistoilma. Ei sinne voi tuolla tavalla kuolla ellei ole vahvasti kännissä.

27/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Ei varmaan ollutkaan koska oli niin vajavaisesti rakennettu. Suomalaiseen saunaan kuuluu aina hyvä ilmanvaihto. Siis lattianrajassa tuloilma ja katossa poistoilma. Ei sinne voi tuolla tavalla kuolla ellei ole vahvasti kännissä.

https://saunologia.fi/blogi/saunan-koneellinen-ilmanvaihto/#gref

Oikeaoppisessa saunassa tuloilma on kiukaan päällä seinässä tai katossa ja poisto lattian rajasta. Puulämmiteisessä poistona toimii kiukaan tulipesä.

Niille jotka ihmettelevät että ovea ole saatu väkisin auki tai ikkunaa rikottua, niin ei se ole kovin helppoa. Ovi näyttää melko tukevarakenteiselta ja ikkunakaan ei ilman työkaluja mene heposti rikki.

Vierailija
28/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä roskapuhetta... Puusaunassa ei kukaan yksinään kypsy, katsos kun sitä menee tajuttomaksi ja kuolee jo aika paljon ennen kun muuttuu pulled porkiksi niin kukas sitä saunaa enää lämmittää siinä vaiheessa? Että siellä viilenevässä ja lopulta kylmässä saunassa sitten kypsyi hän, juu varmasti. 

Vierailija
29/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noissa kuvissa on sensuroitu?

Vierailija
30/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Voihan se olla Suomessa suunniteltu ja neropatit ovat itse virittäneet lukon saunan oveen. Suomessa ei ole missään saunassa lukkoa, juuri sen takia että löylystä pitää päästä pois ja äkkiä, jos tarve vaatii.

Vierailija
31/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen turvalasia saunan oven ikkuna on kun eivät saaneet rikki? Ilmeisesti tuplat on koska sisäpuolinen näyttäisi olevan rikki.

Vierailija
32/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noissa kuvissa on sensuroitu?

Ruumiit

33/49 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

En ole katsonut kuvia kyseisestä saunasta mutta tuntuu aika alkeelliselta. Todennäköisesti häkä on kuitenkin olut syynä koska puulämmitteinen sauna. Mutta jos lämmitys tapahtuu ulkopuolelta niin sekin teoria heikkenee koska häkä tulee lämmitysluukusta.

Vierailija
34/49 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
35/49 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Voihan se olla Suomessa suunniteltu ja neropatit ovat itse virittäneet lukon saunan oveen. Suomessa ei ole missään saunassa lukkoa, juuri sen takia että löylystä pitää päästä pois ja äkkiä, jos tarve vaatii.

Ei siinä edes tarvitse olla varsinaista lukkoa että jumittuu, jos avausmekanismi hajoaa (esim. normaali väliovi asunnossa).

Vierailija
36/49 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla molemmat rokotettuja ja sydän petti kuumassa.

Vierailija
37/49 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/49 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen turvalasia saunan oven ikkuna on kun eivät saaneet rikki? Ilmeisesti tuplat on koska sisäpuolinen näyttäisi olevan rikki.

Tuollainen kapea siivu jotain lämpölasia on aika kestävä kyllä. Paljain käsin varmasti hankala rikkoa.

Vierailija
39/49 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuolen saunaan, jos joudun olemaan siellä enemmän kuin 5 minuuttia. Jos joku heittää löylyä aiemmin, on pois päästävä välittömästi. Nimittäin happi loppuu saman tien.

Saunat on hirveitä paikkoja. Pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
40/49 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urbaanilegenda.

Ei muuten ole, lue täältä - kuvat aika ikäviä:

https://www.duodecimlehti.fi/duo98137

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan