Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKEIJUJEN PERJANTAI!!!!

24.03.2006 |

[color=DarkOrange1][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size] [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla on tällä kertaa sellainen olo, että masussa saattaisi olla tyttö. Kahdessa edellisesssä olen ollut ihan varma pojista, ja poikiahan vauvat ovat olleet. Vatsan muoto on kyl vielä aika samanlainen, mutta raskaus ei ole edennyt samalla tavoin kuin aiemmat: pahoinvointi kesti 2 viikkoa pidempään, palelu nyt uutena oireena, ilmavaivat ja närästys lähes kokonaan poissa (viimeksi niitä oli TOSI paljon) ja ennenaikaisia supistuksiakaan ei ole tullut (edellisissä raskauksissa ne alkoivat rv 14+).

Mutta syyskuussahan sen näkee!:)

Vierailija
22/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla nyt meneillään toinen raskaus, esikoinen on poika. Hänen kohdallaan en alkuun edes tiennyt olevani raskaana, ei siis mitään merkkejä ennen kuin tein testin menkkojen oltua myöhässä pari viikkoa. Koko raskaus sujui hyvin, pahoinvointia tms. ei ollut missään vaiheessa. Nyt puolestaan olen joutunut oksentamaankin ja pahoinvointia oli huomattavasti. Ja esim. vaikka silloin maistui herkut aikalailla, ei se näkynyt ihossa. Nyt puolestaan ei juurikaan herkut maistu vaan suolainen on minun juttu ja silti vaan naamassa finnejä nököttää. Masun muodosta ei vielä voi päätellä mitään. Ja esikoisesta mulle tuli masuun se ruskea viiva, nytkin sitä näkyy mutta on hailakampi.

Tässäpä jotakin mitä mulla onko kokemuksia tähän asti kahdesta eri raskaudesta. Ovat siis jokseenkin erilaisia, saas nähdä onko myös sukupuoli eri. :) Jännityksellä odotetaan sinne syyskuuhun asti, ei haluta kysyä ultrassa.

T: Anmari rv 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkOrange]Mulla on ollu koko ajan tyttöfiilis mutta ei ole edellisiä raskauksia mihin verrata:)

Mutta varsinkin kun on ensimmäinen raskaus, ihan sama kumpi tulee kun kumpiakaan ei ole ennestään. Silti haluan tietää sukupuolen etukäteen jos vaan onnistuu¿en niinkään vaatteita tms varten vaan ihan pelkää uteliaisuuttani!!:)

Minulla rakenneultrasta ei vielä mitään tietoa, menee luultavasti toukokuun puolelle.

Joku sanoi että aika menee nopeaa. Minä olen ihan eri mieltä, että kyllä odottavan aika on pitkä:) Tuntuu että päivät ja viikot ei kulu millään. Toisaalta kunhan minullakin raskaus pääsee tämän vaikean alkuajan yli (eli alkaa pahoinvointi helpottaan ja kuulisin möykyn sydänäänet) ehkä aika alkaa kulkemaan nopeampaa. Kunhan tässä kevät etenee¿.

Kerttu vielä

Vierailija
24/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä samalla painolla, aika kevyesti siis juuri nyt..

Sukupuolesta: meillä eka poika ja siitä mulle tuli noin 20 viikolla tosi vahva tunnekin -näin sitten myös kävi.

Nyt ollut huononpi olo. Alussa ajattelin, että toinen poika tulee, mutta nyt on tyttöajatuksia alkanut hiipiä jostakin... Mutta ei mitään varmaan.

Juuri kuulin tutultani, että kaikkia ennustuksia, kuten " tyttömasu" " poikasyke" jne. juttuja on tutkittu ja on todettu, ettei ne pidä paikkaansa (tai tietty pitää joka toinen kerta :)) On myös hiemen suurempi todennäköisyys, että 2. ja 3. on samaa sukupuolta kuin eka ja sitten 4. olis todennäköisemmin eri sukupuolta.. Siis tilastollisesti, eikä erot olleet hirvenän suuria... (meidän naapurissa muuten 3 ekaa tyttöä, sitten poika ja 5. tyttö... Että ainakin yksi " mallitapaus" löytyy)

t k rv14 +ukkeli 1v5kk

Vierailija
25/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollut rankka viikko, eikä ole ehtinyt tänne kirjoitella mitään. Sama tahti jatkuu ainakin vielä ensi viikon, onneksi on viikonloppu välissä...

Tyttö-poika oireista ollut keskustelua, meillä on ennestään kaksi poikaa ja heidän odotuksensa olivat hyvin erilaiset esim mieliteot, vatsankasvu jne kaikki vastakkaiset. Siksi kuvittelinkin jo toisella kerralla odottavani tyttöä :)

Tämä kolmas raskaus eroaa molemmasta edellisestä ainakin kahdella tavalla, eli pahoinvointi alkoi myöhemmin, ei ollut yhtä voimakasta ja loppui aikaisemmin JA ihoni voi todella surkeasti, eli finnejä pukkaa. Kahdessa edellisessä iho ollut sileä ja hyvinvoiva. Samoin hiukset rasvoittuvat nyt nopeasti. Makeaa tai rasvaista en edes voi syödä, sen piikkiin ei iho-ongelmia voine laittaa. Toisaalta tällä kertaa samaa on ensimmäisestä se, etten voi syödä makeaa ja tekee hapanta mieli (sitruuna jne) ja taas kakkos-raskaudesta tuttua " lihanhimo" eli proteiinipitoista ruokaa pitää syödä päivittäin (ekassa raskaudessa en voinnut syödä kuukausiin lihaa ollenkaan). Oliishan tyttö kahden pojan jälkeen ihana, etenkin kun lapsi jäänee meidän viimeiseksi, mutta poikakin on ihan yhtä toivottu :)

Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola ja rakenneultra sitten joskus huhti-toukokuun vaihteessa. Ultraa odotan jo innolla, mutta sukupuolta emme aio tällä kertaa kysyä. Pojista kysyttiin ja toisen kohdalla " veikkaus" meni oikein, toisen väärin. Nyt yritän malttaa mieleni ja odottaa syyskuulle saakka :)

Vointeja kaikille pahoinvoinnista kärsiville, toivottavasti helpottaa pian!

Mayella 13+3

Vierailija
26/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti tulin kurkkimaan kuulumisia,nauratti teitin jätskinsyönnit Porenn ja Piias,mussutin sitä hetki sit itekin ;) Ja lapsilta salaa tietty :DD

Tyttö-ja poikaolosta,et alusta alkaen on¢¥jostain kummasta syystä ollut tunne tytöstä,mut sehän nyt voi vaihtua vielä moneen kertaan. Tehkääs huviksenne tämmöttiset hömppätestit,että pitääkö paikkaansa,miulla ei kyl pitänyt ihan,ku vertasin edellisiä raskauksia ja sit kumpi tuli,ei varsinkaan tuo kiinalainen juttu. Mut hauskojahan nää vaan on,syyskuussa sit nähdään,kumpi tuli ;)

http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html

Mutta nyt syömään,ettei vaan pääse kilot tippumaan.

H&murut ja Jesse17+3

Vierailija
27/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se neuvola-lääkäri. Ja täytyy sanoa ettei kyllä juuri auttanut. Lääkäri oli tietysti taas joku venäläinen, en ensin edes tajunnu mitä kysyi. Kuunteli sitten niitä sydänääniä, sai ne kuuluviin ja ne katos, kuuluviin taas ja katos, vielä kolmannen kerran. Niin kauaa ne ei kuulolla pysyneet että ois lääkäri saanu sykkeen laskettua. Sitten se totes että varmaan liikkuu, ni siks ei kauempaa kuulu, mutta saatin sentään kuuluviin. Tiedänhän että näin asia varmasti onkin, mutta silti jäi joteskin tyhjä olo. Muutenkin oli aika liukuhihnajuttu, ekaa kertaa oli lääkäri ajoissa. Mä olin siellä ehkä 5min.

Ja mulle se lääkäri sitten merkkas liikkeisiin +, vaikken ite oo tuntenut mitään.

Sain sentään neuvola-ajan (12.4) vielä ennen ultraa joka on vasta 2.5.

Hyvä, koska johan minä kerkisin hermoilee jo tässäkin välissä vaikka ultra oli viime viikolla.

Tuntuis nyt ne liikkeet ja kasvais vatsa niin ei ehkä tarttis koko ajan hermoilla. Kun ei painokaan ollu noussu yhtään (viimeks mut punnittiin 8.2), vaikka syön ihan normaalisti ellen jopa enenmmän.

Ekassa raskaudessa paino ensin putos, tokassa nousi heti ja nyt sitten ei mitään.

Ja mammahousujakaan en löytänyt, missään kaupassa ei ollu mun kokoo. Aaarghh!! Isompia on kyllä ja pienempiä, mut ei yhtään kpl sitä M:ää!! :/

Jees, mutta en kiusaa teitä tällä valittelulla enempää tällä erää.

Vierailija
28/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käväisin lääkärissä, ja laittoi viellä ensi viikon lisää saikkua, kun on kuitenkin ollut vähän noita supistuksia.....ei kipeitä mutta tuntuu kuitenkin. Ensi viikolla vien kyllä tyttön hoitoon, on ollut 3viikkoa kotona, kun on ollut myös kipeenä.

Mulla on sellainen olo, että toinen tyttö on tulossa. Esikoisesta oli viimeiseen saakka poika olo. Että saa nähdä kumpi tulee. Tytölle ois tietty kauhee kasa vaatteita, pojalle ei juuri mitään. Nää syntyy viellä silleen kivasti kun esikko on 2.11 ja nyt la 16.9 niin pystyy aika kivasti hyödyntää noita " kausivaatteita" mitä on säilössä.

Susanna&" jussi" 14+6

Vierailija
29/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullkin tulee välillä näitä parin päivän välejäkirjotteluun, että käyn täällä mutta taustalla pyörin ;)

Tyttö/poika keskustelusta; mä jotenkin ajattelen, että masussa kasvaa tyttö, mutta ajattelen sen jotenkin johtuvan siitä, että siellä eikasemminkin kasvoi tyttö (esikoinen). Pahoinvointi jatkui kyllä pitempään kuin esikosta, mutta luulen sen johtuvan siitä, että kotona ei voikaan enää vaan maata kun siltä tuntuu. Se harmittaa jo etukäteen, että tiedän monen luulevan, että toivotaan poikaa, kun jo yksi tyttö jo on, mutta ei todellakaan toivota. Ihan kumpi vaan on terevtullut ;)

Omaa (.) Mullakin on jotenkin pirteämpi ja jaksavampi olo ku aikoihin, vaikka eilen taas pelästyin, kun tuli vähän punertavaa verta. Koko illan pelkäsin, että jatkuuko se ja tuleeko mahakivut, mutta vointi on ihan hyvä. Harmaannutaan kyllä varmaan tän raskauden aikana miehen kanssa täysin... Ja maha on mulla kasvanut tosi paljon, luulis että olen jo pidemmälläkin. Mutta ylpeä siitä olen. Niin ja joku kyseli joku päivä, että jutteleeko joku vatsalleen? Mä ainakin juttelen, paljon ja ääneen ;) Kuitenkin vain kotioloissa.. ;=)

Hyvä muuten kun täällä joku kyseli niistä vihlovista kivuista, jotka vihloo emättimen suuntaan. Mullakin on niitä ollut ja olin ihan ymmälläni, että mitä ne on, mutta täältähän vastaus löytyi :0 esikosta en sellasia muista.

Stenval + masu 15+3

Vierailija
30/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule joka päivä kirjoiteltua, mutta lukemassa käyn minäkin pinot aina...

Jotenkin tuntuu uskomattomalta tää olo, huikeen hyvä olo! Siis huomaamatta kupla-olot jne on kadonneet! Iho vaan voi tosi huonosti mullakin, vaikka makeeta oen saa alas juuri lainkaan. Eikä tee mielikään. Tuossa HUUHAA testissä sanottiin, että tyttö vie äidin kauneuden, oiskohan noin?

Sukupuolikeskustelusta: täytyy sanoa, että ei harmaista aavistustakaan. Mulla on tytär ja poika, joten ihan sama kumpi sieltä tulee, mutta en yhtään osaa veikata ainakaan raskauden perusteella että kumpi olis. Tytärtä odottaessa teki ihan samalla tavalla mieli kaikkee hapanta kuin nyt, mutta poikaa odottaessa oli yhtä lievä pahoinvointi kuin nyt.Tyttärestä ei tullu viivaa, pojasta tuli -olkoonkin että näky vasta viikko synnytyksen jälkeen- ja nyt näkyy haileena. Eli tää tuntuu olevan noiden kahden odotuksen sekoitus. Harmitti kun en tosiaan älynny siinä unessa " katsoa" kumpi se oli se miun unen vauva, mutta jollain tapaa on nyt tyttötunne siitä unen vauvasta. Mutta mulla on kyllä vaihdellu nää tuntemukset, jos ens viikolla kysytään niin veikkaan varmasti poikaa ;). Kiinnostas kyllä tietää, sen verran utelias olen, mutten tiedä viitsinkö edes ksyyä kun sain viimeraskaudessa niin tylyjä vastauksia.

Mullakin on masu kasvanut, luulin vaan kuvittelevani tän kasvupyrähdyksen, mutta tänään on kaksi ystävää masun jo huomannu kommenteilla " ihana masu" ja " hellalumala sehän näkyy jo!" . Ja minä maireena siinä sitten :). Varmaan kyllä osansa tekee entisetkin kilot mutta olen illalla todella ison näkönen, välillä kauhistelen että paljonkos mulla niitä viikkoja olikaan....

Voitteko kuvitella: ihan tuntuu että vastahan me tehtiin ne positiiviset testit...mutta kyllä tuolla jo marraskuisetkin pinoutuu!! (Ja aivan pian joulukuiset!) Ihan pakko oli käydä kurkkimassa sinne vähän, siellä oltiin menossa 5+ ja 7+ viikoilla!! Kuulkaas keijut, me ollaan jo pitkällä!!!

Minjuska ja hiirenherne 15+4