Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luontaistuotteiden käytöstä raskauden aikana, onko tietoa?

23.08.2006 |

Lähinnä mua kiinnostaisi saako Antivir -tabletteja ottaa raskauden aikana?

Mulle sanottiin että vauvalle voi antaa antivirristä " raastetta" vähän mutta saakohan sitä ottaa nyt tässä tilassa ollenkaan.

rv.24+6

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä on tiukka juttu.

johtuu siitä että luotaistuotteita ja niiden vaikutuksia sikiöön ei ole tutkittu. tutkimattomila tuotteilla on riski että aiheuttaa esim keskenmenon, epämuodostumia tms...

sama homma apteekin lääkkeiden kanssa. vain lääkärin määräämiä lääkkeitä voi ottaa. käytännössä raskaanaolevien arsenaaliin kuuluu siis panadol ja kaikki muu varmistetaan lääkäriltä.

mistä ihmeestä sä olet kuullut noin älyttömän jutun että jotain luontaistuote raasteita voisi vauvalle antaa? uskomatonta!

Vierailija
2/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun kertoo oman kantansa, niin hernettä nenään vaan ;). MIKSI niitä tabuja pitää popsia, kertokaa mulle? Tämä yhteiskunta on mennyt niin onenttomaksi, että kaikkeen vaivaan pitää saada joku pilleri. Harkitkaa nyt vielä, jos ette ole varmoja asioista. Ja kysykää lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteiden (eikä kaikkien lääkkeidenkään) vaikutuksia tiedetä tarkasti, joten ne saattavat aiheuttaa sikiövaurioita, kuormittaa äidin maksaa yms. sisuskaluja jne. Enkä kyllä syöttäisi vauvallekaan mitään luontaistuotteita.

Vierailija
4/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä asia on vähän ilmeisesti jakanut ihmisiä kahteen mielipiteeseen, jonkin mielestä niistä ei ole mitään apua mutta itse kuulun niihin jotka ovat saaneet niistä apua. Että ei näiden asioiden kanssa kannata alkaa edes kinaamaan kun kina siitä jokatapauksessa tulee. Eli unohdetaan koko juttu täällä niin ei tule mitään sanomisia.

Vierailija
5/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka75:

mutta tämä asia on vähän ilmeisesti jakanut ihmisiä kahteen mielipiteeseen, jonkin mielestä niistä ei ole mitään apua mutta itse kuulun niihin jotka ovat saaneet niistä apua. Että ei näiden asioiden kanssa kannata alkaa edes kinaamaan kun kina siitä jokatapauksessa tulee. Eli unohdetaan koko juttu täällä niin ei tule mitään sanomisia.

kyllä minä uskon että luontaistuotteista saa hyvinkin apua erilaisiin vaivoihin! käytän itsekin luotaistuotteita.

mutta vain silloin kun en imeytä enkä ole raskaana. niitä ei ole ihan oikeasti tutkittu ja seuraukset saattavat olla täysin arvaamattomia.

kyseessä on kuitenkin lapsi, joka ei itse voi päättää haluaako ottaa lääkettä vai ei. pelkkä riski siitä että lapsi voi vammautua on turhan kova hinta jostain pienestä vaivasta. enhän mä päänsärkyynkään vedä buranaa jos turvalliseksi varmistettu on tiedossa tai voin olla ilman.

eli jatkan itse käyttöä vasta kun olen jo poksahtanut... kieltämättä nytkin flunssalääkkeet ja siihen käyttämäni luotaislääkkeet kovasti houkuttelis. mutta nyt ei voi.

Vierailija
6/6 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mä lähinnä ajattelinkin että uskaltaako niitä ottaa nyt tässä tilassa. Mutta jätän ottamatta kun mitään 100% tietoa kerran asiasta ei ole. Tottakai tuota maha-asukkia ensin ajattelee, oli kyseessä mikä lääke/luontaistuote tahansa ja vaikka kuinka lääkäri olisi ne määrännyt silti epäilee että olisiko niistä kuitenkin vaan haittaa vauvalle.

Mutta jätetään asia tosiaan nyt päivä järjestykstä ettei tule mahdotonta listaa ... kuten toi edellinen minkä just huomasin tosta homeopatiasta :)