SYYSKEIJUJEN PERJANTAI!!!!
[color=DarkOrange1][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size] [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size] [color=pink][size=6]♥[/size] [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]
Kommentit (30)
Mähän olen ollut tämän viikon saikulla, kun on ollut huimausta, päänsärkyä jne. tiistain neuvolassahan painoki oli melkein 2kg tippunut,kun ruokakaan ei maistu (ei edes herkut) :) mikä on siis multa ihme. Olen menossa uudestaan tänään lääkäriin niin katsotaan jatkuuko saikku vaan joutuuko maanantaina kömpimään töihin. Itellä suht rankka työ, kun joutuu seistä yms. koko päivän. Olen yläasteella tarkkisluokalla avustajana, meillä avustajillahan teetetään kaikki " paskahommat" .
kampaajallakin pitäis käydä :) alkaa olla aika moinen pehko :)
Meillä isi lähtee viikonlopuksi muuttopuuhiin tampereelle,eli jäädään tytön kanssa kaksin:/ taidetaan mennä mummolle ja ukille kylään :)
Mutta hauskaa viikonloppua kaikille ja toivottavsti oikein aurinkoisia ilmoja :)
Susanna ja " Jussi" 14+6
[color=Crimson]
Mahavauvan nimestä oli eilen puhetta¿meillä on möykkyä sanottu pääasiassa Kertuksi, mistä siis tulee tämä minun nimimerkkiki:) Ja jos tulee tyttö niin varmaan sitten Kerttu on ykkös vaihtoehto viralliseksi nimeksikin. Toinen kutsumanimi on Kermaperuna. Ja ennen ekaa ultraa mietittiin jos siellä olis kaksoset¿
Kerttu ja Kermaperuna.
Tuo peruna tulee siitä kun luettiin jostain että ¿sikiö on sitä mitä äiti syö¿ . Ja miehen kans kummallakin nauratti kun pystyttiin hyvin kuvittelen minun mahaan uiskenteen sellainen juustosuikero sipsi. Söin silloin alkuraskaudessa ihan hirveästi sipsejä. Ja toinen lempiruoka oli kermaperunat¿¿
Minä en millään jaksais oottaa sitä ens viikolla olevaa neuvolaa. Haluaisin kuulla sydänäänet¿.ärsyttävää tämä kun on niin epävarmaa mitä tuolla navan alla tapahtuu. Liikkeitä olen tuntevinani lähes joka ilta, yleensä nukkumaan mennessä ja koko ajan voimistuvia. Äsken muljahti ihan kunnolla kun jouduin aivasteleen monta kertaa¿möykky ei ilmeisesti tykännyt.
Mutta mistäpä sitä ekaa odottava tietää vaikkei ne olisikaan liikkeitä. Neuvolaa odottelen siis hartaasti.
Täällä on kirjoittelu hiljentyny¿.varmaankin itselläkin jää pinoutuminen vähemmälle kun ens viikolla loppuu nämä työt. Nyt kun on koko ajan koneella, ei malta pysyä poissa:)
Kerttu -joka on aika surkea työntekijä
[color=darkviolet] Mulla hieman jäänyt tämä kirjoittelu, kun on ollut kiireitä. Pojan 1-vuotis synttäreitä ollaan juhlittu lauantaista keskiviikkoon, mulla on ollu koulua ja sit on ollu perhekerhoa ja remonttiakin vielä alettiin tekemään. Huh huh! Muutenkin huomaan pesänrakennusvietin osittain nostaneen päätään, tosin se kuuluu kevääseen ehkä enempi entä raskauteen. Harmi vaan kun väsymys hieman häiritsee touhuamista.
Omaa (.): raskaus tuntuu etenevän nyt hieman nopeampaa kuin alussa, mutta tämä 13 viikko on ollu pitkä :) No viikonloppu alkaa ja sunnuntaina vaihtuu viikot. Mullakin on ollut suppareita tai ainakin jotain inhottavia tuntemuksia alavatsalla, kun oon poikaa päivän kannellu ja sen kans touhunnu. Pelottaa, että jos tämä jatkuu, pystynkö poikaa hoitamaan. Toivottavasti tilanne rauhottuisi tästä. Muuten ei ihmeitä väsymystä ja ajoittaista pahaaoloa vastaan taistellaan ja odotellaan seuraavaa neuvolaa joka 5.4. Ajatella kohta jo huhtikuu ja kevät ihan lähellä! Ihanaa!
Oona, poika 1-v ja sintti 13+5 [color=deeppink][size=5]♥
Olis ihanaa kun pääsis itsekin jo pois töistä..minullakin on seisomatyö ja ei nappaa enää yhtään siellä seisoo kököttää.Varsinkin kun nyt ensviikolla kiire kasvaa ja meillä on se muuttokin edessä..
olis vaan niin ihanaa ostella vaavin vaatteita ja laittaa uutta kotia kuntoon, sisustaa ja miettiä vauvalle sopivia juttuja jo sinne..mä pääsen töistä pois vasta ihan heinäkuun lopulla, kun mulla alkaa kesäloma ja jatkan siitä suoraan mammalomaa..heinäkuuhun on vielä piiiitkä aika..no toisaalta tämä aikakin menee niin hurjaa vauhtia eteenpäin.
Toi kerttu ja kermaperuna juttu oli tosi hauska, sai heti näin aamusta hyvälle tuulelle! Nyt tarttis vaan jaksaa alkaa taas pakkaushommiin ja sitten iltavuoroon..mä inhoon iltavuoroja, kun olen aikas väsynyt ja sitten kun kävelen illalla kotiin, niin alkaa heti kyökyttään kamalasti, eli mullakin on vielä näitä pahoinvointeja..silti on alkanut olla jo pieniä mielitekojakin kyllä ja enää ei niin paljoa ällötä jääkaappiin katsominen ku ennen:)))
haussua päivänjatkoa keijuille!Mä lähden pakkauspuuhiin...Tampesteri vaikenee!
manta79 ja tasan 13 :)
Taas tuli testi viesti kun tämä sivu tekee jo toistamiseen sen että ensin olen kirjoittanut pitkän pätkän ja kun yritän lähettäää joudun jonnekkin infosivulle liittyen rekisteröitymiseen, ja vaikka palaan pois sieltä ei kirjoitukseni lähde mihinkään. Ärsyttävää!
Muuten oloni onkin oikein mainio paitsi mieletön jännitys liittyen tähän parvorokko juttuun. On tullut öitä valvottua ja asiaa vatvottua.
Tässä on pari oljenkortta mihin olen yrittänyt tarrautua, esim. tällä pojalla oli kuulemma ollut taudille tyypillistä poski-ihottumaa jo päiviä ennen kuin olin häntä hoitamassa, ja kuulemma ihottumavaiheessa se ei enää tartu. Minä en itse huomannut pojassa mitään ihottumaa kasvoissa silloin lauantaina, että olisiko ihottuma sitten siirtynyt jo vartalolle siinä vaiheessa, en tiedä.
Ja olenhan voinut itsekin sairastaa rokon aiemmin, jolloin ei mitään hätää ole.
Mutta tämä odotus..!
On ollut aikaa pohtia, ja olen kyllä aika vihainen tälle pojan äidille koska hän ei maininnut rokko-epäilystään sanallakaan. Hän kyllä tietää miten vakavasta asiasta on kyse. Mieheni on myös aivan raivoissaan hänelle.
Liikkeitä olen ollut tuntevinani taas pari kertaa, hyvin hentoja mutta jotain kuitenkin.
Olosta yleisesti ei mitään ihmeellistä, voin kyllä jo ihan hyvin.
Voikaa te muutkin hyvin, ja mukavaa viikonloppua!
Tinah 16+5
Ihan kamalassa flunssassa olen... Alkoi eilen aamulla ja paheni illaksi ja piti jättää suunniteltu leffailta väliin. Oli tarkoitus mennä muiden suomalaisten kanssa katsomaan populäärimusiikkia vittulanjänkältä. Harmi, että jäi väliin, sekun esitetään täällä vain muutamana iltana ja minä lennän siis tänään suomeen. Muutenkin inhoan lentämistä, niin kiva nyt sitten flunssaisena. Enkä hermosauhujakaan voi vetää tai punaviiniä juoda... höh.
Pitänee pakata.
Seirana rv16
Eli tänään oli lääkärineuvola. Sydänäänet kuulu heti ja kaikki oli muutenki kunnossa. Lääkäri otti papa kokeen ja siitä asti tuntunu inhottavalta alavatsassa oikealla puolella. Toivottavasti se menee pian ohi.
Nyt vaan odotellaan rakenneultraa joka on 25.4. eli on vielä aikaa.
Lääkäri ei ees kysyny tunnenko liikkeitä, laitto vaan suoraan miinuksen ja sano ettei näin aikasin tunne liikkeitä. Vaikka olen kyllä tuntenu aina välillä ihan selvästi, mutta en kehannu ruveta inttämään. Neuvolatäti ei meinannu uskoa sillonkaan ku ootin esikoista ja tunsin liikkeet 17+ viikolla sano vaan ettei ensisynnyttäjä tunne niin aikasin. Olikohan sillä itellä sitte ollenkaan lapsia ku oli niin varma asiasta. En kyllä keksi mitä muutakaan ne hennot liikahukset vois olla kuin vauvan potkuja, ei niitä tuntunu sillon ku en odottanut.
No samapa sille luulkoot neuvolassa mitä luulevat, mutta kyllä minä ne liikkeet tunnen.
nyt tyttö heräs päikkäreiltä eli ruuan laittoon..
meetu 13+0
Niin siinä sitten kävi, että elovauvahan siellä masussa on. Tähän pinoon kuitenkin jään, kun tässä olen aloittanutkin ja ylitse ovat menneet kaksi edellistäkin, joten voipi olla, että jos ei aivan syyskuulle asti päästä, niin aika lähelle varmaan.
Eli neuvolan virallisissa papereissa mun la on 21.8. ja itse veikkasin, että se olisi suunnilleen 4.9. Ultra laittoi lukeman noiden puoliväliin eli ultrassa oli viikot 17+3 (papereissa 18+4). Huhtikuun 10.päivä pitää mennä ultraan uudestaan ja sitten katsotaan mihin la siirretään vai siirretäänkö ollenkaan. Itse olen sitä mieltä, että saisi kyllä siirtää, kun kerran yli ovat menneet nuo edellisetkin, ettei sitten turhaan mene esim. käynnistykseen liian aikaisin, jos tuppaa vallan masussa viihtymään.
No joka tapauksessa suloinen pieni siellä on, ensin nukkui, mutta sitten alkoi riehuminen. Kädet ja jalat huitoivat, pienet sormet heiluttelivat. On se vaan joka kerta niin suloista :) Kaikki oli niin kuin piti ja vauvoja siis yksi ;) Sukupuolta ei täällä suostuta veikkailemaan, ei sitten väkisin. Tällä kertaa olisimme sen nimittäin halunneet tietää, jos olisi sattunut näkemään. Noh, eipä kaada maailmaa.
Neuvola oli perään ja hemppa oli meikäläiselle edelleen tosi hyvä, 133. Verenpaineet ovat edelleen yhtä matalat kuin aina :D Paino sen sijaan olikin yllättäen pudonnut, mikä oli oikeastaan ihan hyvä, koska viimeksi se oli noussut vähän enemmän kun pahoinvoinnin takia piti koko ajan olla syömässä. Toisaalta, tuo kuopuskin on viime aikoina ollut aika tiuhaan tissillä, joten sekin pitää huolta, ettei paino liikoja nouse ;)
Eli täällä siis kaikki hyvin, sekä äiti että pikkuinen voivat hyvin ja asuntoonkin asennettiin VIHDOIN uusi ilmastointi. Eihän se ollutkaan rikki kuin yli kuukauden... Muuten on vähän miehen aiheuttamaa stressiä ja mieliharmia ja ensi viikolla lähdenkin siskon luo kyläilemään muutamaksi päiväksi, saa vähän tuuletettua päätä ja saa itselleenkin seuraa. Siskolla on suloinen kolmen kuukauden ikäinen pikkupoika, johon meidän esikoinen on ihan hullaantunut. Puhuu serkusta aina :)
Jotta nyt ei ihan hirmuiseksi romaaniksi menisi, niin lopetan tähän. Tytöt menivät päikkäreille, joten äiti taitaa etsiä pakkasesta jäätelöä :D
Porenn ja Pimpula rv 17+3 ekan ultran mukaan
Terveisiä np-ultrasta, kaikki oli hienosti ja vauva voipi hyvin. Mutta... pikkuinen oli sen verran pieni että laskettu aika siirtyi reilut 2vkoa eteenpäin, joten la on nyt 10.10, jotta poistumme syyskeijuista! Hyviä vointeja teille kaikille syyskeijuille ja masuasukeille.
Joten tällä hetkellä ainaki kaksi Syyskeijua syövät jätskiä, ellei Porenn kerenny jo.. Lapset nukkuvat täälläkin ja minä hiivin heti pakastimelle. Nam.
Olo on ihan hyvä ja nyt parina iltana oon jopa mennyt sänkyyn nukkumaan. Tuli sohva taas tutuksi muutamana iltana ja paikat oli kipeenä sitä mukaa. Liikkeitä oon koettanut saada kiinni, silloin kun touhuaa ite, niin tuntuu jotain tapahtuvan ja sitten jään miettimään, oliko ne niitä. Vaan kun oikein rauhotun niitä etsimään, niin ei mitään.
Hyvää viikonloppua kaikille :) -piias- rv 15+4
Ei mennyt sit ihan niin kuin kaavailin, ku piti ensin mennä vessaan ja kun tulin pois, olikin kuopus herännyt... Noh, neidille maissinaksut kouraan ja ite pakastimelle ;)
Hirveä flunssa on täälläkin päällä, pari päivää töissä jaksoin nuhani kanssa mutta tänään nousi kuume kesken työpäivän joten kotiin piti taapertaa. Laitoin mummin kanssa tytöt päikkäreille, ja pitäisi mennä itsekin kun pitkästä aikaa pääsee, mutta tulin lukaisemaan kuulumiset ensin.
Minä tunsin tässä raskaudessa mielestäni liikkeet todella aikaisin, joskus rv 13-14 tienoilla, eli kyllä se on mahdollista. Esikoista liikkeet tuntuivat vasta joskus rv 20, vaikka heitä olikin kaksi. Nyt liikkeitä on tullut selvästi, tosin jokusen päivän on ollut hiljaisempaa ja heti sitä tietty alkaa kuvittelemaan ties mitä tyhmiä...
Mutta nyt nukkumaan kuume hus pois! Ensi viikolla neuvola, 13.4. rakenneultra - niitä odotellessa :)
- Mytty rv 16+1
Hei vaan! Mullakin parin päivän tauko on taas ollut tässä palstailussa mutta pitää käydä tämän kirjoitettuani lukaisemassa aikaisemmat pinot.
Ihanaa tosiaan kun on viikonloppu edessä. Tämä viikko hurahtikin varsinkin töissä aikamoisella vauhdilla ja tällä vauhdilla onkin jo pian kesä. Tulisi vaan jo. :) Kävin tuosta kelan sivuilta hieman laskeskelemassa milloin se äippäloma alkaisi ja 19.8. antoi laskurin päiväksi. Eipä siihen kovin pitkä aika loppujen lopuksi ole.
Mulla oma olo on tällä hetkellä muuten hyvä mutta väsymystä on edelleen ilmassa. Pahat olot ovat ainakin toistaiseksi taakse jäänyttä elämää ja vointi sen suhteen loistava. En tiiä oisko mulla sitten hemppa laskenut kun näin väsyttää vai onko vaan sitä kuuluisaa alkuraskauden väsymystä mutta ei tunnu ainakaan helpottavan. 3.4 mulla on seuraava neuvola, sitten viimeistään saa tietää reistaako hemppa-arvot.
Teillä oli ilmeisesti eilen ollut puhetta masuasukin nimestä, meillä häntä on kutsuttu välillä Pikkusintiksi ja välillä Masukiksi. Mies aina hupsuilee ja keksii milloin mitäkin. :)
Mutta nyt välipalaa vääntämään. Aurinkoista viikonloppua keijukaisille!
T: Anmari rv 13+6 (jess, huomenna vaihtuu taas uusi viikko! :) )
Ihanaa, viikonloppu taas tulossa:) Vaikka kotonahan tässä vielä lasten kanssa ollaan, eikä siis työelämässä, niin viikonloput silti tuovat kivan katkoksen arkeen. Lähinnä tietty sen takia, että mies on kotona ja auttavia käsipareja on kaksi yhden sijaan.
Tais vaan pukata talven tonne ulos...:( Ainakin meillä täällä Vantaalla sataa reippaasti lunta ja mittari on selvästi pakkasen puolella. Onneks kaikkein pahin paleleminen on hieman hellittänyt.
Kohta kun pojat heräävät, lähdetään yhden tuttavaperheen pojan 1-vuotissynttäreille. Nam, odottelen jo nyt kakkua ja muita herkkuja:)!
Porenn: onnea hyvin sujuneesta ultrasta! Vai eivät sukupuolta kertoneet, missäspäin kävitkään ultrissa? Itse menen Helsinkiin Kättärille ja yritän ainakin sitkeästi tiedustella joskos sukupuoli suostuttaisiin kertomaan. (Viimeksi kertoivat.)
Rv 16+0 (jee, taas uusi viikko alkanut!!!)
Niisk, ryysk, blääh. Kamala olo. Mulla ei ole kuumetta, kuten ei juuri koskaan flunssassa, mutta kaikkia muita oireita kyllä piisaa. Löhöän sohvalla ja luen aina jaksaessani pari sivua hyödyllistä ammattikirjallisuutta, kunnes naistenlehdet tai nettailu vie taas voiton. Mieskin soitteli töistä, että on kipeäksi tulossa. Poika yskii ja on räkäinen, mutta on jo paranemaan päin. Taitaa tulla viikonloppua mallia vanhemmat hortessa sohvanpohjalla, pikkumies hyperaktiivisena päällä pomppimassa.
Mulla on masussa menossa joku kiivas kasvupyrähdys kuten viimeksikin oli näihin aikoihin. Tunnen kohdun selvästi selällä maatessa ja ulospäinkin maha näkyy koko ajan selvemmin. Flunssaa lukuunottamatta olen edelleen voinut niin hyvin, ettei mistään muusta kuin mahasta huomaa raskaana olevansakaan. Aikakin menee nopsaan. Välillä havahdun, että ehkä jo viiden kuukauden päästä meillä on vauva!
Njoammil 17+4
Asutaan Vaasassa ja täällä ei suostuta sukupuolta kertomaan. Noh, eiköhän tuo salissa selviä, kuten kaksi edellistäkin :)
Tänne ei kuulu kummempia, tuntuu että jokohan se energinen keskiraskaus tässä pian alkaisi. Huomaa selvästi kuinka aurinkoiset päivät antavat lisää energiaa ja sitten pilvisinä päivinä on ärtyneempi ja väsyneempi.
Sisustuskärpänen puree aina näin kevään kynnyksellä, ja samoin kuin joku taisi mainita, puutarhaistutusten suunnittelu alkaa olla jokapäivistä puuhaa :-)
Mäkimeiramilta olisin kysynyt, että koska olet menossa rakenneultraan Kättärille? Meillä on aika sinne 11.4 ja kovasti jännittää onko kaikki kunnossa ja paljastuuko sukupuoli...Meillä oli todella mukava kätilö np-ultrassa ja toivon että olisi sama tälläkin kertaa. Kahden pojan jälkeen kaikki toivovat meille tällä kertaa tyttöä, ja olisihan se tietysti tosi mukava yllätys.
Teillä, joilla on jo lapsia entuudestaan, sanooko äidinvaisto kumpi olisi tällä kertaa tulossa? Onko kukaan huomannut että vatsa kasvaisi jotenkin eri tavalla kuin aiemmissa raskauksissa tms.?
moisku rv 16+4
Mulla on rakenneultra 13.4., eli pari päivää sun jälkeen. Meilläkin on entuudestaan kaksi poikaa, ja olishan se tyttö nyt kiva. (Vaikka poikakin on tietty tervetullut ja ihana.) Aion siis kysyä sukupuolta, koska ois kiva tietää, pääseekö ostelemaan vaaleanpunaisia unelmia:), vai riittääkö jo kotona olevat pojankamppeet. Ilmoittelethan oman ultrasi jälkeen, jos suostuivat sukupuolen kertomaan!
Kylläpäs mä nyt pinoudun oikein urakalla... :D
Meillähän on kaksi tyttöä ennestään, nyt odotan kolmatta lasta. Toki pieniä eroja on ollut joka raskaudessa, mutta periaatteessa kumpikin edellinen oli samanlainen ja tämä kolmas ei eroa niistä oikeastaan ollenkaan. Eli enemmän on kyllä tyttötunne, myös miehellä. En siltikään osaa ajatella, että masussa olisi jompikumpi, siellä on vaan vauva :) Näin myös edellisillä kerroilla oli.
[color=Crimson]
Töissä taas¿mutta ihanaa että tänään alkaa vkon loppu, tuntuu niin kurjalta nykyään tämä työnteko, kun motivaatio ihan nollassa.
Mies on ollut nyt viikon sairaana. Eilen lopulta sain sen menemään lääkäriin ja keuhkoista löytyi jotain. No jospa se nyt paranis kun sai lääkkeet. Minä olen nyt raskaana ollessani teettänyt miehellä ihan kaikki kotityöt ja muutenkin palveluttanut, niin nyt tuntuu että olen ihan hukassa kun mies sairaana:)
Mutta ehkä se ¿lomansa¿ ansainnut :D
Mulla pahoivointi vieläkin vaivaa¿eilen oli taas pahin päivä pitkään aikaan. Onneksi mehujäätelöt on keksitty.
Työt kutsuu.
Kerttu rv 14+ [color=DarkSeaGreen][size=6]♥[/size]