¤*TOUKOtoiveet pe-pino*¤
Kommentit (25)
Eipä sitä täälläkään päin Suomea nukuta kuulema!!!On kyllä ollu yhtä mylkkäätymistä viime yöt.Rinnatki vielä äityy siihen päälle vuotamaan...Varmaan vaikuttaa tää valoki omalla tavallaan ettei saa nukuttua.Minä ainaki herään melkein joka aamu auringonnousun aikaan eli kuuden maita..Tänään olis EU-tukikoulutusta..eipä oikein jaksas istua kuuntelemassa,noh,onnex ei oo enää kun 7 pv koulua ja sit loppuu(tän kevään osalta) :) :) Mieki oon jo pakannu sairaalalaukut ym..Mukava näin ensi synnyttäjänä näperrellä ja pestä noita pienokaisen vaatteita.Joko teille on tullut äitiyspakkaus(siis ketkä sen pakkauksena ottavat) ja jos on niin oliko hyvä?Minusta se oli ihanan värinen se toppapuku(vaikkei sitä nyt taida ihan heti tarvita),ainaki mitä Kelan sivuilla oli esitelty...Tulipa hyvä mieli viimex kun kävin neuvolassa,niin kehu miun vatsaa että on kauniin muotonen kun olen suht pitkä ja helppo mitata ja että " pojan" sydänäänet kuuluu tosi hienosti ja tasasesti...Olis voinu jättää tuon " pojan" pois kun tyttöhän sieltä kuitenkin tulee :) Nyt mie en osaa olla miettimätä muuta kun että poikahan se on sit oltava!Olispahan mies mielissään :) Ootteko miettiny mitä puudutusaineita haluutte/ette haluu? Mie oon päättäny että niitä agua-rakkuloita ei laiteta ja sit oli joku puutusainekkin...olikohan se joku " petidiini" .Toivottavasti sitä on sit vielä suht järissään että osaa kieltäytyä....Mulla on jo semmonen tunne kun vauva ois kääntyny jo pää alaspäin kun pissiittää vähän väliä ja maha tuntuu todella raskaalta.Lisärautaa sain vaihteex kun oli hemoglobini alhaalla,ei vain oikein mahalle näköjään sovi nuo rautalääkkeet!Mistähän sais harsoja ostettua kun täältä ei kaupoista löydy?
Juu,siinäpä ne tärkeimmät...Koittakeehan jaksella muutkin :)
muzzukka rv. 30+2
Heräsin vain 2 kertaa vessaan ja nyt tuntuu että on nukkunut tarpeeksi :)
Br1t kirjoitteli tuossa sairaalakassista ja sen sisällöstä. Mulla on edelleen vaiheessa kassin täyttäminen.. olen pessyt valmiiksi alushousut ja imetysliivit+pestävät suojat. Vaunukopan pesin kaikkine tykötarpeineen valmiiksi ja peitin hyvin, mutta sänkyyn minäkin laitan puhtaat lakanat vasta lähempänä synnytystä tai synnytyksen jälkeen, kattoo nyt kuinka äkkilähtö sinne synnärille tulee. Vauvakaukalo on myös valmiina ja pestynä ja siihen laitoin kyytiin kaikki vauvalle kotiutumiseen ja peitin hyvin.
Onkos muilla ollut jo paljon supistuksia?
Mulla on nyt kahtena päivänä supistanut yllättävän paljon ja kivuliaasti, toivottavasti rauhoittuvat, sillä vaikka olo on raskas niin en haluaisi synnyttää vielä 34 viikolla. Joku kirjoitteli eilen tai toissapäivänä että tuntuu kuin vauva putoaisi haarovälistä ja samanlainen tunne täälläkin usein! Eihän se oikeesti ihan niin helppoa ole, mutta tuntuu kyllä siltä ;D
Ihanaa kun on perjantai!!
Hyvää pian alkavaa viikonloppua kaikille :)
Alfiina+4vipeltäjää ja masuvauva 33+4
Muzzukka: Puudutusta olen jonkin verran miettinyt, kun en ole kertaakaan ehtinyt saada. Kivuista olen selvinnyt ilokaasun avulla, jota varmasti tulen kiskomaan tulevassakin synnytyksessä :) Mahdollisesti voisin pyytää kohdunkaulan puudutuksen tai epiduraalin.. Lopullisen päätöksen teen vasta synnyttämässä, kun tuntee olonsa ja jaksamisensa. Välillä hirvittää synnytys, mutta toisaalta mitä lähempänä se on niin sitä valmiimpi on siihenkin ponnistukseen, kun olo alkaa olla kaiken aikaa tukalampi.
Harsoista sen verran, että pääkaupunkiseudulla niitä myydään ainakin lastentarvikeliikkeissä.
Alfiina
Täällä kans huonosti nukuttu yö takana.Vessassa saa hypätä yhtenää.Huomasin tänä aamuna et masu on valahtanut alas päin,onko kelään käynyt samoin jo tässä vaiheessa?Säikähdin et se alkaa syntymään..ja sit tietty iski paniikki ku kaikki on vielä laittamatta=)
Kävin ti äitipolilla.Kohdun suu pehmentynyt,mut ollut sitä jo reilun kuukauden verran.Vauvan painoarvioksi tuli 2330g ja sf-mitta oli 33 huh,huh......Lääkäri oli sitä mieltä et ihan lopuun asti ei päästä,ku on ollut noita supistuksia aikas paljon.Niin ja mun paino oli noussut 2 viikossa 2kg! et sileen...=(
Ensi viikolla päästään lappiin=)Kiva päästä koti nurkista pois,vaikken mäkeen pääsekkään niin on se vahtelua.
Lauantaina alkais sit virallisesti äitiysloma,kauheeta vauhtia nää viikot sit kuitenkin menee.Jotain piti kommentoida vielä,mut enpä muista enään mitä.
Aurinkoista perjantaita kaikille=)
luci ja paavo 34+2
Harsoista; löytyy mm. anttilasta (sekä värillisiä että valkosia) ja varmaan ihan mistä vauvakaupasta vaan. netistäkin saa tilattu sekä tavallisia että värillisä ja kuviollisia. =)
Sairaalakassi vielä pakkaamatta koska aikaa la:n vielä parikuukautta. jos mennään " kaavan mukaan" niin pitäis neiti syntyä rv 37+4 ja kello puol 1 päivällä. hauska " veikata" ja kattoa sit kuin lähelle menee..
Aqua-rakkulat ei toiminu mulle ja petidiini oli ihan hyvä juttu sillon mutten tienny siitä sillon mitään ja olin niin rikki että olisin vaikka suostunu amputaatioon. tällä kertaa TIEDÄN etten ehi saamaan mtään, luomusti mennään ja olen miettiny että jos mahollisuus niin kokeilisin ammetta ja sit täysillä rockia ja hevii stereosta. =)
pinnasänky kasaamatta ja taidan jättää sitä ihan viimeseks kun vauva sit nukkuu ä-laatikossa niin ei oo mitään hätää vaikka sänky ei olis valmis kun vauva syntyy. makkarii pitäis vielä hieman järjestää niin et mahtuu sinne. vauvalle on hankittu klaikki muu paitsi vaatekaappi tai laatikosto. pitäis viissiin mennä ikeaan kattoo jos löytyis joku kiva.
..ja nyt syömään aamupalaa, hirvee nälkä (koko ajan). hyvää viikonloppua teille!
my_selene ja neitinen rv 30+4
Niitä harsoja kannattaa etsiä kirppareilta ja huuto.netistä. Ovat jo valmiiiksi pehmenneitäkin. Samoin mä oon vauvalle pyyhkeet ostanu kirppareilta, uudet on niin kovia ja imukyvyttömiä, pitäis pestä miljoona kertaa ennenku pehmiää.
Saisinkohan mäkin viikonloppuna aikaiseksi sen sairaalakassin... Aion kyllä aika pitkälle mennä niillä sairaalan rytkyillä niin ei tarvi sitten heti kotiinpäästyä alkaa pyykkäämään verisiä/maitoisia vaatteita. Vaikka kai se on varmuuden vuoksi otettava jotkut omatkin mukaan, jos ne tuntuukin epämiellyttäviltä. Ärsyttävää, kun ei ole koskaan edes ollut sairaalassa että tietäisi edes vähän mitä odottaa... Paitsi reuma-sairaalassa on tullut pyörittyä aika paljon, mutta se taitaa olla yksityisenä pikkuisen eriluokkaa ku päksi.
Omaan napaan ei uutta, voitto on nyt löytänyt jonkun hyvän kuopan eikä oikeastaan häiritse mua mitenkään: yhtään ei purista/kiristä/ahdista mistään. Yölläkin selvisin yhdellä pissillä. Välillä vaan oikoo koipiaan elonmerkiksi :) *koputtaa puuta* täytyy nyt nautiskella, eiköhän tässä vielä ehditä tuskailemaankin...
HAA, kerrompa teillekin hauskan jutun!! Eilen näet innostuin minäkin sitten koittamaan sitä oliiviöljyä kun väittävät että se raskausarpiakin ehkäisee. Voitelin masun, ja totesin sen YLLÄTTÄVÄN miellyttäväksi aineeksi ja innostuin siinä sitten vetelemään koko vartalon (mulla on kuiva iho...). MUTTA eipä sitten muistunut mieleen, että toinen kissoistani on hulluna oliiveihin... Ja näköjään myös oliiviöljyyn. SILLOIN olin taas tyytyväinen että asun yksin, olisi saanut muut nauraa itsensä kuoliaaksi kun minä ravaan alasti ympäri kämppää yrittäen epätoivoisesti kuivattaa nahkaani ja kissa juoksee kieli ulkona perässä X-D
Ehkäpä jatkossa mäkin keskityn vain noihin kriittiisiin paikkoihin :)
Aurinkoista viikonloppua möhöt!
stellis&voitto 33+3
kissan silmissä olit varmasti valtava oliivi isolla masullasi. =)
kiitos, sain taas hyvät naurut. on ne niin hauskoja ne kissat. mun toinen kissa oli eilen hieman kummallinen kun meni parvekkeelle eikä löytäny takasin siään. ihan paniikissa sit tujotteli sisään ikkunasta. tyhmä kuin saapas taitaa olla..
m_s
Kauhea olo, kun ei ole saanut edes juoda puoleen vuorokauteen.
Ja hirvittää, että pitää vielä sieläkin olla monta tuntia juomatta ja syömättä.
Mitenhän siitä selviää...
Onko muilla muuten navan seudulla pinkeää oloa ja ajoittain repeämisen tunnetta, eli tosi teräviä vihlaisuja?
Mulla on nyt kahtena yönä tullu menkkamaista kipua alamahaan ja ollu tosi vaikeeta olla. Viime yönä kesti monta tuntia ja mietin jo, että mainaakohan se synnytyksen lähestymistä?
Viikkoja on kuitenkin vasta 32+6.
Leppoisaa perjantaita!
unsku rv 32+6
menkkamaisia jomotuksia on tullu mulle aina kun synnytys on alkanu..tuleeko niitä tasasesti koko ajan vai aaltona, siis tulee..kestää about minuutti ja menee pois ja tulee taas muutaman minuutin päästä?
Tehän ootte tekstiä saanu tälleaamulle jo ihan kiitettävästi ;)
Mulla on sairaalakassi pakattuna ( hiustenpesuaineet, hammasharja+tahna, dödö,huulirasva, bepanthen, siteitä 2pkt, liivinsuojia, imetysliivit....) Vielä kun nakkaan mukaan jotain meikkejä ja oman aamutakin niin silläsiisti. Niin ja se paljon muistutettu NEUVOLAKORTTI!! =)
Noista puudutteista, mä haluaisin tässäkin synnytyksessä epiduraalin, tai spinaalin. Kohdunkaulanpuudutteesta mulle on kerrottu semmoisia kauhutarinoita etten sitä halua ( ekana sen laittaminen sattuu pirusti, ja sit se ei edes auta...). Mut tiedä sitten, saattaa mieli muuttua siinä synnytyspöydällä =D
Kyseltiinköhän muuta......hmm..en muista nyt. Pitää lähteä pukeutumaan, meinaa nää aamut meidän talossa venähtää aina vähän pitkiksi..
Kristiina rv 32+2
...onpa muuten tullu tosiaan kauheen paljon tekstiä jo pinoon vaikka kello on vasta kymmenen!
Mä en ole vielä pakannu sairaalakassia, en tiiä sitten koska tulee sekin tehtyä. Ei kuitenkaan vielä pitkään aikaan. Mulla on tosin viikkojakin vähemmän, kuin monilla muilla, kun loppukuussa vasta la. Viimeks pakkasin kassiin kaikkea turhaa, niin nyt tulee varmaan aika tyhjä reppu, kun otan vaan hyvin vähän tavaraa. Mä en ota siteitä tai omia vaatteitakaan mukaan. Sairaalastahan ne saa eikä tarvi olla sit heti pyykkäämässä kun kotiin tulee. Melkosia jättejä ne sairaalan siteet kyllä on ja vaatteetkin melkosen kauheita, mutta kyllä sen muutaman päivän niissä kulkee. Ukko voi sitten tuoda jos jotain tärkeetä unohtuu.
Mä sain viimeks epiduraalin ja se autto kyllä paljon ja sen haluaisin kyllä tälläkin kertaa jos mahdollista. Ilokaasu ei auttanu mitään, mutta sen avulla yritin viimeks kestää tikkien ompelun. Se kyllä sattu!
Täytyypä tästä lähteä pihalle, kiva kun aurinkokin paistaa:). Sais vaan jo lumetkin sulaa ja tulla lämpimämpää.
Hyvää viikonloppua kaikille!
äiskä-04 rv 30+5
Taas yksi huono yö takana... En meinaa millään saada illalla unen päästä kiinni kun ajatukset alkavat pyöriä päässä. Eilen illalla aloin sitten miettimään sitä sektiota ja nyt tuntuu että sekin pelottaa. Hassua sillä olen lievästi synnytyspelkoinen ja käynyt myös pelkopolilla mutta nyt ajatus ns. normaalista synnytyksestä tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Olen myös pyrkinyt " valmentautumaan" alatiesynnytykseen joogaamalla ja tekemällä rentoutusharjoituksia. Ikäväkseni todettakoon että minun normaalisynnytys ei taida nyt onnistua; olen vähän pettynyt. Huomenna alkaa 36. viikko ja vauva jököttää edelleen väärinpäin. No toivotaan vielä!
Emelialle vastasin muuten edelliseen ketjuun myöhään eilen joten jos luet tämän voit lukea vastaukseni täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=6780317&p=2&tmo…
Nalluri: Jos olet kuulolla, mikä on tilanteesi? Jouduitko eilen käymään ä-polilla?
Mä en ole sairaalakassia vielä pakannut mutta listan olen tehnyt jääkaapin oveen. Kaikki vaatteet ym. tilpehöörit olen kyllä pessyt ja puunannut valmiiksi.
Ihanaa että on perjantai ja voidaan taas viettää muutama päivä miehen kanssa yhteistä aikaa. Pitäis varmaan laittaa viikonloppuna jotain hyvää ruokaa ja yrittää vaan rentoutua ja saada omia ajatuksia muualle.
Hyvät viikonloput kaikille toukoisille!
Emmi ja prinsessa 34+6
Brit, et oo missannu vielä mitään¿. tai ainakaan kukaan ei oo vielä tunnustanut synnyttäneensä =D
Voi kehveli mulla on toi sairaalakassi vieläkin ihan vaiheessa, vaikka aloin sitä pakkaamaan jo monta viikkoo sitten¿ no, on siellä ainakin huulirasva mitä ilman mä en pärjää missään.
Alfiina, mulla on nyt alkanut olla supistuksia paljon. Suurin osa on ihan kivuttomia harkkasuppareita, mutta väliin mahtuu sitten niitäkin joihin on liitettynä menkkakipu¿ ei mitään isoja kipuja kuitenkaan oo vielä ollut. Mutta tuntuu, että nykyään tulee supistuksia ihan joka välissä.
Stellis, hihii¿. voin vaan kuvitella minkälaiset oliivinkuvat kisulla on vilkkunut silmissä =D
Viime yö meni vähän paremmilla unilla. Vessareissujakin kertyi vaan kaksi. Tänään tulee sitten muutama tyttökaveri iltaa istumaan ja huomenna on ne häät =)
[color=red]pikku-milli & paco 35+0[/color]
Yö meni miten meni täällä suunnalla. Beibillä on kova meno ollut viime illasta asti tuolla mahassa. Useaan kertaan heräsin niin vessaan kuin muutenkin ja vaikeaa oli saada unta, kun maha nahka pullisteli jatkuvasti ja kylkiluut saivat potkuja. Sama jatkuu nyt. Tuntuu vaikealta hengittää.
No on ainakin liikkeessä, jos positiiviseksi tämän tahtoo kääntää. :)
Mies on tänään jossain seminaarissa Helsingissä ja tulee vasta illalla takaisin...mitähän sitä keksisi täksi päiväksi. Voisin lähteä kuntosalilla taas piipahtamaan, on selkä ollut taas huomattavasti perempi viime kuntosalilla käynnin jälkeen...Kävely ei ole enää niin tuskaa. Joten kai sitä täytyy pistää kamat kasaan ja lähteä edes kääntymään siellä. Sitten kotiin opiskelemaan...jee.
Stellis, sait hyvät naurut kyllä jutullasi. Vanhempieni kissa, on joskus hyökännyt mummuni kimppuun, kun keittiössä ollut oliiviiöljyhöyryjä haistelemassa. Saa kissan jos toisen ilmeisesti villiksi ;)
Sairaalakassia en ole kuin pohtinut...kai sitäkin voisi hiljalleen alkaa pakkailemaan, mutta tuntuu siltä, että ei tässä nyt vielä mitään kiirettä ole. Tällä hetkellä tuntuu, että kyllä reilusti toukokuun puolelle saadaan mennä ennen kuin tämä touhuaja ulos tulee. Ei kauheasti supistele ja mahakin on kovin ylhäällä vielä...no kai kaikki voi muuttuakin nopeasti, mutta ei minulla toisaalta ole mitään kiirettä päästä synnyttämään. Kyllähän tämä mahan kanniskelu välillä raskaalta tuntuu, mutta ei vielä kauhean raskaalta.
Hyvät viikonloput kaikille, toivotaan että aurinko paistelee ympäri Suomen!
auringo + pampero 32+1
taas nälkä koko ajan nälkä nälkä nälkänälkä........
mä voisin syödä koko ajan.
ja ihan mitä vaan.
taas oli yö aika katkonainen mut hiukka parempi kun muut yöt täl viikolla. onneks voi nukkua sillon kun huvittaa.
mua on tosiaan alkanu mietityttään se sektio. täytyy varmaan kunnolla keskustella ens tiistain asiasta neuvolassa. mulla niitä viikkoja 33+4 joten aikaa olis viel kääntyä mut kun ei tunnu yhtään siltä. :(
millä viikolla suunniteltu sektio yleensä tehään?
nyt seuraa intiimikysymys!
miten teijän seksielämän on käyny? ei yksityiskohtia mut kiinnostaako viel vai ootteko ilman, mitä mieltä mies on? ym.
mua kyllä kiinnostaa ja miestä nyt ei tunnu mikään haittaavan, halut on kun kanilla :) mua vaan häiritsee se kun maha on tiellä koko ajan ja asentojen vaihdot ym. on sellasta äheltämistä että alkaa vaan naurattaan.
saa nähä kauan menee synnytyksen jälkeen et taas tekee mieli, täytyy siis nyt nauttia kun vielä pystyy!
no nyt taas siveellistä keskustelua :)
yritän toki päästä sinne miittiin. täytyy viel äipän kans keskustella.
ja siitä tulikin mieleen...
TAMPERE-TAPAAMINEN 30.3. TORSTAINA KLO.13.30 SIPERIAN WAYNE`S !!! TERVETULOA!
missä onnin_äiti, hekusti ja hanimböörd????
ja taas pyykkikonetta tyhjentään!
hyvät viikonloput kaikille!
meppe81 ja ruoto34rv
Nähdäänkö siinä rotuaarin pallolla sitten? 12.00 huomenna. Minut tunnistaa tummanvihreästä untuvatakista, todennäköisesti se on päällä. Maha on sen sisällä kyllä ihan piilossa. :D
Paljon on ollut puhetta synnytyksestä sairaalakassista. Kassia en ole vielä pakannut, pakkaan varmaan tuossa huhtikuun puolella joskus. Sängyn ajattelin tässä pian pyyhkeillä vuorata, jos sattuu että vedet menee yöllä.
Synnytyksestä sen verran, kun täällä on kokemuksia muilla, että annetaanko sairaalassa peräruiske? Ja ajellaanko karvat? Ei miellyttävimmät asiat mulla mielessä, mutta olisi mukava etukäteen tietää. :)
Red_Cat & Möykky 30+6
Eilen käynti neuvolassa
rv 33+5
Paino, paisun kuin pullataikina
RR 93/63 pää särkee
Hb 130, ilman lisärautaa
sf 35 taivaissa mennään, minä kun haaveilin jo pikku työstä
Mukula on siirtynyt raivotarjontaan ja muutenkin lopettanut pyörimisen, potkuja tulee kyllä.
Supistelee edelleen kohdunsuu 2cm ja pehmennyt, mutta onneksi kiinni.
Mulle ei ole supistelut kivuliaita, mutta heti tulee kun vaan nousen ylös, sen verran voimakkaita, tai jotenkin painaa tuonne rakkoon , että joudun melkein menemään vessaan. Yöllä ei onneksi tarvi käydä kuin korkeintaan kerran.
Sairaala kassia en ole pakannut, viimeksi pakkasin lähtiessä, kun supistusten väli oli 4min, en aikonut nyt ihan niin viimetinkaan jättää.
Minä ajattelin kans kyllä käyttää sairaalan vaatteita ja jättisiteitä. Ainakin viimeks sitä verta tuli sen verran, ettei taida ihan tavalliset yösiteet riittää, eikä tule sotkettua omia vaatteita.
Viimeksi muutenkin lähtö tuli jotenkin yllättäin, piti vielä autuokin tankata matkalla, matkan muutenkin kestäessä 45min, nyt saa viel lisätä siihen ainakin vartin.
Puudutukseksi toivon taas saavani epiduraalin, minulle se oli kyllä taivas, vaikkei lääkäri meinannut saada sitä laitettua millään, joutui pistämään 4 kertaa, ei ollut mitenkään helppoa pysyä paikalla siinä supistusten lomassa...
Nostan kyllä hattua teille jotka vielä sinnittelette töissä, mä en meinaa jaksaa edes kotona vaikka esikoinen on päivät hoidossa. Illat onkin sitten vaikeita, ukkoa kun minun raskaus tunnu rajoittavan, hän voi kyllä harrastaa ja minä teen iltapesut ym. tän mahani kanssa ja poika painaa 15 kiloo sitä sitten saa kannella ja taistella vaippojen ja vaatteiden kans.
taisi taas mennä valitukseksi, onneksi toisina päivinä on paljon pirteämpi .....=)
-kirsi ja asukki 32+6-
Voi miten pitkällä raskauksissa jo ollaankaan, Pikku-millilläkin viikkoja jo huimasti..
Stelliksen oliivihupsulle kissalle terveiset, muista piilottaa öljypullo.. ;)
=)
Olen lähinnä taustaillut, mutta mukana hengessä kuitenkin.
Keskiviikkona kävin äippäpolilla, kaikki ok.. Pieni vauva tulossa, painoarvio 1800g, pieni on mahanikin ympärysmitta 94cm. =)
Vauvan vaatteita olen järjestellyt tänään ja sairaalakassia täytyy ruveta miettimään oikein tosissaan, kaksi kertaa on jo tullut säännöllisiä supistuksia ja paikat pehmeät.. hui!
Ensi viikolla alkaa harjoittelu ja näyttöviikot. Josko sitä vielä hyvin jaksais, ja jospa ei tarvitsis lähteä dramaattisesti synnyttämään kesken kaiken..
Mutta nyt ulos mäkeä laskemaan, tai esikoinen saa hoitaa sen laskemispuolen.. ei masun kanssa enää taivu.
Voikaa hyvin!
pid ja mytty 32+6
Hei Red_Cat ja Nasumasu!
Nähdään vaan pallolla klo 12. Minulla on musta untuvatakki, vaaleanruskeanpunertavankukertavat hiukset ja rillit. Niin ja kuulun näihin mummo-odottajiin, joten olen hiukan ryppyisempi versio kuin te :)
Nähdäänpä huomenna, minulla onkin nyt oikein lääkärin lupa kuljeksia, enkä nälässäkään saa elellä, joten kivaa kahvila- ja shoppailureissua odotellen,
Kevis
Täällä sitä taas ollaan hereillä puoli viisi aamulla. Plääh. Tarttis mennä nukkuu mut ku ei yhtään väsytä!
Oli tänään oikeen touhupäivä, sen jälkeen siis ku kello 16 heräsin.. Kokosin viimein ton pinnäsängyn mutta lakanoita mies kielsi laittamasta ettei ehdi ihan karvaisiksi ja pölyisiksi menemään. Ja voi piru ku tuli makuuhuoneesta ahdas! Vauvaa ei saa sänkyyn/pois sieltä kun niin et on ite omassa sängyssä. Saa nähdä kuinka hankalaksi osoittautuu mutta vaihtoehtojakaan ei toisaalta ole..
Järjestelin sitte laatikoitakin ja heitin vaikka kuinka paljon kamaa roskiin! Ja viimein, tadaa, kokosin sairaalakassin! En tosin yhtään tiennyt mitä sinne tarvii joten laitoin vaan pakollisimman. Eli neljät alusousut(mies saa sitte tuoda lisää), kahdet yöpuvun housut ja yhden paidan, kaks pakettia yösiteitä ja liivinsuojuksia. Ja vauvalle vaatteet, ihan vaan koska en aio jättää niitä miehen vastuulle;) Vielä laitan sitte mukaan imetysliivit kunhan saan ne ostettua ja rintapumpun kun sisko tuo omansa parin viikon päästä kun ei sitä enää käytä. Mä luulen et alan kuitenkin niin laiskaksi etten viitti siellä(kään) hampaitani pestä mutta joku shampoo varmaan kannattaa vielä ottaa. Ja hiusharja ja ponnareita. No onneksi noi ei oo niin kiirellisiä, äijä ehtii niitä sitte toimitella.
Vauva on vauhdissa taas. Aikamoinen jylläys käynnissä vähän väliä.. Sais alkaa nyt syntymään jo, mä en yhtään jaksaisi tätä kipua ja närästystä kun mikään ei auta! Ja ihan saletisti vaavi on nyt jo kamalan iso, ja jos se idiootti neuvolalääkäri ei mua sinne painoarvioon laita niin meen vaikka yksityiselle ja maksan siitä. Mitään kuuskilosta ja kuuskyt senttistä mä en nimittäin ala ulos työntämään ja se on varma! Onpas mulla taas jutut.
Toivottavasti nyt muuten on perjantai, viime viikolla kun olin sillon ihan sekaisin. On kai sentään?
Eipä mulla muuta. Valittaa ja ruikuttaa vois taas monta sivullista niinku mulla on tapana, mutta ehkä en viitsi kaikkien päivää pilata, jos tätä joku vaikka lukee...:)
Mutta mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille, vielä ilmeisesti odotetaan eka toukokuista synyväksi vai olenko mä jo missannut jotakin...?
Br1t ja Mercedes 34+2