O- veri loppunut! Miksi ette käy luovuttamassa?!
Ymmärrättekö että tästä kärsitte eniten te? Jos jotain sattuu pyhien aikana, niin siinähän vuodatte kuiviin. Miksi te ette käy luovuttamassa joilla on O- verityyppi? Ei pitäisi olla vaikeaa, kun punainen risti PYYTÄÄ teitä erikseen käymään ja lähettää jopa postia.
Kommentit (447)
Minulla on tuo verityyppi, mutta olen mies ja vakituisessa parisuhteessa toisen miehen kanssa, niin en kelpaa luovuttajaksi. Ei auta vaikka olenkin käynyt testaamassa, ettei HIViä tai muitakaan sukupuolitauteja ole.
En voi luovuttaa verta erilaisten sairauksien takia :( Ikävää, koske neuloja en pelkää, joten kynnys verenluovutukseen olisi hyvin matala.
Täytyy tietääkseni painaa 50 kg. Painan vain 48,5.
En ole kyseistä veriryhmää, ja minulla on ikuinen luovutuskielto kun menin nuorena tyhmänä kokeilemaan pistoshuumeita. Mielelläni kävisin luovuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska SPR on boikotissa epäisänmaallisuutensa ja rahan kahmimisen takia.
Sinä sen sijaan olet ihan hiton isänmaallinen ihminen, kun haluat kaivaa maata tuollaisen kansalaishyväntekeväisyyden alta ja toivot suomalaisten saavan mieluummin ulkomaalaista, kalliimpaa ja riskialtiimpaa verta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuo verityyppi, mutta olen mies ja vakituisessa parisuhteessa toisen miehen kanssa, niin en kelpaa luovuttajaksi. Ei auta vaikka olenkin käynyt testaamassa, ettei HIViä tai muitakaan sukupuolitauteja ole.
Etkö tiedä että homous voi tarttua verestä, sen takia!!!!!!
Ot mutta mistä te tiedätte veriryhmänne?
Itse ole yrittänyt luovuttaa mutta se ei onnistunut. Ei siis löytynyt tarpeeksi hyvää suonta josta verta olisi saatu tulemaan. Molemmista käsistä yritettiin, 3-4 pistoa molempiin, kaksi hoitajaa yritti. En ole uskaltanut yrittää uudestaan, mutta haluaisin kyllä. Lohduttaudun sillä että mun veriryhmä on AB jolla on käsittääkseni vähäisin tarve.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä yläasteella se testataan huvikseen biologian tunnilla.
En voi. Kolesteroli- ja verenpainelääkitys, verta ei hyväksytä.
ORh+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä yläasteella se testataan huvikseen biologian tunnilla.
En kyllä muista yläasteajoista juuri mitään, joten se selittää tietämättömyyteni. Sentään 20 vuotta kulunut siitä.
Joo, 6,5 vuotta sitten oli epäselvyyksiä kilpailutuksessa, ja silloinen johtaja sai fudut. Systeemi toimi, tarkastajat huomasivat epäselvyydet.
Ja tästä johtuen joku elämöi 6,5 v myöhemmin, että veripalvelu pitää siirtää valtiolle. Koska valtiolta kukaan ei ole saanut kenkää samoista syistä?
Olen aikoinani Meikkuun sanonut että soittakaa mut paikalle niin tulen kun olen O- ja epileptikkokin vielä, mutta eipä ole kolmenkymmenen vuoden aikana kertaakaan kutsua tullut. Kyllä ne sitä muuten ottavat mutta ei esim. epileptikoille jotka varmaan tarvitsisivat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tietääkseni painaa 50 kg. Painan vain 48,5.
Mulla sama syy. Painan 47 kiloa, mikä on harmi koska hemoglobiini on aina yli 140 :/
Olen ollut jo kolmisen vuotta säännöllinen neg 0 -veren luovuttaja, ja kävin viimeksi 3 viikkoa sitten antamassa verta. Olen nainen, joten täytyy pitää 3kk luovutusten välissä. :P
Mulla on rh- ja oon luovuttanut kymmeniä kertoja.
Muistissa on hyvin SPR:n järjetön avustusoperaatio Nepalin maanjäristyksen yhteydessä. Sinne lahjoitettiin avustustarvikkeita ja neliveto maastoautoja. Todellisuudessa paikalla oli jo avustustyössä Nepalin viranomaiset ja Kiinan kansanarmeija jolta ei taatusti puutu kuljetuskalustoa. SPR ei siis todellisuudessa tarvittut siellä eikä kai kaivattukaan. Mutta saatiihaan sinne tuhlattua muutama miljoona suomalaisten työllään keräämiä rahoja.