Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

O- veri loppunut! Miksi ette käy luovuttamassa?!

Vierailija
15.04.2017 |

Ymmärrättekö että tästä kärsitte eniten te? Jos jotain sattuu pyhien aikana, niin siinähän vuodatte kuiviin. Miksi te ette käy luovuttamassa joilla on O- verityyppi? Ei pitäisi olla vaikeaa, kun punainen risti PYYTÄÄ teitä erikseen käymään ja lähettää jopa postia.

Kommentit (447)

Vierailija
201/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut verta n.4 kertaa. Enää en mene. Osittain syy on se, että on taipumus anemiaan osittain syy on se typerä systeemi.

Viimeisellä kerralla täytin paperin ja olin yhden ruksin unohtanut niin olisi täytynyt jonottaa koko armottoman pitkä jono uudestaan palauttaakseen ne paperit.

Todella töykeä kohtelu.

Jos luovuta vertani vaadin kyllä siitä hyvän kohtelun ja kiitoksen.

Tuo systeemi on törppö.

Samoin ne ruksattavat kysymykset.

Veri jokatapauksessa on tutkittava onko siinä mitään vahingollista.

Nyt sitten täällä aloitus jossa kerrotaan , että verta myydäänkin?

Mieluummin ilmottautuisin sellaiseksi vapaaehtoiseksi joka menisi lähimpään sairaalaan luovuttamaan verta jos joku onnettomuus tapahtuu ja verta tarvitaan.

Vierailija
202/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oman veriryhmän saa selville? Lukuisia verikokeita on kyllä otettu muttei kukaan ole kertonut veriryhmää... en kyllä saisi luovuttaakaan alhaisen hemoglobiinin takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin reilu kuukausi sitten joten olen vielä karenssissa. Muuten luovuttaisin ehdottomasti.

Vierailija
204/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi yrittäessäni hb oli liian matala.

Vierailija
205/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, koska mulla olisi O- ja hyvä hemoglobiini, mutta mun veri ei silti kelpaa eikä tule koskaan kelpaamaan itsestäni riippumattomasta syystä. Poikkeava ominaisuus veressäni havaittiin tutkimuksissa ensimmäisen verenluovutuskerran jälkeen. Sinällään oli hyvä saada se selville.

Käykää verenluovutuksessa muut jotka pystytte.

Vierailija
206/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin luovuttaa verta mutta haluan että SPR verestäni keräämä liikevoitto käytetään kotimaan köyhien hyväksi.

Sinulle ei siis kelpaa, että se raha käytetään laadukkaaseen veritutkimukseen, päivitettyihin laitteisiin, henkilökunnan koulutukseen ja siihen, että suomessa saa luotettavaa verivalmistetta sairaaloissa onnettomuustilanteissa?

Vierailija
207/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistissa on hyvin SPR:n järjetön avustusoperaatio Nepalin maanjäristyksen yhteydessä. Sinne lahjoitettiin avustustarvikkeita ja neliveto maastoautoja. Todellisuudessa paikalla oli jo avustustyössä Nepalin viranomaiset ja Kiinan kansanarmeija jolta ei taatusti puutu kuljetuskalustoa. SPR ei siis todellisuudessa tarvittut siellä eikä kai kaivattukaan. Mutta saatiihaan sinne tuhlattua muutama miljoona suomalaisten työllään keräämiä rahoja.

Miten tämä liittyy verenluovutukseen? Kaksi ihan eri asiaa, vaikka yhden ison organisaationimen alla onkin toiminnat. Vähän kuin nestlen suklaat ja äidinmaitokorvikkeet.

Vierailija
208/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot mutta mistä te tiedätte veriryhmänne?

Huviksemme testattiin koulussa bilsan tunnilla. Varmistuksen sain äitiysneuvolassa kun verikokeita otettiin.

Vierailija
209/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt 2 kertaa niin, että pussi ei oo tullu täyteen, kun oon käynyt siellä. Silloin sitä ei käytetä ollenkaan. Oon aika pieni ja vaikka just ja just ylitänkin sen 50 kg niin ei huvita mennä tuhlaamaan toisten aikaa.

Vierailija
210/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon O+ ja käyn muutaman kerran vuodessa. Ei kerta kaikkiaan meinaa aina muistaa mennä. Verenluovutus on täällä mahdollista parina päivänä viikossa, töiden jälkeen jää parin tunnin aikaikkuna silloin, että voisi käydä. Usein kun oon ollu jo menossa, muistan että oon ottanu särkylääkkeen edellisenä päivänä tms., mikä sinänsä on ok, mutta ei mielellään ja pussiin tulee merkintä. Sitten oon ajatellu, että no joku toinen kerta sitten niin pääsee ihan puhtain paperein.

Kävisin, vaikka ei sais niitä tarjoilujakaan tai mitään. Hyvä hemoglobiini oikeastaan aina. Jos on pienikin mahdollisuus, että mun veri jotakuta auttaa, niin mielelläni luovutan. Spr:n verenluovutussysteemissä mua ei kiukuta mikään.

Eli rehellisesti sanottuna en muista käydä niin usein kun voisin.

Vierailija
211/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luovuttanut verta n.4 kertaa. Enää en mene. Osittain syy on se, että on taipumus anemiaan osittain syy on se typerä systeemi.

Viimeisellä kerralla täytin paperin ja olin yhden ruksin unohtanut niin olisi täytynyt jonottaa koko armottoman pitkä jono uudestaan palauttaakseen ne paperit.

Todella töykeä kohtelu.

Tuo systeemi on törppö.

Mieluummin ilmottautuisin sellaiseksi vapaaehtoiseksi joka menisi lähimpään sairaalaan luovuttamaan verta jos joku onnettomuus tapahtuu ja verta tarvitaan.

Kai laitoit palautetta huonosta asiakaspalvelusta? Minullakin joskus epähuomiossa jäänyt rasti laittamatta, eikä se ole ollut mikään ongelma. Kai ymmärrät sen, että ne kysymykset ovat myös sinun parhaaksesi? Ja helpompaa karsia riskiluovuttajat jo haastattelussa, kuin käyttää aikaa testaamiseen. Veri testataan ihan joka kerta.

Muutamia asioita sieltä kyselystä saisi muuttaa, esim. Tuo homoseksuaalisuus. Ja olisi kiva kuulla perusteet siihen briteissä oleskeluun, joka on tapahtunut yli 10 vuotta sitten. Voiko sellainen todella vaikuttaa vielä tänä päivänä?

Vierailija
212/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaisin ilomielin litratolkulla niin usein kuin mahdollista jos siitä saisi rahallisen korvauksen. 

Vierailija
213/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella töykeä kohtelu.

Tuo systeemi on törppö.

Kai laitoit palautetta huonosta asiakaspalvelusta? Minullakin joskus epähuomiossa jäänyt rasti laittamatta, eikä se ole ollut mikään ongelma. Kai ymmärrät sen, että ne kysymykset ovat myös sinun parhaaksesi? Ja helpompaa karsia riskiluovuttajat jo haastattelussa, kuin käyttää aikaa testaamiseen. Veri testataan ihan joka kerta.

Muutamia asioita sieltä kyselystä saisi muuttaa, esim. Tuo homoseksuaalisuus. Ja olisi kiva kuulla perusteet siihen briteissä oleskeluun, joka on tapahtunut yli 10 vuotta sitten. Voiko sellainen todella vaikuttaa vielä tänä päivänä?

Mutta siis toki ei kannata luovuttaa, jos siitä on omalle terveydelle haittaa. Anemia ei ole leikin asia.

Vierailija
214/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko totta, että SPR myyulmaiseksi luovutetun veren?

Siis mitä v....a?

Voiskohan valtio oeeustaa oman firman tähän, että loppuu tällainen hyväksikäyttö. Veren on mentävä Suomalaosille apua tarvitseville ilmatteeksi tai pientä korvausta vastaan, että keräyskulut katetaan...

Siinä sinulle tietoa, mihin veri menee ja mihin rahat käytetään. Veri säilyy vain 5 vuorokautta, joten tietenkin se veri myydään ulkomaille, jos sillä hetkellä suomessa jostain veriryhmästä on ylitarjontaa. Niinkuin suomen sairaalatkin ostavat ulkomailta verta, jos suomen varastot on lopussa.

http://vuosikertomus.veripalvelu.fi/veripalvelu-lyhyesti/veripalvelu-os…

Vierailija
215/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuttaisin ilomielin litratolkulla niin usein kuin mahdollista jos siitä saisi rahallisen korvauksen. 

Tässä oikein tyyppiesimerkki suomalaisesta luonteesta, mitään en ilmaiseksi anna! En sano kiitos enkä anteeksi kun se on multa pois. En hymyile enkä tervehdi kun sekin perkele on multa pois! -mut jonkun toisen ilmaiseksi luovuttama veri kyllä sullekin kelpais ..tana!

Vierailija
216/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oikein tyyppiesimerkki suomalaisesta luonteesta, mitään en ilmaiseksi anna! En sano kiitos enkä anteeksi kun se on multa pois. En hymyile enkä tervehdi kun sekin perkele on multa pois! -mut jonkun toisen ilmaiseksi luovuttama veri kyllä sullekin kelpais ..tana!

No miks hitossa antaisin omaa vertani ilmaiseksi jos SPR myy sen eteenpäin ja tekee sillä bisnestä? 

Jos saisin siitä rahaa, voisin harkita. 

Ei mielestäni verenluovutuksen pitäisi olla mitään hyväntekeväisyyttä... 

ja piti vielä lisätä, että tämä maailma ei valitettavasti pyöri hyväntekeväisyydellä vaan rahalla... 

Vierailija
217/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen sinkku ja harrastan seksiä eri kumppaneiden kanssa

218/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miks hitossa antaisin omaa vertani ilmaiseksi jos SPR myy sen eteenpäin ja tekee sillä bisnestä? 

Jos saisin siitä rahaa, voisin harkita. 

Ei mielestäni verenluovutuksen pitäisi olla mitään hyväntekeväisyyttä... 

Käsi sydämellä: Kelpaako sulle kuitenkin luovutettu veri, jos se on ainoa keino pelastaa henkesi?

Vierailija
219/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan luovuttanut verta. Ajatus ällöttää, koska en pidä verikokeista. Niin se, että menisin vapaaehtoisesti piikitettäväksi niin ei.

Vierailija
220/447 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vereni ei kelpaa luovutotettavaksi.