Korso
Moikka!
Onko täällä palstalaisten seassa yhtään Korsolaista? Olemme katselleet rivi-/paritaloja Korsosta useampaan otteeseen, mutta vähän arveluttaa alueen huonohko maine.
Minkälaista elämää Korsossa eletään? Mitkä ovat omat kokemuksesi asumisesta Korsossa?
Tähtäimessä ovat olleet esim. Vierumäki ja Metsola.
Olisin todella kiitollinen kaikista vastauksista!
Kommentit (59)
Ei täällä saa edes sanoa, että väestö on t*mmaa. No Korson väestö on... ei kalpeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä Korso tosiaan ole mikään ghetto, jossa sattuu ja tapahtuu jatkuvasti kaikkea hurjaa ja päivittäin kauppareissulla puukotellaan ihmisiä kuoliaaksi. Korso ei vain ole mikään silmiä hivelevä alue, enkä koskaan haluaisi omistusasuntoa sieltä. Korson väkikin on kovin tummaa, toisin kuin täällä missä nykyään asun.
Tummaa? No ei kyllä ole... Ihan valkosia nistejä ja juoppoja näkyy enimmäkseen:)
No kyllä minä näin kovin tummaa väestöä päivittäin. Se ei liene kenellekään korsolaiselle uusi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiinnosta, mihin tää negatiivinen mielipide perustuu?:o
Ei juuri koskaan omiin kokemuksiin alueesta."Juurihan sanoin, etten aio ikinä muuttaa TAKAISIN Korsoon. Tietenkin siellä on ne hieman syrjäisemmätkin alueet, joita joku voi ehkä pitää unelma-asuinalueena. Itselleni pelkkä Korso särähtää pahasti korvaan, koska en pidä alueesta ollenkaan. Jotenka siis en muuta sinne takaisin tämän elämän aikana.
Jo toinen kommenttisi ilman perusteluja. Mitä se kertoo sinusta ?
En pidä Korsosta, koska se on ruma alue. Väestö on kovin tummaa. Sanoinko jo, että alue on ruma? Hirveä määrä erilaisia rakennuksia -> näyttää rumalta. Köyhää. Epäviihtyisää. Jatkanko?
Ootko asunu keskustassa vai?
Meilläpäin on ainakin hyvin hoidettuja pihoja ja mukavat ulkoilumaastot:)
En kyllä ymmärrä tällaista parjausta.
Unohdin sensuroida ruman sanan! Tumma :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juuri koskaan omiin kokemuksiin alueesta."Juurihan sanoin, etten aio ikinä muuttaa TAKAISIN Korsoon. Tietenkin siellä on ne hieman syrjäisemmätkin alueet, joita joku voi ehkä pitää unelma-asuinalueena. Itselleni pelkkä Korso särähtää pahasti korvaan, koska en pidä alueesta ollenkaan. Jotenka siis en muuta sinne takaisin tämän elämän aikana.
En pidä Korsosta, koska se on ruma alue. Väestö on kovin tummaa. Sanoinko jo, että alue on ruma? Hirveä määrä erilaisia rakennuksia -> näyttää rumalta. Köyhää. Epäviihtyisää. Jatkanko?
Ootko asunu keskustassa vai?
Meilläpäin on ainakin hyvin hoidettuja pihoja ja mukavat ulkoilumaastot:)En kyllä ymmärrä tällaista parjausta.
Voi helevatun persus. Ei kai kaikesta tarvitse sydäntään särkeä. Joku tykkää Korsosta, minä en. Minulle se oli väliaikainen asuinpaikka ja tiesin, etten siellä tule pitkään viihtymään. Kyllä, asuin vuokralla. Kävin kuitenkin kävelemässä paremmilla alueilla, mutta en siltikään haluaisi omistaa asuntoa Korsossa. Ei vain ole minun paikkani.
Miehen sisko asuu Korsossa ja meidän mielestä alue on kamala.
En muuttaisi moiseen slummiin mistään hinnasta.
Terveisiä Espoon Haukilahdesta meren rannalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestö on tummaa????
Missähän ne "tummat" piileksivät, kun olen vain muutaman nähnyt? Tosin harrastuksiini ei kuulu "tummien" bongaileminen, mutta uskoisin kuitenkin nähneeni jos heitä siellä massoittain liikkuisi.
Korsohan pesee kasvojaan kiihtyvällä tahdilla. Keskustan alueelta on jo purettu niitä rumia, vanhoja liikerakennuksia ja uusia on kovaa vauhtia nousemassa, aseman viereen lähes pilvenpiirtäjäkin.
Olihan sinne suunnitteilla suuri, uusi liikekeskuskin, mutta lama laittoi suunnitelmat jäihin. Kenties ne taas kaivetaan esiin, kun talous elpyy.
Korson suuralueella asuu nykyään paljon hyvätuloisia ihmisiä. Valitettavasti köyhyys koskettaa yhä useampaa suomalaista, asuinpaikasta riippumatta.
Eipä nuo "argumenttisi" nytkään mitenkään perusteltuja olleet, lähinnä tuli mieleen uhmaikäinen , joka polkee jalkaa huutaen "mä en haluu":D
Asuin Korsossa 10 vuotta sitten jonkin aikaa, ei pahaa sanottavaa. Vierumäki ainakin hyvin rauhallista aluetta. Alueen epäilyttävän maineen takia siellä voi tehdä todella hyvät kaupat eli saada hyvän asunnon halvalla. Ulkoilumaastot lähellä, ja Vierumäen pururadan lähimetsiköistä olen kerännyt elämäni herkkutattisaaliin.
Korsossa pahinta on huono maine. Siinä on kompakti keskusta, kirkolla ja Lumossa paljon toimi taa. Miellyttäviä asuinalueita ympäristössä paitsi Mikkolanpuisto. Väestön moniväristymistä on yhtälailla Koivukylässä, Hakunilassa, Keravalla, Malmilla, Pihlajistossa, Viikissä, Vesalassa, Länsimäessä, Martinlaaksossa, Kannelmäessä, Pikkuhuopalahdessa, Kontulassa, Kurkimäessä, Myllypurossa, Itäpasilassa, Kivikossa, Leppävaarassa, Espoonkeskuksessa, Kivenlahdessa, eikä Tässä edes ollenkaan kaikki.
Joten hyvä se Korso on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestö on tummaa????
Missähän ne "tummat" piileksivät, kun olen vain muutaman nähnyt? Tosin harrastuksiini ei kuulu "tummien" bongaileminen, mutta uskoisin kuitenkin nähneeni jos heitä siellä massoittain liikkuisi.
Korsohan pesee kasvojaan kiihtyvällä tahdilla. Keskustan alueelta on jo purettu niitä rumia, vanhoja liikerakennuksia ja uusia on kovaa vauhtia nousemassa, aseman viereen lähes pilvenpiirtäjäkin.
Olihan sinne suunnitteilla suuri, uusi liikekeskuskin, mutta lama laittoi suunnitelmat jäihin. Kenties ne taas kaivetaan esiin, kun talous elpyy.
Korson suuralueella asuu nykyään paljon hyvätuloisia ihmisiä. Valitettavasti köyhyys koskettaa yhä useampaa suomalaista, asuinpaikasta riippumatta.
Eipä nuo "argumenttisi" nytkään mitenkään perusteltuja olleet, lähinnä tuli mieleen uhmaikäinen , joka polkee jalkaa huutaen "mä en haluu":D
Olen tietoinen Korson uudisrakennuksista. En SILTIKÄÄN pidä Korsosta. "Lähinnä tuli mieleen uhmaikäinen , joka polkee jalkaa huutaen 'mä en haluu'":D No enhän mä haluukaan, mutta onneksi ei tarviikaan. Kun en vain viihdy Korsossa niin en viihdy. Alue ei ole mieleiseni. Täytyykö tässä nyt loppupäivä kinata siitä.
Ja väestö on kyllä tummaa, mutta leikitään nyt sinun mieliksesi, että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Korsossa pahinta on huono maine. Siinä on kompakti keskusta, kirkolla ja Lumossa paljon toimi taa. Miellyttäviä asuinalueita ympäristössä paitsi Mikkolanpuisto. Väestön moniväristymistä on yhtälailla Koivukylässä, Hakunilassa, Keravalla, Malmilla, Pihlajistossa, Viikissä, Vesalassa, Länsimäessä, Martinlaaksossa, Kannelmäessä, Pikkuhuopalahdessa, Kontulassa, Kurkimäessä, Myllypurossa, Itäpasilassa, Kivikossa, Leppävaarassa, Espoonkeskuksessa, Kivenlahdessa, eikä Tässä edes ollenkaan kaikki.
Joten hyvä se Korso on.
Tässä nyt kuitenkin keskustellaan vain Korsosta. Eihän ap kysynyt, että mites tuo Korso, entä Kivikko, entäs sitten Lepuski. Kaikki tietävät, että kaikkialla on tummaakin väestöä. Kaikki tietävät myös, missä sitä tummaa kansaa on eniten ja miksi. Täällä missä minä asun, näkyy enimmäkseen kalpeaa väestöä. Siis tässä kotini nurkilla.
Korson ostarin ja juna aseman alue on ihan hirvee. En tykkää liikuskella yksin edes päiväs aikaan. Mut löytyy sieltä kivoja alueitakin kun jaksaa vähän pitemmälle mennä siitä asemalta.
Vierailija kirjoitti:
Ja väestö on kyllä tummaa, mutta leikitään nyt sinun mieliksesi, että ei ole.
Ei väestö ole tummaa vaan vuokraslummeissa väestö on tummaa.Itse oon asunut vaan näillä omakotitaloalueilla ja ei paljon tummia näy!
Jos aluetta tuntee ollenkaan niin ihan omin silmin voi todeta että pientaloja on Korson suuralueella todella paljon! Ja kyllä se vaan niin on että jos asunnon hinta on 200 000-300 000, niin kyseessä on ihan keskituloiset ihmiset jotka niissä asuu.Ei niissä asu aseman juopot tai nistit mitkä asuu niissä vuokrataloissa.
Olen asunut enemmän ja vähemmän Korsossa 1980-luvulta lähtien. Välillä asunut muuallakin, myös ulkomailla, mutta aina kotio olen palannut, vaikka en syntyperäinen korsolainen olekaan. Korso on mielentila, viihdyn täällä hyvin. Omakotitalo, paljon pihaa ympärillä, samoin metsää. Junien lisäksi täältä pääsee kaupungin suuntaan useamman kerran tunnissa bussilla. Keskustasta löytyy ruokakaupat ja palvelut, on urheilumahdollisuuksia, luontoa lähellä ja lapsilla kavereita. Peijaksen sairaala vieressä. Joku kirjoitti, että on liian tummaa väestöä... lasteni päiväkodissa vain yhden heistä ryhmässä on yksi tumma. Korsossa en itse muuttaisi Otavantielle tai Mikkolaan.
Voin lämpimästi suositella Korsoa, esimerkiksi Vierumäkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos aluetta tuntee ollenkaan niin ihan omin silmin voi todeta että pientaloja on Korson suuralueella todella paljon! Ja kyllä se vaan niin on että jos asunnon hinta on 200 000-300 000, niin kyseessä on ihan keskituloiset ihmiset jotka niissä asuu.Ei niissä asu aseman juopot tai nistit mitkä asuu niissä vuokrataloissa.
Ei varmasti asu, se on päivänselvää. Sanoinkin olleeni kävelyllä näillä paremmillakin alueilla MUTTA EN SILTI haluaisi koskaan omistaa asuntoa Korsossa. Terv. Joku mikä lie nro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti asu, se on päivänselvää. Sanoinkin olleeni kävelyllä näillä paremmillakin alueilla MUTTA EN SILTI haluaisi koskaan omistaa asuntoa Korsossa. Terv. Joku mikä lie nro
Korsosta. Terv. Joku mikä lie nro
Valitettavasti korson alueen koulut ovat sitä huonointa mahdollista ainesta täynnä, yläkoulut etenkin. Itse ruusista aikoinani käynyt ja en kyllä sinne lastani haluaisi.
Metsola on kyllä oikein kiva alue. Ja nikinmäki ja jokivarsi.
Tummaa? No ei kyllä ole... Ihan valkosia nistejä ja juoppoja näkyy enimmäkseen:)