Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korso

Vierailija
14.04.2017 |

Moikka!
Onko täällä palstalaisten seassa yhtään Korsolaista? Olemme katselleet rivi-/paritaloja Korsosta useampaan otteeseen, mutta vähän arveluttaa alueen huonohko maine.
Minkälaista elämää Korsossa eletään? Mitkä ovat omat kokemuksesi asumisesta Korsossa?

Tähtäimessä ovat olleet esim. Vierumäki ja Metsola.

Olisin todella kiitollinen kaikista vastauksista!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korso on nyt ollut viimeiset 3v mun "lähiostari",ensin olin ihan järkyttynyt koko paikasta,kaikkeen tottuu ja eiköhän radanvarsilla kaikissa paikoissa asemilla ole ihan samanlainen meno.Jos "tummat ihmiset"häiritsee niin silloin kannattaa muuttaa Lappiin,koko pk-seudulla löytyy joka alueelta ulkomaalaisia.Peruspalvelut tk,kaupat,kirjasto,asema kaikki on samassa "nipussa" Korsossa,plussaa.Omakotitaloa etsiville vinkkaisin Jokivarren,Metsolan,Matarin.Mikkolan herjaamista en ymmärrä,mun mittapuulla tää on ihan "lintukoto".

Vierailija
42/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rakennuttanut Korson suuralueelle piantaloalueelle. Tontin hankinta on kyllä ollut vika investointi. Naapurusto on mukavaa, mutta aivan rempallaan on Vantaan kaupungin hoitamat asiat. Vantaa ei panosta Korson alueeseen lainkaan. Koulut liian pieniä, ja siäilmaongelmaisa. Harrastustoiminnat alueella 0. Luonto lähellä, mutta hoitamatonta.  Hoidettuja puistoalueita ei ole lainkaan ja ulkoilureitit puuttuvat. Jalakanulku ja kevyenliikenteen väyliä jonkin verran , mutta moniseti kulku on peantareella. Kavoitus suunnitelmat hyvät, mutta vuosi toiseen jäkeen vaan vedotaan että radanvarteen ja Kivistöön menee kaikki rahat.

Korson suuralueella on varmaankin myös ihan hyviä pientaloalueita, mutta kanattaa oikeasti käydä ajelemasa alueella ja katsoa mitä siellä on jo tehty.  Se mitä on suunnitelmissa kanattaa unohtaa, tuskin lähitulevaisuudessa tehdään mitään.

Korson keskusta hajanainen ja ruma.  Peruspalvelut kyllä löytyy ja etenkin kuppiloista ja pizzapaikoissa on valinnan varaa.  Löytyy kyllä yllättäin erittäin hyvä ruoka ravintolakin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen rakennuttanut Korson suuralueelle piantaloalueelle. Tontin hankinta on kyllä ollut vika investointi. Naapurusto on mukavaa, mutta aivan rempallaan on Vantaan kaupungin hoitamat asiat. Vantaa ei panosta Korson alueeseen lainkaan. Koulut liian pieniä, ja siäilmaongelmaisa. Harrastustoiminnat alueella 0. Luonto lähellä, mutta hoitamatonta.  Hoidettuja puistoalueita ei ole lainkaan ja ulkoilureitit puuttuvat. Jalakanulku ja kevyenliikenteen väyliä jonkin verran , mutta moniseti kulku on peantareella. Kavoitus suunnitelmat hyvät, mutta vuosi toiseen jäkeen vaan vedotaan että radanvarteen ja Kivistöön menee kaikki rahat.

Korson suuralueella on varmaankin myös ihan hyviä pientaloalueita, mutta kanattaa oikeasti käydä ajelemasa alueella ja katsoa mitä siellä on jo tehty.  Se mitä on suunnitelmissa kanattaa unohtaa, tuskin lähitulevaisuudessa tehdään mitään.

Korson keskusta hajanainen ja ruma.  Peruspalvelut kyllä löytyy ja etenkin kuppiloista ja pizzapaikoissa on valinnan varaa.  Löytyy kyllä yllättäin erittäin hyvä ruoka ravintolakin !

Vaikea uskoa, että puhutaan samasta paikasta... Herää kysymys, että oletko oikeasti Korsossa käynytkään?

Korsosta löytyy harrastustoimintaa, ulkoilualueita, lenkkipolkuja. Korsossa on uimahalli. Täällä on seuroja, joissa voi harrastaa niin jalista, salibandya kuin lentistä, painista itsepuolustuslajeihin löytyy myös valikoimaa. Pururata, jossa voi lenkkeillä ja talvisin hiihtää. Löytyy myös ainakin kaksi salia. Ankkalammen puisto, joka on muuten juurikin peruskorjattavana eli kyllä Vantaa panostaa Korsoonkin. Meillä on Kalmuurin kuplahalli ja Jokivarteen juuri rakenteilla uusi jaliskenttä. Korson koulujen ulkourheilualueet on remontoitu noin 2 vuotta sitten. Korsossa toimii asukaspuisto, Lumon monitoimitilat kirjaston kera, aktiivinen MLL:n osasto. Vierumäen ala-asteelle toimii presidentinkin huomioima Mummola-toiminta. Täällä on steinerkoulu. Pitääkö listausta jatkaa vielä?

Älä siis viitsi valehdella. Se on rumaa.

Terv. Korsoa suositellut

Vierailija
44/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsossa on hyvät päiväkodit ja koulut. Kirjasto on ok.

Itse en käy kaupassa enkä apteekissa enkä terveyskeskuksessa Korsossa, joten voin ihan hyvin asua täällä.

(Esim. Keravan palvelut lähellä)

Vierailija
45/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tmp kirjoitti:

Korso on nyt ollut viimeiset 3v mun "lähiostari",ensin olin ihan järkyttynyt koko paikasta,kaikkeen tottuu ja eiköhän radanvarsilla kaikissa paikoissa asemilla ole ihan samanlainen meno.Jos "tummat ihmiset"häiritsee niin silloin kannattaa muuttaa Lappiin,koko pk-seudulla löytyy joka alueelta ulkomaalaisia.Peruspalvelut tk,kaupat,kirjasto,asema kaikki on samassa "nipussa" Korsossa,plussaa.Omakotitaloa etsiville vinkkaisin Jokivarren,Metsolan,Matarin.Mikkolan herjaamista en ymmärrä,mun mittapuulla tää on ihan "lintukoto".

Yhä edelleen toistan: Sanoin, että joka puolella on sekä tummaa että kalpeaa kansaa. Toisissa paikoissa tummempaa kansaa on selvästi enemmän, muualla vähemmän. Minä näin Korso-aikoinani erittäin paljon tummempaa väkeä. Se ei liene yllätys, että ne vuokrahelvetit ovat täynnä ties mitä sakkia sossun turvin elelemässä. Omistusasunnoissa tuota tummaa sakkia taas ei näy, ja syyn varmaan kaikki tietävätkin. SILTI, vaikka Korsossa on myös parempaa aluetta, en haluaisi koskaan omistaa asuntoa sieltä. Se ei vain ole minun alueeni. Nykyisellä alueella (omistusasunto) näkyy vain harvakseltaan tummempaa väestöä tässä kotinurkillani. Täällä viihdyn, Korsossa en.

Vierailija
46/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikeastaan edes ymmärrä minkä takia minun Korso-inhostani tehdään niin kamalan suuri numero? Minun mielialani koheni huomattavasti muutettuani tänne nykyiseen paikkaan Korsosta. Kun Korso ei ole minun alueeni niin se ei ole minun alueeni. Pääskää jo yli siitä. En minä halua asuntoa Mikkelistäkään, enkä Lahdesta. En Lappeenrannasta enkä Ahvenanmaalta. Lista on loputon. Aivan kummallista mielensäpahoittamista, jos joku ei tykkää KORSOSTA.

Vierailija
47/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korso ei ole 70-lukulainen ongelmalähiö vaan vanha radan varteen syntynyt asemakylä jonka ympärillä on ollut maaseutua. Sodan jälkeen muutti köyhää mutta yritteliästä väkeä Korsonkin seudulle. Rakennettiin omakotitaloja, kouluja ja Korso lähikylineen kehittyi. Tämän päivän Korso on moderni kaupinginosa ongelmaosoitteineen ja viihtyisine omakotialueineen. Keskustasta löytyy kattavat palvelut. Tietenkään se ei ole statusaluetta mutta reippaasti mainettaan parempi. Nimimerkki 1950-luvulta kehotystä seurannut.

Vierailija
48/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida Vantaan kokonaistilanne esim. palveluiden suhteen ennen muuttoa. Vaikka oma alueenne olisi ehkä kiva ja rauhallinen, millaista on asioida Korson keskuksessa, mennä junaan jne.? Oma kokemukseni näin keravalaisena on, että Koivukylässä ja Korsossa jää pois aina pahimmat spurgut, ihan sama paljonko kello on.

Tätä ei voi liikaa korostaa. Itse asuin ennen Malmilla ihan kivalla rivarialueella, mutta oli pakko muuttaa pois. Syynä tähän epämiellyttävä Malmin asema, jossa piti tehdä kauppaostokset ja kaikki matkustaminen kulki tämän kautta. Muutin Malmilta Arabianrantaan ja vaikka kämppä itsessään ei ole yhtä kiva kuin Malmilla, viihdyn paljon paremmin. Arabian kauppakeskus paljon miellyttävämpi ympäristö ja bussilla pääsee kaikkialle

Vierailija
49/59 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko aloittaja tarpeeksi infoa?

Vierailija
50/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan paljon vastauksia tuli, kiitos kaikille. Täytyy lähteä toden teolla metsästämään asuntoa Korsosta! Kertokaa lisää kokemuksia tai vaikka ihan yksittäisiä katuja tai taloyhtiöitä, joista tiedätte jotain :)

Ps. Miten olette tuohon mahdolliseen lentomeluun tottuneet, jota on ainakin osilla Korson seudulla paljon?

Ap

Vierailija
51/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan paljon vastauksia tuli, kiitos kaikille. Täytyy lähteä toden teolla metsästämään asuntoa Korsosta! Kertokaa lisää kokemuksia tai vaikka ihan yksittäisiä katuja tai taloyhtiöitä, joista tiedätte jotain :)

Ps. Miten olette tuohon mahdolliseen lentomeluun tottuneet, jota on ainakin osilla Korson seudulla paljon?

Ap

Mä en edes huomaa lentokoneita. Vieraat huomaavat, tosin näkevät niitä ikkunasta, eivät niinkään melusta. Vallinoja on semmoinen paikka, jossa koneet paikoitellen lentävät aika ikävästi päältä.1

Vierailija
52/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä määrä erilaisia rakennuksia -> näyttää rumalta.

Makuasia. Minusta silloin on rumaa, kun kaikki rakennukset ovat samanlaisia. Yksitoikkoista.

Vierailija kirjoitti:

Korsohan pesee kasvojaan kiihtyvällä tahdilla. Keskustan alueelta on jo purettu niitä rumia, vanhoja liikerakennuksia ja uusia on kovaa vauhtia nousemassa, aseman viereen lähes pilvenpiirtäjäkin.

OT, mutta mitä kaikkia vanhoja liikerakennuksia sieltä nyt on purettu? Pitäisköhän piipahtaakin turistina Korsossa ihmettelemässä, mitä kaikkea on muuttunut... Kohta varmaan kuin Tikkurila, jota ei entisekseen tunnista.

Vierailija
53/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu yksi ystäväperhe Leppäkorvessa. Todella mukava alue! Monet ihanat kesäillat ja -yöt tullut siellä vietettyä. Pääasiassa omistus omakoti- ja rivitaloja eli asukkaat sen mukaisia myös (anteeksi yleistys). Omasta kokemuksestani rauhallinen ja lapsiystävällinen paikka. Julkisista en oikein tiedä, mutta kyllä sieltä ainakin tikkurilaan ja steissille bussit menee ja sitten tietenkin junat kulkevat.

Vierailija
54/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalla ne pahimmat spurgut jää pois!

Vierailija
55/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purettu on vanha Korso-talo jo useita vuosia sitten ja se toinenkin vanha Korso-talo. Lumosta keskustaan päin purettu myös vanha talo. Lumon viereen nousee 15-kerroksinen asuintalo, josta ymmärtääkseni suuri osa asunnoista on myyty jo rakennusvaiheessa.

Vierailija
56/59 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä määrä erilaisia rakennuksia -> näyttää rumalta.

Makuasia. Minusta silloin on rumaa, kun kaikki rakennukset ovat samanlaisia. Yksitoikkoista.

Vierailija kirjoitti:

Korsohan pesee kasvojaan kiihtyvällä tahdilla. Keskustan alueelta on jo purettu niitä rumia, vanhoja liikerakennuksia ja uusia on kovaa vauhtia nousemassa, aseman viereen lähes pilvenpiirtäjäkin.

OT, mutta mitä kaikkia vanhoja liikerakennuksia sieltä nyt on purettu? Pitäisköhän piipahtaakin turistina Korsossa ihmettelemässä, mitä kaikkea on muuttunut... Kohta varmaan kuin Tikkurila, jota ei entisekseen tunnista.

Yhtä hyvä keino kuin vähentää Kaisaniemen puiston turvattomuutta poistamalla pensaita. Ihan kuin vika olisi vanhoissa liikerakennuksissa eikä ihmisissä

Vierailija
57/59 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Jacksonin veljen tytär Autumn Jackson  rakastui Vantaan Korsoon

https://www.is.fi/viihde/art-2000005400211.html

Vierailija
58/59 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ap:lle kävi, muutitteko lopulta Korsoon ja millaista on ollut?

Vierailija
59/59 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Huomasin tämän keskustelun vasta nyt, joten kommentoin hieman jälkikäteen mutta ehkä tästä on jollekin hyötyä. Olemme asuneet Vantaan Metsolassa yli 10 vuotta, todella rauhallinen alue, ruokakauppoja lähettyvillä useita (isompia ja pienempiä), hyvät ulkoilumahdollisuudet (valitettavasti kouluista ja päiväkodeista on osaa sanoa mitään koska ei ole omia lapsia). Jos ei ole omaa auto niin kohtuullisen hyvät kulkuyhteydet esim. bussilla Helsinkiin, ja jos haluaa vähän "isommalle kirkolle" niin esim. Tikkurila on fillarimatkan päässä. Asuntojen hintataso kohdallaan;  vaikka olemmekin varsin hyvätuloinen perhe ei tulisi mieleenkään maksaa esim. Espoosta yli 100 000 enemmän asunnosta, joka on kooltaan pienempi ja laadultaan huonompi. Tällä edullisemmalla asunnolla mahdollistamme hyvän elintason muuten, on varaa matkustella ja pitää esim. kahta kunnollista autoa. On totta että aseman ympäristö on levotonta, muuta aika paljon junalla matkustaneena voin sanoa että mielestäni kaikki asemien ympäristöt ovat samanlaisia, Korson asema ei mitenkään poikkea huonompaan suuntan näistä muista. Ehdottomasti suosittelen etenkin Korson pientaloalueita, niissä saa rahalle vastinetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi