Metallica on keski-ikäisten faijarokkia
Viikonloppufaija luukuttaa Metallicaa Skoda Octaviassaan kuskatessaan muksuja harrastuksiin.
Kommentit (44)
Mitä muuta se voi olla, kun itse soittajatkin ovat keski-ikäisiä ukkoja!
Vierailija kirjoitti:
60+ on keski-ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60+ on keski-ikäinen?
Tulipa vanha olo, mä kans pidin niitä keski-ikäsinä mut hetfield on jo 60, tarkistin googlella.
Niinhän se on, mutta kyllä sitä naisetkin kuuntelee.
Juurihan sitä julkaistiin tutkimus että nykymusa on yksinkertaisempaa kuin faijarokin kulta-aikojen musa.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sitä julkaistiin tutkimus että nykymusa on yksinkertaisempaa kuin faijarokin kulta-aikojen musa.
yksinkertaista musaa yksinkertaisille ihmisille.Ihmiskunta tyhmenee koko ajan lisää ja lisää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 42v perheenäiti. Työssäni minä käytän jakkupukua ja korkkareita, eli lookki todella konservatiivinen. Päältä päin katsottuna ei vois uskoa että luukutan Metallicaa, Panteraa, Sepulturaa, White Zombieta jne. Joten kyllä sitä kuuntelee keski-ikäiset naisetkin. Mikään purkkapoppi nyt ei vaan iske. Samalta se jumputus kuullostaa kun 80 ja 90 luvullakin... Purkkapopin suosikit tulee ja menee, suosio kestää sen pari vuotta, mutta klassikot on klassikoita, niinkuin Metallica!!
Ei luulis toisten musiikkimaku ketään häiritsevän
Miten niin ei uskoisi? Täti-look ja tätimusiikki, nimeä klassisempi kaksikko :D.
Eikö Metallica ole lähinnä X-sukupolven musiikkia? Ei kai 60-luvulla syntyneet nyt enää mitään muksuja kuskaa harrastuksiin, ellei sitten lapsenlapsia. Toki nuorempikin saa kuunnella mitä musiikkia haluaa, mutta kun olin teini 2000-luvun vaihteessa, Metallica oli kyllä jo selkeästi vanhemman sukupolven musaa.
Jotenkin tuntuu, että millenniaalit palstalla ovat jumittuneet mielikuvissaan nuoruusvuosiinsa. Geneerinen toimistotäti on aina joku "Marjatta" tai "Pirkko", vaikka ne tosielämän Marjatat ovat jo vanhainkodeissa. Pienten lasten isät luukuttaa mielikuvissa Metallicaa, kuten oma faija teki ysärillä. Visio keski-ikäisistä on samanlainen kuin omat vanhemmat olivat silloin kun itse oltiin yläasteella, eikä millään hyväksytä, että ollaan itse jo keski-ikäisiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60+ on keski-ikäinen?
Joissakin yhteyksissä keski-iäksi luokitellaan 40-60v. Melko lähelle osuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Näiden faijat sitten luukuttaa Sabbathia, Purplea ja Maidenia...
No, kyllä noita luukuttaa ihan ne Metallicankin kuuntelijat.
Aika harvoin, mä olen kuunnellu metallicaa kohta 30 vuotta ja noi kolme on niitä mitä me pidettiin faijarokkina kun teineinä luukutettiin trääässshiä.
Mä olen syntynyt 70-luvun puolivälissä. Itse ja kaikki kaverit kuunneltiin 90-luvun alussa Metallicaa, mutta kyllä me kuunneltiin kaikki myös Iron Maidenia, sitä pari vuotta aikaisemmin aloittanutta AC/DC:tä ja kun ikää tuli muutama vuosi lisää, niin alkoi kiinnostamaan myös esim. Black Sabbath ja Deep Purple.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60+ on keski-ikäinen?
Joissakin yhteyksissä keski-iäksi luokitellaan 40-60v. Melko lähelle osuu!
Fair enough.
Tieteellisten tutkimusten mukaan ainoa hyvä biisi jota saa kuunnella on
ACE OF SPADES!
Ace of Spades!
Vierailija kirjoitti:
Eikö Metallica ole lähinnä X-sukupolven musiikkia? Ei kai 60-luvulla syntyneet nyt enää mitään muksuja kuskaa harrastuksiin, ellei sitten lapsenlapsia. Toki nuorempikin saa kuunnella mitä musiikkia haluaa, mutta kun olin teini 2000-luvun vaihteessa, Metallica oli kyllä jo selkeästi vanhemman sukupolven musaa.
Jotenkin tuntuu, että millenniaalit palstalla ovat jumittuneet mielikuvissaan nuoruusvuosiinsa. Geneerinen toimistotäti on aina joku "Marjatta" tai "Pirkko", vaikka ne tosielämän Marjatat ovat jo vanhainkodeissa. Pienten lasten isät luukuttaa mielikuvissa Metallicaa, kuten oma faija teki ysärillä. Visio keski-ikäisistä on samanlainen kuin omat vanhemmat olivat silloin kun itse oltiin yläasteella, eikä millään hyväksytä, että ollaan itse jo keski-ikäisiä. :D
Tjaa, minä olin 16 milleniaali pippaloissa ja kyllä siä raikas metallica, deftones, korn ja rob zombie.
Sä taidat nyt itse muistaa asiat hassusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin, mä olen kuunnellu metallicaa kohta 30 vuotta ja noi kolme on niitä mitä me pidettiin faijarokkina kun teineinä luukutettiin trääässshiä.
Mä olen syntynyt 70-luvun puolivälissä. Itse ja kaikki kaverit kuunneltiin 90-luvun alussa Metallicaa, mutta kyllä me kuunneltiin kaikki myös Iron Maidenia, sitä pari vuotta aikaisemmin aloittanutta AC/DC:tä ja kun ikää tuli muutama vuosi lisää, niin alkoi kiinnostamaan myös esim. Black Sabbath ja Deep Purple.
Oisko kyse siitä sitten että metallica rikkoo sukupolvien rajoja ja niitä on vaikea hahmottaa jos on jotain niistä sukupolvista?
Aika siistiä kuinka erilaisia ja eri aikojen muistoja kaikilla pystyy oleen samasta bändistä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä luukuttanut faijat ysärillä metallicaa, se oli teinien juttu
Mitä sitten? Tuohan on faijarokkia parhaasta päästä. Itse luukutan myös välillä Metallicaa autossa, mutta Skodalla en aja, vaan Teslalla.
M50
Olen aina luullut, että Metallica on metallia eikä rockia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko kyse siitä sitten että metallica rikkoo sukupolv
Ja aivan eri musiikkia Puppetsin ja Justicen jälkeen. Metallican ylivoiman jälkeen suomalaiselle korvalle voin suositella Judas Priestiä, löysin sen oikeastaan vasta vanhemmalla iällä, mutta ne biisithän on todella hienoja. Voi aloittaa vaikka kuuntelemalla Johnny be Goodin priest-version ja sen jälkeen kaikki muut version kuulostavatkin tyhjältä rautalankarämpytykseltä.