Metallica on keski-ikäisten faijarokkia
Viikonloppufaija luukuttaa Metallicaa Skoda Octaviassaan kuskatessaan muksuja harrastuksiin.
Kommentit (44)
Yksi Judas Priestin huonoimmista esityksistä on versio Chuck Berryn Johnny B. Goode-kappaleesta. Kenelle Judas Priest on uusi tuttavuus, niin aloita mistä muusta tahansa, mutta älä Johnny B. Goodesta!
Vierailija kirjoitti:
Maailman aikuisimmat miehet ;)
Eikö musiikkia ja taidetta saa fiilistellä enää jonkin tietyn ikävuoden jälkeen? 90-luku oli viimeinen hyvä musiikin vuosikymmen. Kukaan suomalainen artisti ei ole päässyt lähellekkään Metallicaa. Nightwish on paskaa Roope-Ankka-oopperaulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Näiden faijat sitten luukuttaa Sabbathia, Purplea ja Maidenia...
No, kyllä noita luukuttaa ihan ne Metallicankin kuuntelijat.
Aika harvoin, mä olen kuunnellu metallicaa kohta 30 vuotta ja noi kolme on niitä mitä me pidettiin faijarokkina kun teineinä luukutettiin trääässshiä.
Mä olen syntynyt 70-luvun puolivälissä. Itse ja kaikki kaverit kuunneltiin 90-luvun alussa Metallicaa, mutta kyllä me kuunneltiin kaikki myös Iron Maidenia, sitä pari vuotta aikaisemmin aloittanutta AC/DC:tä ja kun ikää tuli muutama vuosi lisää, niin alkoi kiinnostamaan myös esim. Black Sabbath ja Deep Purple.
Tää on muuten jännä, että kun on hieman musiikkitaustaa itellä ja nuoruus 90-lukua, niin siihen aikaan oli kaikkea poppia ja vain vähän esim metallia. Metallica ja Pantera käytännössä pelastivat heviskenen 90-luvulla ja se pysyi hengissä alakulttuureissa. Nykyään kuuntelen eniten 70-luvun musaa, koska kaikki kuulostaa siltä ajalta hyvältä genrestä riippumatta. On se jännä juttu. Ja eihän Van Halenin jälkeen kukaan ole enää tehnyt mitään innovaatiota kitaransoiton parissa.
No Deftones ja Korn olikin nimenomaan 2000-luvun vaihteen trendirokkia. Samalla tapaa kuin vaikka Nirvana oli 90-luvun puolivälissä ja Guns N' Roses muutamaa vuotta aiemmin.
Metallican tunnetuimmat albumit ovat 80-luvulla. Totta kai niitä kuunteli nuorempikin porukka, itsekin kavereiden kanssa kuunneltiin kaverin isän Metallica-albumeita, mutta kyllä se on vahvimmin sen sukupolven musiikkia, jotka olivat parikymppisiä kasarilla.
Nykypäivän teineillä on Nirvana-paitoja, muttei se muuta sitä, että Nirvana on vahvimmin sen sukupolven musiikkia, jotka olivat nuoria 90-luvun puolivälissä.