Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat tykkäävät golfista?

Vierailija
13.04.2017 |

Niin?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elitiin harrastus missä kohtaa kaltaisiaan. Ei ole köyhiä, haisevia duunareita tai työttömiä golf-klubeilla ja kentällä 👍

Vierailija
42/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiko varustelua tarkeampaa ole itse tekeminen? Kuka vaan voi kayttaa varusteluun tuhansia.

Glof voi olla erittain edullinen harrastus tai eliittilaji samaten kuin ratsastus ja tennis ja ihan mika tahansa laji. 

Golf sopii kyllakin eliittilajiksi siksi, kun vanhat papakin parjaa ja samalla luo kontaktit ja sopii sopimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi verkostoitua vertaistensa kanssa.

Juuri niin!

Vierailija
44/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brändäys ja kaikki sen ympärillä. 

Vierailija
45/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golf on köyhille - itse ajan Teslalla.

T: Kokoomuslainen 

Vierailija
46/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika kovatuloinen, ja minua huvittaa työkavereiden ja tuttujen tarve hakeutua golfin pariin. Mikä ihmeen juttu tämä on? Golfin pelaaminen antaa minun silmissä nopeasti käsityksen nolosta pyrkyristä.

Kun lähtee pelaamaan kierroksen, tulee ulkoiltua pari tuntia. On mukava katsoa varauskirjasta, keitä on kentällä ja varata aika sopivaan porukkaan. Pelaan usein aamupäivällä. Sitten voi käydä klubilla lounaalla. Iltapäivällä on eri porukat, palkkatyössä käyvät tulevat töitten jälkeen. Samanhenkiset pelaavat usein yhdessä. Mutta jos joku ei tykkää golfista, niin kannattaa varmaan mennä vaikka yksin sauvakävelylle, tai tehdä jotain muuta mistä tykkää. Onneksi voi valita itselleen sopivan harrastuksen. 

En pidä golfista jo ihan sen takia, kun se vaatii valtavia pinta-aloja maata ja se nurmikon ylläpito on aika kyseenalaista hommaa ympäristön kannalta. Sama toki pätee jäähalleihin. Vain ympäristöstä täysin välinpitämättömät harrastavat tuollaista. 

Vierailija
47/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki harrastukset maksavat, uskon että käsitys golfista juontuu siitä, että joissain maissa on 'golf-klubeja' jotka valikoivat tarkkaan keitä niihin pääsee.

Esim. Usassa ei todellakaan ole kenellä tahansa asiaa 'suljetuimmille' kentille, vs.  taas vaikkapa Ruotsi, missä on todella paljon 'kansankenttiä' missä ihan tavalliset (perheet) viettävät aikaansa pelaten.

Olihan Tiger Woodskin aikanaan pelaaja, joka mursi monien kenttien  tavat, kun ei oltu hänen värisiään aiemmin niiden nurmille päästetty, ja tuosta (niin älytöntä kun onkin!) ei o.e kovin montaa vuotta. Kertoo rajua kieltä siitä miten 'suljettuja' monet klubit ovat.

Suomi on pieni maa missä ei edes ole varsinaista 'eliittiä', meidän "Nallet" ja presidentit sun muut ovat ihan varattomia 'nobodyja'kun vertaa johonkin Rocfellereihin tai Obamiin jne.

Vierailija
48/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat pelaavat golfia siksi rikkaiden on pelattava golfia. Toki löytyy rikkaista myös oman tiensä kulkijoita.

Vierailija
49/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat pelaavat golfia siksi rikkaiden on pelattava golfia. Toki löytyy rikkaista myös oman tiensä kulkijoita.

Paljon löytyy myös niitä jotka todella pitävät golfista.

Vierailija
50/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. reikä.

Vierailija
51/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statuslaji se on. Ihan saakelin tylsää, vehkeet maksaa jonkun tonnin ja golf-osakekaan ilmainen ole.

Vierailija
52/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pötypuhetta että on rikkaiden peli. Itse olen hoitaja, pelaan todella paljon kesällä Suomessa, talvisin pari reissua ulkomaille. Onhan kentällä rikkaitakin, itse en ole rikas ja tiedän monta muutakin kellä tulot duunarin asteella.

Halvimmat välineet saa muutamalla satasella, jäsenmaksu ja kesän pelit edullisella kentällä 600-1000€. Jokaisella on varaa jos osaa rahaa edes vähän käyttää.

Tonnoi voi olla jonkun kuukauden nettotulot, että ei se välttämättä ihan pikkuraha ole. Keskituloiselle hoitajalle toki pienempi,.

Vierailija
53/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti ollut eliittilaji koska kenttien ylläpito ollut kallista, vähän sellaista kartanonherrojen hommaa. Nykyisin tuosta ei taida olla paljonkaan jäljellä.

Vierailija
54/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki harrastukset maksavat, uskon että käsitys golfista juontuu siitä, että joissain maissa on 'golf-klubeja' jotka valikoivat tarkkaan keitä niihin pääsee.

Esim. Usassa ei todellakaan ole kenellä tahansa asiaa 'suljetuimmille' kentille, vs.  taas vaikkapa Ruotsi, missä on todella paljon 'kansankenttiä' missä ihan tavalliset (perheet) viettävät aikaansa pelaten.

Mitä ihmettä? USA:saahan golf on todellinen kansanlaji ja maan kentillä pelasi toissavuonna 25 miljoonaa ihmistä, eli noin 7,5% väestöstä.

Suomessa pelaajia on 145 tuhatta eli 2,6% väestöstä. 

Golf on siis USA:ssa noin kolme kertaa yleisempi harrastus, ja siellä jos jossain palaaminen on tyypillisesti varsin rentoa. Joitain yksityisiä country clubeja lukuunottamatta laji on siellä myös erittäin rentoa ja kansanomaista. Jenkit lähtevät pelaamaan kaverien kanssa, ottavat pari six packia olutta mukaan kentälle ja ottavat rennosti. Homman pönötysaste on jossain suomalaisen mölkkypelin ja padelin välimaastossa. 

Ja sitten on myös niitä kenttiä missä puitteet ovat maailman upeimpia ja jäsenhinnat sitä vastaavat, mutta nämä eivät todellakaan edusta tyypillistä amerikkalaista golf kenttää yhtään enempää kuin Kämpin ravintola ei ole tyyppiesimerkki keskiverrosta suomalaisesta lounasravintolasta. 

Vierailija
55/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeellä oleva mieheni pelaa kesäkauden lähes joka päivä. Askelmittariin tulee jopa 14000 askelta päivässä. Talvisin käy kuntosalilla ja käveleekin. Paino laskee kesän aikana muutaman kilon ja kroppa on todella timmi. Laskenut varmaan 10 kg golfvuosien aikana. Kaikki veriarvot kuin nuorella miehellä. Kiva porukka ja reipas peli kutsuu. 

Vierailija
56/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelioikeus maksaa pk-seudulla lähemmäs tonnin. Varusteet pitää hankkia alussa, mutta käytettynäkin saa 

Vierailija
57/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen golfia pelaavien kanssa jutustellut, niin hyvin vahva vetovoimatekijä ja koukku vaikuttaa olevan se pelin sosiaalinen ulottuvuus. Mielellään kertoilevat että kenen kanssa ovat pelanneet (mm. julkisuudenhenkilöiden ja poliitikkojen kanssa) ja millaisia keskusteluja ovat näiden kanssa käyneet. 

Vierailija
58/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19. reikä.

Klubin ravintola.

Vierailija
59/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheet jostain eliittilajista ovat ihan höpöhöpöä ja kertovat lähinnä siitä että kirjoittaja ei ole koskaan golfmailaan koskenutkaan.

Kaveri on intohimoinen kalamies ja hänellä palaa rahaa kalastamiseen reilusti enemmän kuin minulla golfiin. 

Vierailija
60/79 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti ollut eliittilaji koska kenttien ylläpito ollut kallista, vähän sellaista kartanonherrojen hommaa. Nykyisin tuosta ei taida olla paljonkaan jäljellä.

Kainuun alueella on juuri menossa kaksi kenttää konkurssiin. Lajin suosio ilmeisesti laskusuhdanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan