Miksi rikkaat tykkäävät golfista?
Kommentit (79)
Voi verkostoitua vertaistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska köyhillä ei ole siihen varaa. Jos se olisi halpaa ja jos siellä pyörisi kaikenlaisia ihmisiä, se lakkaisi pian kiinnostamasta.
Huoh.
Kenellä muka ei olisi golfiin varaa?
Kerropas nyt miten hirrrrrveitä summia golfin peluuseen kotimaan kentillä tarvitaan. Ja teepä samalla itsesi naurunalaiseksi.
Koska mailat maksaa 100 euroa / kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska köyhillä ei ole siihen varaa. Jos se olisi halpaa ja jos siellä pyörisi kaikenlaisia ihmisiä, se lakkaisi pian kiinnostamasta.
Huoh.
Kenellä muka ei olisi golfiin varaa?Kerropas nyt miten hirrrrrveitä summia golfin peluuseen kotimaan kentillä tarvitaan. Ja teepä samalla itsesi naurunalaiseksi.
En tiedä tarkkoja summia, mutta kalliimpaa kuin moni muu laji ja tässä kuitenkin vaan lähinnä kävellään ja välillä lyödään palloa. Bagi maksaa, mailat maksaa, vaatteet ja kengät maksaa, ei voi ihan verkkareissa mennä, kenttämaksujen suuruudesta en tiedä, mutta jotain sekin käsittääkseni maksaa.
Se on ihan tavallisten ihmisten harrastus, ei rikkaiden. Eihän niitä osakkeitaan saa myytyä millään.
En mäkään tajua tätä golf-hypetystä. Appiukkokin käy kerran vuodessa aina jossain ulkomailla golfailemassa, Espanjassa tai Turkissa. Huvittaa, että miksi ihmeessä niin kauas pitää mennä pelaamaan jotain tylsääkin tylsempää golfia. 🤣
Golf on oikeasti ihan kiva laji kunhan siihen tutustuu. Itselläni meni useampi vuosi kun kävin välillä vain lätkimässä palloa. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja ilmottauduin kurssille jossa tapasinkin nykyisen mieheni. Että ei se ihan turha kurssi ollut :)
Eipä se golf paljoa maksa. Itse maksan 1000-1500€ vuodessa, jos ei ole tarpeen tehdä mitään hankintoja. Ja halvemmallakin selviää, jos ei pelioikeutta maksa vaan pelaa pelilipuilla. Itse pelaan sen verran paljon, että kannattaa ostaa 800€ maksava pelioikeus.
Ei ne mailatkaan paljoa maksa. Käytettynä hyvät saa 200€. Uutena hyvät maksaa 500€ ja niillä pelaa vaikka 10 vuotta. Toki paljon niihinkin saa kulumaan, esimerkiksi oman bägini arvo on kaikkinensa noin 2500€. Tämä nyt johtuu siitä, että tulee ostettua lähes parasta mitä rahalla saa.
Kyllä golfiin saa rahaa menemään vaikka kuinka. Itse harrastan sitä, mutta en käytä siihen isoja summia rahaa. Vaatteet on urheiluliikkeestä eli kauluksellinen pusero ja ulkoiluhousut. Kengät ostettu käytettynä, samoin mailat. Olen edullisessa golfseurassa jäsenenä. Kierros maksaa, mutta niitäkin pelailen kohtuudella. Mukava harrastus, mutta voi olla todella kallis harrastus, jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska mailat maksaa 100 euroa / kpl.
Eli ei paljon mitään? Viisi mailaa riittää varmasti aivan mainiosti aloittelijalle ja hinta jää pienemmäksi kuin uuden pöytäkoneen osto. Lisäksi ne mailat kestävät varmaan ikuisuuden?
Jopa vaellus on kalliimpaa. Kengät 200, teltta 200, rinkka 200, makuupussi 100, vaatteet joka kelille vaikka 400.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se golf paljoa maksa. Itse maksan 1000-1500€ vuodessa, jos ei ole tarpeen tehdä mitään hankintoja. Ja halvemmallakin selviää, jos ei pelioikeutta maksa vaan pelaa pelilipuilla. Itse pelaan sen verran paljon, että kannattaa ostaa 800€ maksava pelioikeus.
Ei ne mailatkaan paljoa maksa. Käytettynä hyvät saa 200€. Uutena hyvät maksaa 500€ ja niillä pelaa vaikka 10 vuotta. Toki paljon niihinkin saa kulumaan, esimerkiksi oman bägini arvo on kaikkinensa noin 2500€. Tämä nyt johtuu siitä, että tulee ostettua lähes parasta mitä rahalla saa.
Ei paljon, vaan 1000-15000 e vuodessa XD
Golf on sellainen rauhallinen peli, mukava puhua bussineksista, hyvävelijutuista yms. siinä pelaillessa. Siitä mukava harrastus, että sopii iäkkäämmällekkin ja voi harrastaa missäpäin maailmaa vain. Aikaa vievää touhua, joten kai varakkailla on myös aikaa enemmän kierrellä golfkentillä, kun henkilökunta, alaiset yms. mahdollistavat sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Kenellä muka ei olisi golfiin varaa?Kerropas nyt miten hirrrrrveitä summia golfin peluuseen kotimaan kentillä tarvitaan. Ja teepä samalla itsesi naurunalaiseksi.
En tiedä tarkkoja summia, mutta kalliimpaa kuin moni muu laji ja tässä kuitenkin vaan lähinnä kävellään ja välillä lyödään palloa. Bagi maksaa, mailat maksaa, vaatteet ja kengät maksaa, ei voi ihan verkkareissa mennä, kenttämaksujen suuruudesta en tiedä, mutta jotain sekin käsittääkseni maksaa.
Voi kulta pieni...
Yläasteella kauan sitten yksi luokkakaveri pelasi golfia. Ei ollut rikkaasta perheestä.
Hänellä oli muutama käytettynä ostettu maila ja tietty Greencard suoritettuna.
Golf on siis kaikkea muuta kuin eliittilaji vaikka kuinka yritätte muuta väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon, vaan 1000-15000 e vuodessa XD
No periaatteessa ainoa pakollinen maksu on jäsenyys klubiin. Hinnat taitaa pyöriä noin 80€ tietämillä. Jos pelata haluaa niin voihan sitä pelata sitten vaikka pelilipuilla. Keskihinta pyörinee noin 35€ nurkilla, eli jos pelaa 10 kierrosta kesässä niin hinnaksi tulee 350€. Golffissa kulut riippuu hyvin paljon pelimääristä. Ole jäsen klubissa ja pelaa yksi kierros niin maksaa reilun satkun vuodessa.
Mulle tuo 1000-1500 euroa per vuosi ei ole paljon. Muuten tulisi vietettyä liikaa aikaa sisälllä kesällä.
Kyllähän sitä rahansa saa upotettua vaikka motocrossiin, mutta miksi se ei ole rikkaiden keskuudessa suosittua? Miksi juuri golf?
Alapeukutuksia osaatte laittaa mutta siihen ette kommentoikaan mitään kun kerroin että joku harrasti golfia hyvin pienellä rahalla.
Katsokaas pikku luuseritasapäistäjät: golfia voi mennä pelaamaan ihan linja-autollakin! Eiks ole IHMEELLISTÄ? Ei tarvitse ostaa urheiluautoa tms...
Rikkaat pelaavat golfia koska se on avoin alue jossa voi puhua bisneksistä ilman että kukaan kuuntelee.
Pötypuhetta että on rikkaiden peli. Itse olen hoitaja, pelaan todella paljon kesällä Suomessa, talvisin pari reissua ulkomaille. Onhan kentällä rikkaitakin, itse en ole rikas ja tiedän monta muutakin kellä tulot duunarin asteella.
Halvimmat välineet saa muutamalla satasella, jäsenmaksu ja kesän pelit edullisella kentällä 600-1000€. Jokaisella on varaa jos osaa rahaa edes vähän käyttää.