Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylihuomenna hammaslääkäri, voisinko maksuttaa sen toukokuun toimeentulossa?

Vierailija
13.04.2017 |

Aatellut hakea tämän kuun toimeentulon nyt, näin puolessa välissä kuuta... Ylihuomenna tosin olisi
kunnallinen hammashoito, johon saisin luonnollisesti täyden tuen hammashoidolta. Voinko laittaa nyt toimeentulhakemuksen ilman tätä hammaslääkäri lisämenona ja vasta enskuun toimeentulossa mainita?

Sitten maksaisin tämän kuun toimeentulosta sen hammaslääkärin ja saisin silti extra rahat enskuussa? Toimiiko näin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan laskut/kuitit menemään kelan sivujen kautta ihan tämän kuun puolella niin saat rahat tilillesi.

Vierailija
2/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti ylihuomenna, siis lauantaina?

Missä kunnassa olet? Meillä ei pääse viikonloppuna hammashoitoon eikä varsinkaan pääsiäisviikonloppuna.  Minulle tuo sopisi tosi hyvin koska keskellä viikkoa joudun olemaan töissä 75 km päässä kodistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa oottaa että lasku tulee ennenkuin laitan tämänkin kuun toimeentulohakemuksen perille? Tili tosin tyhjä että pelottaa että niillä taas viivästyy yli siitä 7 päivästä jolloin lasku erääntyy...

Vierailija
4/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen hammashoito ja aika lauantaina? Koitappa puhua musta takaisin valkoiseksi...

Vierailija
5/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne yksityisen hammaslääkärin laskuja maksa. Ja meillä ainakin kunnallisella lasku tulee kotiin kuukauden parin viiveellä. Kela maksaa sen kuukauden laskut, jotka on siihen kuukauteen merkattu. Eli jos eräpäivä on toukokuussa, niin se lasku huomioidaan toukokuun hakemuksessa, ei enää kesäkuun.

Vierailija
6/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se hakemus vaan menemään ja hammaslääkärin  laskun maksat itse. Kuitti sitten heti Kelaan, maksavat sen sulle tilille erikseen.  Näin mä toimin sähkölaskun kanssa.

Vierailija
7/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa voimassa olevan päätöksen aikana erääntyvät julkisen terveydenhuollon laskut.

Vierailija
8/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se hakemus vaan menemään ja hammaslääkärin  laskun maksat itse. Kuitti sitten heti Kelaan, maksavat sen sulle tilille erikseen.  Näin mä toimin sähkölaskun kanssa.

Kiitos, näin taidankin tehdä!

Vierailija
9/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muutes voin ilmottaa heille että kävin hammaslääkärissä, tässä lasku... Enhän voi vaan kylmänä lähettää postissa heille laskua maksamastani ilman ilmottamatta missään että se tulee.

Vierailija
10/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti ylihuomenna, siis lauantaina?

Missä kunnassa olet? Meillä ei pääse viikonloppuna hammashoitoon eikä varsinkaan pääsiäisviikonloppuna.  Minulle tuo sopisi tosi hyvin koska keskellä viikkoa joudun olemaan töissä 75 km päässä kodistani.

Ei se sulle vastaa... vaikka kuka muka tälläisestä provoaisi.  

Vierailija
11/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne ihmisten rahat oikein menee? Kelan peruspäivärahasta olen maksanut hammaslääkärit ja muut kulut ihan ilman mitään erillistukia ja hyvin oon pärjännyt.

Vierailija
12/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muutes voin ilmottaa heille että kävin hammaslääkärissä, tässä lasku... Enhän voi vaan kylmänä lähettää postissa heille laskua maksamastani ilman ilmottamatta missään että se tulee.

Löysin itse.. teen näin, kiitos! Tuntuu kyllä ikävän rankalta tää toimeentulotuki, toivottavasti tulevaisuudessa vois vaan maksaa laskut automaattisesti jos on toimeentulossa ei tarvitsis kerran kuukaudessa väsätä näidenkään kanssa.

Vierailija
13/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin vaikeeta? Teet nyt toimeentulotukihakemuksen. Käyt hammaslääkärissä (kunnallinen), menet kotiin ja odotat laskun tulemista kotiin. Katsot eräpäivän, jos osuu toukokuulle, todennäköisesti, niin otat kuvan laskusta, laitat sen toukokuussa Kelaan nettisivujen kautta viestit-toiminnon kohdasta. Kirjoitat viestin tyyliin " tässä liitteenä voimassa olevaan toimeentulotukeen kunnallisen hammaslääkärin lasku,  ( jos haluat, että Kela maksaa kunnalle, niin laitat lisäyksen: voi maksaa suoraan laskuttajalle".

Sun ei tarvitse sitä itse maksaa, tai lähettää postissa laskua (kestää kauemmin maksaminen). 

Ja jos sulla ei ole älypuhelinta, niin pyydä joku tuttu ottamaan kuva.

Vierailija
14/14 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kannattaa oottaa että lasku tulee ennenkuin laitan tämänkin kuun toimeentulohakemuksen perille? Tili tosin tyhjä että pelottaa että niillä taas viivästyy yli siitä 7 päivästä jolloin lasku erääntyy...

Epätodennäköistä, että lasku ehtii tulla huhtikuun puolella. Vähän hölmöä jäädä odottelemaan ja ottaa riskiä ettet saa toimeentulotukea huhtikuulle, jos sitä tarvitset. Itselläni hammaslääkärilaskut ovat tulleet 2-4 viikkoa käynnin jälkeen.