minkäverran olet uskaltanut ottaa alkoholia raskaana?
Kommentit (35)
Turvallista rajaahan ei ole määritelty. Joten kannattaa pelata varman päälle.
Ja tuo 6 senttilitraakin vain max kerran viikossa. Käytännössä ei ollenkaan niinkään usein.
koska ennen kuin tiesi olevansa raskaana ja oli jo, niin joi tavalliseen tapaan. Ei kai se ole vahingoittanut sikiö vai alkioko se on vielä silloin? Sit kun sai tietää, niin en juonu lainkaan.
Ykkösolutta juon silloin tällöin ja pari kolme kertaa olen ottanut pienen lasin viiniä. Nyt rv 38 ja odotan jo kovin että pääsen taas nauttimaan rakastamastani punaviinistä;)
On totta, että pienten alkoholimäärien ei ole TODETTU aiheuttavan ongelmia, mutta miksi riskeerata muutenkin niin kovin hutera elämä? En siis itse yhtään.
olen punaviinin ystävä ja olen jo suunnitellut alkosta pari kalleinta pulloa kotiin ja ison tarjottimen tuorejuustoja ym. mitkä on raskaana ollessa kielletty. Sit kun tulen synnyttämästä niin herkuttelen..Ja yhtenä iltana annan sitten vaikka tuttelia
Vierailija:
koska ennen kuin tiesi olevansa raskaana ja oli jo, niin joi tavalliseen tapaan. Ei kai se ole vahingoittanut sikiö vai alkioko se on vielä silloin? Sit kun sai tietää, niin en juonu lainkaan.
Lääkäritäti sanoi ainakin minulle että ei vahingoittunut. Viimeiset kuukautiset oli 14.9. ja 22.10. tein raskaustestin ja lopetin (erittäin runsaan) juomisen + tupakoinnin.
Turvallista rajaa alkoholinkäytölle raskausaikana ei tiedetä.
Öhöh, a-oluessahan on enemmän alkoholia kuin keskarissa.
Niin, oma raskauteni ei siis ollut suunniteltu, siksipä en ollut muuttanut juomatapojani.
Alkuraskaudessa ihan vain yksi pieni lasi viiniä tai siideriä. (olisinko juonut yhteensä 2 lasia...)
Sitten alkoi jumalaton närästy (siis jo viikoilla 15) ja ajatuskin jostain alkoholista oli mahdoton.
siis mielessä oli alholiton olut, jonka sekotin a-han..heh en nyt sentään sitä oo vedellyt
Kuulostaa juuri minun ajatuksiltani:) Laadukas punaviini ja juustotarjotin...Odotan sitä nautintoa vesi kielellä;)
T: nro 7
P.s. A-olut on käsittääkseni eri asia kuin ykkösolut. Ykkösessä on 2,7% alkoholia ja eikö A-olut ole samaa kuin nelosolut, eli siinä taitaa olla yli 5%. Itse olen ehkä kerran viikossa saunan jälkeen juonut ykkösen.
Alkoholitonta olutta olen juonut niin että alkaa jo kyllästyttää...Viiniä siis olen juonut ehkä pari kolme kertaa. Siitä tulee kyllä hieman huono omatunto, vaikka pientä lasia viiniä viikossa pidetään vielä sallitun rajoissa. Nyt siis rv 38.
Heti lopetin saunaoluidenkin juonnin kun sain tietää olevani raskaana. Tämä on ihan periaate kysymys mulle. En siis koske alkoholiin ollenkaan kun on vaavi masussa.
mutta siitä tulee paha mieli, kun alkaa tekeen mieli...
lapseni on minulle PALJON tärkeämpi kuin viina!!
Ei tässä mistään viinasta ole puhuttu. Tuskin kukaan tämän ketjun kirjoittajista mikään suurkuluttaja on.
tosin eri kerroilla, eli lasi per kerta