Taas on moni tyhjätasku äänestellyt Kokoomusta ja kuvittelee hyötyvänsä siitä
Aika järkyttävää katsella vaalituloksia ja huomata, että taas on moni äänestänyt Kokoomusta. Täällä oli hupaisa kommentti aiheesta, että kannattaa äänestää ko puoluetta, koska talouskasvu on kaikkien etu.
Nyt on niin, että talouskasvu ei ole enää aikoihin hyödyttänyt yrityksen alemmalla portaalla olevia saati kansaa yleisesti. Vaan pätee ajatus, että rikas rikastuu ja köyhä köyhtyy.
T: Hyvätuloinen vassari, jonka mielestä esim hyvä koulutus on valtion selkäranka
Kommentit (138)
Onhan se niin mageeta ja näyttävää hurauttaa äänestyspaikalle velka-Audilla ja raapustaa lipukkeeseen Kokoomuslaisen numero.
Siinähän tuntee itsekin kuuluvansa eliittiin. Nykyään ihmiset kuvittelee olevansa varakkaita, kun on paljon ostettu kaikkea velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaisena ihmettelen, miksi niin moni äänestää vasemmistopuolueita.
Kai ymmärrät, että tämänkaltaisia juttuja hokemalla annat ainoastaan itsestäsi kuvan sivistymättömänä ihmisenä jolla on vaikeuksia asettua muiden ihmisten asemaan?
Näin sivumennen sanottuna kun törmäsin tuohon samaan jo aiemmin tänään: tuo "meemi" (en nyt keksi oikein parempaa sanaa kuvata tätä ilmaisutapaa) on jokseenkin outo, koska sitä käytetään yleensä omaa asemaa korostaakseen (kuten sinä teit, "miten kukaan voisi vasemmistolaista äänestää? minä ainakin äänestän kokoomusta") mutta sitten siinä kuitenkin tunnustetaan oma tietämättömyys ja ymmärtämättömyys. Varsinkin tässä kontekstissa se on huono juttu, koska väkisinkin nousee kysymys että etkö sinä itse kykene sen vertaa asettumaan toisen asemaan tai ymmärtämään edes poliittisen analyysin kautta ihmisten käyttäytymistä?
Sulla on kiirettä pitänyt! Jokaisen puolueen äänestäjiä ihmetellään täällä koko ajan! Ethän sä muuta ehdi kuin käydä kertomassa toisille näiden poliittisen analyysin puutetta ja tietämättömyyttä. Ehkä olet tasapuolisesti niin kaikille tehnyt kun osaat muiden asemaan asettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että tämänkaltaisia juttuja hokemalla annat ainoastaan itsestäsi kuvan sivistymättömänä ihmisenä jolla on vaikeuksia asettua muiden ihmisten asemaan?
Näin sivumennen sanottuna kun törmäsin tuohon samaan jo aiemmin tänään: tuo "meemi" (en nyt keksi oikein parempaa sanaa kuvata tätä ilmaisutapaa) on jokseenkin outo, koska sitä käytetään yleensä omaa asemaa korostaakseen (kuten sinä teit, "miten kukaan voisi vasemmistolaista äänestää? minä ainakin äänestän kokoomusta") mutta sitten siinä kuitenkin tunnustetaan oma tietämättömyys ja ymmärtämättömyys. Varsinkin tässä kontekstissa se on huono juttu, koska väkisinkin nousee kysymys että etkö sinä itse kykene sen vertaa asettumaan toisen asemaan tai ymmärtämään edes poliittisen analyysin kautta ihmisten käyttäytymistä?
Sanoitko samaa vasemmistolaiselle Kokoomuksen äänestäjiä ihmetelleelle? Vai koskeeko tämä "toisen ihmisen asemaan asettumisen" kritiikki vain vastakkaista puolta? ;)
Luokkatietoinen vasemmistolainen ymmärtää kyllä kuka kokoomusta äänestää. Jos ei niin kehotan aloittamaan Marxista.
Jaha. Että sellainen kaveri olit sitten sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kiirettä pitänyt! Jokaisen puolueen äänestäjiä ihmetellään täällä koko ajan! Ethän sä muuta ehdi kuin käydä kertomassa toisille näiden poliittisen analyysin puutetta ja tietämättömyyttä. Ehkä olet tasapuolisesti niin kaikille tehnyt kun osaat muiden asemaan asettua?
Valitettavasti suurin osa ihmisistä nukkuu syvää unta.
Kokoomuksen ja Keskutan kannatusten tulisi pyöriä samoissa lukemissa RKP:n kanssa, jos niitä äänestäisivät vain ne joiden etuja ajavat.
Äänestäjä on ehdottomasti edustuksellisen demokratian heikoin lenkki. Osa vaan on niin tyhmiä että ei tajua äänestää oman etunsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, oletko sinä se joka kirjoitti vihreiden äänestäjiä ihmetelleelle puuttuvasta tiedonjanosta yms? Se oli hyvin sanottu! (Vaikka itse en vihreitä äänestä koskaan) Onkohan se vielä jossain tallella? Mitä sinä äänestit, kun vaikutat niin ymmärtäväiseltä ja sivistyneeltä?
Oli kai se ketju vielä äskenkin nostettuna ekalle sivulle. Kyllä olin sama, itse äänestin vasemmistoliittoa.
Joo, sori tähän loppuikin sun fanitus, kun oletkin samanlainen kuin ne, joita haukut. Mikä pettymys! Luulin, että kerrankin olis joku aidosti muita ymmärtävä, rakentavalla hengellä liikkeellä. Plääh.
En lukenut ketjua, mutta on varmaan tullut esiin. Kokoomus on suosittu, koska sen äänestäjät ovat aktiivisia. Tulos olisi ihan toisenlainen, jos 100% äänestäisi. Fiksu äänestää, tyhmä kokee, ettei yhdellä äänellämole merkitystä. Kyllä sillä on.
T. Eka paikka piraatille helsingin valtuustossa, koska ihmiset äänesti
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ja Keskutan kannatusten tulisi pyöriä samoissa lukemissa RKP:n kanssa, jos niitä äänestäisivät vain ne joiden etuja ajavat.
Äänestäjä on ehdottomasti edustuksellisen demokratian heikoin lenkki. Osa vaan on niin tyhmiä että ei tajua äänestää oman etunsa mukaan.
Vielä kun joku kertoisi miten äänestämällä ihminen voi ajaa omia etujaan? Minä kun olen aina ollut siinä käsityksessä että omia etujaan ajetaan mm. kouluttautumalla, kehittämällä osaamistaan, perustamalla menestyviä yrityksiä etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, oletko sinä se joka kirjoitti vihreiden äänestäjiä ihmetelleelle puuttuvasta tiedonjanosta yms? Se oli hyvin sanottu! (Vaikka itse en vihreitä äänestä koskaan) Onkohan se vielä jossain tallella? Mitä sinä äänestit, kun vaikutat niin ymmärtäväiseltä ja sivistyneeltä?
Oli kai se ketju vielä äskenkin nostettuna ekalle sivulle. Kyllä olin sama, itse äänestin vasemmistoliittoa.
Joo, sori tähän loppuikin sun fanitus, kun oletkin samanlainen kuin ne, joita haukut. Mikä pettymys! Luulin, että kerrankin olis joku aidosti muita ymmärtävä, rakentavalla hengellä liikkeellä. Plääh.
Minä en ole täällä haukkunut ketään. Olen ystävällisesti yrittänyt saada ihmisiä ymmärtämään, että muiden ymmärtäminen ei ole niin vaikeaa jos vain uskaltaa ja haluaa yrittää ja on valmis ottamaan selkoa maailmasta. Kun näet jokaisessa vastaantulevassa ihmisessä palasen itseäsi, olet oikealla tiellä.
Mutta se uni on syvä ja se tulee ihmisille ulkoapäin jo melkein äidinmaidosta lähtien. Siitä on vaikea herätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko samaa vasemmistolaiselle Kokoomuksen äänestäjiä ihmetelleelle? Vai koskeeko tämä "toisen ihmisen asemaan asettumisen" kritiikki vain vastakkaista puolta? ;)
Luokkatietoinen vasemmistolainen ymmärtää kyllä kuka kokoomusta äänestää. Jos ei niin kehotan aloittamaan Marxista.
Saat tuon kuulostamaan siltä, että kyseessä on hyvin yhtenäinen, rajattu joukko. Kerropa tarkemmin "kuka" kokoomusta äänestää? Aikamoinen paradoksi että sinä puhut tietämättömyydestä, ymmärtämättömyydestä ja poliittisen analyysitaidon puutteesta... :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole täällä haukkunut ketään. Olen ystävällisesti yrittänyt saada ihmisiä ymmärtämään, että muiden ymmärtäminen ei ole niin vaikeaa jos vain uskaltaa ja haluaa yrittää ja on valmis ottamaan selkoa maailmasta. Kun näet jokaisessa vastaantulevassa ihmisessä palasen itseäsi, olet oikealla tiellä.
Mutta se uni on syvä ja se tulee ihmisille ulkoapäin jo melkein äidinmaidosta lähtien. Siitä on vaikea herätä.
Et ehkä ihan suoranaisesti hauku, mutta kyllä se tuolta rivien välistä tulee. No, toivottavasti tosiaan osaat itsekin kaikkien asemaan asettua, kuten muut opetat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika järkyttävää katsella vaalituloksia ja huomata, että taas on moni äänestänyt Kokoomusta. Täällä oli hupaisa kommentti aiheesta, että kannattaa äänestää ko puoluetta, koska talouskasvu on kaikkien etu.
Nyt on niin, että talouskasvu ei ole enää aikoihin hyödyttänyt yrityksen alemmalla portaalla olevia saati kansaa yleisesti. Vaan pätee ajatus, että rikas rikastuu ja köyhä köyhtyy.
T: Hyvätuloinen vassari, jonka mielestä esim hyvä koulutus on valtion selkäranka
Kokoomuksen pormestariehdokkas Vapaavuoren massaäänestämiseen oli Hesassa oikein hyvä syy - vastustimme samalla ja ennenkaikkea suurmoskeijan tuloa Helsingin keskustaan!
Vapaavuori EI sitä tule estämään. Hän saa määräyksensä Kokoomuksen puoluekoneistolta ja ne kannattaa suurmoskeijaa.
Ei Vapaavuori oo kokoomuksen talutusnuorassa. Hienoa ! Äänestin Vapaavuorta jotta Sinnemäestä ei tuu stadin pormestaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot ei aja kenenkään etua tai hoida asioita ihmisten puolesta. Ihmisellä on oikeus ja velvollisuus pistää itse elämänsä järjestykseen ja tehdä kaikkensa sen eteen että olisi onnellinen. Ja onnellisuus ei tarkoita sitä että on enemmän mammonaa ja materiaa kuin muilla. Politiikalla luodaan olosuhteet jossa kansalaiset voivat toimia. Kaikki voivat opiskella Suomessa ja aina on aloja jolla on enemmän tai vähemmän töitä kuin toisilla. Jos omassa torpassa ei ole kiinnostavaa koulua tai työpaikkaa niin syytä itsekkäitä vanhempiasi jotka ovat halunneet kasvattaa lapset paikkakunnalla jossa mahdollisuudet loppuu yläasteen jälkeen.
Vasemmisto tarvitsee heikko-osaisia agendaansa varten, mitä enemmän työttömiä, sairaita ja pieneläkeläisiä, sitä enemmän vasemmiston kannattajia. Heikossa asemassa olevia on autettava aina, mutta tarkoitus on auttaa ihminen pois surkeasta tilanteestaan eikä tehdä surkeasta tilanteesta tukiaisilla mukavampi.
Kokoomusta äänestävä pienituloinen ymmärtää yksilön vastuun omasta elämästään ja haluaa että yhteiskunnassa luodaan edellytykset menestykselle eikä vaan höösätä ja hössötetä.
Katsoppas Yhdysvaltoja. Valtiota jota jokainen kokoomuslainen palvoo kuin Jumalaa.
Siellä tavallinen ihminen on orjan asemassa. Hän tekee kahta työtä elääkseen. Hänellä ei ole kunnon terveydenhoitoa, mahdollisuutta koulutukseen (kun ei ole rahaa) ja hän joutuu pelkäämään niin paljon liikkumista ulkona että illalla ei uskalla edes ulos. Lapsia ei uskalleta päästää edes ulos ilman aikuista ja lapset joudutaan ajamaan autolla viralliselle leikkikentälle jota vartio aseistettu vartija.
Kouluissa on aseistetut vartijat, kauppakeskuksissa on aseistetut vartijat jne. Minkäänlaista oikeutta yksityisyyteen siellä ei ole vaan viranomaiset saa täysin vapaasti vakoilla ihmisiä miten paljon huvittaa.
Ihmisiä laitetaan vankilaan ilman syitä (syyttömiä tuomitaan koko ajan siellä) ja vankilassa ihmisiä kohdellaan huonommin kuin eläimiä. Poliisit ampuu kadulla ihmisiä ilman syitä eikä siitä tule tuomiota.
Jos kerrankin sairastut kovasti tai epäonnistut elämässä niin asut kadulla lopun ikääsi.
Mutta kokoomuslaiset vastustaa sitäkin. Kun pitäisi olla vielä kapotalistisempi maailma. Missään olosuhteessa rahaa ei saa mennä köyhille tai sairaille. Vaan rahat pitää tulla rikkaille ja kaikesta pitää saada rahastaa
Jenkeissä tienaisin kolminkertaisesti sen minkä nyt ja työpaikkoja olisi valittavana riesaksi asti. Noita muita vasurien rinkirunkkailuja en jaksa edes kommentoida.
Et todellakaan tienaisi kominkertaisesti vaan todellisuudessa huomattavasti vähemmän.
Kuluja kyllä on huomattavasti enemmän. Pelkkään sairaskuluvakuutukseen voi mennä tonni kuukaudessa (jos haluaa sellaisen jolla oikeasti mitään tekee).
Jos haluat yliopistoon niin joudut ottamaan niin paljon velkaa että maksat sitä vielä keski-ikäisenäkin.
Työpaikkoja riesaksi asti? Älä nyt viitsi provota. Jenkeissä on paljon työttömiä.
Suurin osa työåaikoista on myös sellaisia että niillä EI elä vaan joudut ottamaan toisen työpaikan. Nopeasti teet 7 päiväistä viikkoa joka päivä 12 tuntia päivässä töitä + matkat vielä päälle.
Jos mulla on nyt liksa karvan alta 5k ja Jenkeissä vastaavan duunin liksa on siinä 175-200k vuodessa niin kyllä siitä minun yliopistomatiikalla noin kolminkertainen määrä tulee. Health + dental on oletusarvo, ei sellaista Piilaakson lafkaa olekaan joka ei noita tarjoaisi.
Ja kyllä, paikkoja on auki ihan helvetisti kuin mitä on tulijoita. Alan suosituin työnhakusaitti maksaa hakijalle $2000 lapaseen jos otat vastaan työpaikan heidän kauttaan, se kertonee jotain työllisyystilanteesta.
Ei tuo nyt kovin suuri palkka ole erityisosaajalle, Suomessa siitä ei jää käteen mitään, Jenkeissä kulut takaavat saman ilmiön.
<<Health + dental on oletusarvo, ei sellaista Piilaakson lafkaa olekaan joka ei noita tarjoaisi.<<
On muutakin kuin terveyskulut. Lapsien koulutus (joo ei sulla ole mutta voi olla myöhemmin), vakuutukset, vuokra, asuminen jne.. Naiivi olet hieman.
Se San Franilainen
Suomessa siitä ei tosiaan jää käteen ihmeitä, jenkeissä edes jotain. Vakuutukset, vuokra, asuminen ja eläminen maksavat ihan riittämiin Suomessakin, se ei ole ongelma. Sinä et muuten ole ainut jenkeissä asunut suomalainen, kyllä minä kiitos tiedän oikein hyvin mikä siellä maksaa ja mikä ei.
Se entinen Austinilainen
Selvä. Nyt vain on niin, että Austinissa asuminen on paljon edullisempaa kuin San Franciscossa.
>
Hassua että et tunne alueellisia eroja! Kaikki täällä tietävät että San Fran on hiton kallis paikka. Suomen vakuutus ei ole mitään verrattuna jenkkiläisiin. Ja jos joudut onnettomuuteen täällä, hintalappu on satoja tuhansia. Kiitos verojen, Suomessa sellaista ei voisi tapahtua vaikka sairaalassa olisi kuukausia.
Niinpä, eli San Franciscon vuokrat on 130 % isommat kuin austinissa ja ruoka 40 % kalliimpaa. Jostain Floridasta saa talon sillä hinnalla kun vuokraat Friscosta 6 kk ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Entäs tällainen tavallinen, hyvästä perheestä keskiluokkainen, jolla on kohtalaisen suuri, itsesäästetty osakepotti?
Miksi ihmeessä äänestäisin vasemmistoa, jonka tavoitteena siirtää osa kovalla työllä säästämistäni rahoista byrokraateille ja entuudestaankin matalasti verotetun työväenluokan verokuorman laskemiseen?
Haluaisitko yksilöidä mitkä esim tämän tai edellisen hallituksen päätökset auttavat ns ylemmän keskiluokan edustajaa? Kiky ei hyödytä alle 10m€ liikevaihtoa tekeviä yrityksiä käytännössä lainkaan. Pääomavero tavalliselle sijoittajalle varmaan koko vitun Euroopan korkein. Kokoomus unelmoi parhaillaan alv:n nostosta. Jos edes jotain etäisesti Bernerin (vahingossa väärä puolue) kaavailemaa tullaan toteuttamaan, autoilija maksaa aina vaan enemmän.
Avaa silmät ja ota pää pois perseestä. Ei kokoomusta kiinnosta tavalliset ihmiset paskan vertaa. Suomessa on suunnaton määrä hyödyllisiä idiootteja jotka haluavat samaistua hyväosaisiin vaikka tosiasiassa hallitus kusee vuosi vuodelta enemmän kaikkien muiden paitsi rikkaimpien muroihin. Se on sitä historian kokoomuslaisinta politiikkaa, kuten ach niin ihana Stubb jota tyhmät akat juoksi joukolla äänestämään totesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen pormestariehdokkas Vapaavuoren massaäänestämiseen oli Hesassa oikein hyvä syy - vastustimme samalla ja ennenkaikkea suurmoskeijan tuloa Helsingin keskustaan!
Vapaavuori EI sitä tule estämään. Hän saa määräyksensä Kokoomuksen puoluekoneistolta ja ne kannattaa suurmoskeijaa.
Ei Vapaavuori oo kokoomuksen talutusnuorassa. Hienoa ! Äänestin Vapaavuorta jotta Sinnemäestä ei tuu stadin pormestaria.
Vapaavuori on täysin Kokoomuksen talutusnuorassa. Jos se ei tee mitä sille sanotaan niin se erotetaan Kokoomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en plis ikinä uskonut äänestäväni kokoomusta. Mut ei ollut vaihtoehtoja. Asun todella pienes kunnas. Ja nää on enemmän henkilövaalit. Ja kaikki hyvät tyypit joita ajattelin äänestää olivat kokoomuksen listoilla. Siinä ei o paljon vaihtoehtoja.
Näitä 'hyvää tyyppiä' äänestäviä en ymmärrä. Ei se ole ne sosiaaliset valmiudet ja käyttäytyminen, mikä henkilön valintoja ohjaa, vaan arvomaailma ja oletukset, tiedot ja näkemykset. Niitä puolue rajaa ja suuntaa sekä ohjaa valintoja päätöksenteossa. Siksi puolue tulee ainakin minun valinnoissani ykkösenä ja henkilö vasta toisena.