Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies mukana punktiossa?

23.03.2006 |

Ensimmäinen IVF lähestyy ja kaikkea asiaan liittyvää miettii. Kenellä on ollut mies mukana punktiossa? Onko erilaisia käytäntöjä julkisella/yksityisellä, että onko miehen läsnäolo punktiossa suotavaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä siellä paljon tekemistä ole, eikä varmasti ole pakko osallistua toimenpiteeseen vaan voi odotella toisessa huoneessa, mutta minä halusin lähinnä henkiseksi tueksi ja kuuntelemaan lääkärin sanomisia, koska itse tuppaan unohtamaan jännityksessäni kaiken kuulemani. Minulle oli myös tosi paljon apua miehestä, koska saimme ihan surkean punktiosaaliin ja itkuhan naisellisen herkältä ja hormonien rasittamalta mieleltäni tuli heti. Jos olisin ollut yksin, olisi olo ollut tosi kurja, nyt mies pystyi lohduttamaan ja piristämään minua.

Niin, ja punktion jälkeenhän tarvitaan saattajaa, eli eivät päästä pois sairaalasta yksin.

Vierailija
2/4 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut TODELLA tärkeä tuki punktiossa ja muutenkin koska punktio on ollut mulle aikas inhottava kokemus niin on ollut ihanaa että mies on ollut pitämässä mua kädestä kiinni ja sanonut lohduttavia sanoja välillä. En olis pärjännyt ilman miestä!!!!!!! Suosittelen! Ja näkeepähän mies että minkälaisia asioita nainen joutuu käymään läpi. Ei sitä muuten pysty ymmärtämään!!! Tsemppiä siis punktioon!!! Ja ota ihmeessä mies mukaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin punktioon, niin kätilö kysyi että haluanko miehen sinne mukaan, sanoin että käyppä kysymässä häneltä (mies odotti tuolloin odotusaluassa). Sanoin että mies saa itse päättää tuleeko vai ei. No mieheni sit halusi tulla ja oli tosi hyvä että mies oli mukana! Mulla oli kivulias punktio ja miehestä oli tosi hyvä apu sinä kohtaa. Sit mies osas kertoa siitä punktiosta mulle jälkikäteen ku sain aika isot tropit kipujen vuoksi, niin en ihan kaikkea muistanut toimenpiteestä.

Muista ottaa mies myös alkion siirtoon mukaan :)

Vierailija
4/4 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei olisi minua auttanut toimenpiteessä, koska olin sen verran out koko homman ajan, vaikka hereillä olin niin silti. Itse päätin ettei mies osallistu siihen ja sovittiin että tulee heti lepohuoneeseen kun homma on ohi ja se toimi meillä kivasti.

Toki jos on todella pelokas mennessään toimenpiteeseen niin miehestä voi olla hyvä apu...itse vähän jännitin sitä ja ajattelin että jos mieheni jännittää myös niin voin hermoilla enemmän..

Hoitajista toinen oli hyvin empaattinen ja oli koko toimenpiteen ajan minua varten, jutteli ja oli lähellä.