Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kris Kremers ja Lisanne Froon - selittämätön kuolema Panamassa

Vierailija
09.04.2017 |

Mitä luulette tytöille todella tapahtuneen 2014?

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se tutkimusryhmä siellä Panamassa?

imperfect plan on ilmoittanut että ensimmäiset artikkelit julkaistaisiin marraskuun puolen välin tietämillä.

Vierailija
162/228 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tyttöjen vanhemmat, että hollantilaiset tutkijat uskovat, että kyseessä on todennäköisemmin murha tai jonkinlainen foul-play. Tytöt aloituspaikalle kuljettanut taksikuski kuoli vuoden päästä sekä myös kaksi muuta. Toinen kahdesta muusta kuoli 3 päivää tyttöjen katoamisesta. Kaikilla 3 kuoleella on yhteys Felicianoon ja hänen poikiinsa. Feliciano meni tyttöjen huoneeseen katoamista seuraavana päivänä ja viipyi siellä puoli tuntia. Yleisimmät skenaariot ovat että tytöt tulivat vuorelta alas ja jatkoivat matkaa Felicianon pojan tai hänen kavereitensa kanssa, jonka jälkeen heidät raiskattiin ja tapettiin todistajina.

Skenaariossa jossa tytöt olisivat kadonneet on mahdollinen vain, jos tytöt ovat lähteneet jotakin karkuun viidakkoon ja päässeet lopulta kymmeniä kilometreä syvälle missä heidät on ehkä raiskattu ja reppu ja muu arvo tavara varastettu. Heidän luitaan ja reppupestynä tavaroineen on sitten viety pianista vaellusreitin lähelle, jotta tyttöjä ei etsittäisi syvempää. Repustahan (vihjeestä) oli ollut luvassa 30 000 dollarin palkkio jota ei oikeasti annettu löytäjälle.

Vuonna 2017 kävi muuten Guatemalassa niin että saksalainen tyttökatosi ja kun häntä lähdettiin etsimään niin muutama vapaaehtois etsijä mies sieppasi ja raiskasi hänet. Tyttö pääsi karkuun kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se tutkimusryhmä on nyt löytäny?

Vierailija
164/228 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt on rakastettu, sanokaa minun sanoneen. Rakasti.

165/228 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni nyt hieman ohi. Pitikö siellä olla kuva päässä olevasta haavasta vai ei?

Ei siellä näy mitään verta missään kuvassa. Tämä yksi jeremy stryk-niminen heppu on kirjoitellut tällaista eri foorumeilla ja tätä on sitten toisteltu totena.

Katsokaa itse ne kuvat, ei siellä mitään verta näy. Yhdessä kuvassa on lähikuva Krisin hiuksista ja ne on tosiaan ihan puhtaat ja kuivat, mikä on outoa, koska olivat olleet viidakossa jo jonkun tovin ja siellä myös satoi.

Se, mikä itseä on ihmetyttänyt, on ne pojat. Foorumeilla on todettu heidän kuolleen, mutta kukaan ei kerro miten, tai keitä he olivat.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
166/228 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait ny kukaan usko että kyseinen tapaus on vain "onnettomuus".

Vierailija
167/228 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään hereillä palstalla? Onko jotain uutta löydetty?

Vierailija
168/228 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ja muualla netin syövereissä on ihmetelty, että miksi tytöt jatkoivat reitiltä eteenpäin eivätkä kääntyneet takaisin.

He eivät olleet niin tyhmiä, että olisivat tahallaan menneet pidemmälle.

Ehkä he halusivat vain käydä yksinkertaisesti tarpeillaan rauhassa, kun polulla lappaa koko ajan väkeä.

Vierailija
169/228 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon että tytöt on kuolleita. Tai ainakin toivin niin, ettei tarvi olla minään panopatjana. Ilman toista jalkaterää ja muitakin luita on aika hankala elää. Vaikka olisivatkin säilyneet hengissä jonkin aikaa niin kai ne haavat olisvat tulehtuneet viidakossa ja aiheuttaneet tuskallisen kuoleman.

Vierailija
170/228 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ja muualla netin syövereissä on ihmetelty, että miksi tytöt jatkoivat reitiltä eteenpäin eivätkä kääntyneet takaisin.

He eivät olleet niin tyhmiä, että olisivat tahallaan menneet pidemmälle.

Ehkä he halusivat vain käydä yksinkertaisesti tarpeillaan rauhassa, kun polulla lappaa koko ajan väkeä.

Luulen, että tyttöjä on jotenkin houkuteltu. Sinisilmäisenä ovat lähteneet jonkun paikallisen poikaporukan mukaan katsomaan jotain upeaa nähtävyyttä tms.

Vierailija
171/228 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon että tytöt on kuolleita. Tai ainakin toivin niin, ettei tarvi olla minään panopatjana. Ilman toista jalkaterää ja muitakin luita on aika hankala elää. Vaikka olisivatkin säilyneet hengissä jonkin aikaa niin kai ne haavat olisvat tulehtuneet viidakossa ja aiheuttaneet tuskallisen kuoleman.

Onhan heidän luita löydetty, joten kuolleita ovat.

Vierailija
172/228 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ovat olleet jostain syystä ihan äärimmäisessä paniikissa ja sekaisin. Hätänumeroon soittelut, lukuisat kuvat öisin (luultavasti yritetty saada salamalla valoa joko nähdäkseen paremmin, hätyytelläkseen petoeläimiä tai yrityksenä saada pelastajien huomio)... Molemmat niin pahasti loukkaantuneita, etteivät ole kyenneet liikkumaan? Vaikka moni ajattelee, että jos joku ulkopuolinen olisi asiaan liittynyt, niin olisi ottanut puhelimen pois, mutta kuten huomata voi, niin ei siitä puhelimesta ole ollut juurikaan apua selviytymisen kannalta...

Vierailija
173/228 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tippuneet korkeelta johonkin rotkoon. LÄksivät tietty sekoilemaan viidakkoon omin päin, eksyivät polulta. Menivät väärään suuntaan. Toisen, punatukkaisen,  farkkushortsit muuten löytyi kaukaa joesta. Takapuolen  kohdalta oli reikiä, ikäänkuin terävä kallio tai kivi olisi iskeytynyt farkkuhousujen läpi, luulen että isku on ollut niin kova että tyttö oli halvaantunut, tai ainakin liikuntakyvytön. Mutta kuka ja miten häneltä otettiin nuo shortsit pois? Tuskin hän itse otti, ellei sitten tarkoituksena ollut että kaveri katsoo miten paha haava tullut, verenvuotoa tyrehdytetty. Mutta outoa kyllä on että housut löytyy joesta, putouksen alta, oksaan takertuneena, muttei tyttöä niiden sisältä.

Toinen on voinu kuolla nopeesti, sit se toinen myöhemmin, mutta ei ole löytänyt takaisin kaupunkiin. Kuka paloitteli ruumiin? 

Vierailija
174/228 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selkeä kummastus mikä vanhempien El Pianista videossa nousi esiin on se, että miksi mukavat maisemakuvat päättyivät siihen jokeen. Kuvista oli siis selvää, että tytöt jatkoivat vaativammalle osuudelle, eivätkä kääntyneet huipulla takaisin. Kun tuota huipun jälkeistä polkua etenee, vanhemmatkin näyttivät videollaan miten kauniita maisemia eteen tulee. Tähän asti tytöt olivat räpsineet kuvia tasaiseen tahtiin ja ei niin kummoisistakaan näkymistä.

Miksi monen päivän tauko kuvien ottamisessa?

Vierailija
175/228 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
176/228 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli nyt vuosia myöhemmin vastaan ja silloin kun oli uutisissa, niin tämä jäi mieleen koska tytöt olivat ikäisiäni ja ne kuvat oli aika hyytäviä.

Mutta nyt kun olen lukenut hieman enemmän niin mun mielestä tähän caseen ei liity mitään mystistä. Ovatko nämä spekuloijat ikinä liikkuneet luonnossa? Metsään on todella helppo eksyä, kokeneenkin vaeltajan, varsinkin jonnekin Panaman viidakoihin.

Tapauksesta liikkuu myös paljon valheellista tietoa, tässä on oiottu muutamia faktoja:

https://www.reddit.com/r/KremersFroon/comments/pg8vfd/debunking_myths_a…

Valokuvat selittyy mielestäni loogisesti sillä, että kameran salamaa on käytetty taskulamppuna, salamalla otetuilla kuvilla on yritetty saada huomio tai salamalla on yritetty säikäyttää villipetoja. Poistuneessa kuvassakaan ei ole mitään ihmeellistä, se on voinut poistua vahingossa. Jos kuvan poistamisen jälkeen ottaa uusia kuvia, on mahdollista ettei poistettua kuvaa pysty enää palauttamaan. Sitä ei siis tarvitse erikseen poistaa millään tietokonella, vaan pelkästään poistamisen hälkeen otetut kuvat riittävät pyyhkimään kameran muistijäljen poistetusta kuvasta.

En ymmärrä tuota jäähyväisviestiargumenttia. Puhelimista oli akku lopussa, niin ei sitä vähäistä akkua tuhlata mihinkään viesteihin. Sama pätee kameraan, jos sitä on käytetty taskulamppuna. Eloonjäämisvietti on ihmisillä yleensä vahva. Myös sekin, että puhelimella on yritetty soittaa 77 kertaa hätäpuhelua, sotii murha-ja kidnappausteoriaa vastaan.

Kamala tapa kyllä kuolla joka tapauksessa. Voin vain kuvitella Krissin ja Lisannen tuskan. Olla keskellä tiheää ja pimeää viidakkoa, tuntemattomassa maastossa, huonoilla varusteilla villieläinten ympäröimänä. Ja sitten tajuat, että hätäpuhelutkaan ei mene läpi, koska kenttää ei ole. :/

Vierailija
177/228 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni nyt hieman ohi. Pitikö siellä olla kuva päässä olevasta haavasta vai ei?

Ei siellä näy mitään verta missään kuvassa. Tämä yksi jeremy stryk-niminen heppu on kirjoitellut tällaista eri foorumeilla ja tätä on sitten toisteltu totena.

Katsokaa itse ne kuvat, ei siellä mitään verta näy. Yhdessä kuvassa on lähikuva Krisin hiuksista ja ne on tosiaan ihan puhtaat ja kuivat, mikä on outoa, koska olivat olleet viidakossa jo jonkun tovin ja siellä myös satoi.

Se, mikä itseä on ihmetyttänyt, on ne pojat. Foorumeilla on todettu heidän kuolleen, mutta kukaan ei kerro miten, tai keitä he olivat.

Ne pojat on elossa, toisella ilmeisesti instatilikin, jota päivittää. Tämä juttu on lähtenyt elämään netissä ihan omaa elämäänsä.

Vierailija
178/228 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi selkeä kummastus mikä vanhempien El Pianista videossa nousi esiin on se, että miksi mukavat maisemakuvat päättyivät siihen jokeen. Kuvista oli siis selvää, että tytöt jatkoivat vaativammalle osuudelle, eivätkä kääntyneet huipulla takaisin. Kun tuota huipun jälkeistä polkua etenee, vanhemmatkin näyttivät videollaan miten kauniita maisemia eteen tulee. Tähän asti tytöt olivat räpsineet kuvia tasaiseen tahtiin ja ei niin kummoisistakaan näkymistä.

Miksi monen päivän tauko kuvien ottamisessa?

Koska tytöt eksyivät, eikä eksyneenä ja paniikissa nappailla mitään maisemakuvia.

Vierailija
179/228 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
180/228 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi jatkoivat matkaa, jos kokivat eksyneensä. Se ulkoilureitti ei ollut mikään ympyrä, vaan oli käännyttävä takaisin ja käveltävä samaa polkua takaisin kotiin. Olisiko käynyt niin että tytöt kuvittelivat se olevan ympyrä kierros? Mutta silti, jossain vaiheessa he ovat huomanneet eksyneensä. Olisivat vain tulleet samaa reittiä takasin. Mä en ymmärrä mitä siellä on sekoiltu oikein kunnolla, olisivat pysyneet reitillä ja kävelly takas