Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi että isyysloma on hänelle pieni irtiotto perheestä ja lähtee lomalle

Vierailija
08.04.2017 |

Juuh sellainen mies mulla..Mies siis tosissaan ajatteli isyyslomalla lähteä kavereiden kanssa reissuun. On kuulemma tukenut ja valvonut ja isyysloma tarkoitettu juuri tuosta palautumiseen ihan kuin kesäloma töistä palautumiseen.

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies teki saman. OLi katsonut siskonsa perheessä, miten 2 aikuista tuijotti joko nukkuvaa tai syövää vauvaa parin viikon ajan ja tuli siihen tulokseen, että mitä hemmettiä hän kotona tekisi. Niinpä minä sain kaikessa rauhassa rytmittää elämääni ja elellä viikon verran juuri niin kuin halusin, kun mies oli kalastamassa Lapissa. En minä tarvinnut miestä sinä aikana mihinkään! Tylsäähän se olisi ollut kummallekin, kun minä nukuin ja imetin ja vauva nukkui ja söi. Mitä se mies olisi siinä tehnyt?

Isyyslomalle paljon parempi aika oli 3 kk myöhemmin.

Kaipa tämä vitsi on. Tosin itselläni ei ole lapsia mutta en siltikään usko, että aidosti joutuisin miettimään, että mitä oma mies ja lapsen isä omassa kodissaan tekisi. Miten olisi vaikka huolehtisi kodista, tekisi ruokaa, kävisi kaupassa.

Tutustuisi vauvaan?

Vierailija
102/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tavallaan ymmärrän. Miehet ei saa samalla tavalla katkoa ja taukoa työelämästä,mitä naiset saa äitiyden vuoksi. Jo se ajatus pienestä lomasta helpottaa työstressiä. Ja joojoo tietysti isäkin voisi jäädä kotiin mutta eihän ne jää. Tyhmästi mies kyllä ilmaisi asian, ei suhteessa sanella asioita yksipuolisesti.

Lapsettomien naisten pitäisi saada myös lapsettomuusvapaata samanpituinen aika työnantajan ja valtion kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka pitäisi tylsänä sitä että joutuu katselemaan vastasyntynyttä omaa vauvaa ja sitä imettävää äitiä ja jolla ei tulisi mieleenkään itse sylitellä ja kannella lasta saati osallistua muutenkaan, ei edes ansaitsisi lasta. Tuollainen tapausta saisi ihan vapaasti lähteä poikien kanssa viettämään hauskaa aikaa isyyslomaksi ja samalla loppuelämäksi. Jos oma lapsi ja vaimo kiinnostaa noin vähän, niin miksi ihmeessä siihen perhe-elämään on ryhtynyt? Ei menisi jatkoon mun elämässä vaan tiet erkanisi ihan satavarmasti.

Vanhana aikana miehet eivät keskimäärin olleet kovin kiinnostuneita vauvoista. Kyllä niistä ja vaimosta huolta pidettiin, mutta eivät ne vauvat samalla tavalla olleet misten vastuulla... Ja silti perheet pysyivät yhdessä ja olivat ihan onnellisia.

Vanhana aikana lapset lähti pellolle töihin, kun oppivat kävelemään. Hyväosaisilla lapsia hoiti ulkopuolinen, ei omat vanhemmat ollenkaan. Ennen vanhaan lapsikuolleisuus oli paljon korkeampi. Ennen vanhaan kuolleet kuvattiin ihan normaaleissa vaatteissa, kuin istuisivat silmät kiinni. Ennen vanhaan sotilaille maksettiin palkka osittain oluella. Ennen vanhaa olut oli vettä terveellisempää. Ennen vanhaa ei ollut mitään lomia, äidit pieraisi kakarat maailmaan (jos selvisivät hengissä) ja töitä jatkettiin niinkuin ennenkin. Ennen vanhaa isovanhemmat olivat lapsenkaitsijoita, kun työikäiset raato pellolla.

Niin mikä sun pointti oli?

Sitä että kaikki on suhteellista. Nykyisin miehet keskimäärin ovat perheidensä kanssa paljon enemmän kuin ennen. Ja jos nykyään mies tekee jotain sellaista mikä ei ole feministisen ideaaliperhekuvan mukaista, on hän heti itsekäs kusipää. Jos mies nyt haluaa pitää pienen loman ja jättää lapsen vaimon hoiviin pariksi viikoksi niin ei sen nyt pitäisi olla noin kamala asia.

Ai just kriittisimmillä hetkillä kannattaa jättää vauvaan tutustuminen ja lähteä pois? Toi on just se viiminen naula äidin arkkuun, kun lapsi ei tunnista isäänsä kunnolla. Sit ku äiti lähtee kavereiden kanssa viettämään iltaa, niin isi soittaa paniikissa äidin takasi himaan, kun ei osaa yhtään hoitaa syystä x itkevää vauvaa. Miksi ei käytä sitä isyyslomaansa siihen vauvaan, kun yhteiskunta sen niin hienosti sallii?

Kyllä niitä ihan oikeita lomia tulee sen isyysloman päälle. Sit voi lähtiä reissun päälle. Ei ne vanhempainvapaat ole itsenäiseen hauskanpitoon, vaan siihen, että ollaan VANHEMPIA. Ei kukaan ole kahlitsemassa isejä kotiin ikuisiksi ajoiksi. Mut on se kumma, jos oikeasti pitää jankata aikuisille ihmisille tärkeysjärjestys.

Vierailija
104/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ennenkin on ollut vastaava aloitus palstalla. En jaksa kahlata koko ketjua läpi, niin en tiedä onko joku jo tästä näkökulmasta kommentoinut, mutta tuonpa silti veronmaksajien näkökulman asiaan. Se isyysvapaa on tarkoitettu sen vauvan hoitoon. Jos joku äijänkutale suunnittelee lähtevänsä ilman vauvaa Lappiin, Thaikkuun tai vaikkapa intokiinaan, niin se on kyllä suoraan veronmaksajien kusetusta. Tähän pitäisi kehittää samanlaiset tarkistussysteemit kuin on esim opintotuen ja muiden tukien saamisen ehtona. Jollei ole sitä omaa kakaraansa hoitanut, niin joutuu maksamaan päivärahat takaisin Kelalle. Tai jos jollain työnantaja maksaa palkkaa, niin sitten joutuisi maksamaan palkan takaisin. Onkohan muuten irtisanomisen peruste, jos kusettaa työnantajaansa tuolla tavoin? (Tosin yleensä miesvaltaisten alojen Tes:sissa ei puhuta perhevapaiden palkanmaksusta mitään, eli yleensä miehet joutuu päivärahalle isyysvapaallaan.) Nykyään kun näitä kyyläyssysteemejä on kehitetty hyvin moneen asiaan (lääkekorvaukset esim), niin luulisi ettei olisi temppu eikä mikään kehittää tähänkin jonkinlainen tarkistussysteemi.

Tässä on muuten ihan hyvä pointti. Ne vanhempainvapaat, isyys- ja äitiyslomat on saatu kovan taistelun ja vääntämisen päätteeksi tähän maahan. Nykyään ei jotenkin tajuta sitä, että näillä etuuksilla on omat tarkoituksensa. Ei ne ole kenenkään lomailuun tarkoitettu. Kuvitellaan että ne "kuuluu mulle" automaattisesti, eikä ymmärretä sitä, että joku nekin kustantaa. Se että painuu isyyslomalla lomailemaan ilman jälkikasvua, on tosiasiassa sitä, että nostaa tukia, jotka ei sulle kuulu. Osanneeko kyseiset tyypit edes hävetä?

Vierailija
105/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinne ovat synnyttäneet saunassa ja lypsäneet seuraavana aamuna lehmät. Av-mamman suurin murhe on äitiyspakkauksen vaatteiden väri. Kyllä siitä pitäisi joku kärsimysraha saada, eikö niin?

Oletko koskaan kuullut entisaikojen äiti ja lapsikuolleisuudesta?

Se että miehelle on kärsimystä olla isyyslomalla kotona perheensä kanssa on kuitenkin ihan ok? Ja mies on jotenkin ansainnut sen että.lähtee rilluttelemaan isyyslomalla. Lisäksi mies kuin mies istuu työpäivän jälkeen marttyyrinä sohvalla ja valittaa kun on niin poikki ettei jaksa mitään kotihommia tehdä. Vaimohan sitten jaksaa työpäivän jälkeenkin eihän naista koskaan väsytä. Ja vaimot on vettumaisia ettei edes avattu kaljapulloa tuo miehelle käteen sohvalle.

Aloittajankin puolesta on mies valvonut ja hulluutta ymmärtänyt, mutta nainen on aina uhri ja mies ei missään nimessä ansaitse omaa aikaansa. Kun äityli niin MÄÄRÄÄ.

Vierailija
106/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin raskasta olla äityli tänä päivänä, kun ihan av-palstalla pitää koko päivä viettää.

Vierailija
107/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinne ovat synnyttäneet saunassa ja lypsäneet seuraavana aamuna lehmät. Av-mamman suurin murhe on äitiyspakkauksen vaatteiden väri. Kyllä siitä pitäisi joku kärsimysraha saada, eikö niin?

Oletko koskaan kuullut entisaikojen äiti ja lapsikuolleisuudesta?

Se että miehelle on kärsimystä olla isyyslomalla kotona perheensä kanssa on kuitenkin ihan ok? Ja mies on jotenkin ansainnut sen että.lähtee rilluttelemaan isyyslomalla. Lisäksi mies kuin mies istuu työpäivän jälkeen marttyyrinä sohvalla ja valittaa kun on niin poikki ettei jaksa mitään kotihommia tehdä. Vaimohan sitten jaksaa työpäivän jälkeenkin eihän naista koskaan väsytä. Ja vaimot on vettumaisia ettei edes avattu kaljapulloa tuo miehelle käteen sohvalle.

Aloittajankin puolesta on mies valvonut ja hulluutta ymmärtänyt, mutta nainen on aina uhri ja mies ei missään nimessä ansaitse omaa aikaansa. Kun äityli niin MÄÄRÄÄ.

Mistä sinä nyt höpötät?

Vierailija
108/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli makaa kotona miehen maksamana, on niin kamalaa että miehelläkin olisi jotain omaa aikaa? Ei. Miehen pitää vain kantaa rahasäkki kotiin ja hieroa kotona maanneen äipän jalkapohjia loppuilta. Onhan äityli avannut bonapurkin tai smoothiepussin. Vähemmästäkin rasittuu.

Vierailija
109/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, joku jonne aloitti pommituksen. Ei kyllä ärsytä yhtään, hiukan vain naurattaa reppana.

Vierailija
110/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, joku jonne aloitti pommituksen. Ei kyllä ärsytä yhtään, hiukan vain naurattaa reppana.

Nalkuttamallako sait mieheltäsi puolet omaisuudesta? Miten paljon on sellulliitia?

Vierailija
111/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ja viikko sairaalassa. Voi tulla komplikaatioita. Ei ole ihan vaaraton. 

Vierailija
112/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mieheltä ei saisi vaatia mitään, ei vastuunkantoa omista jälkeläisistä, ei käytöstapoja, ei omien jälkien korjaamista, muuten on miesvihaaja. Luulen että hänellä on joku trauma menneisyydessään. Ehkä tämä helpottaa hänen oloaan kun raivoaa täällä sille äidille joka ei halannut tarpeeksi.

Vierailija
113/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mieheltä ei saisi vaatia mitään, ei vastuunkantoa omista jälkeläisistä, ei käytöstapoja, ei omien jälkien korjaamista, muuten on miesvihaaja. Luulen että hänellä on joku trauma menneisyydessään. Ehkä tämä helpottaa hänen oloaan kun raivoaa täällä sille äidille joka ei halannut tarpeeksi.

Jep, jonkin sortin henkinen trauma varmasti täytyy olla, että jaksaa illasta iltaan. Alkaa jo melkein säälittää. Toivottavasti hän löytää merkityksellisen ihmissuhteen, niin silloin ehkä saisi vähän hellyyttä elämäänsä.

Vierailija
114/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, jonkin sortin henkinen trauma varmasti täytyy olla, että jaksaa illasta iltaan. Alkaa jo melkein säälittää. Toivottavasti hän löytää merkityksellisen ihmissuhteen, niin silloin ehkä saisi vähän hellyyttä elämäänsä.

Niimpä. Voimia hänelle.

Vierailija
115/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että joku haluaa heti alkajaisiksi pois uuden vauvansa luota!? Sitä aikaa ei saa koskaan takaisin! Miten voi pitää jotain lomamatkaa tärkeämpänä kuin oman lapsensa luona olemista elämän ensimmäisinä viikkoina? Mun mies olis varmaan loukkaantunut jos mä olisin ehdottanut että lähdeppä etelään kavereiden kanssa ku meidän vauva synty. Mun mies oli heti alusta asti täysillä mukana, hoiti vauvaa yhtä paljon kun minä ja tekee sitä edelleen nyt vuosien jälkeen. Lapsen ja isän välinen suhdekin on tietysti läheinen ja lämmin mikä taas heijastuu suoraan parisuhteeseen. Moni äiti tarvitsee ihan konkreettisesti apua synnytyksen jälkeen mutta vaikka ei tarvitsisikaan niin tarvitsee silti miestään ja vauva isäänsä.

116/164 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kun syntyi, niin tiesin, että kahden päivän päästä mies lähtee poikien reissulle. Oltiin sovittu asia jo vuosi aikasemmin. Heillä on joku reissu jonnekin joka vuosia ja mulle asia oli ok. (mulla on omat juttuni!!!)

Miehelle se ei ollutkaan niin yksinkertainen asia. Se lapsen tulo otti miehen haltuun, ettei se sitten malttanutkaan lähteä. Sinne sujahti kolme donaa... mutta matkavakuutus maksoikin 80% rahoista takaisin.

Seuraavan kerran lähti matkaan, kun esikoinen oli kolme ja odotin kakkosta.

117/164 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh sellainen mies mulla..Mies siis tosissaan ajatteli isyyslomalla lähteä kavereiden kanssa reissuun. On kuulemma tukenut ja valvonut ja isyysloma tarkoitettu juuri tuosta palautumiseen ihan kuin kesäloma töistä palautumiseen.

Toivottavasti on provo. Voisitte perheenä myös tehdä pienen irtioton miehestä ja muuttaa sillä välin muualle tai ainakin vaihdattaa asunnon lukot.

Vierailija
118/164 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja isät eivät lähteneet viikon rilluttelulomalle kun pelkkä ajatus isyydestä on niin raskas ja stressaava, vaan loivat niiden lehmien paskat vaimonsa seurana navetassa.

Vierailija
119/164 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen mies ei ole tuon vertaa kiinnostunut omasta vastasyntyneestä lapsestaan? Ei tuo kovin yleistä onneksi voi olla, ensimmäinen kerta kun tällaisesta kuulen.

Vierailija
120/164 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äityli makaa kotona miehen maksamana, on niin kamalaa että miehelläkin olisi jotain omaa aikaa? Ei. Miehen pitää vain kantaa rahasäkki kotiin ja hieroa kotona maanneen äipän jalkapohjia loppuilta. Onhan äityli avannut bonapurkin tai smoothiepussin. Vähemmästäkin rasittuu.

Oletko jonkin sortin idiootti? Minä olen ennen äitiyslomaa tienannut sen verta että saan hyvää äitiysrahaa ja on säästöjä. Miksi kuvittelet että perhe on miehen tuloista riippuvainen vain siksi että kumpikin vanhempi ei jää kotiin?