Tamperelaiset/pirkanmaalaiset, olisiko treffihaluja??
Olen jo pidempään miettinyt, että olis kiva tavata muita lapsettomia, kun omassa ystäväpiirissä ei hoidoissa kävijöitä ole. Ja kun meitä TAYSissa kävijöitä tuntuu kuitenkin tälläkin palstalla pyörivän.
Ajattelin, että joukkoon voisivat liittyä sekä hoidoissa olevat, hoidoilla tai niiden aikana plussanneet ja jo lapsen syliin saaneet - eli kaikki lapsettomuuden kanssa tavalla tai toisella painiskelevat.
Tämä on nyt ihan vain kokeileva viesti, josko löytyisi seuraa. Mitään ideaa tapaamispaikasta minulla ei vielä ole, mutta ehkä, jos porukka ei hirveän iso ole, joku keskustan kahvila kävisi?
Pistän saman viestin tuonne plussanneiden puolelle. Vastatkaa tähän pinoon, mitä mieltä olette!
-Osse, Tampereesta jo vuodesta 1994
Kommentit (54)
Kyllähän tämä on vaikeaa, enkä minä voi tai halua ryhtyä määräämään, miten toimitaan.
Mutta koska itse koollekutsujana olen raskaana viikolla 9, ja aion mennä paikalle, en ryhdy kieltämään muita plussanneita tulemasta paikalle. Jos joku hoidoissa oleva ei halua ottaa sitä ihan mahdollista riskiä, että tulee paha mieli, ei ehkä kannata minuakaan tavata. Eli edelleen olen sitä mieltä, että jokainen tekee päätöksensä.
Minulla on takana monta vuotta pettymyksiä, ja syli on edelleen tyhjä vaikka toiveet ovat tällä kertaa korkealla. Alle vuosi on siitä, kun en meinannut löytää elämälleni mitään merkitystä, kun en kerran pystynyt edes hoitojen avulla tulemaan " oikein" raskaaksi vaan eka selkeä plussa olikin kohdun ulkoinen. Minä voin vannoa tietäväni, miltä tuntuu, kun omaa lasta ei ole vielä saanut. Voin myös vannoa tietäväni, miltä tuntuu nähdä raskaana olevia pahimman pettymyksen jälkeen. Tai miten iloiselta itsestäni tuntuu kuulla, kuinka joku onnistuu monen vuoden jälkeen hoidoilla. Tiedän jo nyt, miltä tuntuu, kun ehkä joskus haaveilen toisesta lapsesta enkä sitä helpolla tule saamaan.
Minä en pysty tekemään päätöstä puolestanne, mutta minä haluan tavata muita palstailevia. Jos hoidoissa olevista tuntuu, ettei voi tavata raskaana olevia, minä en ole oikea henkilö järjestämään tapaamista.
Minusta voimme järjestää myös erikseen tapaamiset, mutta silloin jonkun muun täytyy ottaa vastuu toisesta. Siinä tapauksessa minä voin järkätä vain plussanneiden treffit. Silloin pahoittelen myös sitä, että pistin alkuperäisen viestin tänne palstalle, en tarkoittanut, että tästä tulisi kenellekään paha mieli. Olin ehkä sinisilmäinen tai ajattelen eri tavalla kuin muut. Anteeksi.
Toivottavasti joku tulee lauantaina paikalle.
-Osse
Moikka! Olen halukas tulemaan mukaan. Oliko se tapaaminen tänä lauantaina 8.4?
Yritän bongata sut sieltä osse...
Olen Ossen kanssa samaa mieltä jokainen tekee oman päätöksensä tuleeko tapaamiseen. Minä aion tulla paikalle vaikka meillä on yritystä takana jo yli 7 vuotta. Välillä tuntuu kuin maailmassa ei oo mitään, mutta osaan kuitenkin olla iloinen toisten puolesta jotka ovat onnensa ansainneet. Muiden saamat lapsethan eivät ole minulta poissa.
Mulla on parhaillaankin ystävä ja sisko raskaana ja eilen yksi ystävistäni sai vauvan.
Nähdään siis lauantaina kaikki lapsettomuuden kokeneet!
Pitkästä aikaa palstalla. Toki olen tulossa lauantaina! Nähdään siis kello:15.00 sokoksen kahvilassa.
Odotan jo ihan innolla huomista tapaamista! Pistetään tänne sitten kokemuksia ja katsotaan sen jälkeen, miten jatkossa toimitaan.
Eli Sokoksen kahvilassa huomenna kolmelta. Edelleen mukaan vaan, jos hyvältä tuntuu vaikkei tänne olekaan tulostaan huikannut.
-Osse
Meitä oli paikalla kuusi henkeä, minä, Ibiza79, Katarina77, vegax, keinuhepo ja violet82. kevätsädettä odottelin, mutta joko et löytänyt meitä tai tuli este?
Mutta kylläpäs oli hauskaa! Melkein kolme tuntia rupateltiin kaikesta mahdollisesta, ja ei juuri tarvinnut selitellä tunteitaan vaan kerrankin sai antaa tulla täyslaidalta kaikki avoimesti. Ainakin mulle jäi tällainen fiilis. Ja päätettiin, että jatketaan yhteydenpitoa sekä palstalla että ihan tapaamisten parissa täällä lapsettomien palstalla, sulassa sovussa hoidoissa olevat ja jo plussanneet.
Jatkossa Ibiza tai joku muu voinee järkätä hoidoissa oleville omat treffit? Ja treffailla voidaan myös isommalla porukalla aina sopivassa välissä!
Kiitos kaikille paikalle tulleille ja myös teille, jotka olitte innolla ajatuksen takana, vaikkette paikalle tällä kertaa päässeetkään. Suosittelen kyllä kaikille vertaisryhmään tuloa, eiköhän jokaiselle sopivia kokoonpanoja saada aikaiseksi.
Tänään puhutut jutut pyörii mulla ainakin aktiivisesti mielessä, välillä yllätän itseni hymyilemästä itsekseni jollekin jutulle!
-Osse
Minulle jäi kanssa todella mukava fiilis kokoontumisesta. Tämä oli todella antoisa rupatteluhetki. Minä kyllä voin järjestää kokoontumisen pelkästään hoidoissa oleville jos sellaiseen olisi tulijoita.
Minusta oli kuitenkin ihanaa että paikalla oli myös onnistujia joilta sai kysellä kaikkea mahdollista ja huomas ettei ole ajatustensa kanssa yksin vaan että joku muu ajattelee samalla tavalla.
Kiitos osse vielä kerran! Kiitos myös muille mukana olleille oli ihana tavata.
...ja minnekäs sitä suunnistaa heti kokoontumisen jälkeen... Olemme todellisia palsta-addikteja :)
Oli todella kiva tavata teidät mukana olleet! Suosittelen lämpimästi mukaan seuraavalle kierrokselle niitä, jotka tänään olivat estyneitä paikalle saapumaan ja joita uusien ihmisten tapaaminen kiinnostaa! Keskustelut olivat todella antoisia ja virkistäviä, jäi todella hyvä mieli.
Kiitos mukavasta seurasta!
Keinuhepo
Kiitos kaikille. Myös minulle jäi hyvä ja iloinen mieli. Toivottavasti onnistuu toistekin ja mukaan tulee myös niitä, jotka eivät eilen päässeet. Ihanaa kun voi puhua näistä lapsettomuuteen ja lapsen " tekemiseen" liittyvistä asioista sellaisten ihmisten kanssa, joille ei asioita tarvitse kaunistella tai vääntää rautalangasta;).
Mukavaa palmusunnuntaita!
Harmittaa niin vietävästi, etten päässyt mukaan! No, mutta koska olitte sellaisella mielellä tapaamisen päätteeksi, että jatkoa seuraa, niin mä oon ehdottomasti myös messissä!
Mähän kuulun kanssa hoidoissa olevien kastiin.. (itse asiassa, meillä taitaa olla siirto maanantaina... jännittää, ei ole kuin 3.luokan alkio tulossa kyytiin, mutta ainakin eilen sen jakautumisvauhti kuulosti normaalilta, eikä hitaanlaiselta, kuten edellisellä kerralla... mutta ihan varmaksi en uskalla sanoa, päästäänkö siirtoon, jos alkio onkin päättänyt lopettaa jakautumisen tällä tahdilla... huomenaamulla sitten kuullaan...) Jos Ibiza (apua mikäs se vuosiluku nyt olikaan!) tosiaan olis niin ihana että järkkäis tapaamista " hoidokeille" niin hienoa! Ja tulisin kyllä mielelläni mukaan " sekakattauksellekin" ;)
Mulla tulee nyt varmaan pieni tauko kirjotteluun, mutta palaan kertomaan kuulumisia mahdollisimman pian. Pitäis varmaan kertoilla jossain vaiheessa muutenkin omista taustoista!
Hauskaa pääsiäistä!
kun en paikalle saapunutkaan. Huono selitys mutta haluan sanoa että oli niin väsyny että en paikalle kyennyt. Viikkoja kasassa 33 ja olo on aikas raskas joten ajattelin jättää välistä. Kiva kuulla että kaikki meni hyvin ja ehkä seuraavalla kerralla olen paremmassa kunnossa, niin että pääsen tulemaan. Olen todella pahoillani että jouduitte minua siellä odottelemaan, olisin tietenkin voinut ilmoitaa aamulla että en tulekkaan, mutta jäi välistä.
Onnea kaikille hoitoihin, toivottavasti kevät tuo kaikille sen kauan odotetun tuloksen.
Häpeillen poistuu takavasemmalle...
Kyllä mua harmitti, kun en viikonloppuna päässyt enää palstailemaan ja kertomaan teille kaikille kuinka mukavaa oli nähdä. Onneksi tulavaisuudessa tämä palstailu voi olla joka ltainen harrastus, kun saan yhteyden kotiin. Työnantaja kun jostainsyystä on estänyt nämä vauvasivut ;-)
Minullakin oli oikein mukavaa. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että tavataan uudestaan ja kuten puhuimmekin tapaamisen yhteydessä, että kaikki vaan samaan remmiin. Niin hoidoissa jo onnistuneet kuin vielä hoidoissa painivat. Voin kertoa, että minua ei haitannut yhtään vaikka toisilla oli jo vaavi masussa. Se vaan pistää itsenikin uskomaan mahdolliseen onnistumiseen tulevaisuudessa. Vaikeita tilanteita on ollut kaikilla ja välillä usko huomiseen on jokaisella ollut kateissa.
Mukavaa maanantaita kaikille! :-))
Ei se kuule mitään, vaikket päässyt paikalle! Ajattelin vain, että jospa olitkin ollut siellä, muttet syystä tai toisesta tunnistanut meitä muita. Me kyllä uppouduimme keskusteluun eikä siis mitään hätää!! Ensi kerralla mukaan sitten. Tule vaikka kurkkaamaan tuolta plussanneiden puolelta, pistän sinne kohta ehdotuksen uudesta tapaamisesta.
Hektikolle tsemppiä siirtoon! Kolmosluokan alkiot on ihan yhtä hyviä kuin muutkin, ainakin meillä riitti.
Ja Katariinalle ja Ibizalle onnenpotkut parin viikon päähän, toivottavasti " ne" tulivat ajallaan. :)
-Osse
Tuo pikkuinen vie kaiken ajan, joten vasta nyt ehdin tulla kiittelemään tapaamisesta. Oli mukava tavata " hengenheimolaisia" ;) Täytyy kyllä myöntää että välillä minulle tuli hieman ulkopuolinen olo kun me emme koskaan IVF:ään asti joutuneet. Eli ne kuviot on mulle outoja. Kuitenkin tuntemukset ja muut oli tosi tuttuja. Ihanalta tuntui jutella ihmisten kanssa, jotka OIKEASTI tietää millaista lapsettomuus on.
Katariina, mua hymyilyttää vieläkin toi että sun työnantaja estää pääsyn näille sivuille! :D
Ja olisi tosi kiva kuulla miten teidän hoidot etenee (Katariina, Ibiza ja Keinuhepo). Olen hengessä mukana!
violet kera tyttösen (4kk)
Näin alustavasti voin luvata olla paikalla tapaamisessa, jos sellainen toteutuu.
Tarkemmin osaan sanoa vasta siinä vaiheessa, kun päivämäärä ja aika on selvillä.
Mutta idea on hyvä ja haluja tapaamiseen on.
T. Kuutar, toinen TAYSissa kävijä
Minusta tämä on mainio idea. Vertaistuki on aina hyvin tärkeää, ja minä olen tässä mukana myös!
Tampereen väestöliiton asiakkaana ollaan.
juu ei sillä väliä, missä on hoidoissa, kunhan vaan asuu näillä kulmilla, niin on helpompi järkätä treffejä. Kyllä varmaan tapaamiseen mahtuu, vaikka olisi muualtakin, jos nyt sattuu sillä hetkellä olemaan maisemissa!
Jospa vielä löytyisi lisää, niin voitais miettiä ajankohtaakin.
-Osse
Minäkin tulisin mielelläni tapaamiseen jos saadaan sellaiselle ajankohdalle sovittua, että pääsen. En asu Tampereella, mutta hoidoissa käydään siellä VL:ssä. Muutenkin käyn Tampereella usein ja yhteydet sinne ovat hyvät. Jos siis tapaaminen osuus viikonlopulle, niin mielelläni tulen tapaamaan muita samassa tilanteessa olevia. :-))
Niin, tottahan tuo on mitä Pilvet kirjoitti, joten....mitä tehdään?? Toki varmasti vielä hoidoissa kävijä haluaa kuulla meiltä jo plussanneilta ja lapsen saanneilta, kuinka kauan meni ja millä hoitokeinoilla plussa saatiin, antaa varmasti uskoa itselle. Tai näin itse koin kun kuulin hoidoissa olevien plussista. Mutta toisaalta ymmärrän myös sen että on niitä jotka eivät yksinkertaisesti pysty näkemään isomahasia tai saatika vaaveja, oman tilanteen vuoksi. Noi hoidot kun on tosi rankkoja ja hormoonitkin pakkaa heittelemään miten sattuu, joten vaikka kuinka kuvittelis jotta kaikki hyvin, voi käydä sitten kuitenkin juuri niin kuin Pilvet kirjoitti. Eli toistan nyt vielä, että te jotaka olette mukaan lauantaina tulossa mitä mieltä olette? Unohdammeko nyt tämän ja tapaamme me jo plussanneet/vaavin saaneet erikseen vielä hoidoissa olevien kanssa???? Mitä mieltä on meidän puuhanainen Osse??? Jaksatko alkaa väsää uutta pinoa uuteen tapaamiseen???
H-R