Tamperelaiset/pirkanmaalaiset, olisiko treffihaluja??
Olen jo pidempään miettinyt, että olis kiva tavata muita lapsettomia, kun omassa ystäväpiirissä ei hoidoissa kävijöitä ole. Ja kun meitä TAYSissa kävijöitä tuntuu kuitenkin tälläkin palstalla pyörivän.
Ajattelin, että joukkoon voisivat liittyä sekä hoidoissa olevat, hoidoilla tai niiden aikana plussanneet ja jo lapsen syliin saaneet - eli kaikki lapsettomuuden kanssa tavalla tai toisella painiskelevat.
Tämä on nyt ihan vain kokeileva viesti, josko löytyisi seuraa. Mitään ideaa tapaamispaikasta minulla ei vielä ole, mutta ehkä, jos porukka ei hirveän iso ole, joku keskustan kahvila kävisi?
Pistän saman viestin tuonne plussanneiden puolelle. Vastatkaa tähän pinoon, mitä mieltä olette!
-Osse, Tampereesta jo vuodesta 1994
Kommentit (54)
Tulin ilmoittautumaan tänne kun plussanneiden puolella ei ollut vielä ketään pinossa. Mä olen jo vauvani saanut syliin, huolitteko silti minut mukaan tapaamiseen? Voin kyllä jättää vauvan miehen kans kotiin tapaamisen ajaksi.
Eli olisin kiinnostunut tulemaan kunhan aikaa sovitaan! :)
violet ja tyttönen 3,5kk
Kiva, että porukkaa ilmaantuu. Violet, mulle sopii ihan hyvin, laitoin tuohon aloitukseenkin, että kaikenlaista porukkaa kaipaillaan. Jos jostakusta tuntuu pahalta ajatus, että paikalla on lapsen jo saaneita, niin sori... :) mutta eiköhän se ole vain kannustavaa!! Ehkä ainakin ekalla kerralla on hyvä tulla ihan itsekseen (saat vähän omaa aikaakin!) ja kysellä sitten, mitä mieltä porukka on vauvan paikalla olosta?
Voitte ehdotella muuten sopivia ajankohtia, olisiko viikonloppu parempi vai joku arki-ilta? Joku ehdottikin jo viikonloppua, ja mulle sopii kyllä. Mut palaan asiaan tässä piakkoin, nyt pitää rempata!
-Osse
No niin, katselin tässä kalenteria ja mietin sopiaa ajankohtaa. Ajattelin ehdottaa lauantaita lähiviikkojen aikana, ja näin alustavasti ehdottaisin kahden viikon päästä 8.4. Miltäs tämä kuulostaisi? Ei pitäisi tulla liian pian, ja seuraava viikonloppu on sitten jo pääsiäinen, joka ei varmaan ole hyvä kovin monelle.
Tähän mennessä mukaan ovat ilmoittautuneet osse, Kuutar78, uru, Katariina77, Ibiza79, violet82 ja tuolta plussanneiden puolelta MiaMik, nurminata ja (H-R).
Haluan painottaa jo tässä vaiheessa, että paikalle on tulossa sekä raskaana olevia että mahdollisesti oman lapsensa kanssa jo lapsen saaneita. Kenenkään mieltä ei ole tarkoitus pahoittaa tällä, tavoitteenani on vain koota yhteen ihmisiä, jotka ovat käyneet hoitoja ja lapsettomuuden tuskaa läpi, ovat he sitten missä vaiheessa tahansa menossa. Tämä lienee ollut selvää jo ekasta viestistä, mutta varmistukseksi vielä! :)
Kiva, että porukkaa olisi näinkin paljon tulossa! Monet nickit ovat jo minulle tuttuja ja loppuihinkin sitten voikin tutustua ihan kasvokkain paremmin!
Olisiko teillä ideoita paikoista? Stockmanin kahvilassa lienee aina tilaa, mutta ei ole kauhean rauhallinen paikka. Toisaalta mikään pieni rauhallisempi paikka ei sit varmaan takaa " intimiteettisuojaa" , eli kaikki voivat kuulla mistä puhutaan... Ehdottakaa tekin paikkoja samalla kun kommentoitte ajankohtaa.
Eli lauantai 8.4. klo 15.00? Aiemmin/myöhemmin?? Missä?
-Osse
Mulle sopis hyvin toi 8.4 ja kellon aikakin on ok.
Paikkaa en osaa ehdottaa, kun tiedän sillä vähän paikkoja.
Tässä ilmoittautuisi mukaan uusi palstailija näillä sivuilla. Olen kyllä lueskellut palstaa, joten Osbornen tausta on jo jotenkin tuttu.
Olen itse Väestöliiton asiakkaana.
Onko tuosta 8.4. mitään tarkempaa kellonaikaa vielä sovittuna? Mulla on tuona päivänä mahdollisesti töitä, mutta jos ei ole niin tulisin tosi mielelläni mukaan.
No niin, en siis huomannut lukea kovin tarkkaan, kun niin innostuin ajatuksesta ja piti rekisteröityä jne.
Klo 15 on varmaan ihan ok, jos ja kun nyt itsekin pääsisin mukaan. (Toivotaan että työpäivä peruuntuu!)
Alkoi ihan kutkuttaa tuo kokoontumisajatus, että minkäköhän näköistä porukkaa on vastassa!
Niin siitä paikasta ehdotuksia? Kieltämättä jokin iso kahvila ois hyvä. Stockan kahvilan lisäksi ehkä Sokoksen yläkerran kahvila? Mutta se ei ole niin iso kuin Stockan... Ääh, nyt ei säteile, mietintätauko!
Minulla on lauantaisin aina klo 12-13.45 yo:lla luennot, joten tuona aikana ei sovi, mutta sen jälkeen sopii vallan mainiosti. Minulle sopisi heti kahdesta eteen päin, niin ei jäisi sitä tunnin luppoaikaa. Mutta klo 15:kin on ok.
Mikähän paikka olisi hyvä..? Kuten sanoitkin, Osborne, pienen paikan ongelma on juuri se, että kaikki kuulevat. Sokoksen kahvila on minusta aina täynnä.. Koskikeskuksessa saattaisi olla jopa vapaatakin, mutta se on taas osin ihmisten läpikulkureitillä, joten ohikulkijat häiritsisivät..
Mulla ei ihan kamalasti ole kokemusta kahviloista Treella, vaikka olen jo reilun 5 vuotta täällä majaillut, harvemmin omassa kotikaupungissaan tulee kaffiteltua kodin ulkopuolella.
Jään pohtimaan tuota paikka-asiaa!
Tuo 8.4 kello:15.00 ja stokkan kahvila (yläkerta) on oikein hyvä ehdotus. Toki muutkin paikat ok, mutta se tuntuu paikalta missä on aina tilaa ja kuitenkin riittävästi ihmisiä.
Viikonloput sopii mulle paremmin, kun " pitkästä matkasta" tulen.
...mattimyöhäisenä mukaan! (Muutaman päivän nettipimennon jälkeen taas palstalla.) Paikka ja aika kuulostaa hyvältä. :) Kiva idea koota porukkaa kokoon Osborne!
Ai niin, ja TAYS:n hoidoissa ollaan ja Tampereen ulkopuolelta tulen.
Keinuhepo
Keinuhepolle tervetuloa mukaan ja pistäkää vaan muutkin nimiä listaan, jos kiinnostaa!
Kp 1 ja tuntuu että koko maailma on taas pimeä ja kamala paikka. Jos nyt varovaisesti ehdottaisin että jos nyt näin ensimmäisellä kerralla vauvat voisivat jäädä kotiin?
Itselleni tämä tuntuu olevan välillä niin kamalaa aikaa, etten oikein tiedä miten päin olla.
Ymmärrän kyllä jos muiden mielestä vauvat ovat kannustava esimerkki siitä että kyllä se vielä joskus omallekin kohdalle onnistuu, mutta nyt juuri tuntuu ihan hiton pahalta.
Älkää suuttuko kukaan, en pahalla tätä sanonut.
lohtuhalit sinulle.
Luulen tietäväni millaiset tunteesi ovat, mutta en uskalla luvata kenenkään puolesta, että jättävät vauvan kotiin. Voin kyllä välittää pyyntösi tuonne plussanneiden puolelle, niin katsotaan miten käy. Isomahaisia mukana saattaa joka tapauksessa olla.
Olisi kuitenkin kiva, jos jaksaisit tulla mukaan siitäkin huolimatta. Kyllä meistä jokainen muistaa, miltä nuo tunteet tuntuivat eikä varmastikaan halua pahentaa kenenkään oloa.
Uskoakseni tämä ensimmäinen inssikierto vetelee nyt viimeisiään ja kiertokin jäi tavallista lyhyemmäksi. Mieli on ainakin tällä hetkellä aivan voimaton vaikka pitäisi jaksaa tehdä yhtä jos toistakin.
Yritän kuitenkin päästä paikalle, mutta ihan varmaksi en voi luvata, riippuu fiiliksistä silloin. Loppukierto olisi parempi ajankohta aina, kun sitä vielä kuvittelee, että ollaanhan me nyt onnistuttu...
Olisin kiinnostunut myös tulemaan tapaamiseen!
Asun kyllä vähän kauempana, mutta jos ajankohta sopii niin voisin tulla. Käyn muutenkin tampereella silloin tällöin!