Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pienelle Eemelille tapahtui?

Vierailija
23.03.2006 |

Olen nyt elänyt täysin pimennossa; mitä pienelle Eemelille tapahtui? Mihin hän menehtyi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala!!! Oliko tämä aihe juuri iltalehtien lööpeissä isolla pari päivää sitten?

Vierailija
2/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Nyt oli Kalajokilaakso lehdessäki. SURULLISTA :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala, järkyttävä ja niin turha kuolema!

Ihan pistää vihaksi.

Kaikken järkyttävintä tässä on se, että meidän pojalla oli 8kk ikäisenä myös kuumetta, ripulia ja oksennusta. Kaikki muu lensi kaaressa ulos paitsi rintamaito.

Eli ei jouduttu sairaalaan, koska vauva joi rintamaitoa, joka pysyi sisällä. Onneksi imetin.

Lääkärit sanoivatkin, että kiitos imetyksen.. rintamaito on kuulemma luonnon oma keino pitää lapset hengissä.. se on siitä ihme aine, että se pysyy useimmiten sisällä, vaikkei mikään muu pysyisikään.

Mieleen tuli sekin, että miten olisi käynyt, jos rintamaitoa ei olisi ollut tarjolla.. olisimmeko mekään saaneet hoitoa ajoissa?

Pisti taas minutkin arvostamaan imetystä entistä enemmän.

Vierailija
4/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne voi ainakaan " paikallisessa" sanomalehdessä julkaista jos ei oo lupaa. Iltalehdestä en sitten tiedä.

Vierailija
5/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:nen ota huomioon, ettei kaikki äidit voi imettää vaikka haluaisivatki.

Vierailija
6/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsi puolivuotias kun sairastui rotaan ja kyllä tuli ihan kaikki pihalle joko ylä- tai alapäästä. Jouduttiin sairaalaan viikoksi ja siellä aluksi kiellettiin myös rintamaidon antaminen, vaikka oli vielä täysimetyksellä. Ettei se nyt ihan noin mene, vaikka mäkin olen kyllä imetyksen kannattaja :)

Vierailija
7/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä perhe halusi itse tulla esiin paikallislehdessä. Saivat sanottua asian niinkuin se on. Koska aina näissä asioissa juttu alkaa elämään. Perheen isää lainaten, on surullista olla esimerkkinä tässä asiassa, mutta toivovat, että näin ei muille perheille kävisi. Voimia Eemelin perheelle ja sukulaisille.

Vierailija
8/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko omaisilta kysytty saiko sitä laittaa lehteen??

Vierailija
9/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanoit minua idiootiksi?

En millään lailla syyllistänyt ei-imettäviä..!!!

..sanoin vain että meidän onneksi rintamaito pysyi sisällä, ja että onneksi sitä oli saatavilla! Olen siis onnellinen ettei meille käynyt pahemmin.

Vierailija
10/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En millään lailla syyllistänyt ei-imettäviä..!!!"

Olisin vielä voinut uskoa muuten, mutta nuo pari pistettä ja kolme huutomerkkiä osoittavat, että tulit tänne vaan elvistelemään kuinka h-tin hyvä äiti olet kun imetit vielä sen ikäistä..!!!

Vierailija
11/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan saanu 6:n jutusta mitään elvistelyfiilistä... Onko syy siis sinussa? Etkö ole tyytyväinen omiin ratkaisuihin?

Vierailija
12/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin asia saatiin taas käännytetyksi imetys vastaan pulloruokinta.

Itse en imetä, mutta en millään tavalla kokenut että numero 6 olisi syyllistänyt ei imettäviä, onkohan joillakin pipo vähän kireällä, ei pidä ottaa kaikesta niin herkästi itseensä???

Vierailija
13/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalajokilaaksoa koettelee poikkeuksellisen ärhäkkä ja helposti tarttuva rota-virus. Tautiin sairastuminen aiheuttaa kovaa oksentelua ja ripulointia, mikä saattaa johtaa elimistön kuivumiseen. Ellei elimistö saa nestettä, voi tautiin jopa kuolla. Niin kävi ylivieskalaiselle 8 kuukauden ikäiselle Eemeli Isokoskelle viime viikolla Kalajoella. ¿ Toivon, ettei kukaan muu joudu kokemaan lapsensa kuolemaa tämän taudin hoitamattomuuden vuoksi. Lapset on osattava toimittaa lääkärin hoitoon ja nesteytykseen ajoissa. Rotavirukseen on suhtauduttava vakavasti, sanovat Eemeli Isokosken isä Jari ja äiti Asta Isokoski. Perheelle lapsen menetys on ollut ja tulee olemaan kova koettelemus.

Huom. Siis lapset on osattava toimittaa lääkärinhoitoon. Eli siis älkää jääkö kotiin miettimään, mitä tehdään jos lapsi alkaa vaikuttaa todella heikolta.

Vierailija
14/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutonen piittaa noista taukeista jotka ei ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
15/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä lääkäri on tehnyt elämänsä suurimman hoitovirheen. Korvauksiahan perhe voi hakea, vaikka ikinä se ei tuo takaisin sitä suurinta rakkautta, jonka toisen huolimattomuutta menetti.

Vierailija
16/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten sanotaan että lähetettiin kotiin. ei voinut kuolla siis terveyskeskuksessa. oliko se tk siellä kalajoella ja kuoli siellä? Vai miten?

Vierailija
17/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän oon hyvä! :)

Vierailija
18/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisesti kuoli kotonaan ylivieskassa.

Paljon voimia perheelle!

Vierailija
19/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta!:(

6 puhui rintamaidolla selviämisestä ripulista ja olen ihan samaa mieltä hänen kanssaan! Meilläkään ripulissa 1v. ei juonut mitään muuta kuin rintamaitoa ja sillä säästyi kuivumiselta. Olin jo lopettelemassa imetystä, mutta niin maitoa alkoi vaan tulemaan enemmän, kun poika joi tiheästi.

Vierailija
20/21 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja määrännyt juomaan suolaista ja sokerista. Vauva kuoli seuraavana päivänä kotona. TK ei ole myöntänyt mitään virhettä vaan on myöntänyt, että tapaus on olemassa ja tutkitaan. Eli ei voi tosiaankaan vielä syyttää mistään ennen kuin tutkitaan, kuka toimi väärin. Eli siis toimiko lääkäri väärin kun ei määrännyt nesteytykseen vai toimiko vanhemmat huolimattomasti kun eivät vieneet aamulla ensiapuun.

Asia ei ole ihan niin yksinkertainen kuin te luulette kohulööppien perusteella.