Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pienin syy, minkä takia olet lähtenyt päivystykseen?

Vierailija
07.04.2017 |

Otsikko

Kommentit (363)

Vierailija
341/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun muija meni pikkuihottuman takia. Olisi voitu hoitaa normiajalla. 

Vierailija
342/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oksennustauti.

Kouluikäisellä oli helvetillinen mahakipu. Ei oksentelua tms mahataudin oireita. Todella kova kipu vaan. Toisena kipupäivänä tuli kerran ripulia. Kolmantena lähdettiin päivystykseen ja olin aivan varma jostain kauheasta taudista. Otettiin sokeriarvot ja tulehdusarvot ja pissanäyte. Ei mitään missään. Lääkäri totesi että vatsatautia se sitten vaan on.

No, toki käynti oli aiheellinen koska huoli oli kova ja kipu voimakasta, mutta vähän tyhmä olo tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaverin, joka meni päivystykseen, kun ei saanu unta.

Vierailija
344/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänastisen elämäni aikana (50+) olen käynyt yhden kerran päivystyksessä. Minulla oli järkyttävä migreenikohtaus, ja oli pakko mennä apua hakemaan. Vähän arastelin mennä päivystykseen, koska silloin ei migreenipäänsärkyä pidetty sairautena. Jonkin aikaa jouduin odottelemaan lääkärille pääsyä, ja siinä odotellessani oksentelin roskikseen käytävällä. Hoitajat kävi kuikkaamassa oven raosta, ja kohta pääsinkin lääkärin vastaanotolle. Lääkäri kysyi vain, että onko varmasti migreeniä, ja minä sanoin, että 100 % varmasti on. Sain kipupiikin ja puolen tunnin kuluttua ei migreenistä ollut tietoakaan, ja sain lähteä kotiin.

En ymmärrä miten joku voi mennä lääkäriin migreenikivuissa. Silloin on niin kivulias ettei oysty senttiäkään liikauttamaan päätään. On

Mä oon mennyt kaksi kertaa lähetteellä päivystykseen migreenin takia, vaikka migreeni olisi sillä hetkellä pois migreenilääkkeellä. Mutta kun se tulee aina lääkkeen jälkeen takaisin, niin päivystys oli ainoa paikka, missä voitiin tehdä katkaisu. 

Vierailija
345/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mont kertaa toistunut mahakipu johon liittyi oksentelua ja kesti aina kerrallaan vajaa vuorokauden ja verinen virtsatientulehdus. 

Vierailija
346/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deodoranttia meni silmään ja vielä illallakin kirveli. Pelotti että lähtee näkö.

Jos oikeasti tuollaista pelkäät, niin ei ehkä kannattaisi laittaa sellaisia myrkkyjä ihollekaan.  

Mä oon kunnon sählä ja mulla on mennyt silmään muun muassa tabascoa ja klooria. Ei lähtenyt näkö kummassakaan tapauksessa. Kun vaan huuhteli kunnolla. Tottakai silmä tuntui ärtyneeltä koko loppupäivän. 

Itse onnistuin laittamaan removaxia silmään, joo oli suunnilleen samankokoinen pullo kuin silmätipat, ensin ihmettelin miksi kirvelee niin älyttömästi ja meinasin jo lisätä mutta onneksi haju paljasti. Ei mitään kuin huuhtelemaan ja olihan siinäkin työ, kiva lähteä töihin mutta päivän aikana helpotti. Pienin syy miksi olen päivystykseen mennyt oli ruokatorven tulehdus, ajattelin että saan jonkun reseptin äkkiä, oli pääsiäinen joten ei muualle voinut mennä edes. Nuori lääkäri pisti verikokeisiin ja siellä vierähti kuusi tuntia, en olisi muuten mennyt mutta en voinut kivun takia niellä mitään. Sain reseptin lopulta ja oli jo yövuoro tullut, lääkärikin ihmetteli miksi on otettu verikokeet, kun olisi voinut vain se reseptin kirjoittaa eikä koko päivää siellä istuttaa.

Vierailija
347/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otettiin sisään kiireellisesti koska toisesta silmästä oli näkö heikentynyt äkillisesti. Syy oli lopulta se että olin vahingossa laittanut kahdet piilarit päällekkäin

Kai ne tarkisti muistin samalla :D

Vierailija
348/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkennut käsi,eli ranneluu

Mitäpä sitä nyt pienistä syistä menee

Vierailija
349/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjakystan puhkeaminen. Infernaalinen kipu.

Niin paha että jopa Malmin sairaalaan menin.

Vierailija
350/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeckenbiss

Vierailija
351/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienin syy? ehkä se, että tarvitsin poissaolotodistuksen töihin, kun pazca lentää takapäästä ja puurot etupäästä (noro). 

Vierailija
352/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtunut jalka. Tai no, en senkään takia varsinaisesti lähtenyt päivystykseen vaan odotin maanantaita käydäkseni työterveydessä josta sitten lähetettiin päivystyksen kautta leikattavaksi.

Vierailija
353/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

löin pääni jäähän. En onneksi saanut mitään kuhmua pahempaa mutta lääkärikin sanoi, että hyvä kun tarkistettiin.

Vierailija
354/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokko tai murtunut solisuu lapsena. Ei mitään vakavampaa ole tapahtunut. Pyörällä menin nurin joskus työmatkalla, niin silloin tuli mentyä. Pintanaarmuahan se oli vain, mutta sai siitä pari päivää saikkua.

Vierailija
355/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä äiti vei minut päivystykseen, kun runsaasta nenäverenvuodostani ei meinannut tulla loppua millään konstilla ja oli vielä kouluaamu. Melkein saman tien kun päästiin päivystykseen, verenvuoto loppui itsestään. Mulla on siitä ärsyttävä nenä, että se saattaa alkaa helposti valuttaa verta milloin mistäkin syystä, ei tosin niin paljon kuin tuolla kertaa.

Vierailija
356/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin uusimassa lapsen yskänlääkeresepti. Puhelimessa eivät suostuneet uusimaan vaan käskivät mennä pävystykseen, joten menimme sitten.

Vierailija
357/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun ei voi sanoa kuin #keski-ikäisetnaiset

Olin astmakohtauksen vuoksi päivystyksessä. Siellä oli ruuhkaa ja hoitohuoneet tupaten täynnä. Päivystävän lääkärin puhelin pirisi taukoamatta. Lääkäri oli silloin huoneessa, jossa minäkin olin ja sanoi puhelimeen, että täällä olisi vain kolmannes potilaista, jos humalaisia ei oteta huomioon. En ihmettele, että lääkäriä turhautti, ne humalaiset ukot piti sellaista älämölöä. Alkoholin voisi kieltää kokonaan.

Vierailija
358/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun ei voi sanoa kuin #keski-ikäisetnaiset

Keski-ikäiset naiset veivät sinut päivystykseen?

Vierailija
359/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mont kertaa toistunut mahakipu johon liittyi oksentelua ja kesti aina kerrallaan vajaa vuorokauden ja verinen virtsatientulehdus. 

Mulla on tuota samaa ollut. Selvisikö, mikä sulla oli. 

Vierailija
360/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venähtänyt nilkka. Kipu oli kyllä niin kova, että meinasin pyörtyä lenkkipolulle, ja nilkka turposi palloksi. Kuvattiin ja todettiin ettei murtumaa, ja sain nilkkatuen, kepit ja jumppaohjeet.