Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pienin syy, minkä takia olet lähtenyt päivystykseen?

Vierailija
07.04.2017 |

Otsikko

Kommentit (363)

Vierailija
321/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin syy, kun olen lähtenyt päivystykseen, on ollut sinne allekirjoittamani määräaikainen työsopimus. 

Vierailija
322/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kerta kun olen mennyt päivystykseen oli kova kipu umpisuolen kohdalla. Löytyi umpisuolen syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaputkentulehduksen takia olen monta kertaa päivystyksessä tunteja istunut. Vaikka terveydenhuolto on nykyään romuna, on silti hienoa ettei tällaisen vaivan takia tarvitse enää päivystystä kuormittaa vaan lääkkeet saa puhelimessa. 

Vierailija
324/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdisti. Muualta ei saanut apua. 

Vierailija
325/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 73 vuotias. Olen käynyt kerran julkisessa päivystyksessä. 

Sen verran hyvä eläke, että käyn Forumin tai Ympyrätalon  Mehiläisessä .                             Yksityislääkäriltä on järjestänyt lähetteen Meilahteen sydän - ja keuhkojen magneettikuvaukseen. Myös Meilahden allergiatutkimuksiin pääsin, kun menin ensin yksityiselle ihotautilääkärille.

Vierailija
326/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut päivystyksessä vain kerran elämässäni. Helvetillisen vatsakivun takia. Lääkäri sanoi että sinun ikäiselläsi naisella tuskin on mitään vakavaa ja lähetti kotiin. Eikä se varmaan ollutkaan koska en ole siihen vielä kuollut. Mutta aika paha vaiva saa kyllä olla ennen kuin seuraavan kerran menen päivystykseen hakemaan vastinetta verorahoilleni...

Ystäväni kärsi kesken päivän alkaneesta hirveästä vatsakivusta ja  kuumeesta. Paikallinen TK ei ottanut vastaan, käskivät tulla aamulla, jos olo ei ole helpottanut.

Päivystys virka-ajan ulkopuolella on sairaalassa läheisessä(40km) kaupungissa. 

Ajoin ystäväni sinne n. Klo 21.00

Siellä todettiin puhjennut divertikkeli(harvinainen 35-vuotiaalla) ja alkava vatsakalvon tulehdus.

Mitenhän olisi käynyt, jos olisi odoteltu aamuun?

Vierailija
327/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena syönyt liikaa lettuja ja äiti vei vatsakivun takia päivystykseen, koska epäili umpilisäkkeentulehdusta... Kiitti äiti paniikinlietsonnasta.

Rakastava äiti

Vierailija
328/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni oli se metallisiru, jonka päivystyksen lääkäri vanupuikolla otti silmästäni.

Vierailija
329/363 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallipiikki silmässä, ja vielä kahdesti 3 viikon sisään😅 työterveyshoitaja moitti, miksen odottanut viikonlopun yli ja olisin tullut maanantaina poistattamaan sen. Olisi ollut paljon halvempaa, kuin että se meni työpaikan vakuutuksesta.

Ja kyllä oli kummallakin kerralla suojalasit päässä.

Vierailija
330/363 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin sahalaitaisella veitsellä vahingossa syvälle käteen.

No, soitin sitten terveysasemalle, että lähdenkö sinne vai täytyykö mennä sairaalaan. Terveysasemalta sanottiin, että "täällä ei tikata, mene sairaalaan". Kun pääsin sairaalan päivystykseen, siellä sanottiin, että "tämän olisi voinut hoitaa terveysasemalla". Lol.

Vierailija
331/363 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtauksen takia, luulin että kyseessä on sydänkohtaus. Ei ollut koskaan aiemmin ollut paniikkikohtauksen aikana vastaavia oireita, enkä siinä tilanteessa osannut ollenkaan ajatella omilla aivoillani. 

Vierailija
332/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deodoranttia meni silmään ja vielä illallakin kirveli. Pelotti että lähtee näkö.

Jos oikeasti tuollaista pelkäät, niin ei ehkä kannattaisi laittaa sellaisia myrkkyjä ihollekaan.  

Vierailija
333/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin syy.. En ihan pienestä lähde. Varmaan äkillinen alaraajan kipu ja turvotus. Kävin tsekkauttamassa ettei ole veritulppaa. 

Vierailija
334/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsena syönyt liikaa lettuja ja äiti vei vatsakivun takia päivystykseen, koska epäili umpilisäkkeentulehdusta... Kiitti äiti paniikinlietsonnasta.

Rakastava äiti

Hysteerinen helikopteri. 

Vierailija
335/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallipiikki silmässä, ja vielä kahdesti 3 viikon sisään😅 työterveyshoitaja moitti, miksen odottanut viikonlopun yli ja olisin tullut maanantaina poistattamaan sen. Olisi ollut paljon halvempaa, kuin että se meni työpaikan vakuutuksesta.

Ja kyllä oli kummallakin kerralla suojalasit päässä.

Ei tollasissa asioissa odotella viikonlopun yli, hyvänen aika sentään. 

Vierailija
336/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin syy: yllättävä ja kova alavatsakipu joskus parikymppisenä. Hikoilin tuskasta. Arveltiin ovulaatiokivuksi eli oli vaaraton ja meni ohi itsekseen.

Vierailija
337/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deodoranttia meni silmään ja vielä illallakin kirveli. Pelotti että lähtee näkö.

Jos oikeasti tuollaista pelkäät, niin ei ehkä kannattaisi laittaa sellaisia myrkkyjä ihollekaan.  

Mä oon kunnon sählä ja mulla on mennyt silmään muun muassa tabascoa ja klooria. Ei lähtenyt näkö kummassakaan tapauksessa. Kun vaan huuhteli kunnolla. Tottakai silmä tuntui ärtyneeltä koko loppupäivän. 

Vierailija
338/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen alkava mahatauti. Työpaikka vaati sairaustodistuksen, kun jouduin lähtemään kesken töistä pois ja mikään muu ei ollut enää auki kuin päivystys.

Vierailija
339/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänastisen elämäni aikana (50+) olen käynyt yhden kerran päivystyksessä. Minulla oli järkyttävä migreenikohtaus, ja oli pakko mennä apua hakemaan. Vähän arastelin mennä päivystykseen, koska silloin ei migreenipäänsärkyä pidetty sairautena. Jonkin aikaa jouduin odottelemaan lääkärille pääsyä, ja siinä odotellessani oksentelin roskikseen käytävällä. Hoitajat kävi kuikkaamassa oven raosta, ja kohta pääsinkin lääkärin vastaanotolle. Lääkäri kysyi vain, että onko varmasti migreeniä, ja minä sanoin, että 100 % varmasti on. Sain kipupiikin ja puolen tunnin kuluttua ei migreenistä ollut tietoakaan, ja sain lähteä kotiin.

En ymmärrä miten joku voi mennä lääkäriin migreenikivuissa. Silloin on niin kivulias ettei oysty senttiäkään liikauttamaan päätään. Onko se edes migreenikohtaus jos pystyy liikkumaan?

Mut miks sä menisit päivystykseen sellaisen migreenin kanssa, että pystyt jopa käymään töissä? 

Vierailija
340/363 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään ihme, että päivystyksessä on jonoa jos sinne mennään yskän ja pissatulehdusten takia. Päivystys on mielestäni sellaisille vaivoille, joiden kanssa ei voi odottaa seuraavaan päivään. Eli esim. raajan murtuma, sydänkohtaus, lapsen/ vanhuksen yleistilan lasku jne..

Kyllä virtsatietulehdus on sen verran kivulias vaiva, että ei sitä viitsi jäädä kauaa odottamaan antibioottikuuria.