Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pienin syy, minkä takia olet lähtenyt päivystykseen?

Vierailija
07.04.2017 |

Otsikko

Kommentit (363)

Vierailija
1/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilse

Vierailija
2/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko

Tiesin että av otsikot voivat herättää ahdistusta mutta että otsikon takia ihan päivystykseen on mielestäni hätävarjelun liioittelua , että häh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtauksesta johtuva pyörtyminen.

Koko päivä oli ollut käytönnössä yhtä paniikkokohtausta ja sitten pyörryin suorilta jaloilta. Sain rauhoittavia ja jäin tarkkailuun muutamaksi tunniksi. Mukaan lähti myös resepti ja sen jälkeen hankkiuduinkin hoitoon.

Ei hengenvaaraa siis, mutta sillä hetkellä oli kyllä oikeasti hätä. Ja jollei minua silloin olisi viety sairaalaan, en varmasti seuraavana päivänä olisi paniikiltani kyennyt varaamaan lääkäriaikaa.

4/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus.

☭ 7217 ☭

Vierailija
5/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoon kiinnittynyt punkki. Punkki oli sellaisessa paikassa, etten saanut sitä itse pois, eikä sillä hetkellä (myöhäinen ilta) ollut ketään kotona, mies oli reissussa. Päivystyksessä oli kuitenkin päällepäin todella rauhallista (joo, en tiedä mitä seinien takana tapahtuu..), joten ystävällinen hoitaja poisti punkin minulta ilman merkintää sairauskertomukseeni. Sanoin triagehoitajalle, että tämä ei ole mikään hätätilanne ja lähden pois jos teillä on vähänkään kiire – en tiedä oliko tämä syy sille, että hän kovin ystävällisesti minua auttoi. :)

Koin kuitenkin, että punkki on semmoinen asia, jonka haluan pois enkä kovin mielelläni olisi sen kanssa yötäni nukkunut. :D 

Vierailija
6/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut päivystyksessä vain kerran elämässäni. Helvetillisen vatsakivun takia. Lääkäri sanoi että sinun ikäiselläsi naisella tuskin on mitään vakavaa ja lähetti kotiin. Eikä se varmaan ollutkaan koska en ole siihen vielä kuollut. Mutta aika paha vaiva saa kyllä olla ennen kuin seuraavan kerran menen päivystykseen hakemaan vastinetta verorahoilleni...

Vierailija
7/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomurtuma raajassa.

Vierailija
8/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin moikkaamassa kaveria.

Vierailija
9/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena syönyt liikaa lettuja ja äiti vei vatsakivun takia päivystykseen, koska epäili umpilisäkkeentulehdusta... Kiitti äiti paniikinlietsonnasta.

Vierailija
10/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus, olin raskaana joten saatoin ehkä ylireagoida? En tiedä, mutta tarvitsin myös saikkulapun töihin. Päivystykseen jouduin mennä samana päivänä, koska lähdin kesken työpäivää pois ja terveyskeskukseen en saanut aikaa enää.

Vierailija
11/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan mennyt päivystykseen. Käykö ihmiset siellä jotenkin usein?

Vierailija
12/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon kestänyt vatsakipu. En olisi mennyt mutta hoitajasiskoni käski ja varmasti olisin pärjännyt seuraavaan päivään. No, onneksi menin koska se mahakipu oli haimatulehdus ja selvisin suht pienellä hoidolla.

Vierailija
13/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissatulehdus

Vierailija
14/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avomurtuma raajassa.

Jos tämä on pienin niin mikä onkaan suurin... Irronnut raaja?

Vierailija
15/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulehdus, olin raskaana joten saatoin ehkä ylireagoida? En tiedä, mutta tarvitsin myös saikkulapun töihin. Päivystykseen jouduin mennä samana päivänä, koska lähdin kesken työpäivää pois ja terveyskeskukseen en saanut aikaa enää.

Korvatulehdukseen saa yleensä melko akuutin ajan, joten minusta et ylireagoinut.

Tosin voisin kiinnittää huomioni tuohon saikkulappuun, mikä on yksi syy päivystyksien ruuhkautumiseen. Jos lähdit töistä kesken päivän ja vielä raskaana, niin eikö se jo kerro ettet ole työkuntoinen. Todistuksen olisit voinut hakea vaikka aamulla sieltä tervkeskuksesta...

Vierailija
16/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan kerran elämässäni, piti töistä lähteä pahoinvoinnin ja mahakivun vuoksi. Kivut olivat kestäneet yli puoli vuotta ja pahenivat koko ajan. Mahaa paineltiin, ei aristanut sitä, joten tuskin mitään vakavaa. Epäilivät vatsaflunssaa ja saikkulappua kouraan. Sittemmin googlailin, että stressin ja kofeiinin aiheuttama mahakatarri. Te muut, jotka kärsitte hyvin omituisista mahakivuista ylämahassa ja pahoinvoinnin tunteesta, jättäkäähän se kahvi (ja tee ja muu kofeiinipitoinen ja rajoittakaa sokeria!) hetkeksi ja syökää ihan kunnon eväät. Kohtuullinen odotusaika oli ja sain jopa pistää maate odotellessani. :)

Vierailija
17/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvatulehdukseen saa yleensä melko akuutin ajan, joten minusta et ylireagoinut.

Tosin voisin kiinnittää huomioni tuohon saikkulappuun, mikä on yksi syy päivystyksien ruuhkautumiseen. Jos lähdit töistä kesken päivän ja vielä raskaana, niin eikö se jo kerro ettet ole työkuntoinen. Todistuksen olisit voinut hakea vaikka aamulla sieltä tervkeskuksesta...

Niin siis tätä vähän ajoinkin takaa, mutta kirjotin tosi huonosti! :D en siis menisi enää korvatulehduksen takia päivystykseen, mutta sillon oli pakko just sen todistuksen takia, että saan palkan. Todellakin turhaa! Oisin voinut odottaa seuraavaan aamuun.

Ja akuutista en tiedä, mutta sillon pääsin todella nopeasti lääkärille, eli ehkä se raskauskin siinä jotenkin painoi.

Vierailija
18/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksen mielestä p*skahätä,lähettivät kotiin. Oikeasti olin saanut ensimmäisen sappikipukohtauksen, mutta eihän normipainoisella nuorella naisella voi sappikiviä olla. Tuosta eteenpäin kohtauksia alkoikin sitten tulla tiheään ja sappi leikattiin pian pahasti tulehtuneena ja täynnä kiviä.

Vierailija
19/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiapuun olen mennyt murtuneen käden takia.

Vierailija
20/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittävä silmätulehdus molemmissa silmissä tai (eka) paniikkikohtaus. Ainoat kerrat jolloin olen päivystyksessä ollut. Tänään opin että vasta pää kainalossa saa mennä. En osaa sanoa kumpi oli vähäpätöisempi. Varmaan tuo paniikkikohtaus. Mutta luulin sitä suunnilleen alkavaksi sydänkohtaukseksi... :D anteeksi tyhmyyteni.