Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pienin syy, minkä takia olet lähtenyt päivystykseen?

Vierailija
07.04.2017 |

Otsikko

Kommentit (363)

Vierailija
21/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran aikuisiällä päivystyksessä, silloin oli virtsatietulehdus. Virka-aikana tk:n päivystysajalla muutaman kerran, mm. jalkapöydän murtuman, silmän kivun ja sairaslomaa vaativien supistusten vuoksi. 

Lapsia olen käyttänyt päivystyksessä (virka-ajan ulkopuolella) muutamia kertoja hengenahdistuksen vuoksi, sitten pään vamman jälkeisen aivotärähdyksen ja rannemurtuman vuoksi. 

22/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärykalvon puhkeaminen lentokoneessa. En edes ajatellut että oli tärykalvo puhjennut, vaikka iskikin kesken lennon pikkuflunssassa korvakipu. Jouduin jäämään sairaalaan tiputukseen.

Kuvittelin että selviän pelkällä resepti kouraan ja apteekin kautta kotiin -käynnillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat verenpaineet 220/120, tosin soitin ensin että mitä tässä nyt pitäis tehdä. Hoitaja sanoi että pitäis lähteä tänne välittömästi. 

Onkin ainut kerta kun olen päivystykseen lähtenyt, matkaa sinne lähemmäs 70km.

Vierailija
24/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietämätön kurkkukipu, hengittäminen sattui ja nieleminen oli jatkuvaa tuskaa, koska koko ajan oli nieltävä. Oli jatkunut jo pari päivää ja yötä ja valitettavasti sunnuntaiaamuna totesin, etten kestä enää. Särkylääkkeet ei tehonnut.  

Epäilin josko tekevät mitään, mutta koska en juuri terkkareilla käy, niin ajattelin että ehkä nyt olisi syytä jo taipua ns. normaaliin eli mennä vaan reippaasti pyytämään apua. 

Menin, eivätkä tosiaan voineet mitään, särkylääkettä vain suosittelivat. Ihan turha käynti ja sietämätön olo. Oli myös mielettömän nöyryyttävää, kun en terkkareilla yleensä käy, niin huomata, että kyllä ihan tuikitavallinen flunssa ja minä olin siellä vaan tyhjänpanttina valittamassa. Ja turhaan olin siis heidänkin mielestään.

Vierailija
25/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maailman turhin asia, eli saikkulappu migreenikohtauksesta. Mulla ei oo ainakaan varaa menettää päivän palkkaa, mutta on toi nyt hiton turhaa:(

Eikö pari päivää voisi sairastaa todistuksetta? Tk:tkin aamusin täynnä niitä jotka hakee flunssaan tai vatsatautiin saikkutodistuksen.

Vierailija
26/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa oon käynyt päivystyksessä. Toisella kertaa oli kohtutulehdus. Olin aika huonovointinen, tulehdusarvot huiteli päälle kolmensadan.

Toisella kertaa suolessa puhjennut endometrioosirakkula, sillonkin olin huonossa kunnossa ja päädyin muutaman tunnin kulutta päivystykseen hakeutumisesta leikkauspöydälle ja sairaalassaolo venyi päälle viikolla. Samalla reissulla meni kohtu ja jäin lapsettomaksi.

Molemmalla kerroilla arvoin et lähdenkö ja ja just tänään miehen kanssa puhuttiin (tai mies sanoi) ettei oo normaalia kun en uskalla mennä lääkärin kun pelkään et siellä vähätellään. Työterveyslääkäri vähätteli mahakipuja monta vuotta ennen tuota ekaa päivystyskäyntiä. Nyt on ollut taas kipua ja siksi just mies hoputtaa hoitoon.

Mutta kysymykseen, ehkä tuo kohtutulehdus oli kuitenkin sitten pienempi syy.

N35

Vierailija
27/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetillinen päänsärky

Vierailija
28/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt päivystyksessä kahdesti omien asioiden takia, molemmat ovat olleet vakavia juttuja (nahkaa irti sormesta, vaati neljä tikkiä ja veritulppaepäily pohkeessa). Lapsia on tullut sitten käytettyä useammin, esim. korkean kuumeen takia veltto eikä juo kunnolla, kolauttanut päänsä yms. Täällä Tampereella on onneksi käytössä myös terveyspalvelujen neuvontanumero, voi ensin soittaa ja kysyä ammattilaisen arviota tilanteen vakavuudesta.

Vierailija
29/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin hakemaan sairaslomaa pe iltana vatsataudin vuoksi, olisi ollut pe-la yö töitä.

Vakavampi syy oli umpisuolen tulehdus.

Vierailija
30/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin triagehoitajalle, että tämä ei ole mikään hätätilanne ja lähden pois jos teillä on vähänkään kiire – en tiedä oliko tämä syy sille, että hän kovin ystävällisesti minua auttoi. :)

Todennäköisesti. Hoitohenkilökunnan edessä pitää madella mahdollisimman nöyrästi, anteeksipyytelevästi ja alemmuutta osoittaen, niin voi saada säädyllistä hoitoa. Jos taas suhtautuu peruskohteliaasti, kuten kaikkien muiden ihmisten kanssa, niin palvelu on tylyä.

Vierailija
31/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen yskä. Lapsi yskinyt jo kolme VIIKKOA ja ajattelin sen olevan jo vähintään keuhkokuume. Lääkäri miltei huusi meidät ulos potilashuoneesta. Yskän takia lääkäriin vasta kun se on kestänyt kolme KUUKAUTTA. No, oli sekin kokemus sinänsä.

Vierailija
32/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen olen vienyt punkin takia. Punkki ei lähtenyt kokonaisena vaan hajosi. Hoitaja kaivoi punkin pois.

Itse jouduin päivystykseen massiivisen hematooman takia erään päiväkirurgisen toimenpiteen takia. Tämä toistaiseksi ainoa kerta kun olen päivystyksessä joutunut käymään. Otettiin sisään kiireellisenä, jonotin 45 minuuttia. Eli ehkä se oli nopeasti, jos normaalisti joutuu jonottamaan tunteja.

Vierailija
33/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia lähdin: päivystyksen puhelimessa hoitaja arveli että kyseessä voisi olla joku hampaisiin liittyvä tulehdus. Poski, leuka ja vähän matkaa nielusta oli turvonnut viikonlopun aikana ja kipeä patti muljui kiinni leukaluussa.

Mitä lääkärit sanoi: en tiedä mikä se on, ehkä paise  Tässä sinulle antibioottia.

Mikä se oikeasti oli: suupielen tulehduksesta pahasti turvonnut imusolmuke (selvisi myöhemmin kun sama combo uusiutui ja osasin yhdistää 1+1)

Enää en mene tämän vaivan takia päivystykseen kun tiedän mikä se on! Mutta kyllä ärsyttää että se jäi sitten virallisesti finniksi, siellä varmaan kahvipöydässä naureskeltu että taas joku tuli finnin takia päivystykseen :(

terveisiä tutuille

Vierailija
34/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs oo koskaan päivystyksessä käynyt.

Vierailija
35/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sietämätön kurkkukipu, hengittäminen sattui ja nieleminen oli jatkuvaa tuskaa, koska koko ajan oli nieltävä. Oli jatkunut jo pari päivää ja yötä ja valitettavasti sunnuntaiaamuna totesin, etten kestä enää. Särkylääkkeet ei tehonnut.  

Epäilin josko tekevät mitään, mutta koska en juuri terkkareilla käy, niin ajattelin että ehkä nyt olisi syytä jo taipua ns. normaaliin eli mennä vaan reippaasti pyytämään apua. 

Menin, eivätkä tosiaan voineet mitään, särkylääkettä vain suosittelivat. Ihan turha käynti ja sietämätön olo. Oli myös mielettömän nöyryyttävää, kun en terkkareilla yleensä käy, niin huomata, että kyllä ihan tuikitavallinen flunssa ja minä olin siellä vaan tyhjänpanttina valittamassa. Ja turhaan olin siis heidänkin mielestään.

Eihän kurkkukipuun mikään särkylääke tepsi! Sen sijaan REILUSTI strepsilssii, niin tulee siedettäväksi

Vierailija
36/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain kerran. Oli paha virtsatietulehdus, joka ei lähtenyt happamalla. Infektio todettiin, sain lääkkeet ja lähdin kotiin. Muina kertoina tulehdus on ollut vain lievä ja on lähtenyt pois happamilla marjoilla tai mehuilla. Tiedä sitten, olisiko tämä mennyt jotenkin itsestään ohi, jos olisi muutaman päivän odotellut? Toisaalta yksi kaverini joutui kerran sairaalaan virtsatietulehduksen levittyä munuaistulehdukseksi, joten ei varmaan kauhean kauaa kannata odotella?

Vierailija
37/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta kädestä katkesi molemmat luut.

Vierailija
38/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kurkkukipuun mikään särkylääke tepsi! Sen sijaan REILUSTI strepsilssii, niin tulee siedettäväksi

Strepsils ei tunnu missään, turhinta ikinä.

Vierailija
39/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avomurtuma raajassa.

Jos tämä on pienin niin mikä onkaan suurin... Irronnut raaja?

Ei kun se oli ainoa syy miksi olen koskaan käynyt päivystyksessä, siksi myös se pienin syy.

Vierailija
40/363 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norossa oksensin illalla 6 tunnin sisään 10 kertaa ja pyörryin kun päivänkin olin jo yrjönnyt ja neste ei pysynyt sisässä. Jouduin tippaan.