Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaan älypuhelimen päälle "kaatui vahingossa" energiajuomaa ja nyt on rikki, yllättäen juuri kuin kavereilleen ostettiin uusimmat iPhonet

Vierailija
07.04.2017 |

Tytön kolmella parhaalla kaverilla on syntymäpäivät samassa kuussa lähekkäin toisiaan ja kaikki saivat lahjaksi toivomansa iPhonet. Nyt tyttö väittää että juoma kaatui vahingossa puhelimen päälle koulun käytävällä kun joku potkaisi sitä. Puhelin näyttää kuitenkin siltä kuin sitä olisi pidetty pidemmän aikaa jossain uitettuna. Oli ihan läpimärkä ja möhnässä akkua ja simkorttia myöten. Uskoako vai ei, että oli vahinko? On jäänyt kiinni aiemmin esim. että on säilyttänyt kaverinsa siidereitä vaatekaapissaan, kun kaveri ei saa viedä niitä nuorisokotiin missä asuu. Asia tarkistettiin ja paljastui valheeksi.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein hyvä trolli mutta siitä huolimatta 1/5.

Näitä iPhonea ylistäviä trolleja on täällä aina vähän väliä käymässä.

Vierailija
42/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että voit sijoittaa 100€ uuteen puhelimeen ja jos haluaa kalliimman, niin voi itse säästää/tienata rahat.

Tämä. En ymmärrä, miksi vanhemmat ostaa teineilleen noita lähes tonnin maksavia luureja. En itse edes aikuisena ja työssäkäyvänä laita puhelimeen niin paljoa rahaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat hyviä noissa "kun kaikilla muillakin on" -jutissa. Vaikka vain pienellä osalla on, "mutku mä haluun."

Vierailija
44/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihan suoraan lapselle että epäilet häntä valheesta. Kyllä sen huomaa jos on uittamalla uitettu, sim-korttia myöten märkä. Normaali reaktiohan on että jos juoma kaatuu päälle, niin heti nostetaan pois ja yritetään pyyhkiä.

Puhelimeksi joku niin edullinen perusmalli kun olla vaan voi, ja sitten hän säästää itse rahat tai ainakin leijonanosan toivepuhelimen hinnasta. 

Jos ei viikkorahaa saa, niin sitten voi ekstra-kotihommia tekemällä tienata. Ei siis siitä että osallistuu kotitöihin jotka muutoinkin kaikille kuuluvat, vaan vaikkapa puutarhatöitä, auton imurointi/pesu, sekä naapurustolta voi kysellä tienauskeinoja kuten lapsenvahtikeikat, koiranulkoilutuskeikat, kauppa-apu vanhuksille tms.

Vierailija
45/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten kerran kastui kännykkä niin pahasti, ettei edes nopea pelastus auttanut. Ovat sen verran herkkiä laitteita. Sama on käynyt kaverillekin. Valitettavasti vaan aikuisina jouduttiin maksamaan ihan itse uudet.

Vierailija
46/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotias älypuhelin...??

Vierailija
47/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouraan perusnoksu matopelin kera ja ukaasi, että seuraava parempi luuri tulee vasta vuoden kuluttua.

Vierailija
48/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli oikeasti energiajuomaa niin puhelimen pitäisi olla tahmainen ;)

Vierailija
49/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän AP luulet jos ostat tilalle kalliin puhelimen?

Lapsi ei opi tuollaisesta mitään! Perus nokia kouraan jolla onnistuu puhelut ja tekstarit. Siinähän sitten itkee, oli oikeasti vahinko tai ei.

Ymmärtää sitten että sua ei kannata kusettaa ja oppii samalla tavaroiden oikean arvon.

Vaikka kavereilla olisi minkälaiset vekottimet, ei sen kuuluisi vaikuttaa siihen mitä itse ostat lapselle. (Ja vielä lisäten, kuka teini oikeasti muka tarvitsee uusimman iPhonen, tai ylipäätänsä kalliin älypuhelimen?)

Vierailija
50/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sieltä t ö l k i s t ä tule kun ripsaus sitä juomaa, jos joku tönäisee ohikulkiessaan. No, saattaa loiskahtaakin, mutta sitähän heti alkaa pyyhkimään hialla.

Tuntuu pahalta, jos älypuhelimen rikkoo, jonka vanhemmat tienanneet.

Vierailija
51/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihmeessä uusi hieno iPhone. Tyttösi kuulostaa vastuulliselta pitämään hallussaan kalliita laitteita, osaa huolehtia, ei jätä lattialle ja juomien viereen jne. Myöskin energiajuoma ja siideri ovat parhaita janojuomia 13-vuotiaalle.

Vierailija
52/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ongin kännykkäni pesukoneesta, kun se piti siellä kovaa kolinaa ja havahduin, että nyt on käynyt kamala töppäys. Ei sentään käynyt koko ohjelmaa läpi, vaan huomasin melko aikaisessa vaiheessa. Ei siitä kännykästä saanut edes akkua irti, kun oli sellainen umpinainen malli. Mutta huuhtelin pesuaineet pois ja jätin kuivumaan muutamaksi päiväksi. Ja virkosihan se, ei minkäänlaista ongelmaa! Tuosta on varmaan jo pari vuotta, kännykkä täyttää kohta 5 vuotta ja pelittää edelleen loistavasti. Jos se putoaa lattialle, niin ensimmäisenä tarkistan ottiko parketti pahaa hittiä. Näyttö on gorillalasia, ei tarvitse pelätä että pienestä hajoaa. Yhden kerran olen siihen akun vaihtanut, koska akut sentään eivät ole ikuisia, muuta huoltoa se ei ole kaivannut. Kaikkia appseja siihen ei saa, mutta minulle riittää kun voin surffata netissä ja navigoida ja lukea sähköpostit. 

Minun ehdotukseni ap:lle on, että ottaa käyttöön kotoa jonkun vanhan, toimivan puhelimen. En usko että Suomesta löytyy yhtäkään kotia, jossa ei laatikossa muutamaa toimivaa nokialaista olisi. Sen jälkeen miettisin tarkkaan, millä ehdoilla tytön olisi mahdollista saada seuraava älypuhelin. Nythän on myyntiin tulossa Nokian Android-puhelimia, joten kestäviä älypuhelimia on pian saatavilla. Mutta ihan helpolla en tuollaiselle tytölle ostaisi 200 euron luuria.

Vierailija
53/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostasin vaan sen iphonen. En viitsisi saattaa lasta kiusatuksi ja ulos porukasta. Reppana, muut vaan saivat kunnon puhelimen ja hän joutuu keksimään tällasia tarinoita.

Vierailija
54/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlisäksi voi olla opetus ettei iPhone osteta koska puhelin on kallis ja jos edellisen kerta rikkoo tahallisesti

Vierailija
55/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on palstan puliämmät natseja. Yksikään teistä ei sovi vanhemmaksi.

Teinit on teinejä. Pitäisin pienen torumisen ja kävisin sen jälkeen ostamassa uusimman iphonen rakkaalle tyttärelleni.

Ei tuollainen kiusaaminen ole mitään kasvatusta, kyllä kasvatus on jotain muuta kuin nauraen ostaa kakaralleen jotain romuluuria. Ymmärrän hyvin tyttären harmituksen, jos kaikilla muilla on hienot iphonet.

Lopettakaa se tupakointi ja ryyppäys. Jokaisella suomalaisella on varaa ostaa vaikka osamaksulla 20€/kk tyttärelleen älykännykkä.

t. M33

Pappa betalar.

Vierailija
56/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän iPhonessani LifeProof brändin koteloa joka on ruuduton. Hintaa 80€ mutta kestää oikeasti pudotuksen, veden, aivan kaiken. Kuulostan mainosmieheltä. Sama kotelo on myös ipadissani, voin katsoa youtubea suihkussa samalla kun juon kaljaa.

Vierailija
57/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön kolmella parhaalla kaverilla on syntymäpäivät samassa kuussa lähekkäin toisiaan ja kaikki saivat lahjaksi toivomansa iPhonet. Nyt tyttö väittää että juoma kaatui vahingossa puhelimen päälle koulun käytävällä kun joku potkaisi sitä. Puhelin näyttää kuitenkin siltä kuin sitä olisi pidetty pidemmän aikaa jossain uitettuna. Oli ihan läpimärkä ja möhnässä akkua ja simkorttia myöten. Uskoako vai ei, että oli vahinko? On jäänyt kiinni aiemmin esim. että on säilyttänyt kaverinsa siidereitä vaatekaapissaan, kun kaveri ei saa viedä niitä nuorisokotiin missä asuu. Asia tarkistettiin ja paljastui valheeksi.

Energiajuomat eivät ole sallittuja teineille. Välinpitämättömät vanhemmat, jotka ajattelevat vain rahaa ja yksinkertainen ahne tytär.

Vierailija
58/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on luultavasti läski ja ruma. Häntä ei hyväksytä porukkaan.

Vierailija
59/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyh.. tää on varmaa just semmone  tyttö joka paskarinkinsä kanssa kiusaa ujompia, jakaa someen arvelluttavia kuvia ja tekstiä, ja ihkuttaa uinojen youtube-kanavan kommenteissa.. siellä ne on esaan upottanu puhelimen ja nauranu "mutzi on niiq nii tyhmä et ei se tajuuuuXDDDD" 

Vierailija
60/115 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tällainen tyttö toimii, kun pääsee muuttamaan opiskelijana vanhempiensa ostamaan asuntoon eikä tykkää hieman vanhanmallisesta keittiöstä? Pistää moukarilla paskaksi ja sanoo että asuntoon murtauduttiin, täällä lähiössä on niin turvatonta että haluun kämpän mieluummin keskustasta? Kun ne kaveritkin sai kämpän keskustasta ni miks mun pitäis asuu tääl lähiössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän