Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatekielto päiväkotiin koska "kaikenlaiset printti-/kuvapaidat yms. vaatetus eriarvoistaa lapsia päiväkodissa".

Vierailija
07.04.2017 |

"Vaatetusasiassa on myös todettu yhdessä vanhempien kanssa, että kaikenlaiset printti-/kuvapaidat yms. vaatetus eriarvoistaa lapsia päiväkodissa, koska kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua hankkia lapselleen viimeisimpiä mediahahmoja esitteleviä tuotteita. Voimakkaat kuvat myös vievät ikävästi huomion pois itse lapsesta kohtaamistilanteissa ja hankaloittavat aamutoimia."

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/turkulaispaivakodissa-otetti…

Mitä mieltä?

Kommentit (330)

Vierailija
241/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kukkahattuilu viety pidemmälle kuin kukaan uskoisi.

Kohta ei varmaan lapsilleen saa edes hyviä tapoja opettaa kotona, koska se voi johtaa eriarvoistumiseen, koska kaikki eivät osaa/halua kasvattaa niin nämä kasvatetut näyttävät paremmilta ja se eriarvoistaa...

Seuraavaksi kielletään omatotitalossa asuminen ja trampan omistaminen, koska lapsi saattaa päiväkodissa niistä puhua ja jollekin tulee paha mieli, jolla ei ole samaa.

Luin vahingossa kukkavittuilu...

Vierailija
242/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sit olla jotain helvetin Marimekon viirupaitaa kaikilla, eihän siinä enää kersojakaan toisistaan erota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä että tätä kieltoa ajaa vain nämä merkkivaatemammat. Ei näytä instassa hyvältä printtipaidat mutta sitten Adelmiinajustiina kotona sanoo, että haluaa frozen-paidan. Nuo printtipaidat ovat kaikista halvimpia, ei näihin merkkituotteisiin painateta mitään paw patrol-kuvia, kun ei ne varmasti ole sitten aina muodissa, kuten mustavalkoinen raitapaita on, jolloin sillä on myös jälleenmyyntiarvoa.

Saatat hyvinkin olla oikeassa. On se kamalaa kun perheen lapsi ei osaa arvostaa sitä sikakallista, hienoa merkkiä siinä tylsässä ankeassa paidassa vaan vonkuu samanlaista supermutanttipaitaa kuin sillä Turun-Korson Kallella.

Vierailija
244/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Valitettavan moni pukee lapset oman maun mukaan tyyliin mustaa ja valkoista tai mautonta retroa. Itse annan lapsen päättää vaatteidensa värin ja kuvion kunhan vaan on säähän sopivaa😉

Vierailija
245/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan se paljon parjattu kukkahattutäti. Ei minua haittaa se, että joku haluaa paljastaa yhteiskuntaluokkansa pukemalla pikkulapset johonkin Darth Vader -paitaan. Maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä. Mutta se haittaa, että omien lasteni mielestä nuo monsteriprintit ovat suorastaan pelottavia, ja hehän niitä joutuvat katselemaan, eivät ne lapset jotka niitä käyttävät.

Eli soisin, että pysyttäisiin ainakin -S- -hahmoissa.

Vierailija
246/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapäistäminen ja asiansa sössineiden perseennuoleminen on kerta kaikkiaan mennyt tässä maassa liian pitkälle ajat sitten!

Tehkää enemmän töitä tai pitäkää saatana päänne kiinni -minähän en lasten vaatteita valkkaa teitä miellyttääkseni.

Vierailija
247/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ratkaisu kaikkeen on se että ankeutetaan kaikkien elämää. Sen sijaan että kehitettäisiin itsetuntoa ja erilaisuuden hyväksymistä.

Vierailija
248/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan se paljon parjattu kukkahattutäti. Ei minua haittaa se, että joku haluaa paljastaa yhteiskuntaluokkansa pukemalla pikkulapset johonkin Darth Vader -paitaan. Maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä. Mutta se haittaa, että omien lasteni mielestä nuo monsteriprintit ovat suorastaan pelottavia, ja hehän niitä joutuvat katselemaan, eivät ne lapset jotka niitä käyttävät.

Hyvä ihme...aikuisetko todella ajettelevat noin lokeroivasti? Toivottavasti kasvatat lapsesi edes vähän avarakatseisemmaksi. Ei (lasten)vaatteet tee kenestäkään persoonana kummempaa, eikä kyllä kerro varallisuudestakaan yhtään mitään.

Vierailija
249/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt jou yhteiskuntaluokkani, pliiz!

Lapseni ON pitänyt Darth Vader -paitaa. Emme tietääkseni ole sithejä.

Vierailija
250/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on pakko kommentoida tohon asumismuotoasiaan (päiväretket päiväkodissa), että mä en ymmärtäny koko ala-asteen aikana ketkä asui "hienoissa" taloissa ja ketkä köykäisessä vuokra-asunnossa. Tai siis tietenkin huomasin että jaa nää asuu tämmösessä ja nää tämmösessä, mutta en varmaan olisi osannut sanoa että kummat on rikkaampia kun en ikinä ajatellut sellaisia! Mun vanhemmilla oli aina hieno auto, mutta yhtä tyytyväisinä kuljettiin kaverin äidin ikivanhalla Toyotalla voimisteluharkkoihin, enkä ajatellut siitäkään mitään. Nyt vasta vanhempana olen tajunnut nämä "luokkaerot", joita jo silloin oli, mutta mun vanhemmat ei ikinä niistä puhuneet tai opettaneet. Olin kivojen tyyppien kaveri, asui ne missä tahansa. Mun vanhemmat on siis lääkäreitä ja en ikinä kuullut heidän puhuvan mun kavereiden vanhemmista tai niiden taloudellisesta tilanteesta. Onneksi mulla oli niin fiksut porukat, että antoivat minunkin pitää järkkyjä printtipaitoja ja halpoja jenkkihuiveja, vaikka äiti varsinkaan niistä ei varmaan ole tykännyt. Maailmankuva muodostuu paljon laajemmaksi kun kavereitakaan ei valikoida merkkivaateporukoista.

Vierailija
251/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihme...aikuisetko todella ajettelevat noin lokeroivasti? Toivottavasti kasvatat lapsesi edes vähän avarakatseisemmaksi. Ei (lasten)vaatteet tee kenestäkään persoonana kummempaa, eikä kyllä kerro varallisuudestakaan yhtään mitään.

Niin kuin juuri kirjoitin, maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä. Minua luokkavertailu ei kiinnosta, lapsiani ei senkään vertaa. Mutta jos paidoissa alkaa olla hahmoja, jotka eivät tuon ikäisten lasten maailmaan kuulu, se haittaa. Vähän luetun ymmärtämistaitoa, kiitos.

Vierailija
252/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti jätä nyt pois luokkapörhistely ja keskitytään itse asiaan. Kuuluuko sinun mielestäsi Darth Vader päiväkoti-ikäisten maailmaan?

Vierailija
253/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ajattelevat! Miksi muutoin maksaisivat törkyhintoja trendivaatteista lapselle? Mielenköyhyyttä, siksi aina varauksella tutustunkin merkkivaatemammaan.

Vierailija
254/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti jätä nyt pois luokkapörhistely ja keskitytään itse asiaan. Kuuluuko sinun mielestäsi Darth Vader päiväkoti-ikäisten maailmaan?

Kuuluu, tietysti. Lego Star Wars oli ainakin hetki sitten vielä tosi kova juttu lasten kesken ja kyllä soveltuu myös päiväkoti-ikäiselle.

Vierailija
255/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ajattelevat! Miksi muutoin maksaisivat törkyhintoja trendivaatteista lapselle? Mielenköyhyyttä, siksi aina varauksella tutustunkin merkkivaatemammaan.

Meinaatko, että edullista vaatetta ei pysty hankkimaan ilman susirumaa printtiä?

Vierailija
256/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu.

Paljon pahempi juttu on kun pienille lapsille pakkosyötetään satuja totena = uskontoa "pikkukirkon" muodossa.

Vierailija
257/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt  hei, äidit ja isät! Älkää antako tällaisille yltiöhumanistisille höpötyksille piiruakaan periksi. Tämä ns. tasapäistäminen on nyt mennyt yli äyräittensä. Ei kasvatuksessa tästä ole kyse, vaan siitä, että olemme erilaisia, osa on rikkaista perheistä ja osa köyhistä jne, niin vaan on. Se on vaan kestettävä ja usealla on mahdollisuus kääntää tämä suhde aikanaan toisin päin. Kasvatusta on se, että rikkaat ja köyhät, tyhmät ja lahjakkaat voivat silti toimia yhdessä. Ihminen erilaisine piirteineen on se tärkein - niin ja maailma ei koskaan ole täysin tasa-arvoinen; joku saa paremmat fyysiset lähtökohdat, joku on rikkaasta perheestä, mutta on vammainen, joku on köyhästä perheestä ja elää pitkään terveenä. Olennaista on oppia sietämään maailman epäoikeudenmukaisuuttakin. Tätä sietokykyä tulisi kehittää, eikä keinotekoisesti siloitella lapsen tietä.

Vierailija
258/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu, tietysti. Lego Star Wars oli ainakin hetki sitten vielä tosi kova juttu lasten kesken ja kyllä soveltuu myös päiväkoti-ikäiselle.

Ikävä kyllä lapsilla näkee paidassa ihan "oikeaa" Darth Vaderia, eivätkä nuo elokuvat ole todellakaan päiväkoti-ikäisille.

Olen itse pelannut kyseisiä videopelejä, enkä kyllä niilläkään antaisi päiväkoti-ikäisten lasteni räiskiä. Pikkulasten energiaa puretaan ihan toisella tavalla kuin hakkaamalla virtuaalikamaa mäsäksi.

T. Vihattu ja alapeukutettu kukkahattutäti, jonka mielestä on lasten etuoikeus on saada olla lapsia.

Vierailija
259/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu.

Paljon pahempi juttu on kun pienille lapsille pakkosyötetään satuja totena = uskontoa "pikkukirkon" muodossa.

Uskonnollisista tapahtumista voi kieltäytyä. Ja jos lapsesi kaverilla on jeesuspaita, se on itseilmaisua siinä missä Darth Vader -paitakin.

Oikeasti päiväkotivaihe on niin lyhyt, että kyllä sen verran jaksaa lukea ja puuhailla lapsensa kanssa ilman isommille lapsille suunnattua jenkkiviihdettä.

Vierailija
260/330 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa joku joskus perustelisi miksi kannattaa ostaa 90e collegejumpsuit pienelle lapselle?  Kuulisinpa edes kolme hyvää ja pätevää perustetta tuolle.

Koska mä voin ja se näyttää ja tuntuu lapsesta hyvältä. Vaikka eihän asiaa tarvitsisi kenellekään perustella.

Minusta on positiivinen asia, että lapseni on kiinnostunut vaatteista ja pukee reippaasti aamulla mieleisensä vaatteet ylleen.