Pesettekö mopit erikseen muusta pyykistä
Minulla on seitsemän Sini-tuotteen levymoppia (mikä niiden nimi nyt onkaan). Pesen ne aina joka käytön välissä. Voiko siihen koneeseen laittaa muuta mukaan? Joskus tulee sitä pölyä vähän enempi, toisinaan ei edes näy.
Kommentit (16)
Kuudessakympissä voi hyvin pestä. Ilman huuhteluaineita.
Itse en pese koska käytän lattianpesussa lamimaattipesuainetta jossa tuoksu. Se tuoksu tarttuu helposti koko koneelliseen. Mutta jos ei käytä tuoksuvaa pesuainetta lattianpesussa niin en näe ongelmaa.
Samassa koneessa moppien kanssa pyörii tiskirätit ja harsot joilla pyyhitään lasten sotkuja, sekä kylppärin lattiapyyhe ja muut vähän likaisemmat pyykit. Silloin kun oli vielä vaippapylly talossa, niin pesin vaippojen kanssa.
Hyi, en pese. Tosin en kyllä mopilla pese lattioita mutta siivousvehkeet pesen aina erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Samassa koneessa moppien kanssa pyörii tiskirätit ja harsot joilla pyyhitään lasten sotkuja, sekä kylppärin lattiapyyhe ja muut vähän likaisemmat pyykit. Silloin kun oli vielä vaippapylly talossa, niin pesin vaippojen kanssa.
Sama täällä paitsi vaipat. Ja tosiaan lämpötila vähintään se 60.
Joskus (1-3 kertaa vuodessa) saatan pestä vain pari mikrokuituluutua 90 asteessa huuhteluaineena etikkaa, ihan vain siksi että kuuma pesu tekee sille itse koneelle ihan hyvää.
Rätit aina erikseen, ei todellakaan vaatteiden tms. kanssa.
Mulla ihan tavallinen moppi. Pesen sen työvaatepyykin kanssa samassa, kun sitä kertyy perheessä, sukat ja farkut jne.
Pesen lattialiinat ja pölyrätit erikseen muusta pyykistä, paitsi joskus lakanan kanssa keittopesussa. Kuivaan käytön jälkeen ja kerrytän, yhtä en tietenkään pyykkää. Ikkunoitten pesusta sain täyden koneellisen.
Keittiössä käytettävät liotan tiskivadissa.
Pesen joko kuudessakympissä vaatteiden kanssa tai ysikympissä lakanoiden kanssa.
Parahin Hushållerska,
kiitos kysymyksestänne, mielenkiintoni heräsi kokoelmanne määrään, seitsemän moppia, mikä mahtaakaan olla hushållinne koko?
Kysymykseenne viitaten, pesen todellakin moppini erikseen, hyi sitä pölyn määrää, en halua muuhun pyykkini, tosin omistan vain yhden, enkä sitä joka käytön jälkeen pese, tomuutan vain ulkona.
Ja nimimerkkinne on vallan mainio, suosittelen rekisteröimään sen.
Minä pesen kaikki neljässäkymmenessä sekaisin
Jestas tätä uusavuttomuutta. Mopit pestään aina erikseen 90 asteessa. Siinä on siten koko pyykki täynnä pölyä ja bakteereita jos pesee vaatteiden kanssa sekaisin neljässäkympissä.
Mä yleensä tollasia keittiörättejä/moppijuttuja vähän käsin esipesen tai vähintään huuhtelen/liotan ja sit pesen 90 asteessa yleensä vessan pyyhematon ja keittiöpyyhkeiden kanssa, voi siellä joskus jotain muitakin pyyhkeitä olla mukana.
Pesen samassa pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa. En todellakaan jaksa eriksee laukkoa pyykkituvalla parin rätin takia.
Pesen samassa vaatteiden kanssa, aina kuudessakympissä.