Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulujen sanat, joita ette voi sietää?

Vierailija
06.04.2017 |

Tuli mieleen, kun kuuntelin viikon suosituksia Spotifystä. Muutamassa muuten ihan ok, biisissä on yksi tietty kohta, joka nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn.

Johnny Cashin "God's gonna cut you down" ärsyttää ihan sikana seuraava pätkä:
"Well my goodness gracious let me tell you the news"
Jotenkin tuo tyyli laulaa tuo kohta on jotenkin puistattava. En tiedä miksi.

Toinen on biisistä "Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros"

Alkaa ärsyttämään kun se mies laulaa:
"Well, holy moly me oh my
You’re the apple of my eye"

Ihan susipaskat biisit ovat asia erikseen, niistä en jaksa edes ärsyyntyä, mutta esimerkiksi näistä kohdista saan melkein fyysistä ällötystä vaikka muuten biiseistä tykkäänkin. :D

Onko muilla samanlaisia?

Kommentit (552)

Vierailija
341/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tämä ihan sikana. Siihen tiivistyy minun mielestäni kaikki muka-rationaalinen ennakointi, mitä jotkut (varsinkin) naiset luulee tekevänsä asioissa, jotka kumminkin ovat täysin tunneratkaisuja. Jo pelkkä laulun nimi on mielestäni idioottimainen.

http://lyrics.fi/anna-puu/saannot-rakkaudelle

N50

Tuossa biisissä ärsyttää se, kun muija sanelee niitä omia keksimiään sääntöjä me-muodossa. Puhukoon vaan omasta puolestaan. Jos mulle joku tulisi läykyttää, että "meillä" on nyt kuule tällaiset säännöt, niin morjens vaan!

Nimenomaan. Ja siis olen itse nainen.

276

Itse kyllä olen ymmärtänyt laulun niin, että siinä kerrotaan kielletystä rakkaudesta. Siinä kaksi ihmistä on tahoillaan parisuhteessa, mutta ovat rakastuneet toisiinsa. Siksi niitä sääntöjä tarvitaan etteivät kulissit romahda tai omat puolisot saa tietää tästä rakkaudesta...

Ämmät ne on aina luomassa jotain omia sääntöjään ja vääntämässä jutusta monimutkaista. Ketä kiinnostaa. Pannaan kun panettaa ja sitten mennään kotiin perheen luokse.

Vierailija
342/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piupali paupali kun en mä tunne teitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Erikssonin Kun katsoit minuun

Vierailija
344/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Puun koko tuotanto.

Vierailija
345/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yötä ja huomenTAAAAAA

Ehdit myöhemmin nukkuAAAAAA

Kakskytneljä tuntiAAAAAA

Toivottavat sulle onneAAAAAAAAAAAAA

Ite tykkään tuosta biisistä, mutta tää kommentti sai mut nauramaan vedet silmissä😃

346/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koskaa et muuttua saa" / "Hei älä koskaan ikinä muutu"

Eli uskallapas hakea sitä uutta opiskelu-/työpaikkaa tai vaihtaa hiustyyliä... Niin lätty lätisee.

Ei ärstytä, mutta saa hyvin surulliseksi.

Tuohon lisää:

Pysy aina pikkuveljenä ja lintuna,

Älä koskaan miehisty

En meidän taloon lisää aikuisia halua

En meidän taloon lisää aikuisia halua.

Mun veljelle kävi näin. Se kuoli. Hirvittävän surullinen toive laulajalta.

Surullinen ja tosi moniulotteinen kappale monella tapaa... tulee mieleen perhehelvetti jossa sisarukset etsivät turvaa toisistaan ja aikuisten rooli on jotain pahaa...pikkuveljestä ei haluta kasvavan miestä koska miehen malli on pelkoa herättävä

347/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelyydessään hirveimpiä sanoituksia on "Lady in Red"/Chris de Burgh, jolla on ihan biisiään täysin korostava ällötysääni tulkitessaan tätä siirappisuuden huipentumaa. Onneksi biisi on sen verran vanha ettei sitä kuule kuin vahingossa.  Säästän palstalaisia oksureaktiolta enkä laita linkkiä...

Vierailija
348/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetään päähän bandana

Koko kesän ihan rambona

Waka waka niiku Shakira

Näytä sun bandana

Bandana ban-bandana

Muistellaan viel vanhana

Bandana ban-bandana

Joka päivä bandana

Bandana ban-bandana

Muistellaan viel vanhana

Bandana ban-bandana

Joka päivä on bandana

Bandana ban-bandana

Bandana ban-bandana

Vierailija
349/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo moni biisin nimi saa aikaan reaktion "tätä en halua edes kuulla" esim.

Woppaa (Mikael Gabriel)

Yhtäccii (Profeetat)

Faijas (Arttu Lindeman)

BAE (Marcus & Martinus)

Grindaa ja Flowaa (Anna Abreu)

jne.

No mutta kiva hei, että te Cheekit, Tuiskuttelijat ja muut ostatte Intiasta Spotify soittokertoja, että olemme mekin tästä trendikkäästä paskasta tietoisia.

Vierailija
350/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, miten ihmiset inhoavat lauluja pelkästään sen oman tulkintansa takia. Anna Puun Säännöt rakkaudelle ei ole mikään vaatimuslista miehelle, vaan kertomus kielletystä suhteesta. Sillanpään Sinä ansaitset kultaa ei kyllä mitenkään viittaa väkivaltaan, vaan loukkaamiseen ylipäätään. Tämä tulkinta on siis näiden kuulijoiden omassa päässä. Ja Pikkuveli-laulu mielestäni ihan ilmiselvästi tarkoittaa sitä, että se veli pysyisi sellaisena suloisena ja herkkänä eikä kovettaisi itseään kyyniseksi ja kylmäksi aikuiseksi.

Vierailija
351/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo Carrie-biisi. Kyllä minä ainakin näen kokonaisuudessaan, että Carrie oli jatkuvasti etsimässä miehiä ja elämänkumppania ja rutisemassa jos ei ketään ollut. Joo, ei naimisiinmenosta puhunut, mutta kyllähän laulussakin viitataan baareissa notkumiseen ja kumppanin metsästämiseen.

Vierailija
352/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa biisissä on loputkin sanotukset pielessä😀mutta kyseinen kohta on aivan ällistyttävän huono!

Vierailija
353/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

".. sinun korkeissa koroissasi.." tuo LGBT-maailmaa kosiskeleva, sanoituksiltaan hirveän teennäinen Jenni Vartiaisen hitti. 

Vierailija
354/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitto miksei. Kaamea biisi. Keski-ikäinen, joka on kuin teini, äiti vaan miehistä varoittelee. Luulis, että Laura Voutilaista hävettäisi laulaa tuollainen typerä ralli!

Tuohan on sanonta, eikä lauleta omasta äidistä. Otatteko te kaikki vertauskuvat noin kirjaimellisesti?

Vierailija
355/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se Cheekin ja Jukka Pojan Jossulla on toinen. Sehän oli kesäkumibiisi, niin jotenkin surullusta että seksivalistusbiisissä viestitään, että nainen on huono, jos sillä on useampi mies kierroksessa, mutta kyllä sitä voi silti panna.

Biisissähän sanotaan jotain että Jossu oli nähty jonkun toisen miehen kanssa, ja seuraavaksi että "Jossu on villimpi tapaus, ois parempi jos se ois sulle vaan yhden illan makaus". 😑

Vierailija
356/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli uskallapas hakea sitä uutta opiskelu-/työpaikkaa tai vaihtaa hiustyyliä... Niin lätty lätisee.

Tuohon lisää:

Älä koskaan miehisty

,

Ot, mutta ei se laulaja sitä toivo, vaan se isompi sisarus, joka on pettynyt aikuisiin. Sanat ovat tosiaan surulliset.

Vierailija
357/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri Tähkän "..tulevana suvena sä olisit mun morsian.."

*yrjöää*

Vierailija
358/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenlampi, voi vtun vttu mikä veisu.

Vierailija
359/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kornein sanoitus on Yön "Laulu rakkaudelle" ja varsinkin kohta: kyllä Jenkeissäkin vaihtuu valta,kun joskus Nancy kuolla kupsahtaa...

Viitataan siis Ronald ja Nancy Reaganiin,aika pitkä aasinsilta suomalaiseen "rakkauslauluun".

Vierailija
360/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2341 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon lisää:

Älä koskaan miehisty

Surullinen ja tosi moniulotteinen kappale monella tapaa... tulee mieleen perhehelvetti jossa sisarukset etsivät turvaa toisistaan ja aikuisten rooli on jotain pahaa...pikkuveljestä ei haluta kasvavan miestä koska miehen malli on pelkoa herättävä

Biisi itsessään ei ärsytä, mutta ihmettelen tätä kohtaa:

Tiedän kyllä että undulaatit tapaavat miestenvessoissa turpiinsa saada...

Mitä sillä tarkoitetaan ja miten se liittyy biisiin?🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi