Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulujen sanat, joita ette voi sietää?

Vierailija
06.04.2017 |

Tuli mieleen, kun kuuntelin viikon suosituksia Spotifystä. Muutamassa muuten ihan ok, biisissä on yksi tietty kohta, joka nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn.

Johnny Cashin "God's gonna cut you down" ärsyttää ihan sikana seuraava pätkä:
"Well my goodness gracious let me tell you the news"
Jotenkin tuo tyyli laulaa tuo kohta on jotenkin puistattava. En tiedä miksi.

Toinen on biisistä "Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros"

Alkaa ärsyttämään kun se mies laulaa:
"Well, holy moly me oh my
You’re the apple of my eye"

Ihan susipaskat biisit ovat asia erikseen, niistä en jaksa edes ärsyyntyä, mutta esimerkiksi näistä kohdista saan melkein fyysistä ällötystä vaikka muuten biiseistä tykkäänkin. :D

Onko muilla samanlaisia?

Kommentit (552)

Vierailija
361/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uu ramsamsam...

Vierailija
362/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie kertoo käsittääkseni siitä, että ollaan kyllästyneitä omaan läheisriippuvuuteen ja siihen, ettei osata olla yksin. Ja se, kun kysytään et kelle täällä pitää maksaa, on vain ironinen viittaus siihen, että tosiasiassahan maailma toimii juuri näin, kun vain tietää ne tyypit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaapa jotkut ihmiset laulunsanoja tosissaan - ja kirjaimellisesti! Täällä puhutaan lyriikoista, joita minulle ei ole tullut mieleenkään ihmetellä. Pistän itse "älyttömät" sanoitukset taiteilijan vapauden piikkiin. Jos biisi muuten on ärsyttävä, se onkin asia erikseen.

Vierailija
364/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ärsyttää koko biisi

"Pullat pystyyn, taikina nousee

Beibi nyt leivotaan

Olen kaupungin tavoitelluin ukkomies

Heitän hiivat tosta vaan

Munaan tarttee pulia päälle

Laittaa kun ne paistetaan

Mahtava tuoksu uunista nousee

Se ilmassa haistetaan

Hei tyttö olen matkalla Alabamaan

Mennään yhdessä leipomoon

Olen matkalla Alabamaan

Kas mestarileipuri oon

Mestarileipuri oon

Jee-jee-jee

Itse pidän makeista munkeista

Tule tyttö leipomaan

Olen kaupungin tavoitelluin ukkomies

Heitän hiivat tosta vaan

Vaivaan, vaivaan taikinaa

Vain jauhot pöllähtää

Ja kuumassa uunissa aikansa muhii

Taikinamöykky tää"

Kuulin tämän biisin joskus jossain tv-mainoksessa naisen laulamana, ja ihmettelin kuulinko säkeen "olen kaupungin tavoitelluin ukkomies" ihan oikein, mutta ilmeisesti kyllä :D

Vierailija
365/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena Leevi and the Leavingsien Mitä kuuluu Marja-Leena ja Sopivasti lihava ärsyttivät. Olin aivan yllättynyt kun kuulin ettei Gösta Sundqvist käyttänyt alkoholia ollenkaan kun ensinmainitussa kappaleessa on hyvin tavoittanut sellaisen alkoholistin fiiliksen. Sopivasti lihava on jotenkin noloa kuunneltavaa esim. julkisella paikalla näin entisenä lihavana.

Vierailija
366/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Would I lie to you baby, would I lie to youuuuuu?

- uu jeeaaaaa.

Hetkinen. Mä jo alkuperäistä versiota kuunnellessani mietin, että onko toi vaan sellainen retorinen kyssäri; valehtelisinko mä sulle? No daaa, nuija. Totta kai.

Lisäksi aika moni Haloo Helsingin sanoituksista, mutta sen Rakas -biisin "rakastellaan yhtäaikaa niin kuin perhosetkin" ? Mitäköhän vittua nyt taas...

Vierailija
367/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei älä ikinä enää

yhdenkään ihmisen anna.

Sua kohdella niinkuin mä kohtelin,

loukkasin ja haavoitin sua."

Mielikuva on välittömästi sellainen, että mies toteaa naiselleen jotain tyyliin "älä anna kenenkään enää hakata sua, vaikka itsehän vedin sua kunnolla turpaan!"

Tässä tosin mies laulaa miehelle...

Ei välttämättä. Se kuka esittää ei aina merkitse sitä, että biisi on artistin omasta elämästä/näkökulmasta. Moni on vain tarinan "kertojana", vaikka tarina on jonkun muun.

Vierailija
368/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluuden highway kappaleessa eniten ärsyttää se "Ja vegaanit tappelee siitä, että kuka täällä kehtaa syödä hedelmälihaa". En ole ikinä kuullut kenenkään tappelevan hedelmälihan syömisestä ja vaikka jotkut pari hullua niin tekiskin, niin onhan toi aikamoinen yleistys. Tuntuu vaan et ratsastetaan tällä nykyään kasvavalla vegaanivihalla, et jotkut saa aatella et "öhöhöö, onpas nasevasti sanottu, just tommosia tyhmiä ne vegaanit on!". 

Vierailija
369/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dingo ja "tää hetki saa minut pian aivovaurioon".

Olet puolisoni nyt ja ylipäänsä Samuli Putron koko tuotanto

Mies jonka ympäriltä tuolit viedään ja ylipäänsä Zen Cafen koko tuotanto

Zen Café tuli kyllä ensimmäisenä mieleen tämän aiheen nähdessäni :D Tosin vielä pahempia ovat Sannin ja Anssi Kelan tuotantojen sanoitukset. Jotenkin niistä huokuu se pakotettamalla pakotettu "taiteilijan tuska" jota keinotekoisesti yritetään simuloida tekemällä arkipäiväisistä asioista suurta draamaa. 

Vierailija
370/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri Tähkän "..tulevana suvena sä olisit mun morsian.."

Minusta ihana biisi 🐥

Mä tykkään kanssa Lauri Tähkän Morsian -biisistä. Se on samalla hauska ja vähän haikea.

Ootteko kuunnellu sanoja muuten kuin kertsin kohdalta? Se lauluhan kertoo siitä, miten tyyppi on 16-vuotiaasta pitkälle aikuisikään rakastanut ja stalkannut tyttöä/ naista, jota ei koskaan saa(nut). Ja edelleen se vaan kyttää sen elämää ja haaveilee, vaikka nainen on ollut varattu jo iät ja ajat. Surullinen ja säälittävä on se biisi, kaukana hauskasta. Renkuttava musiikki vain saa sellaisen fiiliksen, että se olisi mukamas rento biisi.

Omia inhokkeja on vino pino, tässä muutama:

"Oven kiinni laitan ja katson eteiseen, naulakko sinne yksin jää" (Suurlähettiläät - Kun tänään lähden) Siis postiluukustako katsoo eteiseen, kun ovi on jo kiinni?

"Timantit on ikuisioooo, ooo-oooo oooo...." (Cheek) Vois ees yrittää lausua sanat oikein, kiitos.

"Why you gotta to be so rude, don´t you know I´m human too, why you gotta be so rude? I´m gonna marry her anyway..." (Magic - Rude) Ihan ihme biisi. Kysyy tyttären kättä ja sit aukoo koko biisin ajan, et ihan sama, mitä sanot, niin me vaik karataan naimisiin. Miksi kysyä, jos ei kuitenkaan vastaus miellytä, tai arvaa jo etukäteen, ettei kelpaa appivanhemmille. Ärsyttävä biisi kaikin puolin.

Apua, tykkään vielä tuosta Kun tänään lähden-biisistä mutta nyt en voi enää ottaa tosissani tuon postiluukkutirkistelyn takia :D :D 

Vierailija
371/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutsenlaulu. Voiko masentavampaa tarinaa olla. Sairaalloisen masentava sanoitus.

Ja Hakulisen lispaava laulutyyli, yök. Olen inhonnut biisiä aivan alusta asti. Likaiset legendat oli ihan kiva pari ensimmäistä kuuntelukertaa Nuorten Sävellahjasta tai Rockradiosta, mutta siihen se Yön hienous sitten jäikin. Suomirock ei olisi menettänyt mitään, vaikka bändi ei olisi tehnyt yhtään levyä ensimmäisen jälkeen. Päin vastoin.

Vierailija
372/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssin Kelan Levoton tyttö, jossa laulaja vinkuu naispuolisen kaverin perään, jota ei vois vähempää kiinnostaa (ainakaan tämä tyypin) kainalossa nyhjääminen. Lisäksi biisi täynnä irrallisia "tosi jänniä faktoja".

Vierailija
373/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2341 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koskaa et muuttua saa" / "Hei älä koskaan ikinä muutu"

Eli uskallapas hakea sitä uutta opiskelu-/työpaikkaa tai vaihtaa hiustyyliä... Niin lätty lätisee.

Ei ärstytä, mutta saa hyvin surulliseksi.

Tuohon lisää:

Pysy aina pikkuveljenä ja lintuna,
Älä koskaan miehisty
En meidän taloon lisää aikuisia halua
En meidän taloon lisää aikuisia halua.

Mun veljelle kävi näin. Se kuoli. Hirvittävän surullinen toive laulajalta.

Surullinen ja tosi moniulotteinen kappale monella tapaa... tulee mieleen perhehelvetti jossa sisarukset etsivät turvaa toisistaan ja aikuisten rooli on jotain pahaa...pikkuveljestä ei haluta kasvavan miestä koska miehen malli on pelkoa herättävä

Biisi itsessään ei ärsytä, mutta ihmettelen tätä kohtaa:

Tiedän kyllä että undulaatit tapaavat miestenvessoissa turpiinsa saada...

Mitä sillä tarkoitetaan ja miten se liittyy biisiin?🤔

Pysy aina lintuna. Undulaatti on lintu. Herkkä poika saa usein turpiinsa. Poika ei saa olla herkkä ja haavoittuva (lintu).

Vierailija
374/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri Tähkän "..tulevana suvena sä olisit mun morsian.."

Minusta ihana biisi 🐥

Mä tykkään kanssa Lauri Tähkän Morsian -biisistä. Se on samalla hauska ja vähän haikea.

Ootteko kuunnellu sanoja muuten kuin kertsin kohdalta? Se lauluhan kertoo siitä, miten tyyppi on 16-vuotiaasta pitkälle aikuisikään rakastanut ja stalkannut tyttöä/ naista, jota ei koskaan saa(nut). Ja edelleen se vaan kyttää sen elämää ja haaveilee, vaikka nainen on ollut varattu jo iät ja ajat. Surullinen ja säälittävä on se biisi, kaukana hauskasta. Renkuttava musiikki vain saa sellaisen fiiliksen, että se olisi mukamas rento biisi.

Omia inhokkeja on vino pino, tässä muutama:

"Oven kiinni laitan ja katson eteiseen, naulakko sinne yksin jää" (Suurlähettiläät - Kun tänään lähden) Siis postiluukustako katsoo eteiseen, kun ovi on jo kiinni?

"Timantit on ikuisioooo, ooo-oooo oooo...." (Cheek) Vois ees yrittää lausua sanat oikein, kiitos.

"Why you gotta to be so rude, don´t you know I´m human too, why you gotta be so rude? I´m gonna marry her anyway..." (Magic - Rude) Ihan ihme biisi. Kysyy tyttären kättä ja sit aukoo koko biisin ajan, et ihan sama, mitä sanot, niin me vaik karataan naimisiin. Miksi kysyä, jos ei kuitenkaan vastaus miellytä, tai arvaa jo etukäteen, ettei kelpaa appivanhemmille. Ärsyttävä biisi kaikin puolin.

Apua, tykkään vielä tuosta Kun tänään lähden-biisistä mutta nyt en voi enää ottaa tosissani tuon postiluukkutirkistelyn takia :D :D 

Miten vaikeaa on ihmisten käsittää laulun sanoja? Ihan hyvin onnistuu yhtäaikaisesti oven laittaminen kiinni ja samalla katsoa sinne eteiseen. Missään ei sanota, että sitä naulakkoa katsottaisiin vasta sen jälkeen kun ovi on jo kiinni.

Vierailija
375/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaija Koon vapaa. "En aio tuntea pelkoo vaikka pelkään et se ei oo musta kii.."

Just tuli äsken autossa radiosta tuo biisi ja aina tuo kohta ärsyttää vaikka Kaijasta muuten tykkään.

Finlandersdien se tahdon oikeesti olla sinun on ihan kauhee. Oli häätanssina miehen tädin häissä viimekesänä ja jotenkin niin korni kun muija on lähemmäs 60-vuotias eikä avioliitto ollut eka kummallekaan osapuolelle.

Vierailija
376/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten unohdin Kaija Koon Siniset tikkaat. Ihan kauhee biisi, varsinkin kohta: "teen sun surusta tikkaat, siniset tikkaat ja kiipeen niitä pitkin pois". Että mitä? Jos mulla on suru, niin mun pitää jäädä sinne kuoppaan ja sinä kiipeet niitä tikkaita huitsikkaan sieltä? Eikös sen surijan pitäis päästä niitä tikkaita kiipeemään?

Erin on ollut tuota sanoittamassa ja sen huomaa. Nää baaritiskivolinat on aina Erinin aiheena, kuten biisissä "Ei taida tietää tyttö"

"E-ei, ei taida tietää tyttö

ettei mun mies oo vapaa vielä

E-ei, ei taida tietää tyttö

ettei mun mies oo vapaa, vapaa vielä

Se ei oo vapaa, vapaa vielä

Se ei oo vapaa, vapaa vielä"

No voisko pistää vauhtia siihen eroomiseen, kun kerran tollaiset glittermuijat kiinnostaa? Ei oo vapaa vielä, mut oota viikko, niin sit se on vapaa. Biisi vois olla edes jossain määrin kiinnostava, jos se erokin tapahtuis siinä samalla.

Vierailija
377/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Pikkuveli-laulu mielestäni ihan ilmiselvästi tarkoittaa sitä, että se veli pysyisi sellaisena suloisena ja herkkänä eikä kovettaisi itseään kyyniseksi ja kylmäksi aikuiseksi.

Amen tälle. Ja tulee aina oma pikkuveli mieleen ja sydän menee sykkyrälle.

Vierailija
378/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkko Mannola - Maailman Paras Levy

Niin hyvän levyn sain, mä kullaltain. Sen soitan uudestaan mä aina vain.

Ensin on bassoa bombabombabom, Sitten on pienoa ramaramadingdang, Sitten on rumpua bamtsibamtsibam, Kaunista laulua ribbidibbidi, Oi kuinka on tuo levy verraton, se kerta kerran jälkeen paranee. Kuunnelkaapas vain bombababombabombobom. Toiset laulut siinä kalpenee. On huppu siinä sentään, ramaramaramaramramadingdang. Se suoraan hermoon hermoon riipaisee. Ensin on bassoa bombabombabom, Sitten on pienoa ramaramadingdang, Sitten on rumpua bamtsibamtsibam, Kaunista laulua ribbidibbidi, Oi kuinka on tuo levy verraton, se kerta kerran jälkeen paranee. Nyt on kohta tää gydigydigydigydigydigydishyy, Voiko olla mitää herkempää, Ja sanat laulun viimein rikkidikkiditiditididittii, muut laulut toiseks jää. Ensin on bassoa bombabombabom, Sitten on pienoa ramaramadingdang, Sitten on rumpua bamtsibamtsibam, Kaunista laulua ribbidibbidi, Voi kuinka on tuo levy verraton, se kertakerran jälkeen paranee, bamtsibamtsibam, ramaramadingdang, bamtsibamtsibam, ribbidibbidi, bamtsibamtsibam, ramaramadingdang, bamtsibamtsibam, ribbidibbidi, bamtsibamtsibam, ramaramadingdang, bamtsibamtsibam,

Mielipuolinen :D

Vierailija
379/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna Erikssonin Kun katsoit minuun

Tämä jumalauta tämä se on. Kuinka monta herkkää sielua on joutunut suljetulle osastolle tämän monotonisen horinan takia?!

Vierailija
380/552 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

okeiokeiokei kirjoitti:

Vedetään päähän bandana

Koko kesän ihan rambona

Waka waka niiku Shakira

Näytä sun bandana

Bandana ban-bandana

Muistellaan viel vanhana

Bandana ban-bandana