Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laulujen sanat, joita ette voi sietää?

Vierailija
06.04.2017 |

Tuli mieleen, kun kuuntelin viikon suosituksia Spotifystä. Muutamassa muuten ihan ok, biisissä on yksi tietty kohta, joka nostaa joka kerta niskakarvat pystyyn.

Johnny Cashin "God's gonna cut you down" ärsyttää ihan sikana seuraava pätkä:
"Well my goodness gracious let me tell you the news"
Jotenkin tuo tyyli laulaa tuo kohta on jotenkin puistattava. En tiedä miksi.

Toinen on biisistä "Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros"

Alkaa ärsyttämään kun se mies laulaa:
"Well, holy moly me oh my
You’re the apple of my eye"

Ihan susipaskat biisit ovat asia erikseen, niistä en jaksa edes ärsyyntyä, mutta esimerkiksi näistä kohdista saan melkein fyysistä ällötystä vaikka muuten biiseistä tykkäänkin. :D

Onko muilla samanlaisia?

Kommentit (552)

Vierailija
321/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni, cheek ja muu vastaava paska ärsyttää. En pysty kuuntelemaan sekuntiakaan. Ihan hirveetä paskaa!

Vierailija
322/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valtavirtasonta,Ellinoorat ym täydellinen kura, joka on tehty tyhmälle valtaosalle, joiden aivotoiminta ei näy olevan kovin monimutkaista, jos sellaisesta musasta pitää. Niin oksettaa kaikki kliseinen ja tyhjäpäille tehty musiikki, jolla ei ole minkäänlaista taiteellista arvoa!

Eihän noita isoimpia radiokanavia kestä kuunnella, aivan törkeetä kuraa sieltä tulee.

Hyviä ja ajattelevia sanoittajia onneksi Suomesta löytyy, kute esimerkiksi Kauko Röyhkä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudemmista biiseistä ärsyttää mm. Nopsajalan Lupaan olla sun, Ellinooran Carrie ja se hippibiisi missä lauletaan siitä "mitä puput tekee". Lähes kaikki räpit sekä Kaija Koon renkutukset.

Vierailija
324/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhani Markolalla? oli puhelubiisi jonkun lapsen kanssa, eroruikutusta? Myös tämä beibi sä oot eläin...esittäjää en tiedä. Anna Abreun tuotanto. Yö!!!!

Vierailija
325/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egotripin "Hei älä koskaan ikinä muutu, pysy aina tuollaisena kuin nyt oot. Hei älä koskaan ikinä muutu. Kun täällä on jo liikaa sellaisia, jotka tekevät niin."

Niin, anteeksi, miksi ihminen ei saisi muuttua? Miksi pitää pysyä aina sellaisena kuin on juuri nyt? Elämä muuttaa ihmistä ja se on hitto vie luonnollista.

Vierailija
326/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuljin herrojen kanssa pellon laitaa, joo, joo ja kuljin pellon laitaa, joo ja kuljin pellon laitaa.

Ja hieman vatsassa potkia jo taitaa, joo joo ja potkia jo taitaa, joo ja potkia jo taitaa.

Carola Herrojen kanssa pellon laidassa

Hehe, minusta tuo taas on nerokas kuvaus naisten kauhesta asemasta agraariyhteiskunnassa. Piikoja pantiin surutta - osin pakolla - raskaaksi, ja kun he saivat lapsen, kohtalo oli karu.

276

Koulutus ja ehkäisy se vasta toi muutoksen tuohon, oli asuinpaikka sitten maaseutu tai kaupunki.

Vierailija
327/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat kädet yhteen hakkaa

Tahdon löytää aidon sykkeen

Mustan junan vauhtiin lykkään

Tahdon mennä mustaan yöhön

En puuvillapellon tylsään työhön

Huuliharppuni joku noutaa

Päivän murheet jo pois joutaa

Kuutamolla laulu kulkee

Etelän yö mut syliin sulkee

ME HALUTAAN OLLA NEEKEREITÄ

Pidetään salaa kekkereitä

Kake Singers - Me halutaan olla neekereitä

Aika kun sai sanoa n -sanan. Eppu Normaalilla on myös 80-l n-sanan sisältävä kappale.

Ei nyt ärsytä ärsytymielessä, mutta nolostuttaa - myötähäpeää. Näin se poliittinen korrektius on minunkin arvomaailmani muuuttanut.  N...pusu karkki sanana oli ok 70-luvulla.

Vierailija
328/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän täytyy keksiä säännöt rakkaudelle, emme saa haluta toisiamme, hiljentää risteyksiin ajoissa,.... Wtf oikeesti?

Koko biisi on niin tekemällä tehty että oikein hävettää. Ja radiokanava vaihtuu saman tien, kun tuo jollotus tulee.

Vierailija
329/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Valonpisaroita-biisi. Tuota sanaa hoetaan siinä liikaa.

Tulee fiilis, että biisin tekijä on vain mielestään keksinyt hienon sanan.

Vierailija
330/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan Marvin Gayen kappaletta Sexual healing. Sanoja ällöttävämpää on se uikutus ja ulina. Ihme vonkaamista.

Vierailija
331/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Pussycat Dolls, Don't cha

Don't cha wish your girlfriend was hot like me?

Don't cha wish your girlfriend was a freak like me?

Don't cha?

Don't cha?

Don't cha wish your girlfriend was raw like me?

Don't cha wish your girlfriend was fun like me?

Don't cha?

Don't cha?

Sama Avril Lavignen Girlfriend -biisin kanssa:

Hey! Hey! You! You!

I don’t like your girlfriend!

No way! No way!

I think you need a new one

Hey! Hey! You! You!

I could be your girlfriend

Hey! Hey! You! You!

I know that you like me

No way! No way!

You know it’s not a secret

Hey! Hey! You! You!

I want to be your girlfriend

Vierailija
332/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja toinen on se yks käsittämättömän ylimielisellä äänellä laulettu tyttö sinä olet meritähti. Yrrrrrgh! 🤢

Vierailija
333/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkko Mannola - Maailman Paras Levy

Niin hyvän levyn sain, mä kullaltain. Sen soitan uudestaan mä aina vain.

Ensin on bassoa bombabombabom, Sitten on pienoa ramaramadingdang, Sitten on rumpua bamtsibamtsibam, Kaunista laulua ribbidibbidi, Oi kuinka on tuo levy verraton, se kerta kerran jälkeen paranee. Kuunnelkaapas vain bombababombabombobom. Toiset laulut siinä kalpenee. On huppu siinä sentään, ramaramaramaramramadingdang. Se suoraan hermoon hermoon riipaisee. Ensin on bassoa bombabombabom, Sitten on pienoa ramaramadingdang, Sitten on rumpua bamtsibamtsibam, Kaunista laulua ribbidibbidi, Oi kuinka on tuo levy verraton, se kerta kerran jälkeen paranee. Nyt on kohta tää gydigydigydigydigydigydishyy, Voiko olla mitää herkempää, Ja sanat laulun viimein rikkidikkiditiditididittii, muut laulut toiseks jää. Ensin on bassoa bombabombabom, Sitten on pienoa ramaramadingdang, Sitten on rumpua bamtsibamtsibam, Kaunista laulua ribbidibbidi, Voi kuinka on tuo levy verraton, se kertakerran jälkeen paranee, bamtsibamtsibam, ramaramadingdang, bamtsibamtsibam, ribbidibbidi, bamtsibamtsibam, ramaramadingdang, bamtsibamtsibam, ribbidibbidi, bamtsibamtsibam, ramaramadingdang, bamtsibamtsibam,

Ai kauheeta, kuolen nauruun. Tuo kun vielä esitetään sellaisella Hei olen suomalainen viiskytluvulta ja lantioni on valettu betoniin pökkelöksi tyylillä.. ja kaikki tuon ajan "hurjat rockenroll biisit" kun on imetty kaikki, ihan kaikki energia ja munat biisistä ja tehty siitä sellainen italialais-suomalainen humppa jota siveästi esitetään niin, että vähän toinen kengänkärki, käsi ja otsakiehkura vispaa.

Vierailija
334/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jannan anna mä puhallan

kun kerran suomisanoittajat matkii englanninkielisiä biisejä niin pitäiskö tämäkin ymmärtää.. siis puhaltamisena. YÄK!

Vierailija
335/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laura Voutilaisen biisi, jossa lauletaan kertosäkeistössä "No hitto miks ei!" Ärsyttää se kertosäkeen jankkaus. Olisin ymmärtänyt, jos kyseinen lause olisi ollut jossakin muussa laulun kohdassa, mutta en jaksa kuunnella kertosäkeessä kyseistä lausetta.

Tähän aikaan yöstä mun pitäis olla kotona jo

kissal ei oo ruokaa tunnin päästä nousee aurinko

kaikesta huolimatta tänne jään, koska mä näin sut

eikä epäselvää oo kenellekään, että sä näit mut

Eläinrääkkäystä :(

Meni boikottiin suatana!

Vierailija
336/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se kimakalla pikkutyttöäänellä "rajusti" huudahtama että mitähän vittua.

Tekee mieli huutaa deathmetal äänellä takaisin, että juu niin MITÄHÄN sinäkin siellä levytysstudiossa teit ja tuhlasit aikaasi

Vierailija
337/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri Tähkän "..tulevana suvena sä olisit mun morsian.."

En tiedä miksi, mutta tykkään tästä tosi paljon vaikken suomalaista musiikkia yleensä kuuntelekaan. Ihan ihokarvat nousee pystyyn.

Vierailija
338/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"You say it best when you say nothing at all." Ymmärrän laulun hempeän idean, mutta mulle on tullut tästä säkeestä aina jotenkin vähättelevä mielikuva. Olisi aika ikävää olla parisuhteessa miehen kanssa, jonka mielestä vaikenen paremmin kuin puhun!

Vierailija
339/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tämä ihan sikana. Siihen tiivistyy minun mielestäni kaikki muka-rationaalinen ennakointi, mitä jotkut (varsinkin) naiset luulee tekevänsä asioissa, jotka kumminkin ovat täysin tunneratkaisuja. Jo pelkkä laulun nimi on mielestäni idioottimainen.

http://lyrics.fi/anna-puu/saannot-rakkaudelle

N50

Tuossa biisissä ärsyttää se, kun muija sanelee niitä omia keksimiään sääntöjä me-muodossa. Puhukoon vaan omasta puolestaan. Jos mulle joku tulisi läykyttää, että "meillä" on nyt kuule tällaiset säännöt, niin morjens vaan!

Nimenomaan. Ja siis olen itse nainen.

276

Itse kyllä olen ymmärtänyt laulun niin, että siinä kerrotaan kielletystä rakkaudesta. Siinä kaksi ihmistä on tahoillaan parisuhteessa, mutta ovat rakastuneet toisiinsa. Siksi niitä sääntöjä tarvitaan etteivät kulissit romahda tai omat puolisot saa tietää tästä rakkaudesta...

Vierailija
340/552 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto miksei. Kaamea biisi. Keski-ikäinen, joka on kuin teini, äiti vaan miehistä varoittelee. Luulis, että Laura Voutilaista hävettäisi laulaa tuollainen typerä ralli!