Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riina-Maija Palander avautuu jälleen työttömyydestään ja rahanpuutteestaan

asdqde
06.04.2017 |

http://www.iltalehti.fi/viihde/201704062200098040_vi.shtml

Mimmi dissaa edeltävää elämäänsä, ihan turhia oli ne kotiäitivuodet :D Nytkö tälle tulee vasta mieleen että elämä on tosiaan valintoja. Valintoja voi tehdä myös säästämällä rahaa, perhe ei tarvitse kolmea kotia vuosien ajan, useita hevosia ym, ym, Ilmeisesti nyt tämä 'korkeakoulutettu' luuli, että voi pelkällä nimellään saada heti hyvin palkattuja huippuhommia. Nyt asuu Torniossa, ei ehkä helpoin paikka löytää työtä, mitä nää ihmiset oikein ajattelee ?? Mutta tämä lähti ilmeisesti Kallen matkaan alun perin sillä ajatuksella että miehen varoin voi hevosharrastaa koko loppuelämänsä, eikä tarvi töitä ajatella . Äärimmäisen naiivia ja lyhytkatseista. Arvelen ettei näillä valittavilla lehtijutuilla irtoa yhtään parempia työtilaisuuksia.

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama tilanne kuin Riinalla. Olen 13v ollut kotiäitinä ja nyt en työllisty millään. En kadu kotiäitivuosia, oli ihanaa aikaa, mutta kuitenkin välillä tulee mieleen, että mitä jos olisin valinnut toisin. Olen opiskellut uuden ammatinkin nyt, mutta silti ne kotona vietetyt vuodet tuntuu leimaavan pahasti.

Ja vaikka koskaan en pyydä mieheltä rahaa omiin ostoksiin, niin silti se on rasittavaa siirrellä sieltä miehen tililtä, kun lähtee ostamaan lapsille vaatteita tai ruokaa. Olisi ihana viimeinkin olla itsenäinen rahallisestikin.

Mutta minullakin särähti korvaan tuo, että Kalle on saanut käyttäytyä miten haluaa. Mun mies ei ole koskaan käyttänyt rahattomuuttani lyömaseena. Kotiäitiys oli meidän molempien valinta ja mies on ollut kiitollinen, kun arki on ollut vain helpompaa näin. Ei ole ollut sitä päiväkotirumbaa, eikä ole tarvinnut olla töistä pois sairastelujen takia ja aina on lämmin ruoka töiden jälkeen valmiina jne. jne. Miehellä on ollut helppoa. Toivottavasti Kallekin osaa arvostaa ja olla kiitollinen.

Siis sanoitko tarkoititko sinun rahattomuuttasi? Etkä vain tulottomuuttasi?

Älä nyt vain sano, että olet 13 vuotta helpottanut miehesi elämää hyvin paljon ja mahdollistanut hänen tienaamisensa ja vastapalveluksena sinä saat vain kiitokset?

Ymmärrätkö, että ne miehen tienaamat rahat ovat yhteisiä, jos toinen on kotona ilman tuloja? Kuulostaa ihan siltä, että mies olisi muka tienannut koko ajan vain itselleen.

Vierailija
42/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minullakin särähti korvaan tuo, että Kalle on saanut käyttäytyä miten haluaa. Mun mies ei ole koskaan käyttänyt rahattomuuttani lyömaseena. Kotiäitiys oli meidän molempien valinta ja mies on ollut kiitollinen, kun arki on ollut vain helpompaa näin. Ei ole ollut sitä päiväkotirumbaa, eikä ole tarvinnut olla töistä pois sairastelujen takia ja aina on lämmin ruoka töiden jälkeen valmiina jne. jne. Miehellä on ollut helppoa. Toivottavasti Kallekin osaa arvostaa ja olla kiitollinen.

Ei sitä rahattomuutta saakaan käyttää lyömäaseena. Mutta särähti korvaan tuokin, että "miehellä on ollut helppoa". Joo, siinä mielessä, että kodinhoitoon ei ole ilmeisesti tarvinnut kovin paljon osallistua, mutta muistetaan nyt, että mies on käynyt töissä ja tuonut rahat kotiin. Onko se kotona olevan mielestä "helppoa"? 

Toivottavasti kumpikin osaa arvostaa toisen panosta ja olla kiitollinen.

On tämä mun  mielestä siinä mielessä ollut helppoa, että minun ei ole tarvinnut lasten ja kodin hoidon lisäksi vielä töitäkin ajatella. Ei ole tarvinnut koskaan lähteä valvotun yön jälkeen väsyneenä töihin. Että kummatkin ollaan miehen kanssa voitettu. Tosin mä nyt vähän oman tulevaisuuteni kustannuksella, mutta niin kuin sanoin, en kuitenkaan kadu ja oma valinta. Turha siitä on tässä vaiheessa enää edes ruikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama tilanne kuin Riinalla. Olen 13v ollut kotiäitinä ja nyt en työllisty millään. En kadu kotiäitivuosia, oli ihanaa aikaa, mutta kuitenkin välillä tulee mieleen, että mitä jos olisin valinnut toisin. Olen opiskellut uuden ammatinkin nyt, mutta silti ne kotona vietetyt vuodet tuntuu leimaavan pahasti.

Ja vaikka koskaan en pyydä mieheltä rahaa omiin ostoksiin, niin silti se on rasittavaa siirrellä sieltä miehen tililtä, kun lähtee ostamaan lapsille vaatteita tai ruokaa. Olisi ihana viimeinkin olla itsenäinen rahallisestikin.

Siis sanoitko tarkoititko sinun rahattomuuttasi? Etkä vain tulottomuuttasi?

Älä nyt vain sano, että olet 13 vuotta helpottanut miehesi elämää hyvin paljon ja mahdollistanut hänen tienaamisensa ja vastapalveluksena sinä saat vain kiitokset?

Tulottomuuttaa joo. Yhteiset ne rahat on aina olleet, mutta en mä niitä rahoja kuitenkaan ole koskaan itseeni "uskaltanut" käyttää miten lystää. En samalla tavalla kuin jos ne olisi minun tienaamiani.

Vierailija
44/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä kannattaa oikeasti ottaa opiksi. Älkää ikinä luopuko omista tuloista ja pankkitilistä. Vaikka hetkellisesti työnteko ei päivähoitomaksujen vuoksi kannattaisi, niin kotiäitivuodet todennäköisesti syövät ansaintapotentiaalia eli esim. neljän vuoden päästä tienaa enemmän ja on enemmän työkokemusta, jos on ollut töissä eikä kotona, vaikka kotiäidit ja -isät toki tekevät tärkeää työtä, kun ovat kotona lasten kanssa. Se vaan voi olla karhunpalvelus itselle.

Sit jättäisin lapset tekemättä kokonaan, jos ura olis noin tärkeä eikä mies osallistuis ja hoitais omaa osaansa.

En kyllä tarkoittanut, että ura menisi jotenkin perheen edelle vaan sitä, että ottaa erittäin suuren riskin, jos jättäytyy vuosikausiksi kotiin. En nyt tarkoita tässä jotain äitiyslomaa tai vuoden tai parin hoitovapaata, kun on työpaikka olemassa. Riina on ollut jotain 10 vuotta kotona. Miten nämä työelämästä jättäytyneet kotiäidit tekevät, jos mies a) kuolee b) jättää c) tulee työkyvyttömäksi? Joo on olemassa leskeneläkkeet ja työkyvyttömyyseläkkeet, mutta eivät ne kyllä yksinään riitä perheen elättämiseen. Voi sen työn ja perheen yhdistääkin.

suomessa elää jokainen yh oikein mukavasti valtion tuilla.

Vierailija
45/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riina-Maijalla on korkeakoulututkinto, ja hän on opiskellut kauppatieteitä Norjassa, Australiassa, Virossa, Ranskassa ja Suomessa. Hänellä on myös esimieskokemusta kansainvälisistä tehtävistä." (lähde: Iltalehti)

Linkedinissä ei ole mainittu koulutusta. Mutta hän on ollut Vice President Manor Propetiesillä Virossa... Olisi mielenkiintoista tietää mistä yliopistosta (vai AMK:sta, kun puhutaan korkeakoulututkinnosta?) BBA:n paperit on saatu. Vai onko niitä saatu ollenkaan?

Vice President, Manor Propeties  = Kallen Ontikan kartano Virossa = kankkulan kaivo.

Vierailija
46/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa työvaatteisiin mutta on ollut varaa pitää hevosia ja useampaa luksuskotia? Voi järki älä jätä! Taitaa puuttua työhaluja eikä vaatteita.

Vierailija
47/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmiin sattui kohta jossa kertoi että Kalle on voinut käyttäytyä kuinka vaan kun tietää että hän ei pysty lähtemään koska  tilin saldo on 0.

Varsin miellyttävä mies tämä Kalle =(

Kiinnitin huomion samaan.

Huonosti on Kalle kohdellut vaimoaan, joka uhrasi oman uransa ja oman taloutensa miehen uran takia. Ei mikään ihme että itsetuto kärsii ja nyt joutuu todistelemaan ihmisarvoaan.

Itse olen tehnyt samanlaisen reissun, mutta ilman avioehtoa enkä ole joutunut mieheltä koskaan rahaa pyytämään (sain käyttöoikeuden miehen tilille) ja mies on maksanut minulle eläkevakuutusta.

Silti alkoi jossain vaiheessa ottamaan itsetunnon päälle. Siitäkin huolimatta että sain ihan hyvän oman alan työpaikan sitten kun palasin työelämään.

Vierailija
48/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tämä rouva Palander tekee itsestään aivan pellen, kun kertoo julkisuudessa kaikki perheen ongelmat. Itse hän on tiensä valinnut, kun Kallen mukaan lähti, joten ihan turha nyt on itkeä kaikkea menetettyä elämää. Todella katkera nainen! Ajatelkaa, miten tuollainen vaikuttaa lapsiin! He saattavat kokea, että ovat epätoivottuja ja jopa osasyyllisiä äidin pahaan oloon. Riina-Maijahan on aiemmin kertonut, ettei ole mikään lapsirakas. Kun hän julistaa olevansa niin helv...n fiksu ja filmaattinen, niin miksi sitten hankki lapsia, kun ei niistä pidä!!! Oksettaa tuo nainen! Oli erittäin koomista myös, kun Riina-Maija korosti kauneuttaan ja hyvää kroppaansa useasti "Riemuloma Palandereilla"-ohjelmassa. Kyllä noita huomattavasti kauniimpia naisia on nähty kuin tuo kalsea, kippuranokkainen luuranko! Ja, se tärkein, eli sisäinen kauneus puuttuu tuolta naiselta täysin. En yhtään ihmettele, ettei hänelle löydy töitä. Kuka haluaisi palkata noin vaikean, katkeran ja itsestään liikoja luulevan ihmisen? En ainakaan minä! Luulen, että Riina-Maija elää jossain omissa harhamaailmoissaan ja kuvittelee olevansa rikas ja maailman kaunein hienostorouva. Hänen puhetyylinsäkin on sellainen epäaito, kuten koko ihminen. On tainnut "jänkhän tytölle" nousta pissa päähän jossain vaiheessa ja nyt on vaikeaa laskeutua takaisin tavisten maailmaan. Itse asiassa ihmettelen, miten Kalle jaksaa katsella tuollaista! Vaikka en Kalleakaan minään älykkyyden ja mukavuuden perikuvana pidä, niin on hän sentään urheilusuorituksillaan osoittanut pärjäävänsä jossain, toisin kuin valittaja-vaimonsa! Ja, vielä on pakko kommentoida tuota Riina-Maijan toteamusta, että hän on kaikkia niitä karaokebaarissa laulavia pukumiehiä älykkäämpi... Jos näin olisi, niin ei hän ikinä tuollaista suustaan päästelisi! Joku voisi heittää tuollaista huumorilla, mutta valitettavasti rouva Palander kyllä taitaa olla ihan tosissaan sitä mieltä. Huh huh, mikä nainen!

Vierailija
49/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä kannattaa oikeasti ottaa opiksi. Älkää ikinä luopuko omista tuloista ja pankkitilistä. Vaikka hetkellisesti työnteko ei päivähoitomaksujen vuoksi kannattaisi, niin kotiäitivuodet todennäköisesti syövät ansaintapotentiaalia eli esim. neljän vuoden päästä tienaa enemmän ja on enemmän työkokemusta, jos on ollut töissä eikä kotona, vaikka kotiäidit ja -isät toki tekevät tärkeää työtä, kun ovat kotona lasten kanssa. Se vaan voi olla karhunpalvelus itselle.

Sit jättäisin lapset tekemättä kokonaan, jos ura olis noin tärkeä eikä mies osallistuis ja hoitais omaa osaansa.

En kyllä tarkoittanut, että ura menisi jotenkin perheen edelle vaan sitä, että ottaa erittäin suuren riskin, jos jättäytyy vuosikausiksi kotiin. En nyt tarkoita tässä jotain äitiyslomaa tai vuoden tai parin hoitovapaata, kun on työpaikka olemassa. Riina on ollut jotain 10 vuotta kotona. Miten nämä työelämästä jättäytyneet kotiäidit tekevät, jos mies a) kuolee b) jättää c) tulee työkyvyttömäksi? Joo on olemassa leskeneläkkeet ja työkyvyttömyyseläkkeet, mutta eivät ne kyllä yksinään riitä perheen elättämiseen. Voi sen työn ja perheen yhdistääkin.

suomessa elää jokainen yh oikein mukavasti valtion tuilla.

En kyllä itse aio rakentaa omaa toimeentuloani ihan vaan valtion hyväntahtoisuuden varaan. Voi olla, että joskus joudun tilanteeseen, jossa joudun siihen turvautumaan, mutta en ala siihen tietoisesti pyrkiä. Tuet pitäisi olla äärimmäisessä hädässä oleville ja sen pitäisi olla tilapäistä.

Vierailija
50/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on puolisoa ja lapsia kohtaan  elatusvelvollisuus.  

Vierailija
51/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet kirjoittaa mikä myy! Riina pääsee kielitaidollaan ja ulkoisella habituksellaan duuniin. Uskokaa vaan. Varsinkin matkailualalla on hänelle tarjottavaa. Meistä jokainen olisi vähän revitellyt ja luxus maistunut Kallen kelkassa kultavuosina. Kaikkea parasta Riina sinulle, ihan hyvä vaan kun ett muistuta perusmammaa. Back to bisnes, muista ryhti ja valloittava hymy!

Vierailija
52/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kotona oli? Eikö hän ollutkaan yrittäjä?

Vierailija
53/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Riina voisi alkaa pitämään blogia? Pientä lisätienestiä.

Vierailija
54/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tuossa jutussa että keskustelussa mainitaan useampaan kertaan, että R-M on "korkeasti koulutettu". Mikä koulutus hänellä sitten on? Googlailin jopa "riina-maija palander koulutus", mutta ainakaan kahdessa ensimmäisessä hakutuloksessa tätä tietoa ei ollut.

Vierailija
55/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on puolisoa ja lapsia kohtaan  elatusvelvollisuus.  

Kallehan on nimenomaan lapsensa ja vaimonsa elättänyt.

Vierailija
56/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko vaan itseesi kirjoitti:

Lehdet kirjoittaa mikä myy! Riina pääsee kielitaidollaan ja ulkoisella habituksellaan duuniin. Uskokaa vaan. Varsinkin matkailualalla on hänelle tarjottavaa. Meistä jokainen olisi vähän revitellyt ja luxus maistunut Kallen kelkassa kultavuosina. Kaikkea parasta Riina sinulle, ihan hyvä vaan kun ett muistuta perusmammaa. Back to bisnes, muista ryhti ja valloittava hymy!

Niin ja kyllä minäkin Kallen pöksyissä, kuuluisana ja menestyvänä urheilijana olisin vähän revitellyt ja käynyt vieraissa. Ei se Riina-Maija nyt niin sexy ole, etteikö vierasta olisi mieli välillä tehnyt.

Vierailija
57/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako peruspäivärahaa nykyisin 700€?

Lapsikorotukset. Tai sitten tuo on brutto.

Vierailija
58/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole _puolisoa_ kohtaan elatusvelvollisuutta. Onneksi.

Vierailija
59/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munanpuute on monien sinkkunaisten ongelma.

Sinkkumies

Vierailija
60/167 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole _puolisoa_ kohtaan elatusvelvollisuutta. Onneksi.

Tietääkseni kyllä on jos naimisissa ollaan.