Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jostain kortisonipiikistä voi muka saada 2pv sairaslomaa?

Vierailija
05.04.2017 |

Taas työkaveri saikuttaa. Haki piikin olkapäähän ja nappas paripäivää saikkua. Miten jostain pikku piikistä voi saada niin paljon? Varmaan taas valittanu ummet ja lammet siellä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrää lääkäri aina sairaslomaa, kun pistetään mikä tahansa injektio mihin tahansa niveleen. Niveltä kun ei saisi pistoksen jälkeen rasittaa. 

t. Nivelreumaatikko

Vierailija
2/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta. Mullekin tökättiin just kortisonipiikki olkapäähän ja lähete fyssarille, ei saikkua yhtään. En tosin sitä pyytänytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanos muuta. Mullekin tökättiin just kortisonipiikki olkapäähän ja lähete fyssarille, ei saikkua yhtään. En tosin sitä pyytänytkään.

Millä lääkärillä täytyy saikku erikseen pyytää? Meidän työlääkärit on sen verran koulutettuja, että osaavat ihan itse päättää annetaanko potilaalle sairaslomaa.

Vierailija
4/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just jättävät muut pulaan saikuttelulla kunnes yyteet

Vierailija
5/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka pahasti tulehtunut limapussi nivelessä, niin se on pari päivää entistä kipeämpi, ennen kuin alkaa se kipu helpottaa. Ja tosiaan ei saisi kovasti rasittaa eli riippuu työstä tietenkin.

Vierailija
6/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lääkärillä täytyy saikku erikseen pyytää? Meidän työlääkärit on sen verran koulutettuja, että osaavat ihan itse päättää annetaanko potilaalle sairaslomaa.

Mikä on työlääkäri? Kyllä sitä saikkua tippuu ihan eri tavalla, jos valittaa joka kolotusta ja on muka täysin työkyvytön ja lamaantunut versus ettei valita mitään mistään.

Vierailija
7/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrää lääkäri aina sairaslomaa, kun pistetään mikä tahansa injektio mihin tahansa niveleen. Niveltä kun ei saisi pistoksen jälkeen rasittaa. 

t. Nivelreumaatikko

Nivelreuma onkin nyt vähän eri kuin tollasen perusterveen elämäntapasaikuttelijan laiskuus.

Ap

Vierailija
8/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan lääkäristä ja varmasti myös työtehtävistä. Osa on sitä mieltä että aina pistoksen jälkeen päivä tai pari saikkua, osa kysyy potilaalta omia tuntoja (jos pistetty ennenkin) ja osa jättää kirjoittamatta olettaen että potilas hakee saikkua sitten jos siltä tuntuu. 

Vierailija
9/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle koskaan pistetty niveleen mitään? Se on pari päivää todella kipeä ja valvottaa kyllä yöllä. Kylmäpussit on elinehto. Silloin kun minulle pistetään alakropan niveliin, olen pyörätuolissa tai liikun kepeillä.

Vierailija
10/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoipa vaikka olla että se olkapää oli muutenkin kipeä/ei toimintakunnossa. Mulla ainakin kortisonin laitto koski vielä jonkin verran alkup. kipua enemmän ja määrättiin loppupäivä saikkua. Eikä saanut rasittaa kättä. Kyseessä tosin eri nivel kuin olkapää.

Ps hirveä kyylä olet

Vierailija
11/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sen saikun syy on kortisonipiikki, luultavammin saikku kirjoitettiin samasta syystä kuin sai piikinkin :)

Vierailija
12/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomio, että sairaudestakin joku voi olla kateellinen.

Pistoksen jälkeen kortisonin hakeutuminen sille ajateltuun kohtaan kehossa ja vaikutuksen alkaminen kestää pari päivää. Niveltä tai lihasta ei saisi rasittaa ja varsinkin alaraajoja hoidettaessa, makuuasento olisi paras asento, mikäli halutaan hyötyä hoidosta.

Vierailija
13/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Nivelreumaatikko

Nivelreuma onkin nyt vähän eri kuin tollasen perusterveen elämäntapasaikuttelijan laiskuus.

Ap

Mistä sä tiedät, onko hän perusterve vai ei? Ei mullakaan lue otsassa, että olen sairastanut nivelreumaa jo 21 vuotta. Eikä se, että mulla on tuon lisäksi toisessa polvessa jo vaikea nivelrikko ja toisessa keskivaikea. 

Vierailija
14/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on joku siivooja. Raskas työ.

Vierailija
15/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut saa kortisonipiikistä sairaslomaa ja toiset ei? Olen ymmärtänyt että siitä tulee automaattisesti pari päivää lepoa.

Vierailija
16/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset saa eläkepaperit. 

Vierailija
17/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut saa kortisonipiikistä sairaslomaa ja toiset ei? Olen ymmärtänyt että siitä tulee automaattisesti pari päivää lepoa.

Riippuu työstä ja siitä, mihin injektio laitetaan. Jos laitetaan niveleen, tulee yleensä sairaslomaakin. Varsinkin, jos samalla on poistettu niveleestä tulehdusnestettä. Jos taas esim bursiitin vuoksi bursaan, niin ei välttämättä aina tule. 

Vierailija
18/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä ja siitä, mihin injektio laitetaan. Jos laitetaan niveleen, tulee yleensä sairaslomaakin. Varsinkin, jos samalla on poistettu niveleestä tulehdusnestettä. Jos taas esim bursiitin vuoksi bursaan, niin ei välttämättä aina tule. 

Ja lisään vielä, että riippuu myös siitä, miten paljon niveltä on pitänyt neulalla ronkkia ennenkuin lääkäri on löytänyt oikean kohdan. Mulla ei enää kukaan lääkäri laita olkaniveleen ilman ultraääniohjausta, polveenkin enää vain yksi ortopedi laittaa ilman ultraa.

Vierailija
19/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisen vähän kipua pitää sietää eikä heti juosta tohtorille valittamaan pientä kolotusta. Piikki nyt ei satu yhtään. Ei ihme et yhteiskunta ym menee persiilleen kun näin pienistä valitetaan

Vierailija
20/74 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, mullakin nivelreuma ja usein laitetaan piikkejä, sairauslomaa on vain se pistospäivä, ei koskaan sen enempää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi