Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jostain kortisonipiikistä voi muka saada 2pv sairaslomaa?

Vierailija
05.04.2017 |

Taas työkaveri saikuttaa. Haki piikin olkapäähän ja nappas paripäivää saikkua. Miten jostain pikku piikistä voi saada niin paljon? Varmaan taas valittanu ummet ja lammet siellä.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrää lääkäri aina sairaslomaa, kun pistetään mikä tahansa injektio mihin tahansa niveleen. Niveltä kun ei saisi pistoksen jälkeen rasittaa. 

t. Nivelreumaatikko

Nivelreuma onkin nyt vähän eri kuin tollasen perusterveen elämäntapasaikuttelijan laiskuus.

Ap

Minulle sanoi muutama vuosi sitten fysiatri, että kortisonipiikin jälkeen pitäisi aina välttää rasitusta muutama päivä. Sinusta paistaa katkeruus ja kateus toisen sairaudesta.  Luuletko tosiaan, että huvin vuoki saikuttajat saavat kortisonipistoksia ihan vaan omasta pyynnöstään?

Vierailija
62/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipuun se kortisoni laitetaan ja olkapää pitää olla levossa. Ilmeisesti et tiedä kuin helvettiä on esim jos kiertäjäkalvosin rispaantunut tai tulehtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita kortisonipiikkejä selkään, lonkkiin, polviin ja sormiin eikä päivääkään sairista vaan suoraan takaisin töihin.

Teen varmasti jotain väärin tai näytän liian hyvältä kun murtuneeseen selkäänkin sain buranareseptin ja 3pv pitkin hampain...

Haluatko mitalin?

En, mikdi ihmeessä haluaisin mitalin siitä että minua on hoidettu ilmeisesti väärin vuosikymmeniä??

Kyllä, sinua on todellakin hoidettu väärin jos kortisonipiikiltä on pakotettu takaisin (fyysiseen?) työhön.  Todennäköisesti halusin kuitenkin vain korostaa työnsankaruuttasi.

Vierailija
64/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita kortisonipiikkejä selkään, lonkkiin, polviin ja sormiin eikä päivääkään sairista vaan suoraan takaisin töihin.

Teen varmasti jotain väärin tai näytän liian hyvältä kun murtuneeseen selkäänkin sain buranareseptin ja 3pv pitkin hampain...

Haluatko mitalin?

En, mikdi ihmeessä haluaisin mitalin siitä että minua on hoidettu ilmeisesti väärin vuosikymmeniä??

Kyllä, sinua on todellakin hoidettu väärin jos kortisonipiikiltä on pakotettu takaisin (fyysiseen?) työhön.  Todennäköisesti halusin kuitenkin vain korostaa työnsankaruuttasi.

Halusit*

Vierailija
65/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syfiliksestä ja siihen annettavasta antibiootista ja kortisonista saa saikkua. Syfilis onl eviämässä.

Vierailija
66/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vähän riippua siitä, mihin vaivaan piikki on pistetty.

Minä kävin polven piikityksessä. Olen aktiiviliikkuja ja mulla on vanha polven ristisidevamma, arpikudoksen muodostuminen ja sitä myötä kivut on pysynyt kuosissa piikittämällä polvi kerran vuodessa tai kahdessa. Käyn lekurissa ja saman tien takaisin töihin, ei siitä sairauslomaa tule.

Mutta yhdellä tuttavalla on nivelpsoriasis ja reumatyyppinen muu sairaus. Kun hän saa kortisonipiikin, hän on työkyvytön 2-3 päivää. Tulee turvotusta ja nivelet ovat kivuliaat muutaman päivän. Hänen työnsä on osittain fyysisesti kuormittavaa, joten sillä on vaikutusta. 

Vierailija
67/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai välilevyn pullistumaan särky-kortisonipiikkejä. Ei meille eläkeläisille vapaata anneta.

Jos oikein viskelet avaimia käsissä ja huohotat ja olet levoton, niin luulisi yksinkertaisenkin lääkärin huomaavan, että olet levon tarpeessa. Muutama päivä sulle lepoa.

Vierailija
68/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanos muuta. Mullekin tökättiin just kortisonipiikki olkapäähän ja lähete fyssarille, ei saikkua yhtään. En tosin sitä pyytänytkään.

Niitä piikkejä on erilaisia. Mäkin olen sekä mennyt suoraan töihin että maannut sohvalla saikulla seuraavankin öäivän.  Älkää puuttuko toisten yksityisasioihin. 

Vierailija
69/74 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte kyl kuljalla. Kortisoni pistetään ja tarkoitus on että kyseistä niveltä ei kannattaisi liikuttaa jotta kortisoni vaikuttaisi siellä mihin se on pistetty eikä "lähtisi liikkeelle". Jos te palikat heilutte pitkin kyliä ja töissä kun vaikka lonkkaan on pistetty kortisonia niin itse pistos on ihan tyhjän kanssa. Kertokaa suoraan lääkärille että olette niin tyhmiä ettette viitsi paria päivää lepuuttaa niin ei tarvi senkään turhaan teitä tökkiä ja kaikilta säästyy aikaa (aikoinaan eräs lomittaja sai kortisonipiikin lonkkaan, ei viitsinyt pitää saikkua ja sit valitti pitkin kyliä ku ei toiminut, no ei varmaan kun oli täysi idiootti :))

Lääkärin olisi syytä kertoa, että pitää lepuuttaa ja ettei saa pitkin kyliä heilua, että piikki auttaisi.

Vierailija
70/74 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte kyl kuljalla. Kortisoni pistetään ja tarkoitus on että kyseistä niveltä ei kannattaisi liikuttaa jotta kortisoni vaikuttaisi siellä mihin se on pistetty eikä "lähtisi liikkeelle". Jos te palikat heilutte pitkin kyliä ja töissä kun vaikka lonkkaan on pistetty kortisonia niin itse pistos on ihan tyhjän kanssa. Kertokaa suoraan lääkärille että olette niin tyhmiä ettette viitsi paria päivää lepuuttaa niin ei tarvi senkään turhaan teitä tökkiä ja kaikilta säästyy aikaa (aikoinaan eräs lomittaja sai kortisonipiikin lonkkaan, ei viitsinyt pitää saikkua ja sit valitti pitkin kyliä ku ei toiminut, no ei varmaan kun oli täysi idiootti :))

Lääkärin olisi syytä kertoa, että pitää lepuuttaa ja ettei saa pitkin kyliä heilua, että piikki auttaisi.

Eiköa tuon pitäisi olla sanomattakin selvää? Kortisoni siis liikkuu pois sieltä minne se laitetaan jos kovasti liikutaan. Sitä aluetta kuuluu siksi lepuuttaa ta sitten on vaan vähän yksinkertainen...... 

Vierailija
71/74 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko mitalin?

Mikdi ihmeessä haluaisin?

Sehän on ihan perseestä jos ei ohjeisteta tai hoideta oikein!? Ensimmäistä kertaa 64v aikana kuulin tässä ketjussa että pitäisi olla sairiksella tai levossa piikin jälkeen

Vierailija
72/74 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelma! mitä työkaverin sairastelut sulle kuuluu? Toivottavasti saat itse kokea niveltulehduskivut niin tiedät miltä piikki tuntuu ja miksi se annetaan. 

Vierailija
73/74 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanos muuta. Mullekin tökättiin just kortisonipiikki olkapäähän ja lähete fyssarille, ei saikkua yhtään. En tosin sitä pyytänytkään.

Millä lääkärillä täytyy saikku erikseen pyytää? Meidän työlääkärit on sen verran koulutettuja, että osaavat ihan itse päättää annetaanko potilaalle sairaslomaa.

Toisaalta, jos kortisoni on laitettu paikkaan, mikä ei aiheuta työkyvyttömyyttä niin miksi sairaspoissaoloa myönnettäisiin?

Eri asia, jos kyse on jostain tulehtuneesta olkapäästä ja hartiasta, jotka ovat aiheutuneet nimenomaan kyseisestä työstä.

Vierailija
74/74 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on joku siivooja. Raskas työ.

Siivoustyö ei ole raskasta. Olen sitä tehnyt opiskeluaikana sekä toimistossa että teollisuudessa. Olin ja olen edelleen hyvässä kunnossa ja raskasta ei tuo työ ole.